SuperDebat.dk > Computer & Internet > Fri debat: Computer/Internet
3tilføjet af Camilla Hansen
købt vare der ikke virker over Internettet - SNYDT?
Hej.
Jeg har købt en vare over internettet til 1500 kr.
Firmaet sendte varen hurtigt og skrev mails da varen var afsendt m.v. så hertil alt OK - men den virkede ikke, jeg har nu prøvet gennem lang tid at komme i kontakt med firmaet for at få fejlen udbedret. Der bliver ikke svaret på mails og telefonen ( mobilnr.) bliver ikke taget?
Jeg vil gerne have kontakt med dem inden jeg returnerer, og vide hvordan jeg skal returnere. Det drejer sig om 4 uger nu, så det er nok ikke bare ferie. Nogen der har lignende erfaringer ved internethandel, og hvad gør man?
tilføjet af Anonym
Hvad siger firmaets hjemmeside
Der står gerne nogle procedurer bskrevet om hvordan du skal forholde dig i forhold til fejl og mangler på dine varer.
Hvis de ikke overholder deres egne regler og tidsfrister, skal du gå videre til forbrugerstyrelsen.
Læs mere om dine muligheder her: http://www.forbrug.dk
tilføjet af Anonym
betalingskort
hvis du har brugt et betalingskort kan banken eller andre tilbageføre betalingen - hvis du har betalt med check eller per post er du bare naiv
tilføjet af rimtursen
Internethandel
Jeg har ikke lignende erfaringer, men jeg har selv en internetbutik, så måske jeg kan hjælpe.
1. Har du tjekket hjemmesiden for feriemeddelelser, nedetid eller lign.?
2. En seriøs internetbutik skal have en side med returret og returinformationer. Der skal også være en fysisk addresse på virksomheden, samt telefonnummer (ikke mobil). Dette er så vidt jeg ved et EU lovkrav gældende for butikker, der accepterer kortbetaling og for vores vedkommende noget, der bliver håndhævet og kontrolleret af vores bank. Opfylder vi ikke kravene, så ophæver banken vores samarbejde.
3. Kan du ikke finde nogen grund til hvorfor du ikke har modtaget svar fra firmaet endnu og har du betalt med kort, så kan du få din bank til at trække betalingen tilbage.
4. Har du betalt per bankoverførsel eller med check, så står du ikke nær så stærkt. I det tilfælde ville jeg henvende mig til forbrugerstyrelsen.
5. I begge tilfælde ville jeg vente med at sende varen tilbage indtil jeg havde hørt fra firmaet - eller hvis du sender den tilbage, så send den på sådan en måde at du kan bevise den er returneret og kan bevise at firmaet har fået den.
6. Gem alle de E-mails du har sendt til dem og skriv ned hvornår du har haft ringet til dem. Det kan du få brug for hvis der bliver en sag ud af det.