Korruperede med el af fordomme
Er danskere korrupte med fordomme, der er noget der kan tyde på det. Hvis man kan få danskere til at diskriminere på jobbet via fordomme, sladder og bagtalelse så er det da ikke dyrt at korrupere i Danmark.
Der er cirka 18000 børn og unge fra lavindkomst familier som får familierådgivning, ophold på børnehjem eller opholdsteder . . om året, af dem får færre end 10% en studenterhue
18.000 børn og unge fra lavindkomstfamilier som kommunerne ofte før børnenes fødsel ved at de vil få og møde sociale sociale udfordringr og problemer og som myndighederne og kommunerne derfor har en stor chance for at støtte før det sker, med forebyggelse og initiativer, især også fordi vi jo bliver flere og flere fattige, og fatige både på penge, social dannelse og faglighed. både som følge af fx årtiers arbejdsløshedsproblemer, flere skilsmisser og opløste familier og et arbejdsmarked med færre fag og i forandring.
http://www.akf.dk/udgivelser/akfnyt/2009_2/02_doegnanbragte_boern_faar_sjaeldent_en_uddannelse/
Er der tale om diskriminatoriske prioriteringer, at myndighederne IKKE via finanslovsbevillinger og relevante succeskriterier vil sikre ansættelse af personer, men finder financiering fra satspuljerne til kortere projekter der hist og pist et par år kan støtte og hjælpe nogle af de unge mere eller lidt ud af en negativ social arv ( http://www.sfi.dk/Default.aspx?ID=8143 ), men at myndighederne også grundlæggende ansætter "korrupt" personale der bare ser magtesløse eller fordomsfulde til mens de får deres løn og de anbragte børns negative sociale arv konsolideres i Danmark bortset fra de færrer end cirka 10 procent der pt får en uddannelse ?
se fx også Medborgerskab kræver øvelse
http://jp.dk/opinion/kronik/article2433287.ece "Det handler om det lange perspektiv. Vi kan således ikke skyde den offentlige diskurs til hjørne og påstå, at diskurser ikke gør en forskel i den virkelige verden og på de reelle vilkår for menneskers lige muligheder og rettigheder."
Politik og socialpolitik handler jo om prioriteringer men hvis prioriteringer er funderet i korrupte negativt ladede fordomme og diskriminatoriske normer (negative succeskriterier), så kan det vel ikke undre at succesraten vedrørende uddannelse kun er cirka 10 procent af anbragte børn og unge består en uddannelse i Danmark ?
Der er cirka 18000 børn og unge fra lavindkomst familier som får familierådgivning, ophold på børnehjem eller opholdsteder . . om året, af dem får færre end 10% en studenterhue
18.000 børn og unge fra lavindkomstfamilier som kommunerne ofte før børnenes fødsel ved at de vil få og møde sociale sociale udfordringr og problemer og som myndighederne og kommunerne derfor har en stor chance for at støtte før det sker, med forebyggelse og initiativer, især også fordi vi jo bliver flere og flere fattige, og fatige både på penge, social dannelse og faglighed. både som følge af fx årtiers arbejdsløshedsproblemer, flere skilsmisser og opløste familier og et arbejdsmarked med færre fag og i forandring.
http://www.akf.dk/udgivelser/akfnyt/2009_2/02_doegnanbragte_boern_faar_sjaeldent_en_uddannelse/
Er der tale om diskriminatoriske prioriteringer, at myndighederne IKKE via finanslovsbevillinger og relevante succeskriterier vil sikre ansættelse af personer, men finder financiering fra satspuljerne til kortere projekter der hist og pist et par år kan støtte og hjælpe nogle af de unge mere eller lidt ud af en negativ social arv ( http://www.sfi.dk/Default.aspx?ID=8143 ), men at myndighederne også grundlæggende ansætter "korrupt" personale der bare ser magtesløse eller fordomsfulde til mens de får deres løn og de anbragte børns negative sociale arv konsolideres i Danmark bortset fra de færrer end cirka 10 procent der pt får en uddannelse ?
se fx også Medborgerskab kræver øvelse
http://jp.dk/opinion/kronik/article2433287.ece "Det handler om det lange perspektiv. Vi kan således ikke skyde den offentlige diskurs til hjørne og påstå, at diskurser ikke gør en forskel i den virkelige verden og på de reelle vilkår for menneskers lige muligheder og rettigheder."
Politik og socialpolitik handler jo om prioriteringer men hvis prioriteringer er funderet i korrupte negativt ladede fordomme og diskriminatoriske normer (negative succeskriterier), så kan det vel ikke undre at succesraten vedrørende uddannelse kun er cirka 10 procent af anbragte børn og unge består en uddannelse i Danmark ?