Godt-nok er den over 25-år gammel, og måske trænger den til "lidt" maling hist og her, men, den gik i dag gennem syn UDEN bemærkninger, det eneste jeg havde gjort var, at skifte en pære i det ene Nr.-pladelys.
Der er ikke mange biler der er over 25-år der "bare" lige går gennem syn, uden bemærkninger.
Så "vi" tager lige 25-år til, inden vi stopper 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af fruppe
Man skal ikke grine af min WV syncro.
At de samme dag havde godkendt en 2CV og en Skoda fra 1964 satte vel præcedens for godkendelsen af Din 😖
tilføjet af gubbi_the_great
ahem...
VW. Ikke WV
tilføjet af floridor
På vej til arbejdet i morges -
- ca. 300 meter før jeg skulle dreje ind i indkørslen til firmaet - der så jeg en kvinde, ca. 50-55 år gammel...
- hun havde khaki-farvede arbejdsbukser på, og stod på en lille folde-stige af aluminium og klippede sin ligusterhæk med en elektrisk hækkeklipper...
- det er ikke hver dag man ser kvinder i khaki-farvede arbejdsbukser.... [!]
Nu sidder du nok og tænker: 'Hvad i himlens navn skal jeg dog bruge dén ligegyldige information til'..!!
- jo, dén kan du bruge til nøjagtigt det samme som det vi andre får ud af at vide, at din bil har gennemgået periodisk syn idag, Mandag den 18. Juni....
tilføjet af Mikki51
Jamen Floridor - altså
- ca. 300 meter før jeg skulle dreje ind i indkørslen til firmaet - der så jeg en kvinde, ca. 50-55 år gammel...
- hun havde khaki-farvede arbejdsbukser på, og stod på en lille folde-stige af aluminium og klippede sin ligusterhæk med en elektrisk hækkeklipper...
- det er ikke hver dag man ser kvinder i khaki-farvede arbejdsbukser.... [!]
Nu sidder du nok og tænker: 'Hvad i himlens navn skal jeg dog bruge dén ligegyldige information til'..!!
- jo, dén kan du bruge til nøjagtigt det samme som det vi andre får ud af at vide, at din bil har gennemgået periodisk syn idag, Mandag den 18. Juni....
når man ikke engang ved hvordan man staver til sin bil, og med alle de mærkelige bogstaver bilmærket indeholder, må det da være noget af en bedrift at få denne antikvitet igennem det periodiske syn - eller❓ 😃 😃 😃
tilføjet af debatsvinet
ahem...
VW. Ikke WV
Ja, ikke?? ... 😉 ... Lidt tankevækkende at man kan have en VolksWagen i så mange år uden at vide hvad den egentligt hedder ... [(:]
Men hvad.... Man skal jo heller ikke snakke med den .... 😉
Selv om der sikkert er mange Landsbytosser der gør det ... 😖
- på den anden side - så holder sådan noget billigt italiensk lort jo nok ikke i 25 år....
[(:]
tilføjet af floridor
Jeg solgte min MZ af samme grund....
- nå, men det var da værre hvis det var sådan en her der var blevet synet idag:
'Maserati Quattroporte 4,7 Sport GT S Automatic'..... 😃
- det ku' feks. blive til en 'Tiserama Rotteput'....
Hvad pokker Floridor... Har du haft en Mspjætter som den lidt godmodigt blev kaldt ... 😃
Hvad var det for en model? ... En MZ ETZ 250´er??? ... Min var en MZ Trophy,125 .. En ren knallert efter nutidige forhold... 😉 Men for Pokker hvor den gik godt... En herlig all weather.Bike ... [(:]
tilføjet af anklageren
Lidt ligesom bonderøven og Søren Ryge
Der er stor interesse for pouljoergensens oplæg.
tilføjet af floridor
- det var den HELT grimme....
http://encarsglobe.com/data_images/gallery/01/mz-es-250-2/mz-es-250-2-04.jpg
- med sorte plader, blå røg - og falmede lygteglas... 😮
Siden da har jeg nok skiftet ca. 20 gange - pt. har jeg 3 cykler med plader på - to uden - (og så cirka to og en halv Royal Enfield i den fjerneste garage - liggende i 3 flyttekasser og en mellemstor murerspand)....
- 'og når jeg SÅ en dag får tid'...... osv.osv.osv.......... 😖 😉
[(:]
tilføjet af fruppe
- det var den HELT grimme....
Det må Du nok sige....... 😖
Den kværn ligner et hjemmebrygget gadekryds, tanken med integreret lygte er da mindst 20 år yngre end motoren [???]
http://encarsglobe.com/data_images/gallery/01/mz-es-250-2/mz-es-250-2-04.jpg
- med sorte plader, blå røg - og falmede lygteglas... 😮
Siden da har jeg nok skiftet ca. 20 gange - pt. har jeg 3 cykler med plader på - to uden - (og så cirka to og en halv Royal Enfield i den fjerneste garage - liggende i 3 flyttekasser og en mellemstor murerspand)....
- 'og når jeg SÅ en dag får tid'...... osv.osv.osv.......... 😖 😉
[(:]
tilføjet af debatsvinet
Lidt ligesom bonderøven og Søren Ryge
Der er stor interesse for pouljoergensens oplæg.
Nu ikke så Hellig, Anklager... 😉 du komme også tit med historier fra Island ... Eller var det Grønland?? [(:] der intet har med den trådstarters oplæg at gøre ...
Desuden .... Floridor nævnte det, var Hr. Jørgensens indlæg omtrent lige så interessant som Fru. Hansens (eller hvad hun nu hed) hækklipning iført khakibukser og alustige ... [(:] ...
tilføjet af debatsvinet
- det var den HELT grimme....
http://encarsglobe.com/data_images/gallery/01/mz-es-250-2/mz-es-250-2-04.jpg
- med sorte plader, blå røg - og falmede lygteglas... 😮
Siden da har jeg nok skiftet ca. 20 gange - pt. har jeg 3 cykler med plader på - to uden - (og så cirka to og en halv Royal Enfield i den fjerneste garage - liggende i 3 flyttekasser og en mellemstor murerspand)....
- 'og når jeg SÅ en dag får tid'...... osv.osv.osv.......... 😖 😉
[(:]
Det var godt nok en bike der ville noget ... [(:] Jeg husker godt modellen, forlygte"glasset" blev helt gulligt og uklart og de store "Harleyskærme" rustede som bare pokker.... 😖 men kværnen gik helt fint og startede godt ... Der ER noget særligt ved totaktere .... 🙂
Royal Enfield ... Nok den mest elegant bike Englænderne lavede ... Du kan faktisk få den som ny ..Den bliver lavet i Indien... Men man skal være efter den..Rustmæssigt set..
Og lidt oliedryp (ligesom originalen) har den også arvet ... [(:]
tilføjet af floridor
Totaktere - mmmmm..! - lyden af Trabant....
-næh du - nøjagtigt som denne her lyder MIN Wildstar 1600 også:
Tænd dine bedste højtalere - og fyr dem af..! - (30 sec. inde) 😃
[(:]
Mine 2 RE er originale, indiske - fra sidst i 60erne - med gear i højre side og det hele...
tilføjet af LF96
Nej,der er meget lidt og grine af.
Jeg ville tude hvis den holdt på min gårds plads.
Jeg morer mig dog over du skifter nummerpladelys, set i lyset af din nummerplade er så rusge, at den slet ikke kan læses.
tilføjet af pouljoergensen
14 dumme komentar?.
Er der kommet, ikke en eneste har givet udtryk for at det var godt klaret, en over 25-år gammel bil der "bare-lige" kører igennem et syn, det er der ikke mange der gør.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af fruppe
14 dumme komentar?.
Imponeret....nej, men godt klaret.
Det er på den ene side godt at nogen kan holde deres gamle biler køreklare til landevej, på den anden side skal bilparken også fornyes så de kan opfylde miljøkrav der hele tiden bliver skrappere.
Vil Du tjene godt på den er der et sultent marked i England og USA, de er helt vilde med disse gamle "rugbrød" da de indretter dem til autocampere, uden at løbe ind i megahøje omregistreringsafgifter som her i landet.
Er der kommet, ikke en eneste har givet udtryk for at det var godt klaret, en over 25-år gammel bil der "bare-lige" kører igennem et syn, det er der ikke mange der gør.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af pouljoergensen
Bliver de for dygtige med deres miljøkrav.
Så vil jeg bygge den om til at kunne køre på raps-olie, det er ikke så svært, jeg har et af de første T2 autocamper der kom til Danmark, den ved jeg godt er "penge" værd, men den står nu meget godt der hvor den står nu, den er lige klar til syn, alt er lavet og om 3-år er den en veteranbil, OK så må man ikke køre i dec-jan og februar, i Danmark, men der er intet i vejen for at køre i udlandet med den.
Blærerøvsafgiften!, på "nye" 4X4 har gjort det umuligt at kunne sælge nyere/knap så gamle 4X4, en af mine venner har en "galoper" stående, nysynet og det hele, han har valgt at aflevere Nr.pladerne, han skulle næsten betale 1.000-Kr om måneden i vægtafgift, underligt, for staten har betalt skortningstilskud til mange af den model, så der er som sådanne intet blær ved at havde sådanne en.
Jeg har sat mig for, at jeg vil se hvor længe jeg kan få min syncro til at holde, men det er lidt svært at skaffe reservedele efterhånden, og de er blevet ret dyre, OK jeg har kontakt med en i tyskerland, men alligevel.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
Så vil jeg bygge den om til at kunne køre på raps-olie, det er ikke så svært, jeg har et af de første T2 autocamper der kom til Danmark, den ved jeg godt er "penge" værd, men den står nu meget godt der hvor den står nu, den er lige klar til syn, alt er lavet og om 3-år er den en veteranbil, OK så må man ikke køre i dec-jan og februar, i Danmark, men der er intet i vejen for at køre i udlandet med den.
Blærerøvsafgiften!, på "nye" 4X4 har gjort det umuligt at kunne sælge nyere/knap så gamle 4X4, en af mine venner har en "galoper" stående, nysynet og det hele, han har valgt at aflevere Nr.pladerne, han skulle næsten betale 1.000-Kr om måneden i vægtafgift, underligt, for staten har betalt skortningstilskud til mange af den model, så der er som sådanne intet blær ved at havde sådanne en.
Jeg har sat mig for, at jeg vil se hvor længe jeg kan få min syncro til at holde, men det er lidt svært at skaffe reservedele efterhånden, og de er blevet ret dyre, OK jeg har kontakt med en i tyskerland, men alligevel.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Mikki51
Tyskerland?
Så vil jeg bygge den om til at kunne køre på raps-olie, det er ikke så svært, jeg har et af de første T2 autocamper der kom til Danmark, den ved jeg godt er "penge" værd, men den står nu meget godt der hvor den står nu, den er lige klar til syn, alt er lavet og om 3-år er den en veteranbil, OK så må man ikke køre i dec-jan og februar, i Danmark, men der er intet i vejen for at køre i udlandet med den.
Blærerøvsafgiften!, på "nye" 4X4 har gjort det umuligt at kunne sælge nyere/knap så gamle 4X4, en af mine venner har en "galoper" stående, nysynet og det hele, han har valgt at aflevere Nr.pladerne, han skulle næsten betale 1.000-Kr om måneden i vægtafgift, underligt, for staten har betalt skortningstilskud til mange af den model, så der er som sådanne intet blær ved at havde sådanne en.
Jeg har sat mig for, at jeg vil se hvor længe jeg kan få min syncro til at holde, men det er lidt svært at skaffe reservedele efterhånden, og de er blevet ret dyre, OK jeg har kontakt med en i tyskerland, men alligevel.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
Typisk dig, Hr. Poul Jørgensen - hvorfor skal DU af alle mennesker interessere dig for forurening m.m. Så længe DU synes du gør noget rigtigt, så blæse være med alle andre - du kører bare i den gamle møgspand og så skidt med CO2 udledning - det er jo blot en bagatel for dig.
tilføjet af anklageren
Det var ikke for at være nedladende
[quote="anklageren" post=2717532]Der er stor interesse for pouljoergensens oplæg.[/quote]
Nu ikke så Hellig, Anklager... 😉 du komme også tit med historier fra Island ... Eller var det Grønland?? [(:] der intet har med den trådstarters oplæg at gøre ...
Desuden .... Floridor nævnte det, var Hr. Jørgensens indlæg omtrent lige så interessant som Fru. Hansens (eller hvad hun nu hed) hækklipning iført khakibukser og alustige ... [(:] ...
Jeg synes, det er helt i orden, at pouljoergensen kommer med sine historier,
Dem der ikke synes, de er underholdende, kan jo bare springe dem over 🙂
En Peugeot 207 1,6 HDI har et dejligt bundtræk og går villigt op i omdrejninger og den kører over 20 km på en liter.
Det er måske nok en mindre bil, men hvor langt kører du med den gamle teknologi?
Du har måske en ambition om at støtte oliesheikerne, indtil den sidste dråbe billig olie er klemt ud af ørkensandet?
tilføjet af fruppe
De er næppe intresseret
Hvis en køber er stærkt interesseret er rust et mindre problem, det ser man når de renoverer gamle 60`r dollargrin i USA, og endda bruger penge på at opgradere en motor med moderne topstykke m.m.
[quote="floridor" post=2717535]http://encarsglobe.com/data_images/gallery/01/mz-es-250-2/mz-es-250-2-04.jpg
- med sorte plader, blå røg - og falmede lygteglas... 😮
Siden da har jeg nok skiftet ca. 20 gange - pt. har jeg 3 cykler med plader på - to uden - (og så cirka to og en halv Royal Enfield i den fjerneste garage - liggende i 3 flyttekasser og en mellemstor murerspand)....
- 'og når jeg SÅ en dag får tid'...... osv.osv.osv.......... 😖 😉
[(:][/quote]
Det var godt nok en bike der ville noget ... [(:] Jeg husker godt modellen, forlygte"glasset" blev helt gulligt og uklart og de store "Harleyskærme" rustede som bare pokker.... 😖 men kværnen gik helt fint og startede godt ... Der ER noget særligt ved totaktere .... 🙂
Royal Enfield ... Nok den mest elegant bike Englænderne lavede ... Du kan faktisk få den som ny ..Den bliver lavet i Indien... Men man skal være efter den..Rustmæssigt set..
Og lidt oliedryp (ligesom originalen) har den også arvet ... [(:]
I de gode gamle dage, dengang der var betjening på benzinstationerne, var det da meget almindeligt at en makker på en engelsk MC bad om at få fyldt olie på, og "tjek lige benzinen...." 😉
tilføjet af pouljoergensen
Lille ubegavethed dog.
Hvad skal jeg bruge et billedet af en T4 til.
Poul Jørgensen
tilføjet af pouljoergensen
22,2 km/l?, jeg ved det, men!.
Jeg har også fået min syncro til at køre langt over 20-Km pr L., mit problem var så bare, at hverken stemplringe eller hovedetlejer kunne holde, og turboen havde også svært ved at holde.
Men, man kan sagtens køre langt på 1-liter ben/diesel, det koster bare i sidste ende, og når man ikke får noget for det, i form af afgiftlettelser, så hvorfor skal man så gøre det.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af pouljoergensen
Den "bus" jeg har, og det er ikke lyv.
Alt er 110% i orden, alt er lavet, selv ankerpladerne er skiftet, bremserør er selvfølgeligt kopper, og der er ikke ET eneste gram rust i den, det eneste jeg vil, er at skifte "indmaden" ud, jeg vil havde "formika"-plader i, i stedet for de "malet" masonit plader der er fra fabrikken af, også skal "køleskabet" skiftes ud med et køleskab som også kan køre på 220~, jeg har bygget et 220~netværk med transformator ind i den, og alt det er også 110% i orden.
Og jeg skal nok en dag få den ud og køre, men jeg VIL ikke gå på komprimere, den skal være 110% i orden, og helst lidt bedre.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af gitte1111
14 dumme komentar?.
Tillykke med synet. Og med 26 kommentarer der gør en dyd ud af at gøre sig selv til grin 😃
tilføjet af pouljoergensen
Lille kære Gitte.
Alle skriver om DØD og ødelæggelse her på SOLEN, hvorfor må jeg ikke lave lidt sjov, ingen er kommet tilskade, så må det jo være godt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af LF96
Det samme som vi andre kan bruge din oplysning
at skrotklare vrag kan gå gennem syn.
tilføjet af LF96
Husk at aflevere 175 kr
hver gang du hælder 60 liter rapsolie i tanken.
Jeg er forresten ikke i tvivl om din "bil" holder din tid ud..
tilføjet af LF96
Hvor er det dejligt du er meget klogere end
alle dem der forsker i at udnytte brændstofferne optimalt i transportere, de kan kun få den halve ydelse ud af deres motorer.
Hvorfor kom jeg nu til at tænke på om det mon er løgn??
tilføjet af NihauX52
14 dumme komentar?.
Tillykke med at du blev nr. 26! 😖
Tillykke med synet. Og med 26 kommentarer der gør en dyd ud af at gøre sig selv til grin 😃
tilføjet af gitte1111
14 dumme komentar?.
Det var så nr. 27 Charlee, og du blev nr. 28. Godt gået 😃
tilføjet af gitte1111
Lille kære Gitte.
Du bemærkede den smiley jeg satte på mit indlæg, ikke sandt Poul ??
tilføjet af debatsvinet
14 dumme komentar?.
Er der kommet, ikke en eneste har givet udtryk for at det var godt klaret, en over 25-år gammel bil der "bare-lige" kører igennem et syn, det er der ikke mange der gør.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
Jeg vidste ikke at synsinspektørene på Sydhavsøerne var til at bestikke.... [(:]
Men hvad ....Alt kan tilsyneladende lade sig gøre i udkantsDanmark .... 😃
tilføjet af pouljoergensen
Hvem har sagt jeg er klog?.
De andre er bare dummere end mig, se det kan jeg ikke gøre for, vel!.
Poul Jørgensen
tilføjet af LF96
Manden har jo humor
😃
tilføjet af fruppe
14 dumme komentar?.
Vi fik da et par sjove indslag om motorcykler 😉
Tillykke med synet. Og med 26 kommentarer der gør en dyd ud af at gøre sig selv til grin 😃
tilføjet af dduck
Man skal ikke grine af min WV syncro.
Godt-nok er den over 25-år gammel, og måske trænger den til "lidt" maling hist og her, men, den gik i dag gennem syn UDEN bemærkninger, det eneste jeg havde gjort var, at skifte en pære i det ene Nr.-pladelys.
Der er ikke mange biler der er over 25-år der "bare" lige går gennem syn, uden bemærkninger.
Så "vi" tager lige 25-år til, inden vi stopper 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
Jeg forstår vist ikke helt hvor du vil hen....
Selvfølgelig vedligeholder man sit køretøj så det til alle tider overholder loven....
Det er jo ikke meningen at skidtet får lov til at forfalde hæmningsløst for så at blive gjort nødtørftigt i orden hvert andet år.
Eller gælder der andre regler i det Poul Jørgenske univers?
tilføjet af pouljoergensen
Hvis du bare viste.
Hvor lidt folk der vedligeholder deres bil, krisen kradser, folk springer undervognsbehandlingen over, de køre rundt til bilen skal til syn inden de får den undersøgt.
Der er så en god ting nu, med dette periodesyn hvert 2èn år, der holder ikke så mange biler som har tabt et forhjul i vejsiden mere, jeg har prøvet at køre fra Nysted til Hundested og ikke mindre end 4 biler holdt der i vejsiden som havde tabt det ene forhjul, på vejen hjem holdt der 3 andre, der lå udstødningsrør og flød på vejene, folk kørte lige til de selv sad på vejen.
Så nej!, folk vedligeholder ikke deres bil, de er nu tvunget til at få den efterset hvert 2èn år, kik ud til en jernhandler, alle de biler han får ind, det er biler der skulle have haft været til syn, folk køre til bilen skvatter sammen, de biler jernhandleren får, de kunne sagtens havde kørt længere, hvis de var blevet vedligeholdt.
Men tag så og kik på forhandlerne, de sælger nye biler, mange nye billige biler, med 5-6-års garanti, og om 7-8-år, så holder de biler hos jernhandleren, rustet op.
Ikke nok med, at det måske har været livsfarligt at køre i bilen det sidste år, så kan det heller ikke være sundt for samfundet økonomisk, jo det skaber arbejde, i kina og korea Osv, men penge ud af Danmark, og de biler kan ikke laves, jeg har lavet et sidepanel på en bil fra korea, bilen var 5-år gammel og skulle til syn for første gang, sidepanelet var så tyndt som blikket på en dåse hunde/kattemad, måske er bilen lettere, men det er noget bras.
Måske køre de længere på literen, men når jeg kan få min syncro til at køre over 20-Km-L, så kan andre saftsusemene også, og når jeg kan montage et partikkelfilter, så kan andre saftsusemene også, jeg ved godt at min syncro ikke er nogen racerbil, men folk kan saftsusemene bare lade være med at være så dumme at de tager et arbejde 150-Km væk så de skal bruge 2½-3½-time bag rattet hver eneste dag, ja måske tjener de 20-25-Kr mere i timen, men, hvad hjælper det at de tjener 100-Kr mere om dagen, når de skal afbetale på en bil, som kun holder 5-6-år, og det skal bruge X-antal Kr på brandstof og forsikringer Osv., plus der er ikke en eneste dag, hvor man ikke i radioen høre om trafikulykker ved Køge/Ishøj sammenfletningen.
Tænk på, hvad folk ikke kunne bruge 3-timer ekstra på hver eneste dag, 15-timer om ugen, eller 600-timer om året, hvis folk ikke "gad" bruge 3-timer hver dag på transport, så ville de ikke kunne finde et arbejde, sikke noget bla-bla, virksomhederne skulle nok finde ud til arbejderne, de skulle nok finde ud i yderområderne, og de ville kunne spare mange penge på det, plus at Danmark ville spare en masse Co2 udledning, og folk en masse penge og tid.
Nå men det var så noget helt andet.
Men, Nej!, folk vedligeholder ikke deres biler, de skifter dem ud når de ikke kan mere.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af NihauX52
Hvis du bare viste.
Hej Poul. Jeg må rette dig.
Her er listen over bilerne levetid:
Kia 9,2
Hyundai 10,6
Seat 11,5
Skoda 12
Suzuki 15
Chrysler 15,6
Renault 15,6
Citroën 16,1
Peugeot 16,7
Fiat 17,2
Daihatsu 17,3
Lada 17,6
Mitsubishi 17,7
Nissan 18,4
Honda 18,6
Subaru 18,6
Ford 18,9
Opel 18,9
Toyota 19,2
Audi 19,4
Mazda 19,4
BMW 19,6
Volkswagen 19,6
Saab 20,4
Volvo 21,4
Mercedes-Benz 21,9
Chevrolet 24 http://www.business.dk/saa-laenge-lever-din-bil-maaske
Hvor lidt folk der vedligeholder deres bil, krisen kradser, folk springer undervognsbehandlingen over, de køre rundt til bilen skal til syn inden de får den undersøgt.
Der er så en god ting nu, med dette periodesyn hvert 2èn år, der holder ikke så mange biler som har tabt et forhjul i vejsiden mere, jeg har prøvet at køre fra Nysted til Hundested og ikke mindre end 4 biler holdt der i vejsiden som havde tabt det ene forhjul, på vejen hjem holdt der 3 andre, der lå udstødningsrør og flød på vejene, folk kørte lige til de selv sad på vejen.
Så nej!, folk vedligeholder ikke deres bil, de er nu tvunget til at få den efterset hvert 2èn år, kik ud til en jernhandler, alle de biler han får ind, det er biler der skulle have haft været til syn, folk køre til bilen skvatter sammen, de biler jernhandleren får, de kunne sagtens havde kørt længere, hvis de var blevet vedligeholdt.
Men tag så og kik på forhandlerne, de sælger nye biler, mange nye billige biler, med 5-6-års garanti, og om 7-8-år, så holder de biler hos jernhandleren, rustet op.
Ikke nok med, at det måske har været livsfarligt at køre i bilen det sidste år, så kan det heller ikke være sundt for samfundet økonomisk, jo det skaber arbejde, i kina og korea Osv, men penge ud af Danmark, og de biler kan ikke laves, jeg har lavet et sidepanel på en bil fra korea, bilen var 5-år gammel og skulle til syn for første gang, sidepanelet var så tyndt som blikket på en dåse hunde/kattemad, måske er bilen lettere, men det er noget bras.
Måske køre de længere på literen, men når jeg kan få min syncro til at køre over 20-Km-L, så kan andre saftsusemene også, og når jeg kan montage et partikkelfilter, så kan andre saftsusemene også, jeg ved godt at min syncro ikke er nogen racerbil, men folk kan saftsusemene bare lade være med at være så dumme at de tager et arbejde 150-Km væk så de skal bruge 2½-3½-time bag rattet hver eneste dag, ja måske tjener de 20-25-Kr mere i timen, men, hvad hjælper det at de tjener 100-Kr mere om dagen, når de skal afbetale på en bil, som kun holder 5-6-år, og det skal bruge X-antal Kr på brandstof og forsikringer Osv., plus der er ikke en eneste dag, hvor man ikke i radioen høre om trafikulykker ved Køge/Ishøj sammenfletningen.
Tænk på, hvad folk ikke kunne bruge 3-timer ekstra på hver eneste dag, 15-timer om ugen, eller 600-timer om året, hvis folk ikke "gad" bruge 3-timer hver dag på transport, så ville de ikke kunne finde et arbejde, sikke noget bla-bla, virksomhederne skulle nok finde ud til arbejderne, de skulle nok finde ud i yderområderne, og de ville kunne spare mange penge på det, plus at Danmark ville spare en masse Co2 udledning, og folk en masse penge og tid.
Nå men det var så noget helt andet.
Men, Nej!, folk vedligeholder ikke deres biler, de skifter dem ud når de ikke kan mere.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af floridor
Ja, vi andre holder meget i kø....
- det er sikkert noget lettere bare at få invalide-stakaterne ind på kontoen hver den 1.
- og så - ingen kø, bare lige ud i garagen og svejse lidt i 'kundernes' koreaner-øser....
- det må være dejligt - sådan at kunne arbejde hjemmefra... 🙂
- har du osse kvitteringsblok og dit momsregnskab liggende ude i garagen... ❓
tilføjet af NihauX52
Ja, vi andre holder meget i kø....
Helt ærligt, hvad rager det dig? 😖
- har du osse kvitteringsblok og dit momsregnskab liggende ude i garagen... ❓
tilføjet af floridor
Det rager ALLE skatteydere, Charlee...
- og når man i forvejen henter hele sin månedlige indkomst fra den skatteyder-financierede honningkrukke - så er det om muligt endnu mere umoralsk, selv at undlade at spytte i bøssen...