8tilføjet af

Anmeldelse af teleselskabet 3. (Advarsel)

Dette kan ses som en slags anmeldelse af teleselskabet 3, men skulle der gives stjerner på en skala fra 1-5 for overordnet service, ville de ligge tæt på 0... Dette er mere en advarsel. Hold jer fra 3!
Jeg købte for et halvt år siden en Nokia E65 på 3's hjemmeside. Dette gik fint. En uge efter ankom telefonen. Der skal gå endnu en uge før den kommer i funktion, pga. fejl i oprettelsen og at sådanne fejl skal rettes i Sverige. Tre måneder inde i abonnementet betalte jeg regning over netbank, men begår en fejl. Det indrømmer jeg. Jeg betalte 224kr., men skulle have betalt 424kr. 14 dage efter modtager jeg en rykker og et par timer efter lukker de min telefon. Jeg ringer selvfølgelig ind (Fra en lånt telefon) og forklarer sagen, hvorefter jeg får at vide, at det ikke er noget problem og at de dagen efter vil få folk i Sverige til at åbne min telefon. Jeg skal bare lige huske at betale de 200kr. hurtigst muligt. Det gør jeg så. Næste regning bliver 200kr. højere. 100,- for rykkeren og 100,- for at åbne min telefon. Jeg ringer ind og spørger om det kan være rigtigt, når jeg først modtager rykkeren på dagen de også lukker min telefon, men kundeservice-medarbejderen jeg snakker med mener helt bestemt ikke 3 kan lave den fejl og at rykkeren er sendt i tide. Jeg spørger så om jeg skal betale for at postdanmark ikke leverer til tiden, hvilket han så ikke kunne svare på. "Han kunne ikke gøre mere i den sag!"
Jeg meldte mig derefter til PBS og der skulle gå tre yderligere måneder før jeg fik aftalen ind i min netbank. Både banken og 3 skyldte skylden på hinanden.
Telefonen har som alle nye telefoner en række småfejl i softwaren, som jeg gik og blev mere og mere irriteret over. Bl.a. kunne den til tider ikke ringe op eller besvare opkald før den blev genstartet og den lukkede programmer pludseligt osv. I et halvt år er der ikke kommet opdateringer til den og det var til stor glæde da Nokia software updater poppede op og fortalte der var en opdatering til min E65. Opdateringen til v.2.??? medførte dog at telefonen ikke kunne tændes. Den skriver: "Telefonen kunne ikke tændes. Kontakt forhandleren." Igen måtte jeg ringe til 3 og vente og taste for at komme igennem, for at få at vide at personen, som besad viden om hvad jeg skulle gøre i denne situation ikke var på arbejde. De ville ringe tilbage dagen efter, men gør det selvfølgelig IKKE. Jeg ved at folk besidder forskellig viden og ringer derind 4 gange med samme spørgsmål og får det selvfølgelig besvaret 4 gang. Telefonen skal sendes ind til reperation og jeg skal højest sandsynligt betale for det.
Nu har jeg meldt mig til det nye selskab bibob.dk. Navnet er godt nok lidt kikset, men jeg har kun gode erfaringer med Telmore i Frank Rasmussens tid.
Oven i alt dette har jeg en veninde der i samme tidsrum også oprettede sig hos 3. Efter to måneder gik hendes telefon i stykker og den skulle sendes ind 5 gange før de, efter utallige telefonsamtaler, overgav sig og gav hende en ny. Dette varede 4 måneder. Men det er en helt anden historie.
Konklusion:
De benytter ikke E-mail til kundeservice, sandsynligt bevidste om, at folk ikke har tid til at vente op til en halv time på at komme igennem til deres kundeservice.
Alt i alt en virksomhed rigtig dårligt tilpasset til den moderne alsidige verden, hvor folk er vant til at kunne sende en besked via E-mail el. SMS og dermed være fleksible i forhold til arbejde og fritid.
Anbefaling:
Hold jer fra 3!
tilføjet af

bræk bræk

troede der vil komme en forrykt historie.. men næ nej..
Alle telefoner kan indeholde fejl du er uheldigh... og til en anden gang, betal til tiden...
herre gud, kan ikke se problemet.
Har selv sonofon, så det er ikke fordi jeg er 3 fan. Men kan slet ikke se din mega krise
tilføjet af

Alle klager om 3mobil er berettigt.

Mobil3 har flere gange været i tv ang alle de klager der er om dem.
Kom lynhurtig ud af det selskab,for din egen skyld,for du for kun bøvl og lort fra dem.
De har ikke orden i noget som helst.De skoletøser der er ansat der til at rådføre kunder,aner ikke hvad de snakker om.De er lige så dumme som hele firmaet er.
tilføjet af

Jeg har gode oplevelser med 3

Jeg er selvfølgelig ked af at du har været uheldig med dem, men til en anden gang.. køb aldrig mobil over net. hellere få dem i hånden..
Og desuden, så synes jeg at de har været fair over mig..
Kan ikke sige noget dårligt om dem..
Men til gengæld kan jeg sige; HOLD JER væk fra TELE2!!
Sådan en ordentlig omgang lort!!!
tilføjet af

hold jer væk fra telia!

hallo man kan jo blive ved... hvis et selvskab var genialt eksisterede de andre ikke.
tilføjet af

telia?

Kom med en god grund til hvofor folk skulle holde sig væk fra telia?
Det jeg synes om tele2 er deres regninger..
Jeg synes at de er dyre og urimelige. Selvom jeg betaler momsen af hele lortet, så skal jeg betale igen momsen af noget som jeg ikke ved hvor de kommer fra!!
så luk der, tøs!
tilføjet af

Ikke 3's Skyld!

Det første kan jeg godt se er et problem med din regning og at den blev lukket!
Derefter MHT. din telefon så er det jo ikke 3 som laver telefonerne 3 er et selskab som formidler et produkt mellem fabrikanten og brugeren, så det er nokia du skal være sur på og det er jo ogsdå deres opdatering, det er ikke 3 der laver opdateringer til telefonen MHT. din venindes telefon kan jeg godt se det er for dårligt at den skal ind så mange gange, men igen det er ikke 3's beslutning at sende den frem og tilbage det er værkstedets beslutning om telefonen skal/kan ombyttes så det eneste jeg kan se 3 har gjort forkert det er at det første med din regning
tilføjet af

Telia Gebyr

En grund til at holde sig væk fra telia ihvertfald hvis man ligesom mig hurtigt bliver træt af sin telefon og gerne hurtigt vil have en ny efter 6 måneder!
er at ifølge dansk lovgivning må man maks binde kunder i 6 måneder og hvis man efter 6 måneder vil have ny telefon skal man jo normalt betale et gebyr det er efterhånden blevet normalt hos de fleste selskaber, MEN telia har nu lavet en regel som hedder hvis man vil have ny telefon inden 10 måneder skal man betale et gebyr på 400,-!!
tilføjet af

Ikke 3´s skyld????

I alle telefoner købt ved 3 er der installeret 3software. Meget af det software er fejlbehæftet og i vise tilfælde ude af stand til at give kunden en stabil telefon.......så hvis ikke det er 3´s skyld ved jeg ikke hvis det er.
Det er jo ikke producenterne der levere softwaret...det er faktisk 3 - i samarbejde med producenterne...rigtigt - men eks. SE vil slet ikke servicere på 3software!!
Har selv 3 og er for nuværende ved at være godt træt af selskabet.
Købte i dec 07 telefoner og bad om nummerportering af 4 numre fra Telia. I skrivende stund er der endnu ikke sket noget og ingen ved hvad der er gået galt. Der er for nuværende sendt 4 fuldmagter til porteringen og ingen ved hvor de er blevet af...det er sq ikke holdbart. Desværre er jeg i den situation at jeg har bundet mig i 18 måneder....så der er ikke noget at gøre....eller er der??
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.