20tilføjet af

Opfører min bank sig korrekt ?

Jeg har for 2 måneder siden haft et akut problem der krævende et overtræk øjblikkelig på kr. 7000. Jeg kontaktede min bank via formularen på netbank, men hørte intet i løbet af dagen, jeg ringede derefter til bankens kundeservice der ville vende tilbage.
Ingen af kontakforøgene gav resultat, så jeg tillod mig at overtrække.
2 dage efter og dagen før jeg dækkede de 7000 ind igen, lukkede banken mit visakort med begrundelse i, at jeg ikke havde fået lov til at overtrække.
Jeg forstår godt jeg har overtrådt reglerne, men jeg synes det er voldsom drastisk at lukke mit visakort på en lidt tynd begrundlese. Da kortet blev lukket var pengene jo dækket ind igen.
Nu er det så lukket i 3 måneder mens de overvåger min konto og åbnes igen såfremt " kontoen har kørt uden anmærkninger"
Jeg har forespurgt 2 gange nu hvad disse anmærkninger kan bestå af da jeg jo ikke kan overtrække uden kort, men jeg får intet svar.
Så alt i alt synes jeg ikke rigtig min bank tilgodeser mig og mine spørgsmål og behov og jeg er mildest talt forundret over fremgangsmåden.
Jeg benytter kun banken til netbank, ordner alting selv, har en fast kassekredit jeg betaler renter til og ellers en alm. hverdagsøkonomi.
Hvad synes i om fremgangsmåden og er der noget lunkent ved hele sagen. Ønsker min bank måske ikke rigtig "små private kunder" eller er jeg bare for forventningsfuld i forhold til bank service ?
tilføjet af

Jeg tror det er dine forventninger

De kender dig jo ikke som person. Behandlingen finder jeg ikke i orden og tre måneder? Hvad havde de tænkt sig. Er de en bank eller en pædagoisk foranstaltning?
Kan du skifte bank, så gør det.
tilføjet af

Nu er jeg virkelig RASENDE

Jeg har lige fået en besked der tilkendegiver, at nu når jeg ikke har Visa/dankort, jamen så kan jeg ikke beholde nuværende kontoform og desværre skal jeg så have en anden kontoform hvor renten på min kassekredit stiger til med cirka 9 % !!
DET er F****** ikke i orden - eller hvad ?
tilføjet af

Få et møde med Din bankrådgiver

Du har opført Dig forkert, men det har banken også.
I kan så gennemgå flere måneders bevægelser samt fremtidig økonomi, herunder indtægt.
Du kan muligvis havne i en database hvor folk der ikke er berettiget til almindeligt dankort havner, nogle af dem med langt mindre overtræk, denne database er fælles så det hjælper ikke noget at skifte bank.
tilføjet af

Et overtræk på 7000,-kr.

Det skal være et bevilget overtræk , ellers så skal man ikke lave et overtræk.Du har gjort noget der er forkert.
tilføjet af

Lad dog være !

Aabenraamand, var det virkelig det bedste du kunne komme op med som svar?
Jeg skrev allerede i indlægget det selvfølgelig ikke var korrekt, men når du ikke læser indlægget kan jeg vel heller ikke forvente du kan komme med et fornuftigt svar.
Utroligt som nogle mennesker dog ikke har andet at lave end fortælle folk om ret og vrang istedet for at komme med konstruktive løsninget.
Du fjerner fokus fra problemstillingen med din afbrydelse !!
tilføjet af

Jeg tror ikke det løser noget.

De har jo valgt deres handlemåde uagtet mine netbankmails og samtale pr telefon, ydermere har de nu den frækhed at ændre min kontoform ( fordi du ikke har tilknyttet visakort) til en form der skal betale 9 % mere i rente på min kassekredit, så spørgsmålet er egentlig bare om ikke jeg blot skal skifte bank til en bank med flere værdier på den enkelte kunde istedet for en bank på statens lånepenge, der skal hive så meget som muligt ud af privatkunden.
tilføjet af

Jeg havde godt nok skiftet

Det havde jeg gjort det sekund, de havde klappet mit kort. Ikke om jeg ville finde mig i, først at blive syltet og så bagefter blive udsat for den behandling du får nu, men i det hele taget er der så meget ulejlighed med at få kortet spærret, at det gider jeg ikke engang at finde mig i.
Jeg har iøvrigt gjort det samme som du har, det er bare en del år siden. Da var jeg strandet på en ferie og vidste, der lå en check i min postkasse, der var større, end de 7.000 jeg trak over. Jeg kørte i banken med checken, den samme dag jeg var kommet hjem og havde da også en noget hvidglødende, men hurtig god igen bankmand, da han så checken. Jeg har da aldrig været udsat for repressalier af nogen art, for at lave et overtræk.
Noget tyder på, der er kommet nye toner. Alle deres egne julenumre skal kunderne tilsyneladende afklapses for. Den der "kundeservice" du har ringet til????? Hvad er det for en bank du bruger? Har du ikke en kontaktperson?
tilføjet af

Har de feriekuller?

Kunne man forestille sig, det er en anden end den vanlige, der "håndtere" dig i disse dage? Jeg tror ikke på, det ikke ville hjælpe med et møde, med din vanlige kontaktperson.
tilføjet af

Ja som du måske har gættet.

Har jeg Danskebank, og der er bestemt kommet nye toner i banken det sidste år.
Jeg tror allerede jeg har bestemt mig for, at skifte, heldigvis har manden en anden bank hvor jeg nemt kan oprette en konto med tilhørende kort igen.
Jeg finder det bare mærkværdigt alligevel med sådan en behandling når man trods deres udskejelser alligevel forblev der og vidste man skulle delvist være med til at betale deres financieringsgilde, men accepterede fordi jeg har faktisk haft banken i over 20 år.
Men deres sidste svinestreg her i formiddag med en netbankmail omkring jeg nu skiftede til alm hævekort og dermed anden kontoform og min kassekredit således steg 9% i rente - slog hovedet på sømmet.
Så Danskebank kan ikke anbefales til alm. privatkunder med langt forhold og som udover en tilknyttet kreditmax på kr. 10.000 ikke har andre lån eller gæld.
Hedder du derimod Stein Bagger, så stod sagen nok anderledes og endda med statstilskud *Suk*
tilføjet af

Glemte at:

Fortælle man når man klarer sig selv via netbank ikke har nogen egentlig bankrådgiver, man mailer med eller ringer til 24/7 kundeservice.
tilføjet af

Rente mv

Hvad du skal/kommer til at betale, i rente & gebyr, afhænger, af om du kan stille
sikkerhed. Har du bil, andelslejlighed? Samt hvad din årsløn er, og selvfølgelig str. på din kredit.
Du kan checke op div. bankers hjemmesider, under priser. De, er som regel ikke, helt så
oplysende, som man kunne ønske.
Et enkelt spørgsmål, stiger du til 9% i rente?, eller med 9%.
Alt efter hvilken bank, du har, kan du i din netbank, se, hvad du få og betaler i rente, på dine konti.
tilføjet af

Hmm, nå det er dét system de har indført.

- Det er nok det skifte du skal foretage, hvis du ikke er så gal, at du VIL finde ud af, hvem der har lavet det her stunt med dig. Så hidsig kunne jeg sagtens blive.😖 Ved disken!!
- Hvis du samtidig ved, du bare kan skifte, så ser jeg ikke nogen grund til ikke lige at "klappe" til vedkommende på vej ud ad døren. Men det er jo et temperamentspørgsmål.
- Den højre hånd, ved tilsyneladende ikke hvad den venstre hånd foretager sig derinde længere. De er for urimelige til at kunne bruges af private kunder. Efter min mening.
tilføjet af

Danske Bank

Skifte!?? Sådan har Danske Bank, s.. da altid været.
tilføjet af

Jeg stiger, på eksisterende kredit

Fordi min kontoform er ændret af min bank, til en konto hvor man får knap så favorabel rente, ændringen af kontoformen skyldes min bank har lukket mit kort og jeg derfor skal have en anden kontoform og hævekort.
Men så stiger min rente på eksisterende kassekredit så med 9 % fra 6 % til 14 % af udnyttet kreditmax.
tilføjet af

nej det passer ikke

men de har strammet gevaldigt op overfor alting siden bagger sagen, det er nok et kriterie for at få snablen i statskassen.
tilføjet af

ikke helt rigtig

Her bliver jeg altså lige nødt til at smide en lille kommentar. Langt de fleste medlemmer af både min egen og min kærestes familie har netbank og vi har altså alle en bankrådgiver som vi har et direkte nummer til. Desuden får vi alle et opkald fra bankrådgiveren til jul, fødselsdage, op til sommerferie og hvis han/hun bare synes det er lang tid siden de har hørt fra os 🙂
tilføjet af

Charlotte KM.

Åbenråmanden har sgu da ret, man kan ikke bare overtrække et kontokort, ikke unden der er givet en tilladelse til et overtræk, så et eller andet sted i systemer har du tilladelse til det overtræk, jeg kan F.eks uden at ringe til min bank overtrække min konto med 5.000-Kr, men jeg kan ikke overtrække den med 5.001-Kr, for det er 1-Kr over det tilladte overtræk.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Jamen Poul Jørgensen

Er der nogle inkl. undertegnede, der ikke giver banken ret i, at det er forkert?
Læs hele tråden og debatter på emnet om korrekt opførsel istedet for, at kommentere en enkelt tråd.
tilføjet af

overtræk

drop dem - hvis du ikke er 7.000 værd i overtræk kan de ikke bruges til noget - find en anden bank kh søren
tilføjet af

du skal da skifte fra danskebank

Enig med søren, hvis ikke du kan overtrække sølle 7000 kr. sådan som du fremstiller din økonomi er det banken der opfører sig korrekt men ikke kan bruges til noget. Tænk om du stod en dag og skulle bruge 100.000 kr til kræftbehandling eller andet, så virker de for mig ikke som nogle der er til at danse med.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.