SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Samfundsproblemer
5tilføjet af debatdimsen
Teleselskaber og support !
Hvad er jeres erfaringer ?
Avisen Urban har et RIGTIGT godt eksempel http://www.urbanavis.dk/article.php?id=3900
Jeg har selv en lille "historie". Jeg havde for et par år siden mobilabb. i Sonofon og regningerne kørte automatisk over PBS.
Helt tilfældtgt så jeg at der på min opgørelse fra PBS var trukket abb. 2 gange, altså bare en lille fejl.
Ringede op til Sonofon, ventede i ½ time i telefonen for til sidst bare at få en automatbesked "alle vores medarbejdere er desværre optaget, ring senere"... Hmmm tænker man så, de skal ha en chance mere men jeg ringede lige til banken og fik stoppet den ene udbetaling.
Dagen efter gentager historien sig og igen efter lang ventetid får jeg samme besked om at jeg skal ringe senere.
Lidt pissed af kontakter jeg så den telebutik som har solgt mig telefonen og forelagde dem problemet. Ingen grund til bekymring siger de, vi har et dirrektenummer til Sonofon så vi skal nok ordne det for dig.
Glad og tilfreds er jeg og fortsætter mit liv, lige indtil at der 3 uger efter dumper et brev ind af brevsprækken, rykker fra Sonofon med pålagt rykkergebyr.
Ringer IGEN til Sonofon uden at kunne komme igennem. Blir træt af at skulle bruge tid på sådan noget bavl, betaler regningen og opsiger mit abb. (opsiger det via et anbefalet brev)
:)LeonM
tilføjet af morgenfrisk
Telia er ikke bedre
Havde en forfærdelig masse problemer med dem ang. regninger. Flere skulle betales to gange, og selvom jeg kunne bevise at regningen var betalt, hjalp ingen kære mor. Hverken telefoniske eller skriftlige henvendelser blev registreret/godtaget.
Telia var mig et særdeles dyrt bekendtskab og jeg siger: aldrig mere Telia.
Jeg bruger Telmore nu, ingen abbonnement, ingen bindinger af nogen art. Sætter penge ind på min konto, og fylder op når de er brugt. Vil jeg ikke fortsætte, ja, så holder jeg bare op. Ingen efterspil.
tilføjet af tele2kunde
jamen jeg har da.................
en god en fra tele2
vi skiftede til tele2 for 2 år siden og fik samtidig bestilt en internet forbindelse, den lille 256/128 det kørte da men ikke særlig hurtigt, så kom der et tilbud om at man kunne få 512/128 til samme pris så den tog vi, men kørte stadigvæk 256/128 så vi ringede til dem for at få en forklaring, de mente det var fordi vi boede så langt væk fra centralen men med en 512/512 så ville det kører.
okay vi betalte lidt ekstra og fik 512/512 men kørte stadigvæk 256/128.
vi tænkte sådan skal det nok være.
så for 2 mdr siden ringede vi til tdc og fik dem til at finde ud af om vi ikke kunne få en hurtigere forbindelse, det kunne vi da vi kunne få op til 2048/512 okay det var da fint, fik tilbudet sendt pr. mail sendte det videre til tele2 og bad om en forklaring og en kompentation for den tid hvor vi har betalt for en vare vi ikke har modtaget (betalte jo for 512/512 men fik kun 256128) så den sidste mdr. har jeg rykket dem for et svar hver mandag men der er intet sket, er der nogen herinde der nogensinde tror der sker noget❓nej vel så nu skifter vi til tdc og overgiver agen til forbrugerklagenævnet
tilføjet af Anders L...
Mine egne oplevelser gennem 10 år.
Har oplevet dette gennem godt 10 år som kunde i forskellige teleselskaber.
Mobil : Startede med TDC, i begyndelsen gik alt fint og der var ingen problemer, en regning blev sendt dobbelt (en fejl de indrømmede og rettede omgående). Efter godt 2½ år flyttede jeg, effekten kom omgående da den tidligere beboer på min nye adresse var i RKI. (Lejligheden var kun beboet af mig).
Det endte i retten og jeg skiftede selskab, vandt dog sagen.
I dag er jeg kunde hos Telmore og fint tilfreds, har ikke haft ubehagelige oplevelser siden dengang, ventetid ved support har ikke været mere end 4-6 minutter og maks 2 timer via mail.
Fastnet og internet : Startede med ISDN og fastnet via Tele2, alt gik godt indtil forbindelsen blev opsagt grundet flytning. Efter 8 måneder fik jeg stadig regninger på en forbindelse som jeg ikke havde adgang til. De fattede ikke en brik før end jeg hentede en af deres egne teknikere + en af deres regnskabsmedarbejdere og naturligvis min advokat. Tog dem på en lille rundvisning, viste dem hvor jeg boede og hvad der var af indgange til telefon og internet. Kørte ud til min tidligere adresse og ringede på, fik lov at komme ind og viste dem hvor boksen havde siddet (det vidste nuværende beboer intet om).
Efter denne rundvisning forstod de at trafikken på "min" forbindelse ikke kunne være lavet af mig og opgav at kræve mig for noget jeg ikke kunne have lavet. Viste dem regningen fra deres egen teknikker som havde pillet boksen ned, sammen med kvitteringen.
Internet : Har i dag internet gennem den lokale antenneforening og har haft det i godt 5 år. Ingen problemer hverken med support eller lignende. Udbyderen der benyttes er A+Arrownet.
tilføjet af debatdimsen
I får lige en mer !
For et år tilbage omlagde vi hele vores system her i firmaet til TDC-Erhverv, Internet, fastnet, mobiltelefoner osv. og det har vi været ganske tilfredse med. Vi fik anbefalet at vores ADSL-linier (her i firmaet og hjemmearbejdspladser) skulle være TDC-Erhverv pga. at der var større sikkerhed for oppetid.
Fjong nok.
Lige ind til for en måneds tid siden hvor jeg mødte på mit arbejde og konstaterede at der overhovedet ikke var noget som helst der virkede. Internet nede, fastnet nede, mobiler nede (18 stk.)
Jeg kontakter så TDC-Erhverv (kl 6 om morgenen) og får den besked at de kun modtager kundeopkald inden for normal kontortid men hvis jeg vil have løst mit problem så kan de klare det hvis jeg acceptere en faktura på 6000.- og de vil så straks sende en tekniker.
Har ikke andet valg end at acceptere. Venter..... Venter..... Venter, ingen tekniker kommer men kl. 9 konstatere vi at det virker igen.
Det er til dato IKKE lykkedes os at få en modregning. Man skal ikke være professor for at regne ud at når alt (skal lige siges at den mobilmast som vores mobiltelefoner logger op på når de er her i huset står 200m væk) er nede så er det fordi at TDC har et problem på en central.
Vi fik dog tilbudt en mulighed for at tegne et nyt abb. som "forsikring" for at det ikke kan ske igen....
:)LeonM
tilføjet af Helmer
Din egen lykkesmed.
Når du indgår et abonnement, er der nogle regler omkring rettigheder og pligter, som du skal opfylde. Gør du det, har du retten på din side.
I dit tilfælde skal du få en specifikation, der viser til hvilke numre du har ringet, og i hvor lang tid. Så skal du af specifikationen udrede din "ventetid i minutter". Du tager en kopi heraf, og beregner din timeløn for din ulejlighed, kr. 1200 i timen vil være rimeligt.
Derpå beder du dem modregne fremtidige opkrævninger med dit beregnede tilgodehavende.
Brevet skal du naturligvis sende anbefalet, så du har en kopi, hvis det skulle komme til en inkassoforretning.