Lars Barfod - den politisk toneøve minister
Ejendommelig prioritering fra Trafikminister Lars Barfod.
Busser contra Nødspor på Motorveje.
Nu har Lars Barfod ganske vidst som Fødevarerminister modtaget hædersbetegnelsen:
”Folketingets mest Politisk Tonedøve Medlem”. Det sket efter hans håndtering af de livsfarlige fejl, som blev begået. Man skulle tro at han nu
var blevet klogere.
Men nu fortsætter han på trafikområdet.
Netop nu er han i gang med et forsøg på at lade biler køre i nødsporet på motorvejene i myldretiden.
Herved forventer man at kunne sætte hastigheden op fra 40 til 45 km i timen.
Pris: 600 til 700 millioner kroner for forsøget.
Til gengæld har han kategorisk nægtet at hjælpe busområdet, som er blevet ramt af de store stigninger på prisen for brændstof. Stigninger som Staten har tjent rigtig godt på.
For bare 500 millioner kroner er han rede til at nedlægge hver 10. bus over hele landet.
Den kollektive bustrafik vil blive bombet årtier tilbage.
Er det hvad man kalder for en fornuftig prioritering.
Busser contra Nødspor på Motorveje.
Nu har Lars Barfod ganske vidst som Fødevarerminister modtaget hædersbetegnelsen:
”Folketingets mest Politisk Tonedøve Medlem”. Det sket efter hans håndtering af de livsfarlige fejl, som blev begået. Man skulle tro at han nu
var blevet klogere.
Men nu fortsætter han på trafikområdet.
Netop nu er han i gang med et forsøg på at lade biler køre i nødsporet på motorvejene i myldretiden.
Herved forventer man at kunne sætte hastigheden op fra 40 til 45 km i timen.
Pris: 600 til 700 millioner kroner for forsøget.
Til gengæld har han kategorisk nægtet at hjælpe busområdet, som er blevet ramt af de store stigninger på prisen for brændstof. Stigninger som Staten har tjent rigtig godt på.
For bare 500 millioner kroner er han rede til at nedlægge hver 10. bus over hele landet.
Den kollektive bustrafik vil blive bombet årtier tilbage.
Er det hvad man kalder for en fornuftig prioritering.