Den Gode Handleplan ?
udvikling
familie
skole
sundheds
fritids
venskaber
Den gode handleplan for børn og unge som er anbragt eller som har brug for rådgivningens støtte til at få en bedre hverdag, den handleplan handler om barnets og den unges udvikling, om man er og opfører sig som en på den alder man har, om man opfører sig som sagsbehandlernes og de kommunale lederes børn opfører sig på det alderstrin fordi de er jo normale børn og unge der opfører sig korrekt normalt.
Og hvad er det formelt og med næsten prosaisk kommunal formulering, de kan, de rigtigt korrekt normale børn og unge❓
Barnet/den unge der er normal har ingen problemer med udadreagerende adfærd. Mestrer frustrationer og styrer sit temperament.
Den normale unge har ingen problemer med udadreagerende adfærd. Kan håndtere konflikter og styre sit temperament.
Barnet/den unge der er normal har ingen problemer med indadvendt adfærd. Møder mennesker på en hensigtsmæssig måde.
Den normale unge har ingen problemer med indadvendt adfærd. Har almindelig kontakt med andre mennesker.
Barnet der er normalt har ingen problemer med og udviser ingen tegn på indadvendt adfærd. Har almindelig relation med andre mennesker.
Barnet/den unge der er normal kan udtrykke sig og modtage passende kommunikation i alle relevante relationer og situationer.
Barnet der er normalt kan relatere sig til andre på en socialt tilpasset måde, og kan tage initiativ til og indgå i kontakt på en afstemt måde.
Barnet der er normalt viser stærke følelsesmæssige bånd til udvalgte personer. Barnet der er normalt har grundlæggende tillid til og tro på altid at kunne hente støtte og omsorg hos disse personer. Barnet der er normalt korrigerer sin adfærd efter at tilfredsstille disse udvalgte personer og indfri deres forventninger.
Barnet/den unge der er normal kan relatere sig til andre på en socialt tilpasset måde, og tager initiativ til og indgår i kontakt på en afstemt måde.
Den normale unge kan selv fastholde et stabilt netværk af gode venner. Den normale unge har eksempelvis en eller flere venner, som den normale unge har kendt i lang tid.
Den normale unge kan på et alderssvarende niveau tage sig af sin egen personlige hygiejne og fremstår soigneret. Den normale unge har ingen problemer med den personlige hygiejne.
Den normale unge har en alderssvarende faglig udvikling og har intet støttebehov.
Den normale unge har ingen sundhedsproblemer, eller er selv i stand til at håndtere evt. problemer. Den normale unge er selv i stand til at tage vare på sit helbred. Dyrker eksempelvis motion og spiser nogenlunde sundt.
Den normale unge evner at bo i et almindeligt opvækstmiljø passende til den normale unges alder.
Barnet/den unge der er normal kan uden støtte påtage sig almindelige gøremål i hverdagen.
Barnet/den unge der er normal har ingen vanskeligheder med at indgå i samarbejde om udviklingsopgaver/passende krav og forstår meningen og hensigten hermed.
Barnets relation til forældre/den nære familie er god. Relationen bidrager meget positivt til barnets trivsel.
Har god relation til forældre/den nære familie. Relationen bidrager meget positivt til barnets/den unges trivsel.
Barnet/den unge der er normal er aktiv i fritiden og trives rigtig godt i sin fritid, og har ikke behov for hjælp til initiativ, organisering eller gennemførelse af fritidsaktiviteter.
Er initiativrig og aktiv i fritiden og kræver ikke særlig støtte hertil.
Barnet der er normalt er i en alderssvarende udvikling og har intet støttebehov.
Udviser aldrig selvskadende adfærd.
Barnet der er normalt har et alderssvarende fagligt niveau og har intet støttebehov.
Barnet der er normalt har ingen sundhedsproblemer. Har eksempelvis ingen kroniske sygdomme eller kan håndtere dem. Dyrker eksempelvis motion og spiser nogenlunde sundt i forhold til alder.
Barnet/den unge der er normal har ingen sundhedsproblemer. Dyrker eksempelvis motion og spiser nogenlunde sundt.
Barnet der er normalt kan påtage sig almindelige hverdagsaktiviteter, eks. vaske hænder og spisesituationer.
Organiserer selv en eller flere fritidsaktiviteter og tager initiativ til gennemførelsen.
Har god kontakt og god relation til forældre/primære omsorgspersoner. Relationen bidrager positivt til den unges trivsel.
Den unge der er normal deltager i et beskæftigelsesforløb og får meget stort udbytte af det, eller den unge har et arbejde på normale vilkår.
Barnet der er normalt har et meget stort udbytte af daginstitutionen. Barnet udnytter i meget høj grad sine kompetencer og potentialer.
Barnet/den unge der er normal har et meget stort udbytte af skoleforløbet. Barnet/den unge der er normal udnytter i meget høj grad sine kompetencer og potentialer.
Den unge der er normal har et meget stort udbytte af beskæftigelsesforløbet. Den unge der er normal udnytter i meget høj grad sine kompetencer og potentialer.
Ingen kriminel adfærd. Ingen sigtelser eller mistanke om kriminel adfærd.
Ingen kriminel adfærd. Dvs. ingen sigtelser eller mistanke om kriminel adfærd.
Den unge der er normal har intet brug af illegale rusmidler og intet misbrug af alkohol.
Barnet/den unge der er normal udviser aldrig selvskadende adfærd.
Udviser aldrig selvskadende adfærd.
Den unge der er normal kan på et alderssvarende niveau administrere de penge, som han/hun har rådighed over. Den unge der er normal bruger ikke flere penge, end vedkommende har.
Når normalt fungerende danske børn, og unge danskere opfører sig sådan er det nok ikke fordi deres forældre har et trygt socioøkonomisk netværk, har uddannelse og høj løn men fordi de er normale både børn, unge og voksne, helt normale danskere og de har aldrig et eller flere af de ovenstående normalitetsbegreber på nogen minusliste.
http://www.youtube.com/watch?v=vEHMWAm_IQg
familie
skole
sundheds
fritids
venskaber
Den gode handleplan for børn og unge som er anbragt eller som har brug for rådgivningens støtte til at få en bedre hverdag, den handleplan handler om barnets og den unges udvikling, om man er og opfører sig som en på den alder man har, om man opfører sig som sagsbehandlernes og de kommunale lederes børn opfører sig på det alderstrin fordi de er jo normale børn og unge der opfører sig korrekt normalt.
Og hvad er det formelt og med næsten prosaisk kommunal formulering, de kan, de rigtigt korrekt normale børn og unge❓
Barnet/den unge der er normal har ingen problemer med udadreagerende adfærd. Mestrer frustrationer og styrer sit temperament.
Den normale unge har ingen problemer med udadreagerende adfærd. Kan håndtere konflikter og styre sit temperament.
Barnet/den unge der er normal har ingen problemer med indadvendt adfærd. Møder mennesker på en hensigtsmæssig måde.
Den normale unge har ingen problemer med indadvendt adfærd. Har almindelig kontakt med andre mennesker.
Barnet der er normalt har ingen problemer med og udviser ingen tegn på indadvendt adfærd. Har almindelig relation med andre mennesker.
Barnet/den unge der er normal kan udtrykke sig og modtage passende kommunikation i alle relevante relationer og situationer.
Barnet der er normalt kan relatere sig til andre på en socialt tilpasset måde, og kan tage initiativ til og indgå i kontakt på en afstemt måde.
Barnet der er normalt viser stærke følelsesmæssige bånd til udvalgte personer. Barnet der er normalt har grundlæggende tillid til og tro på altid at kunne hente støtte og omsorg hos disse personer. Barnet der er normalt korrigerer sin adfærd efter at tilfredsstille disse udvalgte personer og indfri deres forventninger.
Barnet/den unge der er normal kan relatere sig til andre på en socialt tilpasset måde, og tager initiativ til og indgår i kontakt på en afstemt måde.
Den normale unge kan selv fastholde et stabilt netværk af gode venner. Den normale unge har eksempelvis en eller flere venner, som den normale unge har kendt i lang tid.
Den normale unge kan på et alderssvarende niveau tage sig af sin egen personlige hygiejne og fremstår soigneret. Den normale unge har ingen problemer med den personlige hygiejne.
Den normale unge har en alderssvarende faglig udvikling og har intet støttebehov.
Den normale unge har ingen sundhedsproblemer, eller er selv i stand til at håndtere evt. problemer. Den normale unge er selv i stand til at tage vare på sit helbred. Dyrker eksempelvis motion og spiser nogenlunde sundt.
Den normale unge evner at bo i et almindeligt opvækstmiljø passende til den normale unges alder.
Barnet/den unge der er normal kan uden støtte påtage sig almindelige gøremål i hverdagen.
Barnet/den unge der er normal har ingen vanskeligheder med at indgå i samarbejde om udviklingsopgaver/passende krav og forstår meningen og hensigten hermed.
Barnets relation til forældre/den nære familie er god. Relationen bidrager meget positivt til barnets trivsel.
Har god relation til forældre/den nære familie. Relationen bidrager meget positivt til barnets/den unges trivsel.
Barnet/den unge der er normal er aktiv i fritiden og trives rigtig godt i sin fritid, og har ikke behov for hjælp til initiativ, organisering eller gennemførelse af fritidsaktiviteter.
Er initiativrig og aktiv i fritiden og kræver ikke særlig støtte hertil.
Barnet der er normalt er i en alderssvarende udvikling og har intet støttebehov.
Udviser aldrig selvskadende adfærd.
Barnet der er normalt har et alderssvarende fagligt niveau og har intet støttebehov.
Barnet der er normalt har ingen sundhedsproblemer. Har eksempelvis ingen kroniske sygdomme eller kan håndtere dem. Dyrker eksempelvis motion og spiser nogenlunde sundt i forhold til alder.
Barnet/den unge der er normal har ingen sundhedsproblemer. Dyrker eksempelvis motion og spiser nogenlunde sundt.
Barnet der er normalt kan påtage sig almindelige hverdagsaktiviteter, eks. vaske hænder og spisesituationer.
Organiserer selv en eller flere fritidsaktiviteter og tager initiativ til gennemførelsen.
Har god kontakt og god relation til forældre/primære omsorgspersoner. Relationen bidrager positivt til den unges trivsel.
Den unge der er normal deltager i et beskæftigelsesforløb og får meget stort udbytte af det, eller den unge har et arbejde på normale vilkår.
Barnet der er normalt har et meget stort udbytte af daginstitutionen. Barnet udnytter i meget høj grad sine kompetencer og potentialer.
Barnet/den unge der er normal har et meget stort udbytte af skoleforløbet. Barnet/den unge der er normal udnytter i meget høj grad sine kompetencer og potentialer.
Den unge der er normal har et meget stort udbytte af beskæftigelsesforløbet. Den unge der er normal udnytter i meget høj grad sine kompetencer og potentialer.
Ingen kriminel adfærd. Ingen sigtelser eller mistanke om kriminel adfærd.
Ingen kriminel adfærd. Dvs. ingen sigtelser eller mistanke om kriminel adfærd.
Den unge der er normal har intet brug af illegale rusmidler og intet misbrug af alkohol.
Barnet/den unge der er normal udviser aldrig selvskadende adfærd.
Udviser aldrig selvskadende adfærd.
Den unge der er normal kan på et alderssvarende niveau administrere de penge, som han/hun har rådighed over. Den unge der er normal bruger ikke flere penge, end vedkommende har.
Når normalt fungerende danske børn, og unge danskere opfører sig sådan er det nok ikke fordi deres forældre har et trygt socioøkonomisk netværk, har uddannelse og høj løn men fordi de er normale både børn, unge og voksne, helt normale danskere og de har aldrig et eller flere af de ovenstående normalitetsbegreber på nogen minusliste.
http://www.youtube.com/watch?v=vEHMWAm_IQg