ComX og telefonregninger
Hej med jer!
Hvor er grænserne for hvad man skal finde sig i.
ComX er en udbyder af telefoni, Internet og TV.
For et par år siden blev vi i mit boligselskab tilbudt at overføre vores eventuelle andre abonnementer til ComX, som tilbød nogle meget tiltrækkende priser på alle tre dele.
Om jeg rent faktisk får mit TV leveret gennem ComX, er jeg nu lidt i tvivl om, da mit boligselskab påstår, at jeg stadig får det leveret fra TDC.
Det jeg vil frem til er telefonregningerne.
For et halvt år siden opfandt ComX en ny måde at tjene penge på. Jeg fik på min telefonregning en meddelelse om, at hvis jeg ikke tilmeldte deres opkrav til Betalings Service via min bank, ville jeg blive pålagt ekstra kroner 25,00 pr. opkrævning.
Jeg stillede mig lidt undrende til den tanke, da det netop er mit abonnement der gør, at jeg allerede har betalt for administration og udsendelse af regninger.
Jeg sendte en mail til ComX og svaret var stort set "Take it or leave it".
Jeg gad ikke gøre et stort nummer ud af sagen, så jeg tilmeldte ComX til betalingsservice via min netbank.
Så langt så godt.
Den første opkrævning, jeg modtog via betalingsservice viste sig at indeholde en opkrævning på kr. 20,00 + moms, altså kr. 25,00 for ikke at være tilmeldt BetalingsServic!
Jeg lod selvfølgelig ikke den betaling gå igennem. Mit telefonforbrug var kun nogle få kroner.
Dette gentog sig gennem flere måneder og resulterede i, at jeg modtog en "Betalingspåmindelse", hvor de nu ikke kun krævede mine telefonsamtaler betalt, men også de for meget opkrævede gebyrer for ikke at være tilmeldt BetalingsService (på trods af at alle "fakturaerne" var sendt via BetalingsService), men også et rykkergebyr på kr. 100,00.
Her tog jeg mig sammen og sendte dem et forholdsvist vredt brev om deres forsøg på svindel.
Jeg udbad mig kr. 5.000,00 for at deltage i aftestningen af et opkrævningssystem, som de jo tydeligvis ikke har gennemtestet. Dette selvfølgelig lidt for sjov, men...
Jeg modtog så en standardskrivelse, hvor ComX forsøgte at forklare deres svindel med at de for sent havde fået at vide, at jeg var tilmeldt BetalingsService!!!
Jeg vil lige gentage, at jeg modtog alle deres svindelopkrævninger via BetalingsService, men selvfølgelig afviste at betale dem.
Jeg fik samtidig at vide, at fejlen var blevet rettet, og at de forkert opkrævede gebyrer ville blive modregnet på næste opkrævning fra ComX.
For at det ikke skal være løgn, modtog jeg så i fredags en rykkerskrivelse, hvor de i et temmelig ubehageligt sprog fastholder deres tidligere svindelopkrævninger og så lige lægger yderligere kr. 100,00 på deres såkaldte tilgodehavende.
Jeg bliver truet med, at hvis jeg ikke indbetaler kr. 365,56 inden 10 dage, vil beløbet overgå til inkassofirmaet Lindorff A/S og mine abonnementer vil blive spærret.
Derefter er der en liste over genåbningsgebyrer.
Py ha, det var en længere historie.
Er der andre end mig, der oplever den slags svindel og totale mangel på initiativ til at løse et problem, som ComX selv har skabt?
Jeg er hamrende træt af firmaer, som mener at kunne gemme deres snyd ved at påstå, at der bare er sket nogle fejl i deres computersystemer.
Man kan s'gu' ikke gemme ansvar bag ved undskyldninger om systemfejl.
For lige at fyre en spøjs afslutning af. På vores tekst-tv kan vi i øjeblikket læse:
"ComX faktureringsfejl
Hvis du har modtaget en faktura kun med opkrævning af Service Std. og opkrævningsgebyr kr. 43,00 kan du se bort fra denne, da du vil modtage en kreditnota herpå i starten af uge 9.
Hvis du har modtaget en faktura med opkrævning af telefonforbrug og Service Std. bedes du betale denne, da du på næste månedlige faktura vil få en modregning/korrektion af Service Std.
Vi beklager fejlen"
Sådan!
Sådan låner man rentefrit et lille beløb af hver kunde en måneds tid. Jeg kan ikke huske antallet af kunder hos ComX, hvis vi leger med tallet 30.000, som nok ikke er helt skævt, er der jo sammenlagt tale om et ganske pænt beløb, de lige låner en måneds tid.
---
Her kom jeg lige af med lidt arrigskab, og jeg håber selvfølgelig at I andre ikke bliver snydt konstant.
Med venlig hilsen fra
Mogens
Hvor er grænserne for hvad man skal finde sig i.
ComX er en udbyder af telefoni, Internet og TV.
For et par år siden blev vi i mit boligselskab tilbudt at overføre vores eventuelle andre abonnementer til ComX, som tilbød nogle meget tiltrækkende priser på alle tre dele.
Om jeg rent faktisk får mit TV leveret gennem ComX, er jeg nu lidt i tvivl om, da mit boligselskab påstår, at jeg stadig får det leveret fra TDC.
Det jeg vil frem til er telefonregningerne.
For et halvt år siden opfandt ComX en ny måde at tjene penge på. Jeg fik på min telefonregning en meddelelse om, at hvis jeg ikke tilmeldte deres opkrav til Betalings Service via min bank, ville jeg blive pålagt ekstra kroner 25,00 pr. opkrævning.
Jeg stillede mig lidt undrende til den tanke, da det netop er mit abonnement der gør, at jeg allerede har betalt for administration og udsendelse af regninger.
Jeg sendte en mail til ComX og svaret var stort set "Take it or leave it".
Jeg gad ikke gøre et stort nummer ud af sagen, så jeg tilmeldte ComX til betalingsservice via min netbank.
Så langt så godt.
Den første opkrævning, jeg modtog via betalingsservice viste sig at indeholde en opkrævning på kr. 20,00 + moms, altså kr. 25,00 for ikke at være tilmeldt BetalingsServic!
Jeg lod selvfølgelig ikke den betaling gå igennem. Mit telefonforbrug var kun nogle få kroner.
Dette gentog sig gennem flere måneder og resulterede i, at jeg modtog en "Betalingspåmindelse", hvor de nu ikke kun krævede mine telefonsamtaler betalt, men også de for meget opkrævede gebyrer for ikke at være tilmeldt BetalingsService (på trods af at alle "fakturaerne" var sendt via BetalingsService), men også et rykkergebyr på kr. 100,00.
Her tog jeg mig sammen og sendte dem et forholdsvist vredt brev om deres forsøg på svindel.
Jeg udbad mig kr. 5.000,00 for at deltage i aftestningen af et opkrævningssystem, som de jo tydeligvis ikke har gennemtestet. Dette selvfølgelig lidt for sjov, men...
Jeg modtog så en standardskrivelse, hvor ComX forsøgte at forklare deres svindel med at de for sent havde fået at vide, at jeg var tilmeldt BetalingsService!!!
Jeg vil lige gentage, at jeg modtog alle deres svindelopkrævninger via BetalingsService, men selvfølgelig afviste at betale dem.
Jeg fik samtidig at vide, at fejlen var blevet rettet, og at de forkert opkrævede gebyrer ville blive modregnet på næste opkrævning fra ComX.
For at det ikke skal være løgn, modtog jeg så i fredags en rykkerskrivelse, hvor de i et temmelig ubehageligt sprog fastholder deres tidligere svindelopkrævninger og så lige lægger yderligere kr. 100,00 på deres såkaldte tilgodehavende.
Jeg bliver truet med, at hvis jeg ikke indbetaler kr. 365,56 inden 10 dage, vil beløbet overgå til inkassofirmaet Lindorff A/S og mine abonnementer vil blive spærret.
Derefter er der en liste over genåbningsgebyrer.
Py ha, det var en længere historie.
Er der andre end mig, der oplever den slags svindel og totale mangel på initiativ til at løse et problem, som ComX selv har skabt?
Jeg er hamrende træt af firmaer, som mener at kunne gemme deres snyd ved at påstå, at der bare er sket nogle fejl i deres computersystemer.
Man kan s'gu' ikke gemme ansvar bag ved undskyldninger om systemfejl.
For lige at fyre en spøjs afslutning af. På vores tekst-tv kan vi i øjeblikket læse:
"ComX faktureringsfejl
Hvis du har modtaget en faktura kun med opkrævning af Service Std. og opkrævningsgebyr kr. 43,00 kan du se bort fra denne, da du vil modtage en kreditnota herpå i starten af uge 9.
Hvis du har modtaget en faktura med opkrævning af telefonforbrug og Service Std. bedes du betale denne, da du på næste månedlige faktura vil få en modregning/korrektion af Service Std.
Vi beklager fejlen"
Sådan!
Sådan låner man rentefrit et lille beløb af hver kunde en måneds tid. Jeg kan ikke huske antallet af kunder hos ComX, hvis vi leger med tallet 30.000, som nok ikke er helt skævt, er der jo sammenlagt tale om et ganske pænt beløb, de lige låner en måneds tid.
---
Her kom jeg lige af med lidt arrigskab, og jeg håber selvfølgelig at I andre ikke bliver snydt konstant.
Med venlig hilsen fra
Mogens