2tilføjet af

Personalemappe/sag?

Hjælp til afklaring søges - på forhånd tak.
En ansat har igennem 15 års ansættelse fået 3 klager - alle klager gik ud på noget personligt, ikke fagligt.
Vi har diskuteret det igår aftes og kunne ikke finde ud af/afgøre om klagerne bliver forældede efter et bestemt antal år, eller hvorvidt de følger medarbejderen resten af hans liv.
Det skal siges at den ansatte har aldrig fået præsenteret samme klager på skrift - han er kun blevet ringet op af ledelsen og fået meddelelsen telefonisk.
Jeg mener at den ansatte har lov til - ret til, at få sagerne udleveret, så han kan se det reelle indhold, men andre mener det modsatte.
Er der nogen her, der har kendskab til en sådan procedure?
tilføjet af

Afklaring af hvad kunne man spørge ?

Da vi alligevel ikke kender den person du omtaler, kunne du godt uddybe klagernes indhold.
Alle mennesker i servicefagene har på et eller andet tidspunkt fået en, enten berretiget eller uberettiget klage, fra en kunde.
Det sker jævnligt i min branche, at kunde og medarbejder misforstår hinanden.
I sandhed, må mange butiksansatte, feks finde sige i mange forskellige menneskers opførsel. Et forsøg fra sælgerens side på at komme på bølgelængde, kan set fra kundens briller virke stødende eller nærgående.
Den sælger der passer sit job med passion, kan let, endog meget let, blive miforstået.
Der var en, der en gang sagde at, ikke engang en psykolog kommer så tæt på andre mennesker som en sælger gør.
Hvis kunden mister fokus, så er det sælgerens opgave at rette fokus på varen, i det spil for det er nemlig et spil, kan det være nødvendigt at rette fokus på mennesket.
Så kan der opstå følelser af forskellig slags, mennesker lægger efter min mening for meget i det andre mennesker siger og gør. Det er ikke alting, der har en betydning.
For at komme tilbage til dit indlæg, så skriver du noget om ret til at få sådan noget udleveret efter X-antal år ???? Hvis vedkommende ikke har bedt om det, hvorfor så det??
Der er sikkert også mange mennesker som vedkommende har haft det godt sammen med, jeg vil da rent ud sagt blæse en ledelse en høstblomst, der ikke har ben i næsen til at udlevere og konfrontere med det samme, for så ville sagen også være ude af verden med det samme.
Misundelse og jantelov, giver dælme osse mange klager, mennesker på arbejdspladser skal helst passe ned i en kasse, dem der er lidt ud over det sædvanlige har som regel et godt liv, og det er mennesker grundlæggende misundelige på. Så riv det hele i stykker og se det hele lidt fra oven, så falder alt på plads.
PS! Jeg gætter uden at vide det på at der er tale om en arbejdsplads i det "udskældte" offentlige.
Ingen normal dansk arbejdsplads, ville ellers udover det offentlige, bære nag som en elefant i hele 15 år uden at få reddet diverse tråde og kastanjer ud af ilden.
Et normalt firma med en utilfreds kunde eller kollega, ville løse gåden med det samme i stedet for at lave det til en gættekonkurrence, hvor det i bund og kun drejer sig om at genere og mobbe hinanden til døde, bare for at have noget på hinanden.
Hent en spand ! Jeg får brækfornemmelser [:*(]😕😮[l][s]
tilføjet af

Tag dog en snak med ham

og få det ud af verden.
Du må nok være forberedt på en noget overrasket medarbejder, har I virkeligt ikke andet at lave, end at finde fejl hos hinanden ????????????????
Det lyder nærmest som en børnehave😃😃😃😃😃😃😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.