4tilføjet af

søger sims 2 koder til pc

hjælp nogen der har kodeer til sims 2🙂
tilføjet af

ja jeg gør

Nedenstående er generelle Sims2-koder, dvs. de virker i spillet med eller uden udvidelsespakker installeret.
moveObjects on/off Gør det muligt at slette og placere ting, hvor det normalt ikke er mulgt.
Pas på med brugen af denne kode, den kan gøre dit spil ustabilt.

aging on/off Dine Simmere stopper med at ældes, dette gælder for alle i huset.

autoPatch on/off Denne snydekode giver dig mulighed for at slå påmindelser om nye The Sims 2-spilopdateringer til igen. Bare slå Autopatch til, og gå derefter til browseren for brugerdefineret indhold (den lille snefug-knap på panelet ved nabolaget). Hvis der er en opdatering tilgængelig, bliver du spurgt, om du ønsker at hente den.

slowmotion 0 Snydekoden ”slowMotion” benytter et parameter: "nedsløvnings"-indstillingen (som f.eks. slowMotion 4). Denne værdi er mellem 0 og 8, hvor 0 er normal hastighed og 8 er den langsomste hastighed.

motherlode giver dig 50.000 simoleoner.

kaching giver dig 1.000 simoleoner

StretchSkeleton 1 Gør dine Simmere højere eller lavere.
F.eks. 0.5 = halvt så høje & 2 = dobbelt så høje osv.

intProp censorGridSize 0 Fjerner Censur-firkanterne, når dine sims smider tøjet.
Du kan også gøre så det sker automatisk, hver gang spillet startes.
Lav en tekstfil i mappen:
Dolumenter\EA Games\The Sims 2\Config
Indtast koden i denne fil.
Gem filen som 'userStartup.cheat' det er vigtigt at fil-endelsen ikke er .txt.
Du kan også gøre mange af de andre koder permanente ved at tilføje dem til filen.
(Det er ikke alle det virker ved)


intProp maxNumOfVisitingSims 8 Angiver max antal gæster der kan inviteres til fester.
Ændre tallet til det du gerne vil have.
Koden skal udføres i Nabolag-skærmen.

boolProp snapObjectsToGrid true/false Koden gør det muligt at placere ting punktløst rundt, hvis du bruger 'false'.
Dvs. de låser sig ikke i de firkantede felter.

boolProp testingCheatsEnabled true/false Dette er en kode som programmørerne brugte under udviklingen af spillet for at teste en masse ting af.
Du kan bla. gøre din Sim gravid, speede en graviditet op, slå en Sim ihjel og meget mere.
Hold Shift-tasten nede mens du klikker på en sim, så dukker der en menu frem med forskellige cheats.
PS. koden gælder kun for den Sim, som i forvejen er valgt inden du klikker.

boolprop constrainFloorElevation true/false Sæt den til 'false' og du kan hæve og sænke jordniveauet, selvom der møbler, gulve eller vægge ovenover.
Kan give nogle morsomme resultater.

boolprop displayNeighborhoodProps false Skjuler en masse ting i nabolagskærmen(Sten, vandtårn osv.) Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop displayNeighborhoodRoads false Skjuler alle veje i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop displayNeighborhoodFlora false Skjuler alle træer i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop displayNeighborhoodWater false Skjuler alt vand i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop displayLotImposters false Skjuler alle huse i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop displayNeighborhoodRoadsWithModel false Skjuler alle broer i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop lotTerrainLighting false Forhindrer at grunde lyser op når de bliver valgt i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop lotWater false Skjuler søer når du er inde på en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop lotTerrainPaints false Skjuler jorddækket inde på en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop carsCompact false Sænker detaljeniveauet på biler i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop showFloorGrid false Skjuler ternene på jorden ved en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop lotInfoAdvancedMode false Viser ikke info for beboede grunde i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop objectShadows false Viser ikke skygger på objekter udenfor, men stadig på sims såfremt skygger er sat til i indstillinger.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop guob false Viser ikke skygger på objekter inde i huse såfremt skygger er sat til i indstillinger.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop renderSelectedSimLevel false Viser ikke vægge omkring den valgte sim ved 'skær vægge væk mode'.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop displayPaths false Viser ikke en sti til destination når en sim bliver sat til at gå til et punkt.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop displayLookAtBoxes false Tegner ikke boks på en simmers hoved som viser hvilken retning de kigger i.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop simShadows false Viser ikke skygger på en sim såfremt skygger er sat til i indstillinger.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop ShowLotPackageFilename false Filnavn og sti bliver ikke vist ved grunde i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop locktiles false Tillader at lægge gulv overalt på en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolprop allObjectLightsOn false Objekter som lyser, lyser kun efter behov.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'

boolProp enablePostProcessing true/false Slår brugen af efterbehandling-snydekoder til (se herunder); meget nyttig ved filmskabelse (se også herunder). Bemærk venligst, at du skal have et grafikkort, der kan håndtere pixel shader, hvis du vil benytte denne snydekode. Hvis du bruger snydekoden, og ikke har pixel shader, vil skærmen højst sandsynligt blive delvist sort, og vil ikke blive normal, før du slår “enablePostProcessing" fra. Hvis du slår ”postProcessing” til, og derefter slår film til, kan du også opleve uønskede grafikfejl.

bloom [r g b x] (rgb er farve) (x er slørhedsgraden) [0.0 - 1.0]: Denne snydekode tilføjer en sløreffekt, lidt i dur med et tilbageblik i en tv-serie. Denne snydekode virker kun, hvis ”boolProp enablePostProcessing true” er indtastet først.

vignette [centerX centerY X] (X er fortoningsfaktoren) [0.0 - 1.0]: Tilføjer en udviskningseffekt fra det angivne centrum. Ved at indtaste "vignette 0.5 0.5 0.5", burde der dukke nogle udviskede punkter op i kanten af skærmen. Derimod er ”Vignette 0.5 0.5 1.0” den maksimale kantudviskning. Denne snydekode virker kun, hvis ”boolProp enablePostProcessing true” er indtastet først.

filmGrain [val] [0.0-1.0]: Denne snydekode får skærmen til at så grovkornet ud. Denne snydekode virker kun, hvis ”boolProp enablePostProcessing true” er indtastet først.


letterBox [val] [0.0-0.4]: Tilføjer en postkasse-effekt til kameravinklen. Denne snydekode virker kun, hvis ”boolProp enablePostProcessing true” er indtastet først.

help Viser alle snydekoderne i spillet.

help [navn på snydekode] Viser detaljeret information om den snydekode.

exit Lukker kodevinduet.

expand Maksimerer eller minimerer kodevinduet.

autoPatch on/off Denne snydekode giver dig mulighed for at slå påmindelser om nye The Sims 2-spilopdateringer til igen. Bare slå Autopatch til, og gå derefter til browseren for brugerdefineret indhold (den lille snefug-knap på panelet ved nabolaget). Hvis der er en opdatering tilgængelig, bliver du spurgt, om du ønsker at hente den.

Vsync on/off Gør at spillet arbejder lidt hurtigere, kan forårsage fejl i grafikken.

deleteAllCharacters Koden skal skrives mens man er i nabolagsskærmen.
ADVARSEL:
Når du har bekræftet at du vil bruge denne kode, så vil alle simmere i det pågældende nabolag blive slettet fra spillet!
Dette gælder såvel simmere som bor i husene samt alle simmere som ikke er flyttet ind i et hus endnu!
Der er ingen fortrydelsesret på denne kode, så brug den kun hvis du absolut ønsker det!


Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 University udvidelsespakken installeret.
setHighestAllowedLevel [level] Denne kode gør det muligt for dig udvide antallet af tilladte etager, du kan bygge i.
Koden skal skrives ude i nabolagsskærmen eller mens du er inde på en grund for at det virker(det ser ud som om at Nightlife ændrer på hvor koden skal skrives for at det virker - prøv dig frem), den kommer så til at virke for alle grunde i nabolaget indtil at du afslutter spillet eller nulstiller koden.
Eks. setHighestAllowedLevel 10 giver dig mulighed for at bygge huse i op til 10 etager.
Pas på med ikke at bygge for højt, kameraet kan få svært ved at vise etager højere end 12.
Desuden kræver det også meget mere computerkraft at vise høje antal etager.
Hvis din computer generer fejl i spillet pga. for højt antal etager, så lav antallet af tilladte etager lidt lavere.

changeLotZoning [Type] Denne kode gør at du frit kan ændre din grund til en hvilken som helst type.
Koden skal skrives mens du er inde på grunden og der må ikke bo en simmer på grunden(det kan give uheldige bivirkninger).
Følgende 5 typer kan bruges [residential | community | greek | dorm | secretsociety].
Eks. changeLotZoning dorm ændrer din grund til et kollegie, gem derefter grunden og gå ud i nabolagsskærmen, du kan nu se at grundens type er blevet ændret.
Vigtigt: Start altid ud med den grundtype, som det skal ende med at være.
Postkasse, skraldespand, offentlig telefon bliver ikke ændret ved brug af koden.


boolProp dormSpecificToolsDisabled true/false Denne kode giver dig mulighed for at bruge alle byggeværktøjer i et kollegie, koden gælder kun så længe du er på grunden, derefter skal den skrives igen.
Eks. boolProp dormSpecificToolsDisabled false Alle byggeværktøjer er åbnet, Tryk F3 eller klik på 'Byg' og byggeværktøjet er nu helt åbent.


boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true/false Denne kode gør at du frit kan rotere alle objekter i 45 grader(altså skråt).
Eks. boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true
gør at du kan rotere i 45 grader ved at bruge tasterne ',' & '.' (komma & punktum) til at rotere med.
Dette er effektivt hvis du vil have møbler til at stå op ad en skråvæg.



Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Nightlife udvidelsespakken installeret.
familyfunds NAVN BELØB Denne kode giver dig mulighed for at tildele en familie et bestemt beløb.
Koden kan skrives både i nabolagsskærmen og mens du er inde på en grund.
Hvis du skriver koden mens du er inde på en grund, kan du også skrive koden til en anden familie end den som bor på grunden.
Her er nogle kode-eksempler:
familyfunds Jensen 50000
Familien Jensen vil blive tildelt 50000 simoleoner uanset hvad de ellers ejer af værdier.
familyfunds Jensen -50000
Familien Jensen penge beholdning vil blive reduceret med 50000.
Trækker du flere penge fra deres pengebeholdning, kommer de til at skylde penge.
familyfunds Jensen +50000
Familien Jensen vil få lagt yderligere 50000 simoleoner til deres pengebeholdning.
Hvis du har mere end 1 familie med det samme efternavn, så vil det være den sidste familie du har lavet, som koden gælder for.


roofslopeangle [15-75] Denne kode vil ændre hældningen på tagene på en grund, alle tage på grunden vil blive ændret.
Koden skal skrives mens man er inde på en grund, tallet angiver antallet af grader som taget vil hælde.
Gradtallet skal være minimum 15 og maximum 75.
Her er et kode-eksempel:
roofslopeangle 30
Dette vil ændre hældningensgraden på tagene til 30 grader.
PS. Den normale hældning er 45 grader.


showHeadlines [on/off] (for alle simmere på grunden)
Nødvendig for filmskabere. Gør alle tankebobler, og "++/--"-overskrifttyper skjulte/synlige.
Kode-eksempler:
showHeadlines on
Koden er slået til.
showHeadlines off
Koden er slået fra.


unlockCareerRewards Den valgte simmer får øjeblikkelig adgang til alle karrierebelønningsgenstande i kataloget.
Skal koden gælde for flere simmere, skal de vælges og koden skal skrives for hver simmer.


maxMotives Sætter alle behov til maximum(100%).
Koden gælder for alle de simmere som er på grunden mens den skrives, gælder også for ikke-spilbare simmere.


motiveDecay [on/off] Koden kan starte og stoppe ændringer i simmernes behov, det gælder for alle simmere som er på grunden.
Kode-eksempler:
motiveDecay on
Dette er det normale, simmernes behov stiger og falder.
motiveDecay off
Simmernes behov fastfryses og ændres ikke uanset hvad der sker.


aspirationPoints TAL Koden vil tilføre den valgte simmer det antal stræberpoint som er skrevet i koden.
Kode-eksempel:
aspirationPoints 1000
Den valgte simmer får yderligere 1000 stræberpoint.
aspirationPoints -1000
Den valgte simmer får fratrukket 1000 stræberpoint.



lockAspiration [on/off] Aktiverer eller deaktiverer stigen/fald i stræber-baren, koden gælder for alle simmere på grunden.
Kode-eksempler:
lockAspiration on
Stræber-baren er fastfrosset for alle simmere på grunden.
lockAspiration off
Stræber-baren kan stige/falde, dette er den normale indstilling.


aspirationLevel [0-5] Sætter stræber-baren for den aktive simmer til et bestemt niveau.
Kode-eksempler:
aspirationLevel 0
Sætter stræberbaren for den aktive simmer til et meget lavt niveau.
aspirationLevel 5
Sætter stræberbaren for den aktive simmer til et meget højt niveau.


agesimscheat on/off Denne kode gør det muligt at ændre enhver simmers aldersgruppe til hvad du ønsker, tumling, barn, teenager, voksen eller ældre.
Kode-eksempler:
agesimscheat on
Koden er nu aktiveret og hvis du holder Shift-tasten nede mens du klikker på en simmer(du kan også bare klikke på den simmer som er valgt), får du nu muligheden for at skifte vedkommendes aldersgruppe.
agesimscheat off
Fjerner igen muligheden for at skifte en simmers aldersgruppe.


setLotLightingFile [filenavn] Lader spilleren skabe en ny belysningsfil med specifikke lysværdier for en grund. Bruges for at lave specielle lysindstillinger til grunde.
setLotLightingFile clear
Sætter belysningen for en grund tilbage til normal.


terraintype [TYPE] Denne kode skal skrives i nabolagsskærmen, koden vil gælde for de grunde som bliver oprettet efterfølgende.
Kode-eksempler:
terraintype desert
Terræntypen vil nu være ørken.
terraintype temperate
Terræntypen vil nu være græs.
terraintype dirt
Terræntypen vil nu være beskidt græs/jord.
terraintype concrete
Terræntypen vil nu være beton.



Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Open for Business udvidelsespakken installeret.
AddneighbortoFamilycheat [on/off] Tillader en interaktion med computerstyrede simmere, så du kan tilføje dem til din familie.
For at bruge koden skal du skrive: AddneighbortoFamilycheat on
Derefter kan du klikke på besøgende simmere og du vil kunne vælge følgende menupunkt:
Add Sim to Family, derefter vil denne sim blive tilføjet din familie og du kan styre dem.
Ændringer i familien er permanent når du har gemt dit spil, derefter skal du bruge de normale metoder til at fjerne medlemmer fra en familie.
Du kan også bruge koden på visse NPC'ere såsom Stuepigen, Gartner osv.
De vil dog afslutte deres arbejde øjeblikkeligt og miste det.
Undtagelser:
Politi og brandfolk i tjeneste kan ikke tilføjes medmindre de er på besøg hos dig.
Desuden kan døden og visse andre specielle NPC'ere overhovedet ikke tilføjes din familie.


Forcetwins Når en simmer er gravid, skal denne simmer vælges, og snydekoden indtastes. Simmeren vil automatisk få tvillinger, når det er tid for fødsel.


Plumbbobtoggle [on/off] Dette slår diamanten over hovedet på simmerne fra, alt i spillet foregår som normalt. Dejligt for filminstruktører.
Skriv Plumbbobtoggle on for at fjerne diamanten.


setHour [0-23] Med denne kode kan du stille uret i spillet til lige nøjagtigt det klokslæt du ønsker.
setHour 20 vil indstille spillets ur til at være kl 8 om aftenen.


Tip som ikke kræver indtastning af snydekode:
Ved at holde tasterne CTRL & ALT mens du har valgt et objekt, kan du placere mere end 1 ting på en væg, også selvom de overlapper hinanden



Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Pets udvidelsespakken installeret.
boolprop ControlPets [on/off] Hvis du f.eks. skriver : boolprop ControlPets on så vil du få mulighed for at styre kæledyr på samme måde som med dine simmere, dog kan du ikke aflyse de interaktioner som står i kø!


boolprop DisablePuppyKittenAging [true/false] Med denne kode kan du forhindre at killinger og hundehvalpe i at blive ældre!
Sådan aktiverer du koden: boolprop DisablePuppyKittenAging true


boolprop PetActionCancel [true/false] Med denne kode aktiveret er det muligt at slette interaktionskøen hos dine kældyr!
Sådan aktiverer du koden: boolprop PetActionCancel true


boolprop PetsFreeWill [true/false] Ved at deaktivere denne kode kan du slå fri vilje fra hos dine kæledyr!
(fri vilje er aktiveret som standard)
Sådan deaktiverer du koden: boolprop PetsFreeWill false


boolprop ShowCatalogePFlags [true/false] Aktivering af denne kode vil give dig mulighed for at se hvilken udvidelsespakke et objekt kommer fra i detaljevisningen for objektet i kataloget!
Sådan aktiverer du koden: boolprop ShowCatalogePFlags true

DeleteAllAwnings Aktivering af denne kode vil slette alle markiser på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)


DeleteAllFences Aktivering af denne kode vil slette alle stakitter på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)

DeleteAllHalfWalls Aktivering af denne kode vil slette alle halvvægge på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)

DeleteAllWalls Aktivering af denne kode vil slette alle vægge på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)

DeleteAllObjects [Doors/Windows/Stairs] Denne kode kan enten slette alle døre, vinduer eller trapper på den pågældende grund!
F.eks. DeleteAllObjects Doors vil slette alle døre!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)

IndividualRoofSlopeAngle [15/75] NB: Denne kode virker kun hvis man har installeret Pets-patchen som EA frigav den 31. Januar 2007!
Denne kode kan ændre hældningen individuelt på en tagsektion på den pågældende grund!
Dvs. at du kan have forskellige taghældninger på den samme grund/hus)
Brugen af denne kode er lidt speciel, her er et eksempel på brugen af denne kode:
IndividualRoofSlopeAngle 30
(Som standard er hældningen på tage 45 grader)
Efter at koden er skrevet sker der ikke umiddelbart noget, så for at ændre en tagsektions højde, skal du i byggemenuen vælge Tagtyper under Tagdækning og derefter holde tasterne Ctrl + Alt nede på samme tid mens du klikker på en tagsektion, derefter vil taghældningen ændre sig på den pågældende tagsektion!
Skriv evt koden på ny med en ny hældningsgrad og gentag den ovenstående procedure for at ændre hældningsgraden på en anden tagsektion!
Dette kan du gøre så ofte som du ønsker det!



Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Seasons udvidelsespakken installeret.
bugJarTimeDecay [on|off] Hvis du f.eks. skriver : bugJarTimeDecay off så vil de ildfluer som du har fanget i glas blive holdt i live, du kan således bruge dem som et evigheds hyggelys




Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Bon Voyage udvidelsespakken installeret.
changelotzoning [residential | community | hotel] Denne snydekode lader dig ændre grundens zonetype. Før du "genzoner" en grund med denne snydekode skal du sikre dig, at ingen simmere bor på den. Hvis du vil bruge denne snydekode, skal du gå ind på den grund, du vil genzone, indtaste snydekoden og vælge en af zonemulighederne.
Hvis du f.eks. skriver : changelotzoning hotel så vil den grunden blive ændret til en hotelgrund.




Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 FreeTime udvidelsespakken installeret.
modifyNeighborhoodTerrain [on | off] Denne snydekode lader dig ændre nabolagets terræn ved at hæve eller sænke det. Hvis du vil bruge denne snydekode, skal du gå til nabolagssynsvinklen og indtaste modifyNeighborhoodTerrain on og klikke på det område, du vil ændre. Hvis du vil vælge et større område, skal du klikke og trække markøren for at markere det. Tryk på ´ (accent-tasten) eller å for at hæve eller sænke terrænet med ét klik og tryk på ½ for at udjævne terrænet.
Du kan også trykke på p så vil det valgte terræn blive mere blødgjort, således at der bliver mindre forskel mellem højt og lavt terræn indenfor det valgte område
Når du er færdig, skriver du modifyNeighborhoodTerrain off i snydekodefeltet.




Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Apartment Life udvidelsespakken installeret.
changelotzoning [residential | community | apartmentbase] Denne snydekode lader dig ændre grundens zonetype. Før du "genzoner" en grund med denne snydekode skal du sikre dig, at ingen simmere bor på den. Hvis du vil bruge denne snydekode, skal du gå ind på den grund, du vil genzone, indtaste snydekoden og vælge en af zonemulighederne.
Hvis du f.eks. skriver : changelotzoning apartmentbase så vil den grunden blive ændret til en lejlighedsgrund.
HUSK:
Lejligheder må ikke have andre ind/udgange til selve grunden udover den specielle dør med dørmåtte.
Baghaver, terasser & altaner tilhørende lejligheder skal være aflukket således at man kun kan komme til dem fra lejligheden.
Desuden må der ikke være udvendige trapper til disse.
Omzoning af en strandgrund til en lejlighedsgrund vil skabe en masse fejl i havets og grundens terræn, og det anbefales ikke.
Det er ligeledes heller ikke anbefalelsesværdigt starte en lejlighedsgrund på hældende terræn, da det også kan give grafiske problemer.


printLotClass Dette printer grundens klasse (lav, mellem eller høj) såvel som den tilsvarende numeriske klasseværdi for grunden.

changeLotClassification [low | middle | high] Dette ændrer grundens grundklassicifering. Grunden vil beholde denne klassificering, indtil nedenstående snydekode anvendes.

clearLotClassValue Dette fjerner al changeLotClassification -snyd benyttet på grunden og sætter grundklassen til den korrekt beregnede værdi.

boolProp aptBaseLotSpecificToolsDisabled true/false Hvis denne kode er sat til false vil du være i stand til at bruge alle byggeværktøjer på en lejlighedsgrund!
Bemærk:
Koden skal skrives mens du er inde på en lejlighedsgrund, hvor der ikke bor simmere.


boolProp aptSubLotSpecificToolsDisabled true/false Hvis denne kode er sat til false vil du være i stand til at bruge alle byggeværktøjer på en lejlighedsgrund, samt vil du være i stand til at ændre på såvel fællesområdet og lejligheden, som din simmer bor i.
Bemærk:
Koden skal skrives mens du er inde på en lejlighedsgrund, hvor der allerede bor en sim-familie.
Alle ændringer betales
god fornøgelse😉
tilføjet af

Cheat koder ...

Jo da
men jeg vil ikke poste dem herpå, men istedet for vil jeg give dig et link til en side jeg har brugt i et par år nu og har haft stor glæde af og er lifetime medlem af 😃
http://www.cheathappens.com/default.asp
Det skal også siges at de på ingen måde støtter eller laver trainere til spil der fungerer online, men singleplayer spil jo, og de laver trainere så hurtigt de nu kan til de nyeste spil, som medlem af siden får du trainere og andre gode sager ca en måneds tid inden ikke registrerede brugere gør 😉 top nice!!
Og de har samme holdning til online cheatere som jeg selv har, De skal hænges op i kuglerne (eller hvad de nu har) og stenes offentligt!!!
tilføjet af

haha ...

Jeg kan se at du er ligesom jeg er, altid inde og lede efter en Ini. fil man kan lege med indstillinger i.
Men jeg tror nu ikke det var helt så omfattende at trådstarter ønskede 🙂
tilføjet af

jeg kender nogen koder

// Snydekoder //
Åbn snydevinduet: Ctrl + Shift + C
De fleste koder bruger en parameter. F.eks.:
boolprop locktiles true
boolprop locktiles false
I sådanne tilfælde er der angivet hvilken parameter, der aktiverer koden.
Det er derfor den anden som deaktiverer den.
Hvis du ikke kan finde den kode som du skal bruge, er du velkommen til at skrive til mig under 'Kontakt'.


// The Sims 2 Koder //
moveObjects on/off
Vælg 'on', og den gør dig i stand til, at placere stort set alt, stort set lige hvor du vil.
motherlode
Giver dig 50.000 ekstra Simoleoner.
OBS: Skal bruges på en grund.
kaching
Giver dig 1.000 ekstra Simoleoner.
OBS: Skal bruges på en grund.
aging on/off
Hvis du vælger 'off', ældes dine simmere ikke.
boolProp snapObjectsToGrid true/false
Vælger du 'false', kan du placere ting mellem felterne.
intProp maxNumOfVisitingSims ?
Denne kode lader dig hæve eller sænke nummeret på simmere som kan inviteres til fester.
Byt spørgsmålstegnet ud med det antal du ønsker.
OBS: Skal bruges i nabolaget.
boolProp lockTiles true/false
Hvis du vælger 'false', kan du lægge gulv overalt på grunden.
boolProp constrainFloorElevation true/false
Sæt den til 'false', og du kan hæve og sænke jordniveauet selvom der er gulve, møbler osv.
boolprop testingCheatsEnabled true/false
Sætter du den til true og holder 'Shift' nede, mens du klikker på en simmer, kan du ændre en
masse ting. F.eks. kan du ændre stræberniveauet, gøre simmeren gravid osv.
autoPatch on/off
Sæt den til 'on', og gå ind i brugerdefineret indhold. Hvis der er en opdatering klar, bliver du spurgt, om du ønsker at hente den.
slowmotion 0-8
Sæt den til et tal mellem 0 og 8, og spilhastigheden ændres. 0 er normal hastighed, og 8 er langsomste hastighed.
strechSkeleton ?
Sæt den til 0,5, og dine simmere bliver halvt så høje. Sæt den til 2, og de bliver dobbelt så høje.
intProp censorGridSize 0
Fjerner censur-firkanterne når dine simmere smider tøjet.
OBS: Det er ikke alle det virker ved.
boolProp displayNeighborhoodProps true/false
Skjuler grafiske genstande i nabolaget hvis du sætter den til 'false'.
boolProp displayNeighborhoodRoads true/false
Skjuler veje i nabolaget hvis du sætter den til 'false'.
boolProp displayNeighborhoodFlora true/false
Skjuler træer i nabolaget hvis du sætter den til 'false'.
boolProp displayneighborhoodWater true/false
Skjuler vand i nabolaget hvis du sætter den til 'false'.
boolProp displayLotImposters true/false
Skjuler alle huse i nabolaget hvis du sætter den til 'false'.
boolProp displayNeighborhoodRoadsWithModel true/false
Skjuler broer i nabolaget hvis den sættes til 'false'.
boolProp lotterrainlighting true/false
Sættes den til 'false', vil grunde ikke lyse op, når musen holdes over dem i nabolaget.
boolProp lotWater true/false
Skjuler vand, hvis du er inde på en grund. Sættes den til 'true', kan vandet ses igen.
boolProp lotTerrainPaints true/false
Sættes den til 'false', skjuler den jorddækket, hvis du er inde på en grund.
boolProp carsCompact true/false
Sættes koden til 'false', sænkes detaljeniveauet på biler i nabolaget.
boolProp showFloorGrid true/false
Sættes den til 'false', skjuler den ternene på jorden, når du er inde på en grund.
boolProp lotInfoAdvancedMode true/false
Sætter du den til 'false', vises info om beboede grunde i nabolaget ikke.
boolProp objectShadow true/false
Sættes den til 'false', fjernes skyggerne på objekter udenfor. Der vil stadig være skygger på sims.
boolProp guob true/false
Hvis du vælger 'false', fjernes skygger på objekter indenfor.
boolProp renderSelectedSimLevel true/false
Vælg 'false', og væggene rundt om den valgte sim, vil forsvinde.
boolProp displayPaths true/false
Viser ikke en sti til destination, når en sim bliver sat til at gå til et punkt, hvis du vælger 'false'.
boolProp displayLookAtBoxes true/false
Tegner ikke boks på en simmers hoved, som viser hvilken retning de kigger i. Aktiveres hvis du vælger 'false'.
boolProp simShadows true/false
Fjerner skygger på sims, hvis du vælger 'false'.
boolProp showLotPackageFilename true/false
Fjerner filnavn og sti ved grunde, i nabolaget, hvis du vælger 'false'.
boolProp allObjectLightsOn true/false
Vælges 'false', lyser lamper osv. kun efter behov.
help
Viser alle snydekoder i spillet.
help ?
Byt❓ud med en snydekode, og du får vist, en detaljeret beskrivelse af den.
exit
Lukker snydevinduet.
expand
Maksimerer eller minimerer snydevinduet.
Vsync on/off
Sætter spilhastigheden op, hvis 'on' vælges.
OBS: Kan forårsage fejl i grafikken.
deleteAllCharacters
Bruges i nabolaget. Sletter alle simmere i nabolaget.
// University Koder //
setHighestAllowedLevel ?
Byt❓ud med det antal etager, som skal kunne bygges.
Eks: 'setHighestAllowedLevel 12', gør dig i stand til, at bygge 12 etager.
OBS: Det er en god idé, ikke at bygge for mange etager. Dit spil vil blive langsommere, og det vil blive svært, at se alle etagerne.
changeLotZoning residential/community/greek/dorm/secretsociety/hotel/apartmentbase
Laver om på grundtypen, når du er inde på en grund.
Eks: 'changeLotZoning community' laver grunden om, til en offentlig grund.
OBS: Skraldespande, postkasser, telefoner etc. ændres ikke. 'Hotel' virker kun, hvis du har 'Bon Voyage'-pakken installeret.
OBS: 'Apartmentbase' virker kun hvis du har 'Apartment Life' installeret.
boolProp dormSpecificToolsDisabled true/false
Vælges 'false', gør den dig i stand til, at bruge alle byggeværktøjer, på et kollegie.
boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true/false
Vælges 'true', gør denne kode dig i stand til, at rotere objekter 45 grader, ved brug af komma og punktum.
// Nightlife Koder //
familyFunds * ?
Byt * ud med navnet på den familie, hvis pengebeløb skal forhøjes. Byt❓ud med hvor mange penge familien skal have.
Eks: 'familyFunds Jensen 10000' gør, at familien Jensen vil have præsis 10000 simoleoner. 'familyFunds Jensen +10000' gør, at familien
Jensens pengebeholdning bliver forøget med 10000. 'familyFunds Jensen -10000' gør, at familien Jensen mister 10000.
OBS: Skal bruges i nabolaget.
roofSlopeAngle ?
Byt❓ud med et tal mellem 15 og 75. Taghældingen på huset vil blive det antal grader, som du vælger.
showHeadlines on/off
Vælg 'off', og tankeboblerne og '++/--'erne vil forsvinde.
unlockCareerRewards
Den valgte simmer får adgang til alle karrierebelønninger.
maxMotives
Behovene på alle simmere på grunden (dine såvel som gæster), vil blive fyldt.
OBS: 'Miljø'-måleren vil ikke blive fyldt.
TIP: God i kombination med 'motiveDecay'.
motiveDecay on/off
Hvis du sætter denne kode til 'off', vil simmernes humor ikke falde.
TIP: God i kombination med 'maxMotives'.
aspirationPoints ?
Byt❓ud med det antal stræberpoint, du ønsker, den valgte simmer yderligere skal få. Skriver du - (minus) foran tallet, vil det blive
trukket fra istedet.
lockAspiration on/off
Sæt den til 'on', og dine simmeres stræbermålere vil ikke falde eller stige.
TIP: God i kombination med 'aspirationLevel'.
aspirationLevel ?
Byt❓ud med et tal mellem 1 og 5, og den valgte simmer vil få et tilsvarende stræberniveau.´
TIP: God i kombination med 'lockAspiration'.
ageSimsCheat on/off
Vælger du 'on', aktiverer du koden. Hold 'SHIFT'-tasten nede, mens du klikker på en simmer. Nu får du mulighed for, at ændre simmerens
alderstrin.
terrainType ?
Byt❓med enten 'desert', 'temperate', 'dirt' eller 'concrete'. Nabolagets terræntype vil nu blive ændret.
OBS: Skal skrives i nabolaget.
// Open For Business Koder //
addNeighborToFamilyCheat on/off
Denne kode lader dig tilføje besøgende simmere til din husstand, hvis du vælger 'on'. Når du har aktiveret koden, kan du klikke på en
besøgende simmer og vælge: 'Add Sim to Family'. Nu er simmeren tilføjet til din husstand.
OBS: Det er ikke alle NPC'er, som kan tilføjes.
forceTwins
Hvis en af dine simmere er gravide, skal den simmer vælges og denne kode indtastes, og når simmeren føder, vil det automatisk blive
tvillinger.
plumbbobToggle on/off
Vælg 'on', og diamanten over simmernes hoveder forsvinder.
setHour ?
Denne kode lader dig ændre tiden på dagen. Skift❓ud med et tal mellem 0 og 23, og tiden vil ændres til den pågældende time.
// Pets Koder //
boolProp controlPets on/off
Vælg 'on', og du bliver i stand til at kontrollere kæledyr på samme måde som simmere. Du kan dog ikke slette interaktionerne som 'står i
kø'.
boolProp disablePuppyKittenAging true/false
Skriv 'true', og dine killinger og hundehvalpe vil ikke ældes.
boolProp petActionCancel true/false
Vælg 'true', og bliver i stand til at slette interaktionskøen hos kæledyr.
boolProp petsFreeWill true/false
Vælg 'false', og dine kæledyrs frie vilje forsvinder.
boolProp showCatalougePFlags true/false
Vælg 'true', og du bliver i stand til, at se hvilken udvidelsespakke et objekt kommer fra i kataloget.
deleteAllAwnings
Denne kode sletter alle markiser på grunden.
OBS: Du skal være i 'Byg'.
deleteAllFences
Denne kode sletter alle stakitter på grunden
OBS: Du skal være i 'Byg'.
deleteAllHalfWalls
Denne kode sletter alle halvvægge på grunden.
OBS: Du skal være i 'Byg'.
deleteAllWalls
Denne kode sletter alle vægge på grunden.
OBS: Du skal være i 'Byg'.
deleteAllObjects ?
Byt❓ud med enten 'doors', 'windows' eller 'stairs', og de vil blive slettet.
OBS: Du skal være i 'Byg'.
individualRoofSlopeAngle ?
Denne kode virker ligesom koden 'roofSlopeAngle' fra 'Nightlife', bortset fra, at denne kode lader dig vælge hvilke skykker tage
hvorpå, hældingen bliver ændret. Skriv koden, vælg et tagstykke, hold 'CTRL' + 'ALT' nede, og klik på det stykke tag, som du vil have
hældningen ændres på.
OBS: Denne kode virker kun, hvis du har installeret patchen som EA frigav d. 31. januar 2007.
// Seasons Koder //
bugJarTimeDecay on/off
Skriv 'off', og de ildfluer du fanger vil blive holdt i live til evig tid.
// Bon Voyage Koder //
changeLotZoning residential/community/greek/dorm/secretsociety/hotel/apartmentbase
Se 'University'.
// FreeTime Koder //
modifyNeighborhoodTerrain on/off
'on' aktiverer koden. Denne kode lader dig ændre højden på tærrænet i nabolaget.
Klik på det skykke jord du vil ændre, og klik på en af nedenstående taster:
´ (accent-tasten) eller 'å' hæver eller sænker terrænet, '½' udjævner terrænet og 'p' formindsker forskellen mellem høje og lave
områder.
// Apartment Life Koder //
changeLotZoning residential/community/greek/dorm/secretsociety/hotel/apartmentbase
Se 'University'.
printLotClass
Udskriver grundens klasse (lav, middel eller høj).
changeLotClassification low/middle/high
Ændrer grundens klasse indtil nedenstående kode aktiveres.
clearLotClassValue
Deaktiverer ovenstående kode.
boolProp aptBaseLotSpecificToolsDisabled true/false
Sæt koden til 'false', og du vil kunne bruge alle byggeværktøjer i en lejlighed.
OBS: Skal skrives på en lejlighedsgrund, mens der ikke bor nogle simmere.
boolProp aptSubLotSpecificToolsDisabled true/false
Har samme effekt som ovenstående kode, bortset fra, at du med denne kode kan ændre alt på grunden, og ikke kun i din ejen lejlighed.
OBS: Skal skrives på en lejlighedsgrund, mens der allerede bor en familie.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.