Samtlige partier stemte for forslaget så her er der INGEN synder.
tilføjet af pouljoergensen
Ja ja da da !.
Men problemerene kom under VKO, og de gjore ikke en skid ved det, de skide tog skulle aldrig havde været taget i brug inden de virkede, og de skulle aldrig havde være betalt før de virkede.
Nå men pyt, sådanne er der så meget, F. eks dem der hvert eneste år snyder Told&skat for 40-miliarder-Kr.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af fruppe
IC-4 skandale: Vi er blevet snydt så vandet driver
Som jeg læser om det er det hovedsalig softwareproblemer.
Så pil dog de forpulede computere ud og erstat dem med gennemtærsket teknik såsom kontakter, håndtag og manuelt arbejde.
tilføjet af Lokoføren
Lav dansk - Scania kunne og det virker idag
Man burde have bestilt elektriske tog og få dem lavet i Randers.
Nemli´ja.
[(:]
tilføjet af fruppe
IC-4 skandale: Vi er blevet snydt så vandet driver
lokoføren skriver:
Man burde have bestilt elektriske tog og få dem lavet i Randers.
Det er heller ikke altid de fungerer, DSB gennemgår de togsæt de løbende får leveret fra Bombardier til Øresundstrafikken, rent faktisk har de returneret "mandagstog" med for mange fejl, men det er ikke noget der koster skatteyderne penge, det er blot et eksempel på godt samarbejde mellem leverandør og kunde.
tilføjet af Anonym
Næh nej du, den slags skal i EU udbud
Ellers kommer EU efter Danmark.
De kommer også til at glæde sig over de fremskyndede offentlige investeringer de få snitterne i.
De dumme danskere betaler bare, mens forsørgelsen af indvandre byrden vokser. [:X]
tilføjet af Jørn
Næh nej du, den slags skal i EU udbud
Om det er IC4 toget eller andre projekter som staten er involveret i opstår der altid problemer med hensyn til pris aftalen og leveringstidspunkt.
Der har været EDB systemer der ikke fungerer (Tinglysning) bl.a.som blev sat i kraft før det var færdig udviklet,hvem må betale ?de nye boligejere,togene for sent leveret samt defekte Hvem må betale Danskerene,var det ikke på sin plads at leverandøren blev pålagt en erstatning,og bøder indtil togene fungerede,sådan kan man blive ved med at hive skandaler
op af hatten hvor staten bliver snydt,for senere vi skal betale fadæsen.
tilføjet af anti-rød
IC-4 skandale: Vi er blevet snydt så vandet driver
Det er en møgsag.
Almindeligvis har man en klausul i en kontrakt der bestemmer hvad der skal ske hvis aftalen ikke overholdes. Hvad der er gået galt i denne sag, får vi nok ikke oplyst.
Stod det til mig, fik italienerne alle deres møgtog lige i hovedet og en erstatningssag på halsen.
Det er desværre et tydeligt billede på diverse politikeres udulighed tillige med de embedsmænd og konsulenter der har håndteret denne sag, og MANGE ANDRE SAGER.
Man tillader plat,svindel og klamhuggeri uden større bekymring. Hvad bilder de kvajpander sig ind. TV har op til flere programmer der viser hvordan almindelige mennesker bliver snydt så vandet driver. Det kan ikke være så svært at sætte hårdt ind mod det. Hvorfor gør politikerne ikke noget?
Eller så spørg mig, så skal svindlerne få noget at se til.
Bankernes krise har medført 4 forskellige bankpakker.
Sygehusene lukkes med folkelig modstand.
Skolerne fungerer ikke ordentligt, og nu gør Antorini det, at hun istedet for at tage hånd om problemeerne, slører hvor dårlige skolerne er. Typisk, hvad ikke alle kan lære skal ingen lære, ingen må fremstå klogere end andre i rødt utopia.
Kloakerne oversvømmes. Hvad har man gjort på Lyngbyvej. Sikkert ikke en skid.
Sådan bliver det ved.
Men hvad katten stiller man op?
Det er faktisk sådan, at politik er for vigtigt til at overlade til politikerne.
tilføjet af Scandia er lukket, men Bombardier
IC-4 skandale: Vi er blevet snydt så vandet driver
har hundredevis af svenske tog de konstant holder ved lige, og opgraderer.
Bombardier er også den canadiske flyfabrik der lavede de DASH 7 der crassede.
problemet findes i ledelsen hos DSB, de er kun intereserede i deres egne stillinge, og de fleste ingenører bliver hentet af privat chaufør.
nu har de også sat et italiensk firma til at lave city ringen i KBH, og naturligvis går det op i hat og briller, for de forpulede museumsfolk forsinker alt arbejde.
de "kloge forskere har fundet 30 milioner gamle bakterier ved diverse vulkaner på havets bund, men politiet magter ikke at få marcel lychou til at udtale sig om de 2 mord og 6 voldtægter.
desuden ser vi gang på gang hvordan diverse kriminelle stikker af fra pollitiet, kan de for F. ikke snart lære at lænke benene sammen på forbryderne.
tilføjet af Anonym
Det var slet ikke til afstemning
så hvor har du det ansvarsfralæggende vås fra?
tilføjet af Sidsel
Nej ABØF stod sammen om den dårlige beslutning
V og K ville ikke være med.
tilføjet af Anonym
Det mest absurde.
Det meste absurde ved hele den historie er at i den tid der er gået fra IC4 blev bestilt og til nu, er det lykkes DB at lave en diesel variant at deres ICE-3 tog, samt at få dem godkendt til drift på både de danske og tyske baner. Disse tog har de sidste 3-4 år kørt fast mellem KBH H og Hamburg/Berlin, og var ikke bestilt da IC4 togene blev bestilt.
Jeg har kørt med både ICE-3 i både diesel og el udgaven, samt IC4. Jeg vil langt fortrække ICE-3. El udgaven har den blødeste kørsel, men diesel udgaven er langt foran IC4.
tilføjet af fruppe
IC-4 skandale: Vi er blevet snydt så vandet driver
Det meste absurde ved hele den historie er at i den tid der er gået fra IC4 blev bestilt og til nu, er det lykkes DB at lave en diesel variant at deres ICE-3 tog, samt at få dem godkendt til drift på både de danske og tyske baner.
Vi sender da bare togene til ombygning i Tyskland.
Nej, heller ikke, de smider dem bare i nærmeste smelteovn 😃