Movia...åh, hvad skal jeg gøre!?
Okay folkens, jeg har brug for et godt råd!
For et par måneder siden, var jeg på vej ud på mit nye arbejde i en HT bus. Jeg havde hjemmefra tjekket www.rejseplanen.dk, der sagde, at der var 2 zoner, og jeg skulle skifte bus. Da jeg kommer ind i den første bus klipper jeg, og i den anden bus viser jeg klippekortet og spørg chaufføren om han vil sige når jeg skal af - hvilket han siger ja til. 10 min senere står der en kontrollør ind, og siger, at jeg skal have en bøde, fordi jeg har en zone for lidt!!
Jeg klager selvfølgelig over bøden: 1: jeg havde tjekket rejseplanen.dk, og der stod 2 zoner (sendte et sceenshot med i klagen så de kunne se det) plus chaufføren havde set mit kort, og fået at vide hvor jeg skulle hen, og sagde ikke noget om at jeg havde for få zoner!
Da jeg så fik svar fra movia skrev de: Ja, du havde en zone for lidt, men hvis du køber et månedskort til dén zone og sender en kopi ind inden for 8 dage så annullerer vi bøden!!
Jeg synes virkelig, at det er for groft, at bøden stadig holder,,,men derudover synes jeg også at det er yderst mærkeligt, at jeg kan slippe for bøden, men KUN hvis jeg køber et af deres produkter - som jeg faktisk ikke har brug for!!
Så nu er mit store spørgsmål: Hvad skal jeg gøre? Betale bøden, købe et månedskort og sende det ind, klage til dem, til forbrugerrådet eller noget helt andet!? Help...!
For et par måneder siden, var jeg på vej ud på mit nye arbejde i en HT bus. Jeg havde hjemmefra tjekket www.rejseplanen.dk, der sagde, at der var 2 zoner, og jeg skulle skifte bus. Da jeg kommer ind i den første bus klipper jeg, og i den anden bus viser jeg klippekortet og spørg chaufføren om han vil sige når jeg skal af - hvilket han siger ja til. 10 min senere står der en kontrollør ind, og siger, at jeg skal have en bøde, fordi jeg har en zone for lidt!!
Jeg klager selvfølgelig over bøden: 1: jeg havde tjekket rejseplanen.dk, og der stod 2 zoner (sendte et sceenshot med i klagen så de kunne se det) plus chaufføren havde set mit kort, og fået at vide hvor jeg skulle hen, og sagde ikke noget om at jeg havde for få zoner!
Da jeg så fik svar fra movia skrev de: Ja, du havde en zone for lidt, men hvis du køber et månedskort til dén zone og sender en kopi ind inden for 8 dage så annullerer vi bøden!!
Jeg synes virkelig, at det er for groft, at bøden stadig holder,,,men derudover synes jeg også at det er yderst mærkeligt, at jeg kan slippe for bøden, men KUN hvis jeg køber et af deres produkter - som jeg faktisk ikke har brug for!!
Så nu er mit store spørgsmål: Hvad skal jeg gøre? Betale bøden, købe et månedskort og sende det ind, klage til dem, til forbrugerrådet eller noget helt andet!? Help...!