SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Trafik & transport
77tilføjet af Businessmayn
Betalingsmur til KBH?
S og SF vil oprette en betalingsmur omkring København, for at komme al trafikken i Hovedstaden til livs.
Der er jo mange argumenter for og imod - lad mig opridse nogle af dem:
For:
- trafikken bliver mindsket i København
- man imødegår klimaproblemer ved at opfordre flere til at bruge offentlig transport
- man får flere penge i statskassen
Mod:
- danskere, der tilfældigvis arbejder i København, skal betale op imod 18.000 kr om året for at komme på arbejde
- erfaringer fra eksempelvis London viser at trafikken bare bliver kaos udenfor murene
- den offentlige transport har ikke kapacitet til at overtage
Hvordan har I det med betalingsmurer?
tilføjet af DanskKaffir
Betalingsmur til KBH?
Jeg er lodret imod betalingsmuren omkring Kbh. Det er en skat på arbejde for de mange mange stakkels mennesker der skal ahve en bil for at få deres liv til at hænge sammen med indkøb, børnepasning, fritid og arbejde for ikke at tale om de mange mange mennesker der skal ind til byen i arbejdsøjemed.
Hvis Københavnerne vil have bilerne ud af byen, må de også acceptere at handlen og jobsene bliver smidt uda f byen ogsa.
Omegnskommunerne burde fluks lave en ny betalingsmur omkring københavn og forlange bompenge fra alle københavnerne der tager ud til omegnskommunerne f.eks. Nordsjælland hvor københavnerne slider på vores natur, veje og miljø, helt uden at betale til det.
tilføjet af bde
Betalingsmur til KBH?
Danskerne kommer ikke til at betale for at gå på arbejde, de betaler bare på en anden måde, for fidusen er jo at flytte folk fra bilen til det kollektive, så dyr benzin (og måske en sparet bil) bliver erstattet af et net-kort til tog og bus.
tilføjet af Billist
Du har sku intet forstået
Din grønne idiot, fatter du ikke at folks tilværelse bliver bustet godt og grundigt 😖
Det er ikke alle steder at man kan ta´ den fucking offentlige shittransport [:X]
Men lad os bare det så kan i grønne svin leve af at klippe hinanden når jobsne forsvinder i det indre København. 😃
tilføjet af danske 76
Betalingsmur til KBH?
frank og de andre fjolser på kbh komunne er jo helt VÆK
der kommer en masse turister I BILER ind i landet de skal bare betale benzin(de dumme dansker skal jo betale på veje uden for det lille land ha ha ha)
der ville nok komme flere kr i kassen
tilføjet af CAL
Betalingsmur til KBH?
Dårlig ide! Endnu en cash cow - det løser ikke trafikproblemet men flytter det blot et andet sted hen. Bilejerne betaler i forvejen ca det 3 dobbelte for bilen i forholde til alle andre lande, derfor er det også urimeligt at sammenligne forholdene med andre lande eks.vis London. Det oprindelige argument var at denne bilafgift(registreringsafgift+moms) skulle betale for veje o.a. men ak afgifterne betaler også alt muligt andet - og således vil det også gå med bompengene. Disse bompenge vil gå til alt muligt andet end til at forbedre den offentlige transport. Noget andet - vil man starte med at udbygge det offentlige transportnet således at det er klart når og hvis betalingsringen kommer - eller omvendt - og så leve med total kaotiske tilstande i nogle år indtil man har gennemtænkt en ordentlig løsning for hele Storkøbenhavn...næppe!
Det er en ommer - bilerne betaler vist rigeligt i forvejen og bomme flytte blot trafikproblet hen et andet sted!
tilføjet af Anonym
På én betingelse
Alle, absolut alle indtægterne fra betalingsringen skal bruges til afgiftsnedsættelse på biler.
Der er slet ingen rimelighed i at folk der IKKE bruger offentlige transport, pludselig skal brandbeskattes til fordel for netop offentlig transport.
tilføjet af Beskat Formel
Betalingsmur til KBH?
Højere moms på BENZIN med to% højere moms på benzinen vil det måskke kunne lade sig gøre ?n
tilføjet af Københavner
Rigtig god idé!
Jeg bor på 3. sal med altal ud til en boulevard som er fælt trafikeret af osende og larmende lastbiler der sværter vores vasketøj til så jeg hilser denne idé velkommen! Jeg går ind for at det skal koste 110,- kr. i myldretiden dvs. ml. 6:30 - 10:00 og 15 - 18 som forslaget jo lyder på!
Så skal de til lommerne for at svine eller også må de blive ude af byen. Det er iøvrigt allerede brugt i andre lande fx. Italien.
vh.
Københavner
tilføjet af debatsvinet
Betalingsmur til KBH?
Danskerne kommer ikke til at betale for at gå på arbejde, de betaler bare på en anden måde, for fidusen er jo at flytte folk fra bilen til det kollektive, så dyr benzin (og måske en sparet bil) bliver erstattet af et net-kort til tog og bus.
Åh! nej.. Endnu en grøn klovn der vil have trafikken ud af det indre KBH. [???] [:X]
Helt fint! bare vent til jobbene forsvinder så kan i leve af at feje de gabende tomme gader og pudse vinduer 😃 😃
tilføjet af Anonym
Betalingsmur til KBH?
Ad H til - det er det værste der kan ske for KBH
og forretningslivet - og min pengepung
Jeg har ingen Metro nær mig og er afhængig af en bil
jeg bor i KBH MEN SKAL NU FLÅS ENDNU MERE FOR AT KØRE I KBH FOR RINGEN GØR AT
JEG IKKE KAN KØRE DEN KORTESTE VEJ TIL JOB MEN SKAL TVINGES TIL 20 KM OMVEJ
og hvis jeg skal køre på job skal jeg igen beskattes med mellem 11-18000
Og de offentlige køre ikke kl 4 om morgnen når jeg har brug for dem
Uden at jeg skal bruge 60 min på at komme på arbejde 12 km
DROP S/SF - stem på et københavner venligt parti der ikke vil beskatte KBH mere
Cykellister tror de ejer KBH - men prøv bare at få leveret vare til en butik på cykel
så kan I skyde en hvid pil efter butikker i KBH - for ingen vil betale det og samtid betale 25 kroner pr time for at parkere bilen ..............Husk når I selv har brug for en taxi - eller et lift at I skal betale for det også
tilføjet af Anonym
Rigtig god idé!
EN DÅRLIG IDE - For jeg vasker også og bor i kBH og har samme rettigheder som
dig.
Har du måske råd til at betale 100 kroner for at cykle hver dag
har du måske råd til at betale 1000 kroner for at vaske
Vent med at blive glad når det skader mange andre på hele sjælland
til du evt selv oplever at du skal til pungen
Og den drænes totalt
tilføjet af Yep
Regn selv
Med 230 arbejdsdage om året og 25 kr pr. passage bliver det kr. 11.500 pr. år
tilføjet af Københavner
Ja den er mægtig!
Vasker? Cykler? Hva ævler du om? Forklar lige nærmere.Men det vel rimeligt at jeg ikke skal indånde din fæle bilos på min altan? Eller jeg skal måske have kræft fordi du skal vaske?
vh.
Kbh
tilføjet af Københavner
Hidsigprop!
Jam' du må bare til muldvarpen for jeg vil sgu ikke have kræft fordi du skal have dit lort frem! Ellers må du komme og gå når jeg iøvrigt ikke skal indånde dine ækle udgasninger. Dette er en kbh. venlig ting.
hv.
Hr. Kbh
tilføjet af tibiaCLAUSa
Kontaktbegrænsende..
Som bosiddende i København har jeg svært ved at få besøg fra verden udenfor København, hvis gæsterne kommer i bil og skal betale for parkering (med ekstra stor sisiko for parkeringsbøder oven i) og tilmed forventes at skulle betale entré for at komme ind i byen.
(landboer er ofte forvænt med at kunne parkere gratis).
Omvendt vil københavnere skulle betale for at kunne komme hjem, hvis de har været i sommerhus eller på besøg udenfor København (men vel så ikke har skulle betale fo at have bilen holdende ude i det landlige).
Den offentlige transport bliver vel først udbygget når den kollapser?
Ja. I gamle dage skulle man betale bompenge for at komme ud og ind af København.
eksempelvis på Strandvejen i Hellerup og på Amagerbrogade udenfor Christianshavn.
I forvejen skal man betale (her begge veje) for at passere Øresunds- eller Storebæltsbroen.
Og en kuriositet fra tidligere tider, jeg kan desværre ikke sætt årstal på og ved kun om det på anden hånd.
Bl.a. skulle præsterne engang have en slags indenrigs udrejsetilladelse, hvis de skulle kryde en stiftsgrænse. Min (meget gamle, jeg er født sent og er en ældre herre nu) far, der var præst var generet af denne regel, da han beklædte en stilling et sted i Roskilde stift og havde både familie og nære relationer i Københavns-området og diverse undervisning og mødedeltagelser i centrum af København og skulle ansøge om at måtte forlade sit område. Der har sikkert været lignende regler også i andre brancher/tjenester?
Det næste kunne være vagtposter, der skal vurdere, om folk udefra har berettiget ærinde i Kbh.?
tilføjet af Radikal
Kulturberigerne skal have plads på vejene
uden at betale.
tilføjet af charlee
Københavnermuren
Københavnermuren er opfundet så Ole Sohn bedre kan føle sig hjemme.
Han savner Berlinmuren.
Det er kun en ren skatte maskine, som hvis det lykkes,
vil brede sig til andre storbyer.
Vi kender socialisternes trang til at finde på beskatningsformer.
Dette tiltag er kun fremkommet, fordi socialisterne i sin tid, ikke kunne komme igennem¨med,
at sætte skat på luft!
Skal det så lykkes for dem nu?
S og SF vil oprette en betalingsmur omkring København, for at komme al trafikken i Hovedstaden til livs.
Der er jo mange argumenter for og imod - lad mig opridse nogle af dem:
For:
- trafikken bliver mindsket i København
- man imødegår klimaproblemer ved at opfordre flere til at bruge offentlig transport
- man får flere penge i statskassen
Mod:
- danskere, der tilfældigvis arbejder i København, skal betale op imod 18.000 kr om året for at komme på arbejde
- erfaringer fra eksempelvis London viser at trafikken bare bliver kaos udenfor murene
- den offentlige transport har ikke kapacitet til at overtage
Hvordan har I det med betalingsmurer?
tilføjet af Anonym
Betalingsmur til KBH?
Det bliver fedt at slippe for at have sådan en hidsigprop drønene rundt i københavn og vække alle borgerne kl 4 om morgenen. Skal en hel by straffes fordi du absolut skal møve rundt i kbh midt om natten for at spare 10min og 1 liter benzin. Boede på jagtvej i stueetagen og efter nørrebrogade blev lukket fik vi så massiv traffik på jagtvej at der kom bilos ind i lejligheden, selvom vi aldrig åbnede vinduerne. Det er ikke engang pga dårlig isolering eller dårlige vinduer, men udelukkende pga 24timers massiv bilos. Det er simpelthen for meget. Det bliver dyrere at bo i byen, men der bliver forhåbentlig meget mindre traffik og mindre os. Der er rigtig mange billister der ikke behøvede at være i bil. Hvis behovet er der bliver den offentlige traffik også udbygget, men det kan jo være svært at forestille sig forandring når man ikke kan forestille sig noget. Jeg tror heller forretningslivet dør pga du ikke kommer ind i byen kl 4 om morgenen, men man kan jo selvfølgelig aldrig vide🙂Det skulle da lige være seven eleven, og dog, de klarer sig sgu nok alligevel.
tilføjet af ksta
Betalingsmur til KBH?
Hvorfor skal millioner af vores skattekroner bruges på at projektere, bygge og drive en sindsyg dyr betalingsmur? Ville det ikke være lidt smartere at droppe dette komplekse projekt og istedet opkræve f.eks. 25 kr. hver gang der parkeres i København. Indtægten af denne "parkeringsskat" kan så bruges til at indføre gratisbusser på de mest belastede områder. Resultatet ville være det samme og vi / skatteyderne ville have mulighed for at få noget mere brugbart for pengene f.eks. bedre hospitaler, skoler eller lignende.
tilføjet af charlee
Betalingsmur til KBH?
Hvorfor nu gøre det hele så besværlig. Hvorfor holder du dig ikke til den kendte socialistiske model.
Sæt indkomstskatten for alle op.
Lidt til de lavest lønnede, og meget til de rige.
Så kan du købe hospitaler til alle, og vi kender Jer igen.
M.v.h.
Charlee
[sup][sup]Ironi kan forekomme
[/sup][/sup]
Hvorfor skal millioner af vores skattekroner bruges på at projektere, bygge og drive en sindsyg dyr betalingsmur? Ville det ikke være lidt smartere at droppe dette komplekse projekt og istedet opkræve f.eks. 25 kr. hver gang der parkeres i København. Indtægten af denne "parkeringsskat" kan så bruges til at indføre gratisbusser på de mest belastede områder. Resultatet ville være det samme og vi / skatteyderne ville have mulighed for at få noget mere brugbart for pengene f.eks. bedre hospitaler, skoler eller lignende.
tilføjet af alexsmithnielsen
Betalingsmur til KBH?
Jeg vil sige det samme igen omkring dette emne.
Jeg kan ikke forstå hvorfor man tror at prisen skal være 15kr eller 25kr hver gang man kører ind i denne cirkel.
Der findes en række byer hvor dette blot er svarende til 2-3kr og man kunne jo Evt lave et arbejdskort for folk som kom langt væk fra.
Jeg tror iden er og få folk som bor i Kbh til og tage bussen istedet for og kører de små 4Km til arbejde som en af mine venner som bor i byen gør.
Der er jo rigelig med busser i Kbh som går ofte, Her i jylland går det som regl kun en gang i timen uden for byen og nogle steder hver anden time. men Hej det er måske bare mig.
tilføjet af anklageren
London er forbilledet Charlie
Hold dig bedre opdateret. Det er ikke DDR, men London der er forbilledet.
I England er man glad for det, i modsætning til det løgnagtige oplæg, fordi de færre biler giver en hurtigere trafik og mindre forurening.
Jeg ved godt, at du er ligeglad med forureningen, men ifølge eksperter er luftforureningen skyld i mange for tidlige dødsfald i Europa.
tilføjet af charlee
London er forbilledet Charlie
Er JEG ligeglad med forureningen?
Jeg der er lunge opereret?
Tak for den oplysning, det var jeg ikke klar over! 😖
M.v.h.
Charlee
Hold dig bedre opdateret. Det er ikke DDR, men London der er forbilledet.
I England er man glad for det, i modsætning til det løgnagtige oplæg, fordi de færre biler giver en hurtigere trafik og mindre forurening.
Jeg ved godt, at du er ligeglad med forureningen, men ifølge eksperter er luftforureningen skyld i mange for tidlige dødsfald i Europa.
tilføjet af Anonym
Betalingsmur til KBH?
Målet må være at få færre biler i KBH. Og reduceret forurening.
Flere steder i USA har man særlige vejbaner til biler med mere end to passagerer. Man kunne jo tilskynde folk til at køre flere sammen ved at etablere betalingsmur, men lade det være gratis hvis der er mere end 2 i en bil. Det vil reducere antallet af biler væsentligt, da langt, langt de fleste biler ind og ud af KBH kun kører med en i bilen. Og ved en indsats behøver det ikke koste noget - tværtimod vil man kunne dele benzinudgifter. Det kræver dog opsamlings P-pladser udenfor KBH, hvor man også kunne mødes og samles i biler, der så kørte ind i KBH.
Ikke helt gennemtænkt endnu - men jeg er sikker på at der er potentiale i det.
tilføjet af alexsmithnielsen
Betalingsmur til KBH?
Målet må være at få færre biler i KBH. Og reduceret forurening.
Flere steder i USA har man særlige vejbaner til biler med mere end to passagerer. Man kunne jo tilskynde folk til at køre flere sammen ved at etablere betalingsmur, men lade det være gratis hvis der er mere end 2 i en bil. Det vil reducere antallet af biler væsentligt, da langt, langt de fleste biler ind og ud af KBH kun kører med en i bilen. Og ved en indsats behøver det ikke koste noget - tværtimod vil man kunne dele benzinudgifter. Det kræver dog opsamlings P-pladser udenfor KBH, hvor man også kunne mødes og samles i biler, der så kørte ind i KBH.
Ikke helt gennemtænkt endnu - men jeg er sikker på at der er potentiale i det.
En parkerings plads udenfor Kbh hvor folk parkerer bilen og følges ad. Det lyder som en drøm for enhver listetyv, Men som sagt det er ikke gennemtænkt men sikkerhed må være godt gennemtænkt
tilføjet af anklageren
London er forbilledet Charlie
Du skriver det indirekte: ... kun en ren skatte maskine.
Hvis det ikke er andet, så ser det meget ud til, at du er ligeglad med den mindre luftforurening, som man er så glad for i London.
tilføjet af B Nord
Betalingsmur til KBH?
JA tak til mindre bilos, færre bilkøer, og bedre plads i byen. Ja tak til en betalingsring, som ikke er nogen mur. Blot et velment skub for at vende udviklingen og gøre noget ved miljøet, vores alle sammens!
tilføjet af charlee
London er forbilledet Charlie
Spis lige brød til anklager.
Der er 7.517.700 indbyggere i London.
Der er 5.505.995 indbyggere i Danmark.
og kun 1,6 mil indbyggere i REGIONHOVEDSTADEN.
Hvis det er på den måde, du manipulerer i vore debatter,
kan jeg sagtens forstå, at vi har svært med at blive enige.
M.v.h.
Charlee
Du skriver det indirekte: ... kun en ren skatte maskine.
Hvis det ikke er andet, så ser det meget ud til, at du er ligeglad med den mindre luftforurening, som man er så glad for i London.
tilføjet af Anonym
Nu er det skibs og fly trakikke der sviner mest
Det er kun en måde at strafbeskatte på, intet andet.
Og det bliver en fiasko, bus/tog kan ikke tage det ekstra brug, varene stiger og arbejdspladserne flytter ud. Thorning skider miljøet en hatfuld, hun koldstarter sin bil for at køre 5,6 km, hun kunne nå Christiansborg på 20 min fra Kuhlausgade.Eller cykle det kvarter, men hun vil vel ikke mænge sig med pøblen. [:X]
tilføjet af Anonym
Ikke en succes i London
Londons betalingsring
Magnus Heunicke påstår ikke i sit citat, at Londons trafik er reduceret med 20 pct. Men rent faktisk viser tal fra Transport for London, at trafikken i den britiske hovedstad blev formindsket med 21 pct. mellem 2002 og 2006.
Det er 70.000 færre biler end før betalingsringens indførsel i 2003.
Byens konservative borgmester, Boris Johnson, valgte dog at halvere betalingsringen fra den 4. januar i år.
Det begrundede han med, at en undersøgelse foretaget for Transport for London viser, at 86 pct. af de butiksdrivende gerne ville have fjernet ringen om det vestlige London. Som følge af halveringen forudser Transport for London, at selskabet vil miste 70 millioner pund i indtægt pr. år - penge, der ellers gik til den offentlige transport.
Derfor vil priserne for offentlig transport sandsynligvis blive sat op, vurderer Transport of London.
tilføjet af G. Poulsen
Betalingsmur til KBH?
Danskerne kommer ikke til at betale for at gå på arbejde, de betaler bare på en anden måde, for fidusen er jo at flytte folk fra bilen til det kollektive, så dyr benzin (og måske en sparet bil) bliver erstattet af et net-kort til tog og bus.
Prisforskellen på om man tager bilen eller bruger tid på bus og tog er for lille og det giver store problemer for familier med børn. Jeg læste også engang et indlæg fra en debattør som ramte et vigtigt punkt: "Problemet med offentlig transport er, at det kommer ikke forbi der hvor jeg er eller der hvor jeg skal hen."
tilføjet af Sune Madsen
Betalingsmur til KBH?
Bare fordi de mangler penge i den statskasse, skal det ikke gå udover bilisterne.. Det skal være som det er nu.. Det er da fuldstændigt sygt de går efter det. Jeg skal aldrig køre med tog eller bus mere.
tilføjet af Decentraliser
Betalingsmur til KBH?
Den koncentration der har været af population og arbejdsopgaver omkring København og de andre store byer, er hovedårsagen til, at Danmark er skarpt opdelt i en landområder og byområder.
Det går hårdt ud over konkurrenceevnen, for det forhindrer at både arbejdstager og arbejdsgiver, har optimale logistiske muligheder. Der bruges for meget transporttid, for både produktionsapparatet og for medarbejderne.
Det er en simpel opgave at simulerer dette, det har i årtier været muligt, at sætte modeller op, som beskriver denne sammenhæng.
En Betalingsring, omkring f.eks. København, vil åbne mulighed for at decentralisere.
Ved at decentraliserer kan arbejdsgiver og medarbejdere reducerer transportomkostningen væsentligt. Alene den omkostning som opstår for produktionsvaren, som ventetid i forbindelse med myldretid, nærmer sig et punkt hvor det alene, kan forsvare omkostningen ved decentralisering.
Hvis man medregner omkostningen, ved den daglige medarbejdertransport ud og ind i Storkøbenhavn, så forsvarer det nemt en decentralisering, alene i økonomi.
I ovenstående er der ikke taget med, at den største enkeltfaktor til klimaforandrende forurening i Danmark, er transport ind og ud af København. Her er der KUN tale om København, som alene står for denne forurening !
Øvrig miljøbelastning, som f.eks. almindelig partikelforurening og dets skadelige påvirkninger af natur og menneskets almene helbred, er heller ikke medtaget.
Enhver mulighed der kan findes, herunder en betalingsring omkring København, som kan reducerer ovenstående omkostninger, skal overvejes. Både af hensyn til økonomi og miljø.
tilføjet af Kjøwnehawner
Velkommen til betalingsmur!
Men selvfølgelig hvis man hellere vil indånde TYK SORT OS fra KÆMPE lastbiler så be my guest og stem imod. Argumenter med at ''jammen så bliver varene dyrere'' vil jeg skide på ... det drejer sig om at vi københavnere er plaget af støg og os og møg fra primært lastbiler. Det er græsseligt at bo i centrum med MASSIV TUNG trafik og en altan som man kan sidde og trække os ned i lungerne fra.
UD MED DE LORTEBILER!
vh.
Kjøwenhavner.
tilføjet af Kjøwenhawner
Jo NETOP bilisterne skal bidrage!
Jeg har iøvrigt selv to biler, men kan sagtens se fornuften i at vi skal bidrage til den off. trafik som i London. Det er en fin idé. Jeg hader også som dig bus og tog og har slet ikke råd til at køre med dem - en af grundene til at jeg har bil - men hvorfor skal jeg indånde din OS som du gratis kan levere til mig og min altan? Det da egoistisk og rigtig utiltalende.Du skal holde dig langt væk fra mig tak!
vh.
Kjøw.
tilføjet af Du har ret
Velkommen til betalingsmur!
Miljøbelastningen i København er enorm. Der kan ikke herske tvivl om, at det medfører et stort tab af liv og helbred, hvor mennesker simpelthen dør eller bliver syge af miljøbelastningen.
I forhold til den tunge trafik, er årsagen, at man i København fortsat fastholder industri der medfører tung trafik.
Kigger man bare på de store distributionsvirksomheder, herunder Post Danmark, Coop, og lignende, er de nogen af de helt store syndere, altså virksomheder der fortsat holder fast i, at det er i København, miljøbelastningen skal være størst.
En udflytning af nævnte, og andre virksomheders terminaler, til en mere hensigtsmæssig placering, vil fungerer som en straksløsning, der på meget kort sigt, vil kunne fjerne store mængder af den miljømæssige belastning, væk fra København. At det samtidigt, på langt sigt, vil være en økonomisk fordel for virksomhederne, at flytte til en mere central placering, i forhold til deres logistiske opgaver, er så kun yderligere et plus.
Mange andre virksomheder, med behov for tung trafik, vil med fordel kunne flyttes ud af Storkøbenhavn, hvor de vil have langt bedre tilgang til arbejdskraft og fysiske rammer, end de i øjeblikket tilbydes i Storkøbenhavn.
Infrastrukturen i Storkøbenhavn, er meget velegnet til transport af gods og personale, i forhold til liberale erhverv. Storkøbenhavn, har allerede et system af offentlig transport, som overgår langt de fleste metropoler. Set i forhold til resten af Danmark, så er København langt foran, med systemer der kan påstiges med minutters mellemrum.
I forhold til tung trafik, er København et U-land. Især i det indre København og Amager, er der behov for, at man enten fjerner den tunge trafik, eller at man gør plads til den, ved at nedrive bygningsmasse i langt større omfang end hidtil.
Den simple løsning er, at kigge på den marginal der ligger imellem den støtte der gives til offentlig persontransport, og den brugerbetalte andel af den offentlige persontransport.
Fjerner man den brugerbetalte andel af den offentlige persontransport, vil man tilsvarende kunne reducerer udgiften til systemer omkring billetering og kontrol af samme. Dermed vil merudgiften være selvfinansierende, og offentlig transport kunne gøres gratis for Danske borgere.
Prøv bare at tænke på, hvad man har betalt for de elektroniske systemer, som endnu ikke fungerer, og som der fortsat skal bruges mange milliarder på, langt ud i fremtiden. Besparelsen her, vil give margen, det let tillader gratis offentlig persontransport.
Selv i forhold til EU's lovgivning, vil der være yderligere fordele at hente. Dels vil opgaven let vil kunne udbydes i offentlig licitation, og dels man helt vil undgå enhver form for konkurrenceforvridning.
Det vil, som en sidegevinst, medføre væsentlige muligheder for erhvervslivet, der kan tiltrække mobil arbejdskraft, som ellers ikke vil være til rådighed.
Kombineres mulighederne for offentligt transport, med en reduceret tung trafik, vil man opnå en hurtig løsning på de miljøproblemer København og andre større byer allerede oplever. Oven i købet, vil det være muligt at gøre det som selvfinansierende løsninger, som sandsynligvis vil give økonomisk profitable løsninger for erhvervslivet, inden for en kalkulerbar fremtid.
tilføjet af charlee
Helle er en torsk og et miljø svin
Helle er en torsk og et miljø svin.
Hun burde gå foran og vise Københavnerne,
hvordan man cykler inden for "Berlinmuren"!
Dette billede gav mig lige den idé, at alle dem der bor inden for muren, bør betale for at køre derinde, og alle andre er det gratis for.
M.v.h.
Charlee
Det er kun en måde at strafbeskatte på, intet andet.
Og det bliver en fiasko, bus/tog kan ikke tage det ekstra brug, varene stiger og arbejdspladserne flytter ud. Thorning skider miljøet en hatfuld, hun koldstarter sin bil for at køre 5,6 km, hun kunne nå Christiansborg på 20 min fra Kuhlausgade.Eller cykle det kvarter, men hun vil vel ikke mænge sig med pøblen. [:X]
tilføjet af Anonym
Betalingsmur til KBH?
Jeg bor midt i Jylland, så jeg har i forvejen en betalingsMUR -- det hedder sgu da en RING, hvis ikke man vil manipulere folks tanker.
Den betalingsMUR jeg har, hedder Storebæltsforbindelsen. Hvis jeg skal til Kbh og hjem igen, koster det næsten 500,- kr oveni normale transportomkostninger.
Derfor vil jeg gerne protestere mod en betalingsmur til KBH, hvis prisen bliver over 250,- kr. Hvis prisen bliver mindre, vil jeg betragte beklagelser som Sjællandsk ynk og selvmedlidenhed.
Ha det godt på Djævleøen!
Mvh Kent
tilføjet af kandu2011
Betalingsmur til KBH?
Ja, os på Djævleøen (som du kalder den), har allerede mange betalingsmurer når man bor på Sjælland. - Der er de 2 broer over Storebælt og Øresund, og mange forskelige færgeforbindelser til Jylland, Tyskland og Sverige. Og bevæger vi os til København, koster det mere i parkeringsafgift, end hvad en kommende betalingsring kommer til at koste, og jo tættere man kommer på folketinget jo dyrere er det, det er kun politikerne som kan reservere parkeringspladser til en lav pris.
Jeg bor midt i Jylland, så jeg har i forvejen en betalingsMUR -- det hedder sgu da en RING, hvis ikke man vil manipulere folks tanker.
Den betalingsMUR jeg har, hedder Storebæltsforbindelsen. Hvis jeg skal til Kbh og hjem igen, koster det næsten 500,- kr oveni normale transportomkostninger.
Derfor vil jeg gerne protestere mod en betalingsmur til KBH, hvis prisen bliver over 250,- kr. Hvis prisen bliver mindre, vil jeg betragte beklagelser som Sjællandsk ynk og selvmedlidenhed.
Ha det godt på Djævleøen!
Mvh Kent
tilføjet af hahahahhahaha
Betalingsmur til KBH?
Det er en dårlig ide! For så er det kun de rige som kan køre på arbejde. Og dét er en mega dårlig socialdemokratisk politik, da de jo er opåstået i arbejderens ånd.
Så heller alle biler væk fra byen - og give byen til cyklisterne😉Så sparer vi på co2 og på skittet, og samtidig løser trafik og parkerings problemerne inde i smukke København.
4 fluer i et smæk. Tak!
tilføjet af charlee
Betalingsmur til KBH?
Så flyt dog fra Sjælland og bo sæt dig i Danmark!
Ja, os på Djævleøen (som du kalder den), har allerede mange betalingsmurer når man bor på Sjælland. - Der er de 2 broer over Storebælt og Øresund, og mange forskelige færgeforbindelser til Jylland, Tyskland og Sverige. Og bevæger vi os til København, koster det mere i parkeringsafgift, end hvad en kommende betalingsring kommer til at koste, og jo tættere man kommer på folketinget jo dyrere er det, det er kun politikerne som kan reservere parkeringspladser til en lav pris.
[quote="Anonym" post=2435729]Jeg bor midt i Jylland, så jeg har i forvejen en betalingsMUR -- det hedder sgu da en RING, hvis ikke man vil manipulere folks tanker.
Den betalingsMUR jeg har, hedder Storebæltsforbindelsen. Hvis jeg skal til Kbh og hjem igen, koster det næsten 500,- kr oveni normale transportomkostninger.
Derfor vil jeg gerne protestere mod en betalingsmur til KBH, hvis prisen bliver over 250,- kr. Hvis prisen bliver mindre, vil jeg betragte beklagelser som Sjællandsk ynk og selvmedlidenhed.
Ha det godt på Djævleøen!
Mvh Kent[/quote]
tilføjet af kandu2011
London er forbilledet Charlie
Hold dig bedre opdateret. Det er ikke DDR, men London der er forbilledet.
I England er man glad for det, i modsætning til det løgnagtige oplæg, fordi de færre biler giver en hurtigere trafik og mindre forurening.
Jeg ved godt, at du er ligeglad med forureningen, men ifølge eksperter er luftforureningen skyld i mange for tidlige dødsfald i Europa.
Har I københavnere nu fået mere storhedsvanvid.
Jeg har før givet Jer alle indbygger tallene for London 7.517.700
og indbyggertal (København & Frederiksberg): 595.933 *)
Indbyggertal (Region hovedstaden): Ca. 1,6 mio. Smart at sammenligne problemet med en by der er næsten 5 gange større,
og så tro, at det er sammenligenligt!
Jeg vil betegne det som en socialistisk tossestreg!
[quote="anklageren" post=2434577]Hold dig bedre opdateret. Det er ikke DDR, men London der er forbilledet.
I England er man glad for det, i modsætning til det løgnagtige oplæg, fordi de færre biler giver en hurtigere trafik og mindre forurening.
Jeg ved godt, at du er ligeglad med forureningen, men ifølge eksperter er luftforureningen skyld i mange for tidlige dødsfald i Europa.[/quote]
Der er mange primært hovedstæder, der har indført betalingsring:
Det gælder f.eks. London, Oslo, og Stockholm samt en del byer i Italien og Spanien.
se evt. denne side: http://www.traengsel.dk/udenlandske%20erfaringer/andre%20byer%20og%20lande.aspx
tilføjet af kandu2011
London er forbilledet Charlie
Har I københavnere nu fået mere storhedsvanvid.
Jeg har før givet Jer alle indbygger tallene for London 7.517.700
og indbyggertal (København & Frederiksberg): 595.933 *)
Indbyggertal (Region hovedstaden): Ca. 1,6 mio. Smart at sammenligne problemet med en by der er næsten 5 gange større,
og så tro, at det er sammenligenligt!
Jeg vil betegne det som en socialistisk tossestreg!
Charlee, det er ikke en dansk opfindelse, utroligt mange lande har enten indført eller afprøvet en betalingsring for mere end 10 år siden. Prøv f.eks. et se på Oslo eller Stockholm. Og hvis vi snakker økonomi, skal vi være klar over - at de forventer en indkøringsperiode på 2 år, hvor priserne er væsentlig mindre: http://www.information.dk/telegram/276430
[quote="kandu2011" post=2435777][quote="anklageren" post=2434577]Hold dig bedre opdateret. Det er ikke DDR, men London der er forbilledet.
I England er man glad for det, i modsætning til det løgnagtige oplæg, fordi de færre biler giver en hurtigere trafik og mindre forurening.
Jeg ved godt, at du er ligeglad med forureningen, men ifølge eksperter er luftforureningen skyld i mange for tidlige dødsfald i Europa.[/quote]
Der er mange primært hovedstæder, der har indført betalingsring:
Det gælder f.eks. London, Oslo, og Stockholm samt en del byer i Italien og Spanien.
se evt. denne side: http://www.traengsel.dk/udenlandske%20erfaringer/andre%20byer%20og%20lande.aspx[/quote]
tilføjet af Anonym
Husk nu lige at kikse prikkeren intet kan uden R
og de vil lægge det ud til afstemning, så endnu en SSf ide der flopper inden affyring
tilføjet af Anonym
Velkommen til betalingsmur!
hvis du vil trække frisk luft fra en altan så flyt til en markvej på Lolland
Så kan du få lidt frisk luft blandet med gylle
Jeg er KBH også og der skal være plads til alle cykel, bil , bus metro tog
Prøv at fjerne al støtte til M og Toget og busser og se hvilken service du vil
få og betale for. Og se om nogle gider sidde i en bus igennem byen for at juleshoppe
når den køre hver anden time og koster 125 kroner pr vej fra eks. amager til centrum
med børn /pakker osv....det er der ingen der vil når man kan tage en bil
og kan nå alt.
Tænk over familier der arbejder og bor i hver sin ende
Det er umuligt med offentlig transport at jeg kan nå at aflevere børn
og nå på arbejde i sundby indenfor 2 timer PR VEJ og så kommer indkøb
DROP FLERE AFGIFTER - eller staf alle fælles med en BILSKAT OG CYKEL SKAT
I KBH. alle skal betale 500 kroner pr for at cykle og køre bil
Og gud nåde trøste dig hvis du har både bil cykel (eller knallert )
tag den og Jylland I kan komme til Fyn gratis.
og hvis I er utilfredse med at skulle betale for broen så bliv hjemme
i gylleland. vi har ikke brug for håndværkerer fra jylland til at fylde kbh
med deres varevogne og lastbiler når der bygges
og I smadre KBH med jeres kørsel på fortov og andre ulovlige steder
Nyd dagen - jeg tager BILEN
tilføjet af Karen Verner
Skal jeg gå 4 km til bussen om vinteren?
- det er nemlig så langt vi har til offentlig transport herude!
Og så skal jeg skifte 2 gange for at komme ind på hovedbanen for at lave det sidste skift med S-toget, hvorfra jeg har ca. 1,5km til arbejdet.
Gad vide om de ansvarlige politikere har regnet på, hvad det ville koste i ekstra tid for mig?
Nå ikke? Men jeg kan godt svare dem: det opvejer på ingen måde den smule kø, jeg oplever i bilen.
Desværre findes der mange studentikose miljøfacister på politikergangene, som kun har forestillingsevne til, at der er et stoppested ud for enhver hoveddør.
Det er hovedrystende [:X]
tilføjet af Bjarne123
Betalingsmur til KBH?
Fuck JA skal folk sku betale. Det skulle have været indført for længst, ligeledes skulle der have være opkrævet betaling på diverse motorveje. Men politikerne vælger i stedet og lave underskud ved at lege røver og soldater i Afganistan og Irak og så vride de sidste spareskillinger ud af mennesker på SU, pension, A-kasse, bistand osv.
tilføjet af Anonym
Du lyder fuldstændig lige så åndsvag
som dit billede ser ud.
I får ingen betalingsring. DE RADIKALE VIL IKKE LEGE MED!!Væn jer til at være vedhæng til de Radikale lige som i 90'erne.
tilføjet af Grenhakkeren
50 kroner for at køre på genbrugsplads
Jeg har ca. 700 meter til genbrugspladsen, jeg kommer fremover BARE lige til at passere 'Berlinmuren' 2 gange på sådan en tur...
Hvis det nu en gang bliver en realitet, så vil jeg istedet køre de 4 kilometer til genbrugspladsen på Rentemestervej - tværs gennem byen - men dog inden for murene....
- jo, jeg kan sagtens se fidusen, Helle.... haha! [:X]
tilføjet af Bjarne123
Du lyder fuldstændig lige så åndsvag
...du er jo bare misundelig på min nye læbestift. Og så har jeg netop fået den nye L'Oréal balsam i mit smukke skæg. Hatten har jeg arvet efter min mor Margrethe og pelsen har min søde kone givet mig [l] Jo, misundelse har mange forgreninger [f]
tilføjet af Bjarne123
50 kroner for at køre på genbrugsplads
Du kan sku da bare købe en flismaskine til dine lortegrene [???]
tilføjet af Grenhakkeren
Hvor fanden læser du noget om grene..?
Der står sgu da ingen steder at jeg har hverken grene eller grenhakker mellem hænderne...
Ka' vel for helvede ikke smide en halv tons murbrokker eller en fjernvarmeveksler i en grenhakker, vel?...
Typisk socialist-nar er hvad du er..
tilføjet af kandu2011
Hvad tror du det koster?
Der står sgu da ingen steder at jeg har hverken grene eller grenhakker mellem hænderne...
Ka' vel for helvede ikke smide en halv tons murbrokker eller en fjernvarmeveksler i en grenhakker, vel?...
Typisk socialist-nar er hvad du er..
Lad os få nogle tal på bordet, inden folk går helt amok:
Ilfg. Information drejer det sig om følgende priser: http://www.information.dk/telegram/276430
Bemærk, der er stor forskel på priserne - alt efter tidspunkt på dagen. Og hvis du har råd til en større renovering med masser af murbrokker og en fjernvarmeveksler, er det småpenge vi taler om. Din bil bruger helt sikkert mere i benzin.
tilføjet af Grenhakkeren
Igen en der læser med røven...
Hvor står der at - eks. murbrokker eller fjernvarmeveksler skulle stamme fra MIG eller MIN bopæl..?
Forstå nu at der faktisk er rigtigt mange der faktisk skal leve af at arbejde - også for andre mennesker.. - vi må så håbe at disse mennesker fortsat vil betale for den ekstra udgift der pålægges feks. en entreprenør som jeg...
Ved ikke om du har bemærket de hundredevis af polske, rumænske eller bulgarske varevogne der triller rundt i byen?
Sjovt nok på hjemlandets nummerplader - ud over at svindle med skat, moms, overenskomster, sikkerhed og meget mere - så kan de formentligt også køre fritaget for 'bompenge' da disse naturligvis vil blive opkrævet via en såkaldt 'nummerpladescanner' ligesom man gør det i England...
Jo, jeg føler mig IGEN taget i røven! -
Trods alt - venlig hilsen..
tilføjet af kandu2011
Røven - det må være dig selv - Grenguffer!
Nu kommer du jo til sandheden, du udfører arbejde for andre mennesker - hvor du helt sikkert tjener dine surt tjente penge. Og på samme måde som alle andre håndværkere skriver du helt sikkert alt på regningen, til dine kunder. De 50,- du kommer til at betale - runder du formodentlig op til 100,- til 200,- kr. og din kunde skal bare betale ved kasse 1.
Så hvis du er ligesom alle andre mindre seriøse håndværkere, kommer du jo ikke til at lide under det. I forvejen kommer du formodentlig kørende mange kl. hver dag, som kunden også skal betale timeløn for (selvom du holder i kø, på vej til Kbh.) 😃
Så klap lige hesten, det vil helt sikkert hjælpe på længden af køer ind i hovedstaden.
tilføjet af charlee
Røven - det må være dig selv - kandu2011
Hvad er det for en måde at debattere på.
Du fyrer lige denne sætning af.
Citat:
Så hvis du er ligesom alle andre mindre seriøse håndværkere, kommer du jo ikke til at lide under det.Citat slut.
Nu står der ikke i min overenskomst, at jeg skal beskytte solbrugere, men du træder på min retfærdighedsfølelse med sådan en udtalelse, som er hentet lige ud af den blå luft!
M.v.h
Charlee
Nu kommer du jo til sandheden, du udfører arbejde for andre mennesker - hvor du helt sikkert tjener dine surt tjente penge. Og på samme måde som alle andre håndværkere skriver du helt sikkert alt på regningen, til dine kunder. De 50,- du kommer til at betale - runder du formodentlig op til 100,- til 200,- kr. og din kunde skal bare betale ved kasse 1.
Så hvis du er ligesom alle andre mindre seriøse håndværkere, kommer du jo ikke til at lide under det. I forvejen kommer du formodentlig kørende mange kl. hver dag, som kunden også skal betale timeløn for (selvom du holder i kø, på vej til Kbh.) 😃
Så klap lige hesten, det vil helt sikkert hjælpe på længden af køer ind i hovedstaden.
tilføjet af Grenhakkeren
Som jeg skriver - i starten
Så hører jeg til INDEN for muren... - mine 'kunder' bor ligeledes inden for murene, (jeg har kun tre)
- ud over det er jeg på fast afregning og kan således ikke tørre noget af på andre end min egen pengepung...
Jeg overlever nok men jeg er sikker på at der vil komme en utilsigtet flugt af arbejdspladser, butikker mv. i forbindelse med forslaget..
Jeg er da ikke blind over for alle fordelene ved en betalingsring - jeg er bare bange for at det kommer til at ramme for mange 'forkerte'.. - jeg tænker på transportbranchen, håndværkere og andet servicepersonale som nødvendigvis MÅ have daglig adgang til byen..
Ram dog hellere alle dem der KAN benytte det offentlige til dagligt - og alle de der bare lige skal i Magasin og købe en kaffekande og så retur til Holte...
Det er sgu svært for en elektriker, vvs-mand eller ham der lever kildevand til kontoret at tage S-toget frem og tilbage ved værktøj eller varer...
tilføjet af kandu2011
Charlee - start med at læse Grengufferens indlæg.
Den måde som Grengufferen kommer med sine indlæg, skjuler han sandheden i gennem flere indlæg - og så er der pludselig, at det går op for en, at han evt. levet af sort arbejde.
- Jeg er helt sikker på, at du Charlee og dit firma - aldrig har begået ulovligheder og over fakturering af dine kunder - især i betragtning af, at du aldrig har oplyst hvad dit firma beskæftige sig med.
Men du er i det mindste en registreret bruger, og ikke som Grengufferen - som optræder anonym. Det er et stort problem på SOL.DK - 90 % af brugerne er anonyme! 😃
tilføjet af kandu2011
Som jeg skriver - i starten
Prøv nu at se på priserne - de foreløbige priser, kan ikke vælte et budget.
Prøv derimod at parkere i indre by, så er timeprisen større end ind/udkørsel af Kbh.
tilføjet af anklageren
Du lyder fatsvag
som dit billede ser ud.
I får ingen betalingsring. DE RADIKALE VIL IKKE LEGE MED!!Væn jer til at være vedhæng til de Radikale lige som i 90'erne.
De Radikale vil gerne være med.
Hvis du ulejliger dig med at se på de Radikales hjemmeside, så kan du se, at de går ind for betalingsringen, og synes, at det er en rigtig god ide.
Den folkeafstemning, som der tales så meget om, vil de Radikale have - EFTER AT ORDNINGEN ER GENNEMFØRT OG GENNEMPRØVET I PRAKSIS.
Det har man nemlig gjort i Stockholm, hvor man stemte om betalingsringen EFTER AT DEN VAR BLEVET AFPRØVET - og der var et flertal for betalingsringen.
Det er dermed bevist, at stockholmerne foretrækker en betalingsring.
tilføjet af Anonym
God ide med mur ud af byen
så vi slipper for støjen og forureningen fra biler, master og møller, som byfolkene har brug for, men smider på landet.
tilføjet af anklageren
I Stockholm har man stemt om det
I Stockholm har man stemt om betalingsringen skulle afskaffes, EFTER at betalingsringen var blevet indført og afprøvet.
Stockholmerne ville bevare betalingsringen - så det er bevist, at de foretrækker en betalingsring.
Jeg ved ikke, hvor deres genbrugspladser ligger, men tror du virkelig selv, at det er så afgørende?
tilføjet af Anonym
Den er afblæst, nu er Ss blevet ansvarlige
og bruger ikke pengene før indtægten er der, så betalingsringen er udskudt i det uvisse.
tilføjet af Bjarne123
Den er afblæst, nu er Ss blevet ansvarlige
Jamen kan de ikke stå fast ved en beslutning, så får de ikke min stemme.
tilføjet af chi
plaT?
Hvis du hader bilister så meget som du giver udtryk for, hvad er din mening så om cyklister? De satans cyklister er overalt og de køre på fortov osv.
Jeg synes der betales rigeligt til diverse bil afgifter.
tilføjet af Bjarne123
plaT?
De røde udtalte på et tidspunkt, at de ville opkræve bompenge ikke bare i KBH men også på vores fine motorveje generelt. Til gengæld skulle motorkøretøjsafgifterne så matche de andre EU lande. En sådan udtalelse er lig med en stemme fra mig!
Mht. cyklister så har jeg ingen problemer der.
En alternativ løsning på de trafikale problemer i København kunne være at forbyde de mange private parkeringsfirmaer, som opkøber mere og mere parkeringsområde i København og efterhånden har fået en mafialignende monopol på alt parkering. Forbyd denne form for privatisering, og lad det offentlige bygge nogle store etageparkeringshuse nær centrum, hvor man så kan parkere til en normal takst og ikke til ublu priser som i dag. Dette reducere dog ikke antallet af biler i byen, og derfor mener jeg, at ideen om bompenge stadig er en god måde at kontrollere antallet af biler på! [ide]
tilføjet af mor 28
Betalingsmur til KBH?
Hej,man skal lige huske på ikke kun og tænke på sig selv men også på dem som bor i kbh og er tvunget til og er afhænig af bil også skal vi lige huske på kbh er hovedstaden og altså en stor handelsby hvis vi man vil have kbh til og være en død soveby uden butikker og fabrikker og andet så skal man da bare stemme for,for kender nogen som bor i aalborg hvor man havde lavet noget lignende og der lukkede fabrikkerne og flyttede uden for byen og flere butikker lukkede ligesom flere har svært ved og klare sig på nørrebrogade da bilerne ikke kan køre der og butikker er lukket og det de vil med betalingsring det er tjene penge kan ikke lige huske til hvad men det opnår de jo ikke når bilerne vil holde sig væk så det er pip så tænk lige på supermarkederne og butikkerne også da kbh altid har været hovedstaden og været handelsby og gerne skulle blive ved med og være der.
tilføjet af Sven
Betalingsmur til KBH?
Jeg syntes at i stedet for en betalingsmur, med de problemer det kan give, så istedet gå den anden vej! Gøre den offentlige transport meget billigere. Måske gratis s-tog eller bare billige priser. Det vil flytte trafikken over på det offentlige, men stadig et frit valg.
Dem der vælger bilen, vil så opleve mere plads på vejene.
Bensinen koster ca. det samme idag, som da jeg havde bil for 5 år siden, men tog og busser er steget fuldstændigt vandvittigt.
Mvh.
tilføjet af Bjarne123
Betalingsmur til KBH?
Hvor meget koster det at transportere en person en kilometer. Sådan en undersøgelse blev der lavet for et par år siden, og svaret lød sådan:
Hvis det offentlige gav hver DSB-passager en sprit ny lille bil, så ville samfundsudgifterne blive reduceret til 1/3 del. Altså prisen for 1 km pr. person med DSB svare til 3 km pr. person i en lille ny bil. Altså udgift for forretning Danmark.
Derfor:
Stop alt offentlig traffik. Denne besparelse giver mulighed for fjernelse af de sindsyg høje afgifter på motorkøretøjer og ligeledes mulighed for udbygning af vejnettet.
Nej jernbaner er og bliver passé.
tilføjet af Anonym
et kaos
Jeg bor på bispebjerg,skal op til bellahøjhusene.
en afstand på 1,5 km.
skal have 4 busser linie 66 linie 21 linie5 0g linie 13 smukt ikke?
tilføjet af Bjarne123
et kaos
Som jeg svagt har antydet; Luk alt offentlig trafik. Giv folk råd til en lille bil eller andet tilsvarende, som passer til den enkeltes behov. Dette giver igen mere frihed og dermed bedre trivsel i befolkningen.
Glem alt om sindsyge dyre og gammeldags jernbaner, men udbyg vejnettet og optimer de rutiner der ligger i dette arbejde!
tilføjet af kandu2011
Har du overvejet en cykel
Jeg bor på bispebjerg,skal op til bellahøjhusene.
en afstand på 1,5 km.
skal have 4 busser linie 66 linie 21 linie5 0g linie 13 smukt ikke?
Har du overvejet at cykle eller at gå.
At benytte en bil, for at køre 1,5 km. Din motor når ikke at blive varm, så derved sviner den ligeså meget, som 10-15 km's kørsel med en varm motor.
tilføjet af Bjarne123
Har du overvejet en cykel
Ja, og som en halvtomt DSB-tog en onsdag aften sviner på 50 meter, eller som en hel tom Skolebus fra Darum Busser i børnenes skoleferie sviner på 102 meter, eller som et dansk F-16 fly sviner på 2 sekunder i Libyen osv. osv...
tilføjet af mastermand
Betalingsmur til KBH?
Stalinistrgeringen vil naturligvis straffe den almindelige mand fra fe.eks. Albertslund som kører ind til KHB at arbejde. Det hele går jo ud på had, diskrimination og fascisme mod den almindelige borger.
tilføjet af Bjarne123
Betalingsmur til KBH?
At sammenligne Helle med Staling er vist lige over grænsen [(:]
Men hvorfor køber du ikke en lille scooter eller en mc på 150cc, hvis du vil sparer.
tilføjet af gnarled_staff
Synes det er synd for Københavnerne
at de skal have en Skattemur rundt om deres by og tænker at det er gudsjammerligt åndsvagt når nu vi er i en økonomisk situation hvor det sidste man ønsker er at yderligere forringe konkurrenceevnen og så tilmed kan konstatere trafiktallene faktisk er stagneret og endda har været let nedadgående siden vi blev ramt af gældskrisen. Men kan omvendt godt se at med alle de gaver som Bjarne Corydon og Villy Søvndal har lovet de 2/3 af danskerne som forsørges af os lønmodtagere i det private erhvervsliv, så skal der kradses mange penge ind.