Hey.
Jeg så et program om et af verdens største krydstogt skibe, og fandt ud af, at det egentlig kunne være rigtig fedt at arbejde på sådan et, men så var problemet bare: Hvorda finder jeg ud, hvilke job der er til rådighed og hvilke skibe, der søger arbejde?
Håber I kan/vil hjælpe mig 🙂
tilføjet af mmhg
svar
går ind på de forskellige rederier's hjemme side og ser om de har jobs ledige
Til en start skal du have en Blå bog og en helbreds bog. Helbredsbogen er en undersøgelse af at du ikke har de skavanker der kan udelukke dig fra visse jobs til søs. Eksempelvis er sukkersyge et minus.
Du kan eventuelt smuse lidt til det der med cruise. Ved at søge ind på et dansk rederri. Eksmepelvis DFDS. De har et par passagerskibe endnu. Og det er godt nok langt fra dem og så de der rigtig fine skibe i den store verden. Men du får den fordel at hvis det med at opholde dig 24 timer på et skib uden at komme andre steder. Prøve jobbets betingelser og arbejdstider så får du også lidt erfaring der.
For det er dælme surt at sidde på et cruiseship en halv verden væk fra DK. Så for at finde ud af at man bare ikke kan indordne sig udner de forhold som det kræver til søs.
Jeg har sejlet i 7-8 år. Jeg har prøvet at sidde og bare og have en nedtur af den anden verden. For ind i mellem får man kuller af at være derude. Og der er godt nok langt hjem. 😮
Hvis du vil hjem og det er inden din kontrakt løber ud. Så skal du betale din egen flybillet hjem. Og transporten for din erstatnig. Det er dyrt. [:X]
Som minimum skal du have en eller anden basis i sikekrhed til søs. Hvordan en flåde vendes. Springe i vand med redningsvest på. Kende sikkerhedsruller på skibet. Der er brand/mand over bord/eftersøgnings/evakueringsruller.
Her vil du igennem nogen af de sikkerhedskurser der i DK. De er rigtig gode at have. Da udenlandske rederrier sikkert ser det som en fordel at du har noget i forvejen. http://www.martec-fhavn.dk/
1958, og jeg har sejlet over det meste af verden, men mest på tankskibe hvor vi aldrig kom i land, fordi olie terminalerne lå mindt 35 km. uden for byerne.
min længste forhyring var 36 måneder uden at være hjemme.
man får ikke kuller på et skib hvis man kan indordne sig under forholdene, i 1960 serne var der mange der blev smidt overbord, fordi de var en belastning for den øvrige besætning.
på de tidligere Kosan både, gas tankere, måtte der kun ryges et sted ombord, og i kabyssen brugte de gas til komfuret, men under land skulle de bruge kogeplader, og besætningenm måtte gå 5 km. for at komme til et skur hvor de måtte ryge.
DFDS kaffeskibe var nok det bedste, med skønne dansepiger i Rio og Santos på Guldkysten, men det var også fragtskibe.
de fleste cruise skibe sejler fra florida, og lønnen er normalt 1500 US dollars for 56 timers arbejde om ugen.
alle skibe der sejler i Grønland har øvelser hver gang der er et nyt besætningsmedlem, og de har søfarts skole i Frederikshåb, et sted hvor man altid må regne med at blive overfaldet af polar rockere.
passager skibene agterfortøjer, fordi det er nemmere for vagtmandskabet at afvise påtrængende snigere.
tilføjet af 1500 US dollars om måneden
Blå bog og helbredsbog
sorry.
tilføjet af flaks
Blå bog og helbredsbog
Kuler har ikke noget med at indordne sig.
Men at nogen bare ikke har det der skal til for at sejle. Jeg har set folk der er mønstret af i KBH efter at have været ombord på skibet en tur frem og tilbage. For det var ikke noget for dem at være ombord på et skib. Arbejde de 10 - 12 timer i døgnet og hvad det nu kan være.
Det er ikke negativt ment. Men sådan er vi så forskellige.
At fise den halve verden rundt for at komme ombord på at skib. For så at finde ud af at man IKKE egner sig til skibsbrug. Æv.
Hm, kom til at tænke på en reklame. Foderkartofler, også egnet til skibsbrug. LOL [(:] [(:] [(:] [(:]
tilføjet af foderkartofler er Marstal slang
Blå bog og helbredsbog
over alt i verden hører man om de berømte Marstal skippere og redere, og når de skulle spise rigtigt fint så fik de selv fangede kogte torsk med hakkede æg, kapers, hakkede rødbeder, hakkede løg, peberrod, afbrunet smør, kartofler, og skipperen havde eneret på torskehovederne, hvor han med stor velbehag suttede øjnene ud af øjenhulerne.
derfor fik jeg den skøre ide at besøge Ærø, men de eneste der grinede af turen, var de 2 konkurerende færgeselskaber, for de fastboende betaler en betydelig lavere pris for billetten, end turister gør.
tilføjet af flaks
Færgebilleter og fastboende
Der er forskel på prisen. For at gøre det atraktivt for fastboende at blive på øen. Ren overlevese. Hvis man ønsker at folk skal flyttet til og blive på øen.
Ellers sidder der kun de gamle og arbejdsløse tilbage, ligepludselig. [:X]