11tilføjet af

Irriterende TV-reklamer

Jeg kan ikke lade være at tænke på, at når der kommer reklamer på TV, bliver jeg direkte irriteret. Ved godt at det er en indirekte del af licensen på den måde, men alligevel. Og så er det jeg tænker: hvad hvis jeg havde firma og skulle benytte TV-reklamer, nu jeg selv hadder TV-reklamer?
Det samme med når man surfer på nettet, og læser på en artikel man har søgt på. Pludselig popper en reklame op. Det kan vel bedst sammenlignes med, at man sidder i toget og læser på en opslået avisside. Pludselig smidder en medpassager en nettoreklame direkte ned på det, man læser.
Hvordan har i det med reklamer? Og syntes i også at det må være mærkeligt som annoncør, når nu det er så irriterende?
Hilsen
Johannesberg
tilføjet af

tjah

selvom de er irriterende så har de stadig en STOR effekt på produktsalg osv! Personligt hader jeg reklamer som enten tror at folk er dumme som snot, talesyncede reklamer, og især dem der er så latterligt dårligt lavet at man tænker på selv at gå ind i branchen bare for at stoppe den slags. Prøver at "mærke efter" om en reklame har påvirket mig, og har den det så undgår jeg kategorisk produktet! Som når man har set en Coke reklame og faktisk godt kunne drikke en cola, så er det det sidste jeg ville gøre, netop fordi den virkede på mig.
Telefoni reklamer er noget fanden har skabt, men de virker jo fordi folk går ud og køber nye telefoner og skifter abb. som aldrig før! Så der er en åbenlys grund til at reklamer fylder så meget som de gør, desværre.
Men altså, hvis du selv havde et firma ville du jo nok også gerne have at folk fik kendskab til dit produkt og købte det.. ;)
tilføjet af

TV reklamer er irriterende fordi...

... de er blevet synkroniseret dårligt til dansk (Cillit Bang m. "Jacob Holm")
... de taler ned til folk
... de sjældent indeholder et gran af humor (Sofie Stougaard i Punkt1)
... de bliver på skærmen flere måneder i træk (Hunden fra Nykredit)
... de er USANDSYNLIGT platte (Stort set alle med Niels Olsen, især de forbandede brødreklamer)
... de er så kedelige de kan slå en død mand ihjel (Hans Bischoff og hans lede Rentemax)
Hvis en reklame skal have bare en smule effekt på mig så skal den få mig til at grine som fx de to squash buddies fra Tuborg Squash.
DØD OVER REKLAMEBUREAUERNE!!!
tilføjet af

Telefonreklamer !

Har en lille sjov en:
Lad os antage at jeg er IT-Ansvarlig i et lille produktionsfirma med omkring 100 ansatte.
Nogle dage får man 10-15 opkald til IT-Afdelingen hvor de vil sælge alt fra printertilbehør, onlinekurser osv. osv.
Her i firmaet har vi den poletik at vi ALTID behandler folk pænt og ordentligt i telefonen uanset hvor lidt tid vi har at spilde på at snakke med personen.
En dag det var sgu alligevel en telefonsælger som fik fanget mig på det forkerte ben. Han var SIMPELTHEN ikke til at få ud af røret selvom det var helt klart fra starten af samtalen at vi ikke skulle købe hans produkt.
Gutten ville sælge os et filter imod uønsket e-mails til vores mailserver (spamfilter som vi HAR pænt styr på i forvejen).
Til sidst kunne jeg sgu ikke dy mig og sagde så til ham at hvis han kunne sælge os et filter imod uønskede sælgeropkald til IT-Afdelingen så ville han have min FULDE opmærksomhed
Gutten blev HELT tavs...
:)LeonM
tilføjet af

Hade og elske reklamer

Der er helt sikkert en masse reklamer jeg hader.
Reklamer der er dumme og som taler til en, som om man er en idiot, kan jeg simpelthen ikke snuppe.
F.eks. den der har gået i forskellige versioner om Toms chokolader. Det er en flok pinlige skuespiller der prøver på at være morsomme. Det er så krummetær-pinlig, så det gør ondt!
De fleste vaskepulver reklamer er også lavet til imbecille husmødre. De må have en stor tradition for dem i Tyskland, hvor disse reklamer kommer fra. Få et hvidt vask, og bliv en lykkelig kvinde.
Det er lige hvad jeg altid har ønsket mig :0)
På det sidste har de også fået mænd med i reklamen. De optræder normalt som bedrevidende. Nu skal de fortælle den lille husmoder (der ikke har bestilt andet end at gøre rent hele sit liv), hvordan man vasker tøjet...
Tilgengæld er der også nogle reklamer som jeg kan blive fascineret af. Der er reklamer der pirrer til ens nysgerrighed, og som kan overraske en.
Jeg kan desværre ikke huske så mange af dem ligenu, men f.eks. Tryg forsikringens reklamer med ræven der vogter hønen, og fuglen der drikker mælk af kattens skål. Dem synes jeg er søde.
En god reklame skal slå sit navn fast, ved at udstråle kvalitet, og ikke bare bræge et eller andet hjernedødt ud i æteren.
Snart er julereklamerne over os, så skal vi for alvor i dækning.
tilføjet af

Se her

Hej Leon,
apropos telefonsælgere så er der her en hjemmeside som fortjener et kig.
www.vibrugerikke.dk
Der får du nogle fif til at komme af med den slags.
God fornøjelse :0)
tilføjet af

Lige ordet

Død over reklamebranchen - HØRT!.
Et generelt problem er, at alle i reklamebranchen er skolet samme sted, og er derfor enstænkende.
Hvis jeg var ansat på et reklamebureau, ville jeg vide at seernes tid er "kvalitets-tid". Derfor ville jeg nedkoge budskaberne til ultrakorte reklamespot, med angivelse af www-adresse. Det viser de potentielle kunden respekt, sparer reklamebolotid, og kunden kan selv dykke ned i det, med www. på internettet, om man måtte ønske det. Med andre ord skal kunderne have mere indflydelse. Til alles bedste.
tilføjet af

Omvendt virkende reklamer.

Sjove eksempler du nævner. Ja, den med Toms er svær at sluge😃 Er det mon skuespillere, der ikke får andre job i deres erhvervskarriere?
DSB reklamen med Harry og Søren Pilmark er sjov, fordi den faktisk er ret selvdestruktiv, og som sådan burde virke omvendt.
Der er bl.a. en reklame, hvor Harry kæmper med en parkometerstander. Så lyder det: Der findes alternativer. Spørgsmålet er så: Gør der?
For ofte har der været uregelmæssigheder med DSB samme dag, som reklamerne kører om aftenen, og hvor man lover sig selv ed på, at aldrig mere benytte DSB og HT.
Den der Toyota reklame må da være bundskraberen?
tilføjet af

He He

Den side ser fin ud men om den har en effekt kan man sætte spørgsmålstegn ved.
Vi har ændret proceduren her i firmaet til at hvis der kommer en opringning fra en sælger og personen ikke kender en navn på den person han vil tale med (eks. jeg vil gerne tale med IT-Chefen) så ber pigerne på kontoret personen om at oplyse sit navn og mailadresse og får beskeden at vi vil se på det.
De blir så efterfølgende arkiveret under P som papirkurv.
Det hjælper lidt på det..
:)LeonM
tilføjet af

Nuvel !

Harry er da en spøjs figur og det er en af de bedre reklamer men man kunne jo argumentere at DSB skulle bruge deres penge på at køre med tog. dsb er statsejet (dvs dine og mine skattekroner).
DSB skal opfylde et behov og ikke via dyrt betalte reklamer skabe et.
:)LeonM
tilføjet af

Bundlinien er afgørende

Så længe virksomheden kan aflæse effekt af reklamerne på bundlinien i årsregnskabet, lige så længe vil de være her - i både dårlig og god kvalitet.
tilføjet af

"Al opmærksomhed...

er god opmærksomhed" er der jo nogen der siger...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.