Skal vi ha de her problemer: ROAD PRICEING
Road Priceing
Gad nu vide om de kære politikere har overvejet om det skulle kunne få social slagside når kompensationen skal være en 50 % nedsættelse af registreringsafgiften ! Det batter jo mest hvis man har en stor ny bil modsat en ældre !!!!
forlydende er at afgiften skal være varierende, men lur mig om det ikke bliver væsentligt dyrere at være bilist i sidste ende.
Jeg bor i det der kaldes yderområde, dvs. at jeg dagligt er tvangsindlagt at bruge egen befordring al den grund arbejdstid og offentligt transport er en umulighed, vi har ikke timedrift på vores busser der kører forbi ca. 3 km. fra vores bopæl, samtidig passer bus og tog ikke sammen, togene har ½ times drift men bussen kommer ind på stationen ca. 7 min efter afgang.
Så Road Priceing vil blive en yderligere affære også selvom bilen kan købes for er tredjedel af nuværende pris, det eneste jeg får ud af det vil være en "ny" bil der kun er 8 - 10 år gammel, idet jeg under ingen omstændigheder har råd til en sprit ny bil som overvejelserne går på, så yderligere social skævhed.
De skal nu hellere droppe det Road Priceing og så lad det blive billigere og kører på rapsolie, og det kan vi selv lave, men det skal der også være afgift på selv om det er miljøvenligt, eller fremme andre miljøvenlige alternativer, de kunne jo starte med og droppe deres egne store ministerbiler og købe noget mere miljøvenligt. Lige nu er de faktisk ved og nedlægge busruter i trekantområdet, da der ikke er penge til og drive dem, hvordan pokker skal man snart komme på arbejde
Så længe den offentlige transport bliver ringere og ringere pga. privatisering bliver folk i bilerne. Få det til at fungere først. Gratis transport i byområder, det er der andre der har vist er en god ide. Hvis man kører 20000 om året (ganske almindeligt), så vil en km.pris på 25 øre svare nogenlunde til at benzinen stiger fra 8 til 11 kroner. Kørte vi mindre, da den steg her i efteråret? Nej, vel. og sikke et teknisk apparat der skal sættes i gang. "Bilisterne skal vide, at det koster noget at køre bil", ja, tak, det har vi vidst i årevis, registreringsafgift, forsikring med statsafgift, benzinafgift, vægtafgift, og moms på hele molevitten bagefter. Næh det er skam ingen nyhed.
Syntes ikke man tænker meget på alle dem der ligger i den lave ende af samfundet, kassedamen der skal på job hver dag i sin 15år gamle bil, og som ikke har penge til andet, end biler i 10.000kr klassen. Eller alle der er på førtid/efterløn, som også køre i gamle biler. Det er ved at udvikle sig til et FY FOR FANDEN samfund. VH S
Gad nu vide om de kære politikere har overvejet om det skulle kunne få social slagside når kompensationen skal være en 50 % nedsættelse af registreringsafgiften ! Det batter jo mest hvis man har en stor ny bil modsat en ældre !!!!
forlydende er at afgiften skal være varierende, men lur mig om det ikke bliver væsentligt dyrere at være bilist i sidste ende.
Jeg bor i det der kaldes yderområde, dvs. at jeg dagligt er tvangsindlagt at bruge egen befordring al den grund arbejdstid og offentligt transport er en umulighed, vi har ikke timedrift på vores busser der kører forbi ca. 3 km. fra vores bopæl, samtidig passer bus og tog ikke sammen, togene har ½ times drift men bussen kommer ind på stationen ca. 7 min efter afgang.
Så Road Priceing vil blive en yderligere affære også selvom bilen kan købes for er tredjedel af nuværende pris, det eneste jeg får ud af det vil være en "ny" bil der kun er 8 - 10 år gammel, idet jeg under ingen omstændigheder har råd til en sprit ny bil som overvejelserne går på, så yderligere social skævhed.
De skal nu hellere droppe det Road Priceing og så lad det blive billigere og kører på rapsolie, og det kan vi selv lave, men det skal der også være afgift på selv om det er miljøvenligt, eller fremme andre miljøvenlige alternativer, de kunne jo starte med og droppe deres egne store ministerbiler og købe noget mere miljøvenligt. Lige nu er de faktisk ved og nedlægge busruter i trekantområdet, da der ikke er penge til og drive dem, hvordan pokker skal man snart komme på arbejde
Så længe den offentlige transport bliver ringere og ringere pga. privatisering bliver folk i bilerne. Få det til at fungere først. Gratis transport i byområder, det er der andre der har vist er en god ide. Hvis man kører 20000 om året (ganske almindeligt), så vil en km.pris på 25 øre svare nogenlunde til at benzinen stiger fra 8 til 11 kroner. Kørte vi mindre, da den steg her i efteråret? Nej, vel. og sikke et teknisk apparat der skal sættes i gang. "Bilisterne skal vide, at det koster noget at køre bil", ja, tak, det har vi vidst i årevis, registreringsafgift, forsikring med statsafgift, benzinafgift, vægtafgift, og moms på hele molevitten bagefter. Næh det er skam ingen nyhed.
Syntes ikke man tænker meget på alle dem der ligger i den lave ende af samfundet, kassedamen der skal på job hver dag i sin 15år gamle bil, og som ikke har penge til andet, end biler i 10.000kr klassen. Eller alle der er på førtid/efterløn, som også køre i gamle biler. Det er ved at udvikle sig til et FY FOR FANDEN samfund. VH S