Vil meget gerne hvis der er nogle der kan give mig nogle gode råd, da min økonomi ikke lige er til en værkstedsregning pt.
Jeg har en pgo scooter. Pludselig satte cylinderen sig, og blev smadret i flere dele.
Jeg har haft vendt scooteren på hovedet, og ud røg et lille bitte stykke metal. Jeg aner jo ikke hvor meget der evt. kan ligge nede i krumtaphuset, og er derfor nødt til rense krumtaphuset... Men hvordan gør jeg bedst det?
Håber nogle kan komme med gode råd. På forhånd tak *s*
tilføjet af slim
jeg kan prøve
hej jeg ville ikke råde dig til at skille motor af men minder at du har forstånd på motor , jeg tro det bliver for koplicer at skrive det her for du skal skilde det meste af motoren ad , det er ligt svært for vad for en årgang er det❓30 kmt eller 45kmt jeg mener også at den er blevet vand kølet her på det siste eller husker jeg forkert jeg kan godt hjælpe dig men så må du ringe til mig på 20731802 så jeg kan se på den vh slim
tilføjet af Annita
Hej
Det er en årgang 2007, det er en 30 kmt og den er luftkølet *s*
Nu er det blevet for sent, men er det ok at jeg ringer til dig i morgen, når jeg er kommet hjem fra arbejdet?
Det er lidt nemmere at snakke sammen hvordan det skal gribes an *s*
tilføjet af slim
hej
hvis du kan vænne scooter på hovedet og der falde et lille stykke metal ud så kan du være uheldig at du har slådet hul på krumtaphusteet og så er motoren færdig :-( men kad os se på det om vi kan lave det måske vh slim
tilføjet af slim
ja :-)
ja det er ok men er der ikke gangti når den ikke er ælder ??vh slim
tilføjet af Annita
Det er
stemplet, der er smadret, og sikkert også noget derfra der er røget ned i krumtaphuset.
Men jeg ringer til dig i morgen hvis du stadig vil hjælpe hvordan jeg skal rense krumtaphuset *s*
tilføjet af Annita
Kun garanti
hvis man IKKE selv har ligget og skiftet stemlet ud selv ;O(
tilføjet af slim
Annita
jeg ville høre om du har købt den af en forhandler for så er der gangti på den så behøver vi ikke og roder med den men det er nok kun hvis at du er køber nr 1 at forhandleren ville lave den ??? vh slim ps sov godt
tilføjet af slim
ok hej
vi snakkes ved sov godt vh slim
tilføjet af slim
ok men
den er jo ikke særlig gammen så det kan jeg ikke forstå ??? den skulle da køre i mindst 5 år uden problermer ???
tilføjet af Boost
Luft
Hej! Det jeg har haft gjort er at blæse med en trykluft pistol i den øverste del af hullet hvor cylinderen sidder samtidig med at jeg drejer motoren baglens, hvis der skulle være noget derinde kommer det ud i bunden af hullet.
Mvh.
Lasse
tilføjet af Annita
Hej Lasse
Tak for dit råd... er værd at afprøve... god dag til dig *s*
tilføjet af Anonym
Det jeg gjorde var
at jeg tog hele motoren af knallerten (hele dne sølvfaret dims, på pigesprog 😉 ) og hængte den op på hovedet, blæste i den med trykluft samtidig med at jeg kørte krumtappen rundt, ved ikke om der faldt noget ud, men den kørte da fint efterfølgende.
Hos mig var det en knækket låsering der ødelagde mit stempel og cylinder. Lyder til det er noget tilsvarende med dig 😃
Ellers, det er ikke SÅ slemt at skille krumptapshuset ad, det er jo kun en 2takter, og de er sgu ret simple. Den kan - på de fleste modeller - skilles lige midt i cylinderen, hvilket betyder man ikke behøver skille tænding eller vario'en ad.
Sig til hvis slim eller den anden fyr ik kan hjælpe, så kan vi måske finde ud af noget..