www.autoeurope.com - deres fejl kan gøre dig falit
Husk at når du booker en bil igennem en brocker på nettet (som feks. www.autoeurope.com) så er det 100% dig der er ansvarlig for deres fejl. De kan og vil intet, når først reservationen er bekræftet.
I forbindelse med bookning af billeje hos www.autoeurope.com, måtte jeg desværre konstatere, at trods www.autoeurope.com havde trukket pengene fra mit Amex Platin (dette er vigtigt for her er der bilforsikring med, altså så længe ejeren også er lejer), så havde www.autoeurope.com anført ekstra kører som lejer af bilen.
Da dette ikke fremgik tydeligt af selve bekræftelsen, forsøgede jeg at få fejlen ændret på destinationen. Dette har jeg desværre heller ikke held med, da udlejer (i dette tilfælde Thrifthy) ikke ønsker at ændre på informationer noteret på bekræftelsen. Catch 21!!!
Jeg står altså med en bil betalt af mig, men åbentbart lejet af en anden person, og derfor med en bil uden forsikring. (altså lige medmindre jeg indvilliger i at betale 25% af leje værdigen i en ny forsikring).
Her kan jeg vælge et alternativ, troede jeg!!!
Jeg nægter at leje bilen, fordi den jo ikke er i mit navn. Godt siger Thrifthy, men du skal alligevel betaler for de første 3dage, som ikke kan refunderes. UPS!!!
Jeg vælger, som nok de fleste ville have gjort det, at tage bilen og sørge for det er mig der også betaler for depositum. Og hele vejen igennem er det kun mig der underskriver.
Nu skulle uheldet naturligvis være ude, og jeg påkører en hjort i mørket. Der sker heldigvis intet med hverken passagererne eller hjorten, men bilen er ramt.
Skaden trækker mit depositum, og jeg er hermed ca. dkk 5.000,- fattigere. Altså grundet www.autoeurope.com, ikke ønsker eller kan at stå indenfor deres fejl.
Jeg tør slet ikke tænke på hvis det havde været en ulykke med mennesker involveret.
www.autoeurope.com, erkender at have lavet en "simpel" fejl i registreringen af brugeren, men "kan" ikke være behjælpelig med at udbedre fejlen. Dette altså trods de som brooker www.autoeurope.com klart på skrift enkender fejlen.
Derfor reserver altid din bil direkte hos udlejer direkte, så behøver du ikke diskutere om ansvar og fejl. Livet er for kort og dyrt, hvis agenterne ikke værdigforøger eller sparer.
I forbindelse med bookning af billeje hos www.autoeurope.com, måtte jeg desværre konstatere, at trods www.autoeurope.com havde trukket pengene fra mit Amex Platin (dette er vigtigt for her er der bilforsikring med, altså så længe ejeren også er lejer), så havde www.autoeurope.com anført ekstra kører som lejer af bilen.
Da dette ikke fremgik tydeligt af selve bekræftelsen, forsøgede jeg at få fejlen ændret på destinationen. Dette har jeg desværre heller ikke held med, da udlejer (i dette tilfælde Thrifthy) ikke ønsker at ændre på informationer noteret på bekræftelsen. Catch 21!!!
Jeg står altså med en bil betalt af mig, men åbentbart lejet af en anden person, og derfor med en bil uden forsikring. (altså lige medmindre jeg indvilliger i at betale 25% af leje værdigen i en ny forsikring).
Her kan jeg vælge et alternativ, troede jeg!!!
Jeg nægter at leje bilen, fordi den jo ikke er i mit navn. Godt siger Thrifthy, men du skal alligevel betaler for de første 3dage, som ikke kan refunderes. UPS!!!
Jeg vælger, som nok de fleste ville have gjort det, at tage bilen og sørge for det er mig der også betaler for depositum. Og hele vejen igennem er det kun mig der underskriver.
Nu skulle uheldet naturligvis være ude, og jeg påkører en hjort i mørket. Der sker heldigvis intet med hverken passagererne eller hjorten, men bilen er ramt.
Skaden trækker mit depositum, og jeg er hermed ca. dkk 5.000,- fattigere. Altså grundet www.autoeurope.com, ikke ønsker eller kan at stå indenfor deres fejl.
Jeg tør slet ikke tænke på hvis det havde været en ulykke med mennesker involveret.
www.autoeurope.com, erkender at have lavet en "simpel" fejl i registreringen af brugeren, men "kan" ikke være behjælpelig med at udbedre fejlen. Dette altså trods de som brooker www.autoeurope.com klart på skrift enkender fejlen.
Derfor reserver altid din bil direkte hos udlejer direkte, så behøver du ikke diskutere om ansvar og fejl. Livet er for kort og dyrt, hvis agenterne ikke værdigforøger eller sparer.