Regler om reparetion?
Hej derude. Vidste ikke lige hvor dette spørgsmål skulle placeres, så det kommer under computer :)
Jeg har købt en bærbar (hp) fra fona. Jeg havde den i 3 uger, også kom der problemer med skærmen. sendte den straks til reparetion ( Fona har outsourcet deres rep til "elektronik center" or something)
Der fik jeg at vide der ville gå maximum 13 arbejdsdage, så ville jeg få den igen.
Jeg købte denne computer pga. mit studie som indeholder mange afleveringer etc, og skal jo bruge den, men jeg accepterede de 13 dage.
Nu er der gået præcist 20 arbejdsdage. Jeg ringede ind for 3 dage siden, og der fik jeg at vide at de venter på reservedele fra hp, og jeg skal ikke regne med at få den før tidligst uge 45. Derefter tog jeg til den Fona hvor jeg har købt pc'en. Han sagde han ville finde ud af om ikke det kan gå lidt hurtigere men fik aldrig svar.
Jeg vil spørge om ikke der findes en slags reparetion regel? Jeg har kun læst noget med at når det bliver sendt til reparetion skal man ha computeren tilbage indenfor "rimelig tid".
Har prøvet at ringe til forbrugerklagenævnet men de har ferie lukket :)
Har endda en ekstra forsikring som jeg har betalt 1600 kr for, hvor sælgeren lovede mig at hvis computeren gik i stykker, ville jeg få en ny med det samme. Sådan er Fonas service vel..
Er der nogen, der ved noget om bestemte regler etc? På forhånd tak
Jeg har købt en bærbar (hp) fra fona. Jeg havde den i 3 uger, også kom der problemer med skærmen. sendte den straks til reparetion ( Fona har outsourcet deres rep til "elektronik center" or something)
Der fik jeg at vide der ville gå maximum 13 arbejdsdage, så ville jeg få den igen.
Jeg købte denne computer pga. mit studie som indeholder mange afleveringer etc, og skal jo bruge den, men jeg accepterede de 13 dage.
Nu er der gået præcist 20 arbejdsdage. Jeg ringede ind for 3 dage siden, og der fik jeg at vide at de venter på reservedele fra hp, og jeg skal ikke regne med at få den før tidligst uge 45. Derefter tog jeg til den Fona hvor jeg har købt pc'en. Han sagde han ville finde ud af om ikke det kan gå lidt hurtigere men fik aldrig svar.
Jeg vil spørge om ikke der findes en slags reparetion regel? Jeg har kun læst noget med at når det bliver sendt til reparetion skal man ha computeren tilbage indenfor "rimelig tid".
Har prøvet at ringe til forbrugerklagenævnet men de har ferie lukket :)
Har endda en ekstra forsikring som jeg har betalt 1600 kr for, hvor sælgeren lovede mig at hvis computeren gik i stykker, ville jeg få en ny med det samme. Sådan er Fonas service vel..
Er der nogen, der ved noget om bestemte regler etc? På forhånd tak