Skal jeg betale værkstedet???
Min bil var begyndt at "hakke" ret kraftigt under kørslen og mistede en del af kræfterne under accelerationen.
Værkstedet jeg benytter er et stort autoriseret værksted, som samtidig agere forhandler for bilmærket. Jeg købte bilen som ny hos dem for nu lidt over tre år siden, så garantien er selvfølgelig udløbet for et par måneder siden.
Ved min henvendelse til bilværkstedet, konstatererede mekanikeren ved prøveturen, at problemet skyldtes en kombonent på accelerationskablet som var blevet defekt. Der blev derefter bestilt en ny kombonent hjem, og efter 3 dage blev jeg indkaldt til værkstedet får at få fejlen rettet. Delen blev skiftet imens jeg ventede, og straks efter at bilen blev meldt færdig, kunne jeg konstatere at bilen stadig opførte på samme måde (kraftig hakken og ingen kræfter under acceleration).
Hmmmm.... U-vening, tilbage ind til værkstedet med bilen med den vedblevende fejl. Herefter samlede en større forsamling af mekanikere samt værkfør omkring bilen med forslag om hvad det mon kunne være. En lidt ældre mekaniker kom i samme øjeblik tilbage efter en prøvetur i en anden bil, og efter en kort beskrivelse fra mig om problemet med min bil, vidste han akkuret hvad problemet skyldtes. Han kunne rette fejlen med det samme med lidt justeringer og så var problemet løst. Problemet havde intet med den udskiftede kombonent at gøre og det havde slet ikke været nødvendigt at udskifte kombonenten, som intet fejlede.
Nu har værkstedet så sendt mig en regning på reserveden de har skiftet, timebetaling for udskiftning af reservedelen samt timebetaling for justeringerne som den ældre mekaninker foretog.
Efter en kort samtale med værkføren, har jeg nu fået oplyst at regningen ikke er en fejl, og at jeg skal betale det fulde beløb for den reservedel som værkstedet havde fundet frem til skulle skiftes, samt den tid der er brugt på det 🙁. Jeg mener jo kun at værkstedet skal opkræve beløbet fro rettelse af fejlen, nemlig justeringen som den ældre mekaniker foretog!!!
Hvad mener i?
Værkstedet jeg benytter er et stort autoriseret værksted, som samtidig agere forhandler for bilmærket. Jeg købte bilen som ny hos dem for nu lidt over tre år siden, så garantien er selvfølgelig udløbet for et par måneder siden.
Ved min henvendelse til bilværkstedet, konstatererede mekanikeren ved prøveturen, at problemet skyldtes en kombonent på accelerationskablet som var blevet defekt. Der blev derefter bestilt en ny kombonent hjem, og efter 3 dage blev jeg indkaldt til værkstedet får at få fejlen rettet. Delen blev skiftet imens jeg ventede, og straks efter at bilen blev meldt færdig, kunne jeg konstatere at bilen stadig opførte på samme måde (kraftig hakken og ingen kræfter under acceleration).
Hmmmm.... U-vening, tilbage ind til værkstedet med bilen med den vedblevende fejl. Herefter samlede en større forsamling af mekanikere samt værkfør omkring bilen med forslag om hvad det mon kunne være. En lidt ældre mekaniker kom i samme øjeblik tilbage efter en prøvetur i en anden bil, og efter en kort beskrivelse fra mig om problemet med min bil, vidste han akkuret hvad problemet skyldtes. Han kunne rette fejlen med det samme med lidt justeringer og så var problemet løst. Problemet havde intet med den udskiftede kombonent at gøre og det havde slet ikke været nødvendigt at udskifte kombonenten, som intet fejlede.
Nu har værkstedet så sendt mig en regning på reserveden de har skiftet, timebetaling for udskiftning af reservedelen samt timebetaling for justeringerne som den ældre mekaninker foretog.
Efter en kort samtale med værkføren, har jeg nu fået oplyst at regningen ikke er en fejl, og at jeg skal betale det fulde beløb for den reservedel som værkstedet havde fundet frem til skulle skiftes, samt den tid der er brugt på det 🙁. Jeg mener jo kun at værkstedet skal opkræve beløbet fro rettelse af fejlen, nemlig justeringen som den ældre mekaniker foretog!!!
Hvad mener i?