Jeg vil kommenterer dit indlæg punkt for punkt 🙂
[f]
Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
[sun] Det ved jeg sgu ikke. jeg kan godt FORSTÅ, at han bliver irriteret, for formålet med at stille samme spørgsmål igen og igen synes jo at være, at fremprovokerer en reaktion.
Journalisterne kan ikke lide svaret (der er ikke nok historie i det for dem) og prøver at tirre et andet frem eller i det mindste en irriteret reaktion, så de kan skrive om det i stedet.
Om det er klogt af ham??? Tjaaa
[f]
Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
[sun] Selv synes jeg, at det var yderst pinligt for journalisten fra ekstrabladet. HAN var ikke mødt velforberedt op, er tydeligvis ligeså talblind som du selv siger du er, og alligevel spørger han ind til et yderst simpelt regnestykke, som han ikke selv forstår.
Men hvis det hjalp dig, er det jo øøøøhh fint nok eller noget 😉
[f]
Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
[sun] Helt og aldeles uening. Journalisten spørger IKKE på bladets læseres vegne. Han spørger i håb om at at nogle svar, hvoraf han kan skrive en historie som han selv og ejerne af EB kan tjene penge på.
Og nu er det IKKE den brede befolkning der læser EB. De fleste læser heldigvis flere "rigtige" nyhedskilder og jeg vil vove at påstå, at 99% af befolkningen er i stand til at forstår det omtalte regnestykke. Den sidste 1% er så de talblinde. Det gør jer ikke dumme - bare talblinde.
Journalisten hører tydeligvis til den kategori.
[f]
I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
[f] Jep Helt enig. Den typer er LLR absolut ikke. Det er der faktisk heller ikke andre topledere jeg har kendskab til, der er.
Er man ydmyg, beklagende og undskyldende bliver man ikke topchef. Hverken i politik, det offentlige eller private erhvervsliv.
[f]
I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
[sun] Der har faktisk foregået en stor arbejdsindsats. Hvis DU fortolker det sådan, at han føler sig uretfærdigt behandlet, så er det jo sådan DU opfatter det. Om han gør ved jeg ikke, men INGEN vil synes, at sådan en tur i mediemøllen er sjov.
Men han har som så mange andre luksuspolitikere jo IKKE GJORT NOGET ULOVLIGT. (sådan et hylekor var der jo for 1 eller 1,5 år siden bare med et andet politisk fortegn).
Forskellen her er bare, at LLR beklager - det har man ikke hørt mange andre gøre....
[f]
Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?
[sun] Selvfølgelig vil LLR da gerne have det afsluttet. Det ville ALLE mennesker i hans situation da. Og du svarer selv på det sidste - ja de prøver alt hvad de kan for at få en historie mere, der kan malkes.
Der er flere sider af denne sag.
Den ene er de faktiske forhold.
Dem er der nu gjort rede for i detaljer, bilag og redegørelse udleveret og der er blevet besvaret spørgsmål på det længste pressemøde i mands minde.
Så her tror jeg ikke, at vi ser flere historier.
Så er der det billede som de røde gerne vil have malet (og som pressen tjener penge på)
Der er ikke længere "skjulte" fakta, og pressen fik 3 timers spørgetid.
Men regeringen har naturligvis en interesse i, at der males et billede af overforbrug, luksusdyr, ude af trit med virkeligheden mv. Og pressen har samme interesse, da dette virkeligt sælger.
DETTE vil vil høre meget mere om de næste par dage.
Et godt eks. på dette var et fantastisk spørgsmål en en journalist: "Var det fedt at flyve på første klasse?"
Det spørgsmål har jo KUN til formål, at tegne et negativt billede af LLR. Og IKKE til formål at afdække fact og rapporterer, som journalister nu engang skal.
Der er jo ingen tvivl om, at pressen helst ville have hørt svar som: "Yes jeg fråsede fordi jeg kunne, og grinede hele vejen ned af gatewayen ved tanken om, at skatteyderne betaler det hele, OG jeg får et kick ud af at vide, at mit frås betyder færre ulandspenge".
Hvad tror du selv? 😉
Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
"Jorden kalder Lars Løkke Rasmussen"
Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?