Vil S og SF elektrificere banerne?
Vi må erkende at Hans Christian Smit er visionsløs og uambitiøs, så spørgsmålet er om S-SF har ambitioner om at løfte den danske togtrafik op så den svarer til nutidsstandarden i resten af vesteuropa.
Togtrafikken i DK svarer til det man finder i lande som Hviderusland og Ukraine. Hvis man har ambitioner om at flytte folk over i den kollektive trafik, skal der investeres massivt i jernbanerne og det skal ikke kun være i region Hovedstaden.
Alle hovedbanerne skal elektrificeres og det skal igangsættes straks og det skal føres til ende uden afbrydelser og forsinkelser og kævl som det skete sidst det blev besluttet.
I 1984 blev det besluttet at elektrificere banerne i Danmark. I forbindelse med at byggede storebæltsforbindelsen elektrificerede man banen mellem København og Odense og fra Odense til Kolding og fra Kolding til Grænsen. Dernæst blev det besluttet banen fra Ringsted til Rødby, Kolding til Esbjerg og Fredericia til Århus skulle elektrificeres da det er her den meste fjerntrafik foregår og elektriske tog skulle kunne erstatte IC3 togene.
Sonja Mikkelsen i den daværende SR regering fik det ødelagt midt i processen og da havde man allerede smidt mange penge i det. Så kom VKO til og Hans Christian Smith ødelagde skrinlagde det helt således at det nu er noget man ikke har ambitioner om nogensinde at gøre færdigt.
IC 4 togene blev købt da man havde syltet projektet fordi så kunne man alligevel få nye tog. Det var Sonja Mikkelsens lyse idé. Nu er status så at man har annulleret IC4 ordren og nøjes med de få tog man har fået leveret. Det vil så sige at man inden for en overskuelig fremtid står overfor at skulle have nye tog og ethvert normalt tænkende menneske vil sige at de skal være elektriske. Det vil medandre ord sige at Hans Christian Smith har ualmindeligt travlt med at få sat gang i elektrificering hvis ikke man endnu engang vil gøre borgerne til grin for skattepengene.
Status er desværre bare at Hans Christian Smith ikke har de fjerneste ambitioner om at investere i jernbanerne. Han siger at der ikke er råd, hvilket enhver selvfælgelig godt kan gennemskue er tyk og fed [color=red]LØGN![/color] Motorveje kan der tilgengæld bygges mange af og de bygges hurtigt efter beslutningen er taget. her er ingen smalle steder og 1 km motorvej er alt andet lige meget dyrere end 1 km elektrificeret bane som ligger der i forvejen - der skal bare sættet nogle skide elmaster op!
Anklageren eller en anden socialdemokrat hvad er S SF's ambitioner [color=gree n]konkret[/color] her?
Togtrafikken i DK svarer til det man finder i lande som Hviderusland og Ukraine. Hvis man har ambitioner om at flytte folk over i den kollektive trafik, skal der investeres massivt i jernbanerne og det skal ikke kun være i region Hovedstaden.
Alle hovedbanerne skal elektrificeres og det skal igangsættes straks og det skal føres til ende uden afbrydelser og forsinkelser og kævl som det skete sidst det blev besluttet.
I 1984 blev det besluttet at elektrificere banerne i Danmark. I forbindelse med at byggede storebæltsforbindelsen elektrificerede man banen mellem København og Odense og fra Odense til Kolding og fra Kolding til Grænsen. Dernæst blev det besluttet banen fra Ringsted til Rødby, Kolding til Esbjerg og Fredericia til Århus skulle elektrificeres da det er her den meste fjerntrafik foregår og elektriske tog skulle kunne erstatte IC3 togene.
Sonja Mikkelsen i den daværende SR regering fik det ødelagt midt i processen og da havde man allerede smidt mange penge i det. Så kom VKO til og Hans Christian Smith ødelagde skrinlagde det helt således at det nu er noget man ikke har ambitioner om nogensinde at gøre færdigt.
IC 4 togene blev købt da man havde syltet projektet fordi så kunne man alligevel få nye tog. Det var Sonja Mikkelsens lyse idé. Nu er status så at man har annulleret IC4 ordren og nøjes med de få tog man har fået leveret. Det vil så sige at man inden for en overskuelig fremtid står overfor at skulle have nye tog og ethvert normalt tænkende menneske vil sige at de skal være elektriske. Det vil medandre ord sige at Hans Christian Smith har ualmindeligt travlt med at få sat gang i elektrificering hvis ikke man endnu engang vil gøre borgerne til grin for skattepengene.
Status er desværre bare at Hans Christian Smith ikke har de fjerneste ambitioner om at investere i jernbanerne. Han siger at der ikke er råd, hvilket enhver selvfælgelig godt kan gennemskue er tyk og fed [color=red]LØGN![/color] Motorveje kan der tilgengæld bygges mange af og de bygges hurtigt efter beslutningen er taget. her er ingen smalle steder og 1 km motorvej er alt andet lige meget dyrere end 1 km elektrificeret bane som ligger der i forvejen - der skal bare sættet nogle skide elmaster op!
Anklageren eller en anden socialdemokrat hvad er S SF's ambitioner [color=gree n]konkret[/color] her?