Jeg er efterhånden godt træt at autoværksteder. Er det mig der bare er uheldig eller er det bare gængs metode, at når en bil skal repareres at den altid skal på værksted 2 gang. Første gang for at konstatere fejlen, anden gang når reservedelen er hjemme. Mener bare at det er urimeligt at kunden skal betale for den tid det tager når bilen skal samles efter første besøg og så den tid det tage at skille ad igen. Det er er på 3-4 år endnu ikke lykkes mig på noget værksted at få min bil repareret efter et besøg. Har endda skiftet til autoriseret skodaværksted. Ved da godt at nogle gange kan der være tilfælde hvor det er nødvendig med 2 besøg. Men jeg er efterhånden nået dertil at tro at det enten er ufattelig dårlig planlægning eller bare bevidst måde at tjene ekstra penge på. Er det kun mig der er uheldig eller kan branchen ikke gøre det bedre ?. At branchen har et dårlig ry kan jeg kun konstaterer at det er deres egen skyld. Overvejer snart at køre til tyskland da.
tilføjet af Brian29
Er det
større reperationer? Jeg syntes reservedelen plejer at komme hurtigt, så de kan reparere imens de har bilen "åbnet".
tilføjet af viperfreak
Rep
Jeg har ikke den slags problemer... Når jeg kontakter værkstedet beder de mig sjældent om at komme ind før delen er hjemme. Men skal de se bilen først for at finde fejlen så betaler jeg ikke for det... Bruger kun autoriserede værksteder, med mindre det er glas, dæk og den slags der skal skiftes...
tilføjet af selling
Dårlige autoværksteder
Hej Brian!
Nej du er ikke den eneste der har været uheldig. Her er min historie.
Min kone køre galt med vores nye Mazda2 1½ månede gammel bil.
Skaden omfatter et højre forskærm, forkofanger div. lygter og højre alufælg.
Bil bliver indleveret til en autoiseret Mazda forhandler ja der hvor vi har købt bilen, skaden bliver vurderet og lavet.Pris 22.500-, forsikringen dækker det hele inkl. lånebil.
Vi skal så hente bilen, og da vi så ser de nye dele der er malet passer farven langt fra, samtidig er der malet ind på lister bag ved døren og i motorrummet. De beholder bilen.
Vi skal så hente bilen på ny, det samme gør sig gældende igen og vi kører hjem igen uden vores bil.
Vi prøver så at hente vores bil for 3. gang, nu passer farven, men efter 5 min. kørsel konstatere jeg at der er store rystelser i rattet og de får bilen igen, der er heller ikke blevet fjernet maling fra lister osv. som jeg bad om.
4. gang nu er mallingen blevet fjernet fra de værste steder og vi kører hjem i bilen, men må konstatere at rystelserne ikke er væk, og den er også gal med sporingen, samtidig kommer der mislyde ude fra højre forhjul.
Så nu skal vi så ud med bilen igen, måske 🙁
En ting er helt sikkert bilen skal gennemgåes hos FDM fra a-z
Heldigvis skete der ikke noget med min kone🙂
Hilsen
Selling