Man kan " bare" blive lastbil chauffør.
http://ekstrabladet.dk/erhverv/firmanyt/article207994.ece
Jeg har været lastbil chauffør , og har også kørt lastbil i flere lande.
Mange af dem der bliver arbejdsløs nu ( to virksomheder) , har sikkert fået et lastbil kørekort da de var soldat (????) hører jeg i radioen , af dem der arbejder med at få de fyrede til at få et andet arbejde.
Der er rigtig meget der skal læres , mange nye chauffører får en lastbil , muligvis også med en anhænger.
For mange nye chauffører er der ingen oplæring , de skal lære det hele selv.
Mange vognmænd forlanger meget erfarne chauffører , når de ansætter nye chauffører - hvorfor ikke lære en hel masse mennesker op til at være chauffører. De vil have chauffører fra andre lande - der ER lært op.
Sprog kundskaber , køre hviletids problemer , tidspres / du må hele tiden ikke køre for stærkt.
Selv når man " kun" skal køre lastbil i Danmark , er der meget som der skal læres.
Sommetider var det rimeligt med to chauffører på en lastbil ( det kan give arbejde til rigtig mange mennesker - oplæring af en chauffør)), men det er økonomien ikke til ved vognmændene.
Jeg håber da på at de fyrede får hjælp til et nyt arbejde , men man bliver ikke " bare" lastbil chauffør.
Jeg har haft lastbil kørekort i mange år , og kender godt mange af de problemer chauffører kan få.
For nogle år siden var jeg på kontanthjælp. Jeg blev kontaktet af en chauffør ( vognmanden ville hjælpe mig). Jeg kunne køre med en erfaren chauffør , lære noget , få køre erfaring i andre lande.
Ikke ansat , men jeg lavede så noget for kontanthjælpen og var aktiv ( den teori var ikke kommunens teori).......
Jeg kørte som 2. chauffør ( en fantastisk god oplevelse).
Jeg snakkede med min sagsbehandler - det måtte jeg altså ikke.
Det KUNNE have resulteret i min egen lastbil.
Så siger ens medmennesker - jamen han gider altså ikke lave noget.
Det er ikke altid nemt " bare" at blive ansat i en virksomhed - som ANSATTE tror det er.
Det har ændret sig NU , tak til arbejdsgiverne.
Jeg har været lastbil chauffør , og har også kørt lastbil i flere lande.
Mange af dem der bliver arbejdsløs nu ( to virksomheder) , har sikkert fået et lastbil kørekort da de var soldat (????) hører jeg i radioen , af dem der arbejder med at få de fyrede til at få et andet arbejde.
Der er rigtig meget der skal læres , mange nye chauffører får en lastbil , muligvis også med en anhænger.
For mange nye chauffører er der ingen oplæring , de skal lære det hele selv.
Mange vognmænd forlanger meget erfarne chauffører , når de ansætter nye chauffører - hvorfor ikke lære en hel masse mennesker op til at være chauffører. De vil have chauffører fra andre lande - der ER lært op.
Sprog kundskaber , køre hviletids problemer , tidspres / du må hele tiden ikke køre for stærkt.
Selv når man " kun" skal køre lastbil i Danmark , er der meget som der skal læres.
Sommetider var det rimeligt med to chauffører på en lastbil ( det kan give arbejde til rigtig mange mennesker - oplæring af en chauffør)), men det er økonomien ikke til ved vognmændene.
Jeg håber da på at de fyrede får hjælp til et nyt arbejde , men man bliver ikke " bare" lastbil chauffør.
Jeg har haft lastbil kørekort i mange år , og kender godt mange af de problemer chauffører kan få.
For nogle år siden var jeg på kontanthjælp. Jeg blev kontaktet af en chauffør ( vognmanden ville hjælpe mig). Jeg kunne køre med en erfaren chauffør , lære noget , få køre erfaring i andre lande.
Ikke ansat , men jeg lavede så noget for kontanthjælpen og var aktiv ( den teori var ikke kommunens teori).......
Jeg kørte som 2. chauffør ( en fantastisk god oplevelse).
Jeg snakkede med min sagsbehandler - det måtte jeg altså ikke.
Det KUNNE have resulteret i min egen lastbil.
Så siger ens medmennesker - jamen han gider altså ikke lave noget.
Det er ikke altid nemt " bare" at blive ansat i en virksomhed - som ANSATTE tror det er.
Det har ændret sig NU , tak til arbejdsgiverne.