SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Fri debat: Politik & Samfund
8tilføjet af DFeren
Smart gjort af SAS
To af SAS’ mest værdifulde fly ejes af en fransk bank, som frygtede, at kreditorer ville snuppe flyene i tilfælde af en konkurs, og derfor krævede banken en omregistrering af flyene.
Udsigten til konkurs var så stor, at SAS frem til spareplanens vedtagelse i mandags omregistrerede to af selskabets mest værdifulde fly for på den måde at beskytte værdierne mod kreditorerne ved en eventuel konkurs. Det skriver Politiken.
De to fly af typen Airbus A330 ejes af den franske bank Credit Agricole, og SAS har siden 2004 leaset dem via en irsk velgørenhedsfond. Det var banken, der krævede en omregistrering.
Godt de gjorde alt for at bevare selvskabet 😉
tilføjet af thomas-f-hansen
Smart gjort af SAS
Nåååå.... SAS har slet ingen indre værdi, det kommer som nyt for mig.
Mon det er kendt i blandt almindelige aktionærer ?
Vidste Bjarne Corydon dette, da han truede personalet til at arbejde på SAS betingelser ?
Det goe gamle tricks med at tømme biksen gennem skuffeselskaber og lejekontrakter, har endnu engang kørt sin sejrsgang.
De må straks rulle den røde løber ud og få delt nogen priser ud.
Det er jo normalen at man tildeler lidt priser og hædersbevisninger, inden fælden klapper, for de store "finansgenier".
tilføjet af Dike
Smart gjort af SAS
Nåååå.... SAS har slet ingen indre værdi, det kommer som nyt for mig.
Mon det er kendt i blandt almindelige aktionærer ?
Vidste Bjarne Corydon dette, da han truede personalet til at arbejde på SAS betingelser ?
Det goe gamle tricks med at tømme biksen gennem skuffeselskaber og lejekontrakter, har endnu engang kørt sin sejrsgang.
De må straks rulle den røde løber ud og få delt nogen priser ud.
Det er jo normalen at man tildeler lidt priser og hædersbevisninger, inden fælden klapper, for de store "finansgenier".
Leasing er en ganske almindelig form for forretningsførelse. Leasing vil desuden klart fremgå af selskabets årsregnskaber.
tilføjet af thomas-f-hansen
Smart gjort af SAS
Det vil sige, at man godt vidste der ikke er indre værdi i SAS ?
Så når groundhandling og andet frasalg af materiel er overstået, så er SAS kun en rent administrativ virksomhed ?
Spændende nyt.
tilføjet af Dike
Smart gjort af SAS
Det vil sige, at man godt vidste der ikke er indre værdi i SAS ?
Så når groundhandling og andet frasalg af materiel er overstået, så er SAS kun en rent administrativ virksomhed ?
Spændende nyt.
Du kan læse i årsrapporten, hvilke aktiver og passiver et selskab har. At et selskab har en begrænset mængde materielle anlægsaktiver betyder ikke, at selskabet er nødlidende.
tilføjet af thomas-f-hansen
Smart gjort af SAS
Jeg beskriver ikke at SAS er nødlidende.
Andre har vist beskrevet de økonomiske forhold i SAS, meget udførligt.
For mig ! Kommer det som en overraskende oplysning, at SAS er på vej til at blive et selskab uden materielle aktiver.
Det er jo interessant, om end lidt sent i diskussionen om SAS's overlevelse.
tilføjet af charlee
Smart gjort af SAS
Så lykkedes dig igen lige at indkassere endnu en titel af Klaphat.
Citat fra dig: så er SAS kun en rent administrativ virksomhed❓Citat slut!
Med 139 fly i daglige drift og 66 nye bestilte der kommer i takt med at de er færdige, og 35 ny bestillinger options,
så kan du stort set ikke ramme mere ved siden af! Tillykke med hatten Hansen!
M.v.h.
Charlee.
😉
Det vil sige, at man godt vidste der ikke er indre værdi i SAS ?
Så når groundhandling og andet frasalg af materiel er overstået, så er SAS kun en rent administrativ virksomhed ?
Spændende nyt.
tilføjet af thomas-f-hansen
Smart gjort af SAS
Nu skal der lige være et grundlag for SAS.
For 3 dage siden, havde de en flåde af fly der er håbløst forældet.
Den flåde af fly har de også i morgen.
0.74 kr pr kilometer pr sæde, er en omkostning der står i stærk kontrast til konkurenten Norwegians 0.46 kr pr kilometer pr sæde.
Du tror vel ikke i din vildeste fantasi, at SAS pludselig, for første gang i selskabets lange historie, pludselig begynder at blive konkurrencedygtige.
Det ER bevist, at det aldrig vil ske. Man har lovet og lovet, kastet om sig med "store tanker" og uendelige floskler, men leveret et konkurrencedygtigt flyselskab, det har man aldrig.
Hvor stor en del af den eksisterende flyflåde som SAS faktisk ejer, det har jeg ikke det mindste begreb om, det tror jeg de færreste har.
Hvor stor en del af en fremtidig flyflåde SAS kommer til at eje, ved endnu færre.
Foreløbig, så er der røget en sag til EU, omkring ulovlig støtte, så de må lave en mere kompleks troll, næste gang de skal have slangen ned i Statskassen.
tilføjet af charlee
Smart gjort af SAS
Ser du Hansen,
hvis du vil debattere på denne røde platte måde,
så gør du da bare det,
men kig lige selv i SAS´s regnskaber,
så får du med sikkerhed en helt anden opfattelse,
af dine ræve røde forkerte indgangsvinkeler.
😉
Nu skal der lige være et grundlag for SAS.
For 3 dage siden, havde de en flåde af fly der er håbløst forældet.
Den flåde af fly har de også i morgen.
0.74 kr pr kilometer pr sæde, er en omkostning der står i stærk kontrast til konkurenten Norwegians 0.46 kr pr kilometer pr sæde.
Du tror vel ikke i din vildeste fantasi, at SAS pludselig, for første gang i selskabets lange historie, pludselig begynder at blive konkurrencedygtige.
Det ER bevist, at det aldrig vil ske. Man har lovet og lovet, kastet om sig med "store tanker" og uendelige floskler, men leveret et konkurrencedygtigt flyselskab, det har man aldrig.
Hvor stor en del af den eksisterende flyflåde som SAS faktisk ejer, det har jeg ikke det mindste begreb om, det tror jeg de færreste har.
Hvor stor en del af en fremtidig flyflåde SAS kommer til at eje, ved endnu færre.
Foreløbig, så er der røget en sag til EU, omkring ulovlig støtte, så de må lave en mere kompleks troll, næste gang de skal have slangen ned i Statskassen.