SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Fri debat: Politik & Samfund
24tilføjet af dukkedrengen
Hmm Dulkis
vil det sige at jeg aldrig får muligheden for at løbe dig ned i kassekøen i Lidl :-(
Nå jeg ville nok ikke kunne genkende dig :-)
tilføjet af Susanne, Randers
Forretningsmetoder i Lidl
Lidl har flere gange præget dagspressen i denne uge - store ambitioner om mange forretninger har slået ret meget fejl og eksperterne vurderer ikke de store planer som særlige realistiske.
Men hvorfor gider vi ikke handle i Lidl?
Er det fordi de ikke starter med at slå ind på kassen førend vognen er kørt i stilling for enden at båndet og de mistroisk kan stirre ned i den og se om der ligger en vare kunden har 'glemt' at ligge på båndet?
Eller fordi man som forbruger skal holde ekstra øje med om de husker at trække den rabat de reklamerer med og om de lige er kommet til at slå en vare for meget ind?
Eller at der sidder en p-bøde i forruden af bilen, efter man har været under et kvarter i butikken og har glemt at stille p-skiven? 'Det står jo på skiltet' siger de i butikken og tjener penge på at udleje parkeringsrettighederne til Euro-park, som så tjener endnu flere på at hive flere penge ud af de glemsomme og fortravlede kunder?
Der var tidspunkt på min p-bøde (som er betalt) - bilen er observeret mellem kl 15.45 og 15.51. Jeg fik en sms på samme tidspunkt som jeg gik ind i butikken - på den siger tiden 15.44. Euro-park manden har stået og set jeg har stillet bilen og gik direkte ind i forretningen
Noget må der jo være galt?
Jeg kan godt se det - kan du?
Eller mener du det er i orden?
Hilsen
Susanne, tidligere kunde i Lidl, Randers
tilføjet af Lidlhader
Iøvrigt
er Lidl den lavpriskæde, hvis frugt og grønt har den største rest af ikke godkendte sprøjtemidler!
Deres druer har f.eks. rester efter 18 forskellige sprøjtegifte, iflg. GreenPeace i Tyskland
tilføjet af dulkis
Jeg har været der én gang
- og har ingen intentioner om at komme der igen. Det var nu også mest af nysgerrighed.
tilføjet af dukkedrengen
Handler af og til i Lidl
men ikke særlig meget, da de fleste varer er deres egne produkter og de lever ikke op til mine krav til fødevarer, mange varer er helt uden smag, deres sodavand er kun sukkervand med farve og deres øl er vist aftappet i afaldshallen, de smager rædselsfuldt.
Her i Kolding har Lidl en virkelig flot frugt og grøntafdeling, den er appetitlig og frugterne er velsmagende, men de er nu også købt i danmark og de varer der kommer fra udlandet er der heller ikke noget i vejen med.
Lidl har selv observeret, at danske kunder ikke vil Lidl's egne mærker, så derfor er der nu kommet flere kendte mærkevarer i butikken, men dem kan de jo så ikke sælge billigere end f.eks. Bilka.
Alt i alt synes jeg at Lidl er fyldt med billig skrammel, varer som ser godt ud, men som er sekundavarer og det er vist ikke lige det danskere går efter, alle de kvalitetsvarer vi kender koster det samme i Lidl som i alle andre supermarkeder.
Her i Kolding er der en stor P-plads til kunder og den er ikke styret af nogen, den er fri så der må være en årsag til at Lidl i Randers har valgt at styre sin P-plads, men ok Lidl i Kolding ligger også i udkanten af byen så P-pladser i det område er ikke noget problem.
Ham med dukkerne http://www.dukkehuset.eu
tilføjet af endnuengang
lækker
stop lige en halv. Placering Maribo. Jeg kan kun udtale mig om den Lidl butik jeg indimellem handler i. Her er ingen negative oplevelser. Rent og pænt, venligt personale, overskueligt varesortiment.
Aldi, nabo til Lidl, virker mere dyster og personalet er heller ikke smilende som før, Netto, langt fra Lidl, masser af frugt men har lange køer, Fakta rodet, men udmærket frugt og grønt, Brugsen et kapitel for sig, pænt, indimellem rodet men dyrt.
tilføjet af sydhavsøerne
lidl
Handler mindst en gang om ugen i Lidl(Maribo) og jeg kan heller ikke genkende ovenstående.
Men det er måske os her nede der er heldig med vores butik.
De har hvad vi skal bruge og rimelige i pris.
Så vi er stadig kunder der.
Tilgængæld komer vi ikke meget i Aldi, aldrig det man skal bruge.
Så heldigvis er der noget for enhver.
Hilsener fra sydhavsøerne
tilføjet af Anonym
Du er godt nok sur, hva'?
Hvordan kan det være Lidl's problem, at Euro Park har nogle meget aggressive metoder? Selvfølgelig tjener Lidl penge på at udleje parkeringsrettigehederne til Euro Park - det er jo forretning det her. Og selvfølgelig tjener Euro Park penge på at folk ikke kan finde ud af at parkere efter foreskrifterne. Det er sådan set din, og kun og udelukkende DIN egen skyld, at du ikke har sat parkeringsskiven. Du er temmelig arrogant når du tror, at parkeringsvagterne ligefrem står og holder øje med om nogen efterladen bilen uden at stille skiven. Der kan faktisk gå dage i mellem de besøger de enkelte pladser, men de kan også finde på at kigge forbi den samme plads 3-4 gange på en dag.
Det eneste problem jeg kan se ved Lidl er, at deres madvarer primært består af tilsætningstoffer. Og det er derfor jeg ikke handler dér!
Parkeringsproblemet - det er det samme alle steder, og ikke noget man kan klandre Lidl for. Lær at stille din skive HVER GANG - og skyd ikke din glemsomhed over på den forretning du handler i. Hvis du mener du husker bedre når du handler i Føtex, så kan du jo bare handle der!
tilføjet af Susanne, Randers
Som sagt
fik jeg en sms da jeg gik ind i butikken kl 15.44. Bilen er observeret fra 15.45 til 15.51, altså var han på pladsen og så jeg gik fra bilen og direkte ind i butikken.
Efter at have snakket med flere viser det sig, at det er normal procedure for Euro-Park at gå målrettet efter glemte p-skiver i nyparkerede biler.
Tilsvarende noterer den kommunale p-vagt efter en længere observation - men her er man heller ikke resultatlønnet, som Euro-Park formentlig gør. Mon det føles godt at tjene penge på den måde?
Min bøde er betalt - dermed har jeg også påtaget mig ansvaret for, at det var min fejl at p-skiven ikke stod korrekt i det mindre end et kvarter jeg var i butikken.
Omvendt havde jeg stadig fået bøden, hvis jeg kun holdt der 6 minutter. Dermed havde jeg ikke kunnet nå at veksle, hvis det havde været en p-plads med parkometer.
Ved at ansætte et aggresivt parkeringsfirma har Lidl et medansvar og viser dermed hvilken forretningsmoral der ligger bag kæden.
Apropos Føtex - så er der en stor parkeringsplads UDEN hverken tidsbegrænsning eller parkeringsvagter :>
Hilsen
Susanne, Tidligere kunde i Lidl, Randers
tilføjet af randusiander
VI ÆÆÆLSKER Lidl
og handler alle vores stor køb derinde, en gang om ugen - kan på ingen måde nikke genkendene til overstående negative udtalelser !
Billige fine varer, også i kæmpe størrelser, hvad kan man brokke sig over ?
Et smilende personale, der sige farvel og god weekend m.m
Vi ÆÆLSKER at handle der........
tilføjet af dulkis
Nope - kommer der ikke igen
- De har ingen varer jeg vil bevæge mig efter. Det der skulle forestille at være billigt er jo - når det kommer til stykket ikke en dyt billigere end f.eks Netto.
- Men ellers er min lørdagshandel netop overstået. Det foregik i Underværket. Så den står på lamme-T-bone og tilbehøret blev købt lidt længere oppe ad gaden. Bortset fra én ting, Slotsgartneren havde Karl-Johan svampe idag, så vi skal have svampesuppe til forret og så er det vist ved at være efterår. <griner>
tilføjet af Anonym
Køb dog ind i Føtex
Der kan du jo parkere uden ansvar.
Og uanset hvor aggresivt et parkeringsfirma er, så skal de altså kun observere i 5 min.
Og uanset hvor meget du lige nu føler dig forfulgt, så har parkeringsvagterne altså andet at foretage sig, end holde øje med om de biler der kører ind og parkerer, bliver forladt uden at skiven bliver stillet. Hvordan skal de kunne holde øje med det? Komemr der kun 4 bler i timen? Og er der så få pladser at de kan holde øje med dem alle på en gang? UDEN at blive set af bilisterne?
Det er din egen forbandede skyld at du har fået den bøde. Ikke Lidl's.
Hvis du ikke vil handle i Lidl, så lad dog være. Men lad være med at bruge parkeringsvagterne som begurndelse. Havde du stillet din skive, var der ikke noget problem.
Jeg kan ingen steder se, at du har noget som helst andet negativt at sige om Lidl, end deres samarbejde med Euro Park. Som sagt: Personligt handler jeg ikke i Lidl, men det har intet med deres parkeringsmuligheder at gøre. Det er kvaliteten af deres mad der er for ringe.
Og hvis du er så skide heldig at kunne parkere frit på Føtex parkeringsplads, så gør det dog. Jeg kan fortælle dig, at det på ingen måde er tilfældet i hele København og omegn. Her er der INGEN pladser uden tidsbegrænsning, og faktisk skal man også betale på mange af pladsene.
Måsker du bare så snosk forkælet der ude på landet, hvor tidsbegrænset parkering er en nyhed, du endnu ikke har vænnet dig til. Væn dig hellere til at stille din skive, for den tidsbegrænsede parkering er kommet for at blive. Også i Randers.
tilføjet af dulkis
Hvis du parkerer rundt omkring i Randers
- så har du måske også bemærket der fuldstændig hul i hovedet tiltag på Østervold? Hvis det ikke er galimatias at sætte tidsbegrænsning på 30 samtidig med parkeringsaftigt, så ved jeg ikke hvad vanvid er. Og de er her konstant - skrivende, skrivende skrivende......
tilføjet af dulkis
Èn ting vil jeg give Lidl
- deres grønsager var (bemærkede jeg) meget flotte, friske og billige, men rub og stub udenlandsk.
tilføjet af Susanne, Randers
Hvor store p-pladser
tror du lige det er vi har herovre i det store Jylland?
Selvfølgelig kan p-vagten overskue p-pladsen og holde øje med hvormange biler, som kører ud og ind.
Det ses også ofte på bl.a p-pladsen ved Mc Donalds i Tørvebryggen og et af byens fitness centre, hvor der ofte patruljeres ved nyparkerede biler, så timelønnen kan holdes hjemme. Synligt for så vidt og så lige ind i den tilstødende gård.
Politiets p-vagter observerer til sammenligning 20 minutter inden...
Er den der sælger våben til terroristerne medansvarlig for de menneskeliv de ødelægger?
tilføjet af Susanne, Randers
Også du :)
er her fra laksestaden :)
Jo, jeg har set tiltaget på Østervold - 30 minutters tidsbegrænsning OG parkeringsafgift - foruden historien med de dyre fliser, som igen ligger ujævnt trods gentagne forsøg på det modsatte :)
Henviser i stedet til p-pladsen ved det gamle Thor - 2 timers gratis og bynær parkering -selv om 'de' sværmer med blokken og fotograferer i rigt mål. Men her er det de kommunale på fast timeløn, så moralen er højere og det primære mål er bilister, som tror, at det er heldagsparkering. Og der er jeg jo helt enig - det er det ikke - der har vi p-huset - denne plads er for kunder til byens handlende - stillet til rådighed af samme og sålænge pladsen ligger tom.
Hilsen
Susanne
tilføjet af Alex - Århus
Latterlige p-vagter
Jeg har selv fået to parkeringsbøder inden for de sidste par måneder. Den ene gang havde jeg sat p-skiven til 6:45 og ikke 7:15 - BANG.. 500 kr.
Den anden gang holdte jeg 5-10 min. udover den tilladte tid - BANG - 500 kr.
Hvad fanden har de latterlige parkeringsvagter gang i. De kunne da tage på McD og spise en burger i stedet for at passe deres job. Eller måske tage en lang rygepause.
Det er da grotesk, at jeg skal bliver offer overfor folk, der passer sit job til punkt og prikke.
Lad dog være at tude, hvis du ikke kan sætte p-skiven rigtigt. Om så p-vagten har fuldt efter dig i en time og har smidt en bøde i vinduet i det sekund du gik ind i Lidl, så er det stadigvæk 100 % din skyld. Ikke 99 %, men 100%. Lige som hvis du "kommer til" at køre 57 i byen og får en bøde, fordi du køre mere end 10% for hurtigt.
Jeg ville også sætte pris på at bo et sted, hvor der findes gratis parkering. Vi har en liiiiille bitte smule her i Århus, men det er meget lidt.
Lidl er ikke dårligt - bare anderledes, og det har vi danskere jo svært ved at acceptere.
tilføjet af UdenNavn
Ikke nødvendigvis
I "min" by, er det gratis at parkere ved LIDL og der er parkeringsvagter på Føtex. Så tror ikke du kan generalisere på den måde.
Desuden er det jo, som tidligere nævnt, ikke butikkens skyld at du glemmer at sætte din p-bøde og at vagterne så er emsige.
Jeg må vel tilstå, at jeg arbejder i LIDL og vi har faktisk udelukkende glade og tilfredse kunder. Selvfølgelig er der dem, som ikke KAN eller VIL forstå systemet (vognen om i hakket, så vi kan tjekke og du kan putte dine varer i). JA, det er da åndssvagt, men sådan er konceptet nu engang, og jeg tror jeg taler på alle mine kollegers vegne, når jeg siger, at du da skal være så velkommen til at handle i Føtex i stedet for, så slipper du for at hidse dig op og vi slipper for at høre nytteløst brok, for tro mig, vi har hørt det før!
tilføjet af M. Louise Andersen
Vedr. Lidl
Tænker på, om du måske har haft en meget dårlig dag, den dag du skrev dette... Om du ikke bare har været en anelse emsig.. Om det mon havde været Fakta, Netto, Aldi eller den lokale købmand det havde gået ud over, hvis der havde siddet en p-bøde i din forude eller en varer var blevet registreret 2 gange... -oven på en evt. dårlig dag..
Jeg har svært ved at forestille mig, nogen af de ansatte i Lidl, Randers, har stirret mistroisk ned i din, eller nogen andens indkøbsvogn. Men jo helt bestemt har de kigget ned i den, det skal de, det er deres job, at tjekke at ingen varer er glemte i vognen, tænk der findes faktisk folk der kan glemme sådan noget, af den ene eller anden grund. Men er det ikke også iorden.. Vi lever jo i en tid hvor mange folk, desværre, glemmer samvittigheden og regelbogen derhjemme. Det er intet personligt, sådan er det bare. Det er et tysk koncept det med et langt bånd og vognen om på den anden side af kassen, sådan foregår det f.eks. også i Aldi. Det er faktisk meget hurtigere og mere effektiv, hvis altså kunden hjælper til, og bruger pakkebordet til at pakke sine varer ved.
At du, åbenlyst, har været udsat for, at en varer ikke er blevet registreret til den reklamerede pris er selvfølgelig beklageligt. Det er en fejl der ikke burde ske, men desværre forekommer sådanne fejl ind imellem, men mon ikke du også har fået en undskyldning og varer til den udbutte pris, da du har gjort personalet opmærksom på dette.. Euro-park lejer sig ind alle vejne, det er ikke et samarbejde med Lidl for at begge firmaer kan tjene et par småmønter ekstra. Så helt ærligt, du skulle jo nok bare have sat din p-skive..
Med venlig hilsen Louise Andersen, souschef Lidl, Horsens.
tilføjet af Haakz
Lidl er bare lidt ulækkert. sorry kids..
Alle ansatte og alle kunder jeg nogensinde har mødt i Lidl var/er lidt mutanter.
Det har de lov til, men jeg blir trist til mode over så meget koncentreret elendighed på ét sted
Jeg føler og kondolerer med og til de involverede :-(
KH. en ellers ikke snerpet punkrock spaghetti med ketchup fattigrøv sidst på måneden studerende med ondt i røven men med ærlige udsagn og sorg i stemmen.
tilføjet af ...
Off topic
Guuud, hej Louise.
Frekventerer du også jævnligt internettet i søgen på lidl-debatter?
Jeg gør, man får noget af et tilhørsforhold til den butik.
Karina
tilføjet af brutuslika
HEP!!!
Jamen jeg har da oplevet totalt det samme mht parkering ved Lidl i Randers.....
Så der handler jeg heller ALDRIG igen!!!
Måske de lige skulle gøre lidt mere ud af oplysningen om at der er parkeringsbegrænsning.
Det tog os mig 10 min at være derinde og handle så lur mig om parkeringsvagten ikke har været lige i nærheden....
Jeg sætter aldrig mine ben der igen... FØJ!
hilsen Claire
tilføjet af Brutus
Jeg hader også Jeres kassebånd
Så det er sagen uvedkommende at en dårlig ide er tysk. Skulle det være en undskyldning?
Hvad bruger i den tid på, I spare ved kassebåndet? Det må være vigtige gøremål, siden kunder skal have det ubehageligt på den konto.
tilføjet af passivlytter
1 tråd, 2 emner... Lidl/euro park
Jeg kan godt følge lidt med i hvad "anonym" siger, dog støtter jeg ikke måden det bliver sagt på. Der er nogen der har fået en parkeringsbøde, og nogen skal ha skylden. Det er vel sådan det hænger sammen for det meste?
Euro Park er et privat selvskab med provisions lønnede parkeringsvagter. Ville du ikke også være iskold overfor få minutter hvis det gav dig $$$ i lommen. Jeg har for nyligt fået 2x bøde over samme parkeringsstrækning over en nat i Århus. Det første jeg tænker er jo selvfølgelig "dumme Euro Park" og hævn osv.
Efter jeg så er kølet ned, kan jeg selvfølgelig godt se, at jeg bare kunne ha overholdt reglerne... det jeg så har en torn i siden på Euro Park over er at jeg så klager over den ene af de 2 bøder jeg får (jeg holder ved en netto efter lukketid) men den tid det så tager klagen at blive administreret giver mig så en rykker på 100,-. Det får egentlig mit bæger til at flyde over! så nu kontakter jeg forbrugerstyrelsen og får rådgivning til om der er noget at gøre. Så vender jeg tilbage...
god dag!
tilføjet af Tysker
Kasselinierne hao LIDL og ALDI er geniale
ideen er GOD !!! men danskerne er måske alt for dumme til at finde ud af det !
I Tyskland skal man iøvrigt såvel i LIDL som i ALDI ha´en inkøbsvogn, kurve findes IKKE, derfor går det enormt hurtig og gnidningsløst i kasselinien.