Tandløse ulve?
Ulve uden tænder vil omkomme, da de hverken kan bide til sig eller bide fra sig.
Pacifister vil også møde en krank skæbne blandt ikke-pacifister.
Når mennesker hylder idealer, som gør det svært at kæmpe mod andre, må de derfor forudsætte, at kamp ikke er nødvendig, hvis idealerne skal bevares.
Mange moderne mennesker identificerer sig i meget høj grad som individer ved deres overbevisning, der respekterer, at andre individer skal have meget store rettigheder.
For at bevare denne identitet, må de forudsætte, at andre ikke vil dem det ondt.
Jungleloven benægtes, da denne beskriver overlevelse gennem hensynsløs kamp om alt, der menes værd at kæmpe for.
Virkningen er ganske som pacifistens énsidige nedrustning.
For man kan ikke erklære sig på andres vegne.
Omgivelserne noterer med tilfredshed, at den konkurrerende ulv har spyttet sine tænder ud.
Man må i sandhed undre sig over, at mennesker i en beskyttet drivhusatmosfære kan spekulere sig frem til, at verden ændres til ét stort beskyttende drivhus, fordi de synes, at en sådan ændret verden, hvor alle mennesker opførte sig som dem, ville være bedre.
De vil ikke indse, at deres identitet afhænger af det beskyttende drivhus.
For udenfor dette fremstår de blot som tosser, der er let bytte.
Pacifister vil også møde en krank skæbne blandt ikke-pacifister.
Når mennesker hylder idealer, som gør det svært at kæmpe mod andre, må de derfor forudsætte, at kamp ikke er nødvendig, hvis idealerne skal bevares.
Mange moderne mennesker identificerer sig i meget høj grad som individer ved deres overbevisning, der respekterer, at andre individer skal have meget store rettigheder.
For at bevare denne identitet, må de forudsætte, at andre ikke vil dem det ondt.
Jungleloven benægtes, da denne beskriver overlevelse gennem hensynsløs kamp om alt, der menes værd at kæmpe for.
Virkningen er ganske som pacifistens énsidige nedrustning.
For man kan ikke erklære sig på andres vegne.
Omgivelserne noterer med tilfredshed, at den konkurrerende ulv har spyttet sine tænder ud.
Man må i sandhed undre sig over, at mennesker i en beskyttet drivhusatmosfære kan spekulere sig frem til, at verden ændres til ét stort beskyttende drivhus, fordi de synes, at en sådan ændret verden, hvor alle mennesker opførte sig som dem, ville være bedre.
De vil ikke indse, at deres identitet afhænger af det beskyttende drivhus.
For udenfor dette fremstår de blot som tosser, der er let bytte.