7tilføjet af

læringsmål til 2. praktik

Hej alle.
Jeg står i den situation at jeg er ved at udforme mine læringsmål til min 2. praktik. Jeg læser til pædagog forresten🙂
Praktikken er i en vuggestue hvor børnene er aldersintegrede.Det går ikke særlig godt. Har indtil nu et mål som omhandler forældresamarbejde. Derudover har jeg tænkt på et forløb omkring motorik, personalesamarbejde og selvfølgelig sprogudvikling. Men jeg er gået fuldstændig i stå og aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mig lidt på vej?
tilføjet af

Hvad er dit problem?

Når du læser til Pædagog lære du jo ALLE de SVINSKE triks om at manipulere andre mennesker. 😮

Dit problem er vel derfor at du er så retfærdig at Pædagoguddannelsen IKKE er noget for dig!!!??

Find dig et job som svarer til DINE livssynspunkter og måske endda kan give dig bedre løn i fremtiden, i al fald vil et andet job for dig blive mere retfærdigt med den livsholdning du giver udtryk for her på dine få sol debat linier! 😮
tilføjet af

er der ikke nogen studiekammerater

du kan spørge?? Det der med læringsmål er da lidt mere kompliceret end som så 😉
tilføjet af

Jeg vil gerne hjælpe :)

Hejsa :)
jeg er også pædagog studerende og har lige afsluttet min sidste praktik :)
I anden praktik periode har I et tema, som i skal undersøge og skrive opgave om til sidst (det har vi ihvertfald haft i gennem de 3 praktikker) og det er en go hjælp at lave et mål nettop omkring dette. så hvad skal jeres praktik opgave handle om, den som i skal skrive når i er færdige...
derudover er det vigtigt ikke at lave ens mål for komplicerede, og for specifikke, du kender jo ikke institutionen endnu, og du kender ikke dine rammer for at lave projekter med målgruppen...
mål kan hedde sig at være:
Mål: Jeg vil være reflekterende overfor min egen og kollegers praksis.
hvordan: ved at benytte min logbog i hverdagen, tage de væsentlige ting op til mine vejledninger og derudover forsøge at være aktiv i personalets diskussioner og projekter på personale møderne.
hvorfor: For at udvikle min egen praksis, for at lærer Institutionens værdier og holdninger og for at bidrage fagligt til hverdagen.
ELLER:
Mål: jeg vil forsøge at stræbe efter at opnå en go forældre kontakt.
Hvordan: ved at deltage i "garderobe snakken", være i mødekommende overfor alle børnenes forældre/værger. og ved måske at få lov til at deltage i forældresamtale(r).
Hvorfor: for at udvikle mine evner iforhold til at kunne håndtere ikke kun at arbejde med børnene, men også med deres forældre for at kunne få et mere helheds orienteret blik på det enkelte barn. og for at kunne arbejde sammen med forældrene om det enkelte barn.
ELLER:
Mål: jeg vil lave et motorik forløb med en gruppe børn, ikke endnu målfast med størrelsen på gruppen.
Hvordan: ved at planlægge, og udføre en planlagt aktivitet, alene eller sammen med en anden medarbejder, hvor jeg/vi igennem leg vil udfordre børnene motorisk.
Hvorfor: For at lave en sjov og udviklende aktivitet for børnene, hvor i jeg kan styrke deres motorik med henblik på at udvikle børnenes grovmotorik.
denne opstilling med mål, hvordan og hvorfor er vi blevet tvunget til at bruge når vi skriver mål, da de derved er meget nemmere at måle på til både 2/3'dels mødet men også i det hele taget så man som praktikant og praktiksted ikke misforstår hinanden, som i værste fald kan ende med at man dumper...
helt og lykke med det, Knus anna...
tilføjet af

Øhh??

Hvor kom det lige fra??
Og hvad er det for tricks du taler om, for det fag gik jeg vist glip af på pædagogseminariet...
Mis
tilføjet af

Hvor mange??

Det lyder da som nogen gode mål...
Hvor mange skal du have?
Snak evt med din vejleder om det.
Og god fornøjelse!! Det er helt vildt fedt at være i vuggestue (synes jeg) 😉
Mis (blev færdig som pædagog for 2 år siden, og vil helst arbejde med de helt små - de er fantastiske!!)
tilføjet af

Hvad...

...med at henvende dig hos studievejlederen? Findes der ikke sådan èn på pædagoguddannelsen?
Og ellers PØJ-PØJ med det - synes det lyder som nogle gode ideer, du går med!! 🙂
tilføjet af

Tak, men

Kravene til praktikdokument og mål er blevet revideret, så det skal netop være ufatteligt udpenslet og præcist. Til sammenligning kan jeg fortælle dig at jeg også bruger metoden med hvad, hvorfor og hvordan og det fylder tilsammen en til halvanden side. Man skal endvidere begunde hvorfor delen med både egne meninger og interesser samt en masse teori. Det er ikke så ligetil længere - har set flere eksampler som du nævner, men de dur ikke længere.
Et andet spørgsmål: I 2. praktik skal man have noget med omkring magt og etik i den institutionelle ramme - ved du hvad det betyder? evt. et mål jeg kan lave?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.