30tilføjet af

Dokumentation.

Dokumentation!

Ærede debattører og gode borgere.
Jeg står naturligvis til rådighed for bevisførelsen at ethvert indlæg fra min side. Nu ved jeg jo godt, at Sandheden ofte er ilde hørt, men det er ikke mit problem.
Så til at begynde med vil jeg derfor udfordre ethvert Jehovas Vidner. Har I skrevet det eller har I ikke skrevet det:
Ja, [ ] - eller Nej [ ] (sæt kryds).

Charles Taze Russell gør sig disse tanker: Bogen Tidsaldrenes Plan af Charles Taze Russell, Brooklyn N.Y., U.S.A. (siden 1886) Dansk 1912
s. 185
Nogle har tænkt sig, at dersom Milliarder af Døde bliver oprejste, vilde der ikke blive Plads til
s.186
dem paa Jorden, og at, om der blev Plads til dem, Jorden ikke vilde være i Stand til at ernære en saa stor Befolkning. Der er endog nogle, der paastaar, at Jorden er en eneste stor Kirkegaard, og at, dersom alle de Døde blev vakt op, de vilde komme til at træde på hverandre af mangel paa Plads.
Dette er et vigtigt Punkt. Hvor underligt vilde det ikke være, om vi, medens Bibelen rigtignok forkynder en Opstandelse for alle Mennesker, dog ved nu at foretage en Opmaaling skulle finde, at de ikke kunde faa Plads paa Jorden!
Men lad os se; regn det ud, og du vil finde, at dette en en ugrundet Frygt. Du vil finde, at der er Overflod af Plads til ”alles Genoprettelse” saaledes som ”Gud har talt ved alle sine hellige Profeters Mund”.
s.187
Lad os antage, at der er gaaet 6 Tusind Aar siden Menneskets Skabelse, og at der lever 14oo Millioner Mennesker på Jorden nu. Vor Slægt begyndte med ét Par; men lad os gøre et meget rundeligt Overslag og antage, at der var lige saa mange dengang som nu; og endvidere, at der aldrig nogen Tid var færre, end der nu er, skønt Vandfloden i Virkeligheden formindskede Befolkningen til otte Personer.
Lad os atter være rundhaandede og regne tre Generationer i hvert Aarhundrede og regne tre Generationer i hvert Aarhunderede eller 33 aar til en Generation, skønt der iflge 1 Mos. 5 kun var elleve generationer fra Adam til Vandfloden, et Tidsrum af 1656 Aar, hvilket bliver omtrent 150 Aar på hver Generation.
Lad os nu se; 6000 Aar er 60 Aarhundrede; tre Generationer i hvert Aarhundrede vilde give os 180 Generationer fra Adam af; og 1400 Millioner i hver Generation vilde saaledes, ifølge dette rundelige =Overslag, som sandsynligvis viser mere end det dobbelte af det virkelig Antal, give os 252 Milliarder (252.000.000.000) som det fulde Antal af vor Slægt fra Skabelsen til den nærværende Tid.
Hvorledes skal der blive Plads nok til denne store Mængde? Lad os maale Landet og se. Staten Texas i de forenede Stater er 237.000 eng. Kvadratmil stor. Der gaar 27,878,400 Kvadratfod paa én eng. Mil. Følgelig er der 6 Billioner 607 Milliarder 180 Millioner 800 Tusind (6,607,180,800,000) Kvadratfod i Texas.
Regner vu 10 Kvadratfod til hvert dødt Legeme, finder vi, at Texas som en Kirkegaard vilde rumme 660 milliarder 718 Millioner og 80 Tusind (660,718,080,000) Legemer, altsaa et næsten tre Gange saa stort Antal, som der efter vor overdrevne Beregning har levet paa Jorden.
En staaende Person optager kun 1, 2/3 Kvadratfod Plads. Efter den Maalestok kunde Jordens nuværende Folkemængde (1400 Millioner Mennesker) staa paa et Areal af 86 eng. Kvadratmil, et Areal, som er meget mindre end Byen Londons eller Philadelfias.
Og Øen Irland (82,000 eng. Kvadratmil) vilde afgive Staaplads til mere end to Gange as mange mennesker, somd er nogensinde har levet paa jorden, selv efter vor overdrevne Beregning.
Det er altsaa ingen stor Vanskelighed at besvare den Indvending (Hvorledes skal der blive Plads nok til denne store Mængde).
Og naar vi husker paa Esaias` Profeti (35, 1-6), at Jorden skal give sin Grøde, at Ørkenen skal glæde sig og blomstre som en Rose, at Vande skal bryde frem i Ørkenen og Strømme på den øde Mark, saa ser vi, at Gud giver til Kende, at Han har forudset alle Fornødenhederne i Forbindelse med sin Plan og vil sørge rigelig for sine Skabningers Behov paa en Maade, der vil synes ganske naturlig.
Citat slut, fra Bogen Tidsaldrenes Plan af Charles Taze Russell, Brooklyn N.Y., U.S.A. (siden 1886) Dansk 1912
----------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentar:
Jeg ved ikke hvor længe og hvor mange bøger og blade fra Jehovas Vidner der skal til, for at Jehovas Vidner vil anerkende deres egen lære.
Jeg udtaler mig ikke om det er rigtigt eller forkert, men om de har sagt det, skrevet det og tror det. Det er hvad denne debat handler om for mig.
Jeg mener indtil nu at have ført gedigent bevis for lødigheden af hvad jeg har meddelt jer. Jeg har ikke føjet mine egne spekulationer, meninger eller tanker til hvad Jehovas Vidner påstår.
Jeg har gengivet nøjagtig som de skriver i deres bøger og blade. Én ting forstår jeg ikke. Hvorfor benægter de det der kan læses sort på hvidt?
Jeg er på sin vis bedøvende ligeglad med hvad Jehovas Vidner tror, tænker og mener bortset fra, at de naturligvis må stå til regnskab for hvad de bilder folk ind.
Nu har du fået sandheden om Jehovas Vidners tanker og undervisning og lære med hensyn til hvad de mener der skal ske i det de betegner for deres 1000 års rige.
Der er selvfølgelig andre bøger af Jehovas Vidner der siger det samme som dette her. Den eneste forskel er, at antallet af dem ”der skal oprejses” i Jehovas Vidners ”nye Verden” er forskelligt. Det svinger fra 120 milliarder, 50 milliarder, 20 milliarder til 10 milliarder og i årenes løb og nu 30 milliarder.
- ----------------------------------------------------------------------
Nu er Charles Taze Russell ikke en tåbe. Hen er en endog meget intelligent herre. Nu skal jeg dele denne oplysning med jer.
The Battle of Armageddon 1897 s. 647
The Battle of Armageddon

GOD’S footstool has been anything but glorious for the past six thousand years:
sin, pain, crying, mental and physical suffering
and death have made it one vast charnel house in which now, conservatively estimated,
* at least fifty thousand millions of humanity
wait for the time to come when the curse of divine justice shall be lifted;
and the light of divine favor, shining in the face of Jesus Christ our Lord,
* shall rise as the Sun of Righteousness,—
“Chase away sin’s dismal shadows,
Light the gloom with healing ray.”
To this end God has made abundant provision. The ransom for Adam, and for all who suffered loss through him as his children, bought the whole world, and secured for each member of our race an opportunity for a trial for everlasting life under favorable conditions;
but it did more, it purchased back Adam’s Paradise home (lost by his transgression), and his dominion as earth’s king, representative of God, his Creator and Father.
Jeg har sådan set fra begyndelsen henholdt mig til et antal jeg kunne huske jeg eet eller andet sted havde set, men det viste sig så at være endnu bedre end mit antal.
Jeg har ført bevis for, at Charles Taze Russell har brugt indtil flere tal. Det mest interessante var dog de 120 milliarder og så de efterfølgende 50 milliarder og nu denne også, 50 milliarder.
Hvad siger du til 252 milliarder?
Jeg vil nu bede prof. dommedag om at fortælle med sine egne ord hvad der står på,
side 187 i bogen (Dansk) ”Tidsaldrens Plan” udgivet af Charles Taze Russell (Dansk udgave 1912) hvor han i de indledende ord priser Gud for, at have ved Helligånden meddelt disse kendsgerninger til ham.
Vil du det?
-------------------------------------------------------
Jeg vil nu bede prof. dommedag om at fortælle med sine egne ord hvad der står på,
side 187 i bogen (Dansk) ”Tidsaldrens Plan” udgivet af Charles Taze Russell (Dansk udgave 1912) hvor han i de indledende ord priser Gud for, at have ved Helligånden meddelt disse kendsgerninger til ham.
Vil du det? ”
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=1563697
Jeg er godt klar over, at folk tænker: Ven af Sandheden tager fejl. Svaret er: Nej, det ved Jehovas Vidner ikke bedre. De aner overhovedet ikke hvad deres egne bøger og blade indeholder og de er heller ikke interesseret.
Hvorfor ikke? Fordi de fortrænger det, for de er klar over at der ingen sammenhæng er. Derfor.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Hvis man nu troede på reinkarnation

som budisterne og jeg selv, var der jo ingen problem med pladsmangel.
vi er jo alle en slags Tordenskjolds soldater
der går igen og igen i en uendelighed.
nogen udvikler sig og andre gør ikke,
de der når et vist status bliver genfødte
i andre højere dimensioner eller parallelsamfund.
så pladsmangel er nok ikke noget problem for GUD,
Livskaberen, Ånd over ånder, Fadervor, Manitu, Jahveduvha, Zeus, Ra eller hvad vi latterlige små indbildske skabninger nu kan finde på at kalde GUD.
tilføjet af

det var ikke

det var ikke det jeg skrev endsige spurgte om. Jeg spurgte om I har skrevet det? Personligt er jeg bedøvendeligeglad med hvilken tid I følger.
Kan du svare på et simpelt spørgsmål? Har I skrevet det eller har I ikke skrevet det?
Jeg er, Ven af Sandheden.
PS. I det kommende vil det vise sig om jeg har ret eller ej. Om det jeg skriver er fra Jehovas Vidners bøger og blade og derved lære og indoktrinering.
Jeg påstår det er skrevet og udbredt for at skulle læses og læres af kommende generationer og derved udbredt i hundrede millioner af eksemplarer.
tilføjet af

yes,

Hej Nexus,
Ja, man kan gøre sig alle mulige spekulationer omd et "uvisse". Det jeg spørger om og skriver om; har Jehovas Vidner skrevet det i deres blade og bøger? Er det Jehovas Vidners sandhed eller ej?
Det er hvad jeg spørger om på baggrund af AnonymJv(2) latterlige kommentarer, at det er noget jeg eller andre har funde på af os selv.
Altså, har Jehovas Vidner skrevet det og udbredt det i hundrede millioner af eksemplarer over hele planeten Jorden? Har de det?
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Gemmer du avisen fra igår ?

Jehovas Vidner benytter ikke forældet litteratur.
Med venlig hilsen, ftg.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1729138
tilføjet af

Studeret Bibelen-

ja - men ikke "125 års forskning under ledelse af Guds hellige ånd."
for Helligånden vildleder ikke.
Helligånden tager ikke fejl - og Bibelen kan ikke sammenlignes med "en avis fra igår" som man bare kasserer 🙁
tilføjet af

en gang gedigen vrøvl

du snakker og snakker og det hele køre bare derudad.
Det korte og det lange er; kan du svare på følgende spørgsmål: Har I skrevet det eller har I ikke skrevet det.
Hvor svært kan det være at forholde sig til elementær viden? Så, om igen: Har I skrevet det eller har I ikke skrevet det? og ingen undskyldninger.
Jeg er, Ven af Sandheden.
tilføjet af

fis i kabyssen

spørgsmålet er;
Har I skrevet det eller har I ikke skrevet det?
Jeg er, Ven af Sandheden.
tilføjet af

Det har jeg allerede svaret på

tilføjet af

Jeg lærte sandheden at kende i 1975.

Jeg har nogle bøger der er ældre, men så gamle bøger har jeg ikke.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg synes du skulle forsøge en antikvitetsboghandel

Det kan være de ligger inde med noget.
tilføjet af

Sandheden i 1975..

det var jo året, hvor jorden gik under - eller det var måske alligevel ikke sandheden du fandt ftg...😕
Vi er her jo endnu, altså valgte du at tilhøre løgnen.
http://somet.dk/religion/jv_faq_1975.htm
tilføjet af

Overvej nøje.

Inden nogen overvejer ven af sandhedens skriverier.
Så overvej det her fra tidligere indlæg.

Jeg spurgte:
Tror du nu du er en inkarnation af Gud❓"
Den inkarnerede afgud "ven af sandheden" svarede:
"Ja, jeg er en "inkarnation" af gud."

Citat af ven af sandheden ?
"Der er åbenbart ikke så meget mere at diskutere, men tiden er kommet til at træffe en afgørelse. Åbenbart var Charles Taze Russell engang en søgende Kristen, men kulminerede i 1920 og måtte erkende sit nederlag.!
min Kommentar:
Charles Russell døde i 1916 !!!
Indsat:
"Vagttårnsselskabets første præsident, C. T. Russell, døde i oktober 1916, og han blev i januar 1917 efterfulgt af Joseph F. Rutherford."

listen bliver ved og ved................
tilføjet af

Hvorfor -

forholder du dig ikke til trådstarts indhold Ajv2 ?
Nægter du hvad der står i jeres bøger og blade, eller indrømmer du?
Ellers bør du kunne dokumentere dine citater fra Ven af Sandheden - feks. her, hvor din påstand bliver til løgn.
Citat
ja, Skrevet af ven.af.sandheden - Kl 06:44, 2.jul.2009

Ja, sådan må det være. Jeg synes også man kan drage den lære, at trods det at Jesus bor ved Helligånden i os er det ikke det samme, som da Guds åbenbarede sig i mennesket Jesus.
Jesus var for det første undfanget af Helligånden, altså på mirakuløs vis og Guds person / væsen inkarnerede sig i Jesus på en direkte måde så Jesus var både Gud og menneske. Gud ”omsatte” den personlighed i sig, ”Guds Søn” i sin tilstedeværelse i mennesket Jesus.
Vi er ”kun” menneske, men Jesus (Gud) bor så ved Helligånden i os. Det giver os ”barnekår”, søn eller datter kår i forholdet til Gud.
Nå, men det var blot lidt ekstra tanker. Håber vi er enige alle sammen der bekender Jesus.
Mange hilsener,
Ven af Sandheden.
Citat slut
tilføjet af

Hej ftg

Har DU så forkastet det Russell troede på ?
VH L
tilføjet af

Jamen, jamen ftg dog

VaS ved jo godt hvad WT/JV har skrevet, det er dig og andre JVer vi mangler at få oplyst. Meget, for ikke at sige alt, WT-litteratur forefindes på Det Kongelige Bibliotek tilgængelig for enhver der tør.
VH L
tilføjet af

Undrende

Har I virkelig kasseret det både Russell og Rutherford troede på❓?❓?❓? +
Undrende,Undrende,Undrende,Undrende,Undrende,Undrende,Undrende,Undrende.
VH L
tilføjet af

Må jeg have lov at tilføje

Rutherford skriver i bogen Guds Harpe 1921 ( det er kun uddrag så dem der tør kan jo få fat i bogen og læse helheden så I kan få, syn for sagn ) : " .... 1799 afmærker derfor ifølge Profetiens Ordlyd Begyndelsen til "Endens Tid"........ .
.........føre os frem til 1874 e.kr. som det Aar, da Herrens Nærværelse..... skulde begynde....... . Tidsregning er i hvert Fald i nogen Grad afhængig af Beregninger, og der er ved saadanne altid Muligheder for fejltagelser. Opfyldte Profetier er derimod haandgribelige Kendsgerninger, som virkelig eksisterer og er skarpt afgrænsede. Ydre Kendsgerninger af denne Art kan ikke lyve. De staar som tavse Vidner,hvis Vidnesbyrd ikke kan omdisputeres. ............
Denne store Forøgelse af Kundskab og den enorme Løben hid og did af Folk i alle Egne af Jorden er uden nogen som helst Tvivl en Opfyldelse af den Profeti, der taler om Endens Tid. Disse ydre Kendsgerninger kan ikke omdisputeres; de burde være tilstrækkelige til at overbevise ethvert tænkende Menneske om, at vi siden 1799 har befundet os i "Endens Tid". ........! ! !
Min kommentar : Det er mildt sagt intellektuel skræmmetaktik, noget som uforfalsket sandhed aldrig behøver at bruge.
...... Vi skal blot omtale noget af det,der er kommet frem siden 1874, som et yderligere Bevis paa, at Lyset fra Herrens Nærværelse er ved at opfylde Jorden : Aluminium, antiseptisk Kirurgi, automatiske Koblere, Automobiler, Celluloid, Centrifuger, Cykler, Dampplove, ....................., Regnemaskiner, ........ Telefoner, traadløs Telegrafi, Tændstikmaskiner.
Uhyggelig læsning for ethvert tænkende menneske.
VH L
tilføjet af

Læs Vagttårnet

fra 1922 : " .........Hvem er så den tro og forstandige Tjener .................. . De fysiske Kendsgerninger viser, at Broder Russell opfyldte hver eneste af disse Betingelser. De profetiske Udtalelser er saaledes blevet opfyldt. Den opfyldte Profeti eller de fysiske Kendsgerninger og de medfølgende Omstændighedsbeviser fastslaar altsaa, at Broder Russell udfyldte Stillingen som den trofaste og forstandige tjener. ..."
" Kære " Jehovas Vidner, HVORFOR forkaster I så det Russell troede på ???????
" Kære " ftg, HVORFOR tør du så ikke læse hvad Russel troede på ???????
VH L
tilføjet af

Vore bøger og blade

Flere gange har jeg skrevet.
Jeg som et ganske almindeligt Jehovas vidne, vil gerne stå ved, at alt hvad der står i vore blade og bøger, er noget vi har skrevet.
Jeg kan roligt sige, jeg taler på alle Jv-er´s vegne.
Til gengæld vil jeg ikke stå ved noget, denne VAS skriver vi har skrevet, men stammer fra alle mulige og umulige hjemmesider.
Der manipuleret af en´ bestemt grund.
Informationer kan naturligvis forældes over tid. Det sker blandt andet ved man lærer noget nyt.
Af en eller anden grund, skal Jehovas vidner tvinges til, at noget der er skrevet for 100 år siden, skal vi for tid og evighed kræves til regnskab for, som evigtgyldigt, uden at måtte tilegne os ny lærdom.
Eksempel:
Eller hvad med en artikel fra, var det 1940erne, hvor der stod mennesket ikke kunne bevæge sig uden for jordens atmosfære. Det bliver vi skoset for at have skrevet, fordi det nu er muligt at flyve til månen. Man tager sig til hovedet.
Skulle denne idiotiske tankegang være gældende for jer selv, var jorden stadig flad.
Nu kommer så det springende punkt.
Slipper vi for at høre mere på disse latterlige fordomme.
Det gør vi helt sikkert ikke, for I er drevet frem i en mental dødedans, hvor de samme mantraer fremsiges om og om igen, i åndssløve stereotype gentagelser,
I vil ikke, og kan åbenbart ikke give slip på indarbejdede fordomme, da der er lukket af for en fornyelse af jeres sind, ser det ud til.
Jeg priser mig lykkelig for, det ikke gælder jehovas vidner.
Endnu engang, slået fast med syvtommer søm:
<<<Det der er trykt i vore blade og bøger er noget vi Jehovas vidner aner kender at have skrevet.>>>
Vi erkender også at vi i tidens løb har fået større forståelse af biblen.
(det er ifølge jer, en skandale)
(I får åbenbart ikke selv større forståelse)
I 1930erne fik vi forståelse af hvem "den store skare er"
Ved læsning af jeres indlæg, kan ses, I endnu ikke er istand til at skelne den "lille skare" fra "den store skare",det er sørgeligt.
Hvilket ydermere er i direkte modstrid med Daniels profeti:
Daniel 12:4
Men du, Daniel, hold ordene hemmelige og sæt segl for bogen indtil endens tid. Mange vil undersøge [den] på kryds og tværs, og kundskaben vil blive stor.“
Så skal vi vælge mellem jeres forskruede tankegang eller biblen, vælger vi uden tøven biblens klare budskab.
Tør man foreslå, I gør det samme, istedet for at spilde tiden på det rene vrøvl - for det er det.
tilføjet af

Når det tages i betragtning at "Organisationens ledelse"

´

... siden (sidst i 1920'erne) MED sikkerhed fra 1930, har været ledet af JEHOVA
GUDs eller JESU KRISTIs ENGLE, er det uhyggeligt så meget nyt lys der har været nødvendigt
gennem næsten alle årene. Man skulle da ellers mene, at sådanne rådgivere, Var mere end 100% sikre!
Apro pos:
→ "Vi erkender også at vi i tidens løb har fået større forståelse af biblen."
→ Light Volume 1. l930.
"The Lord used The Watchtower to announce these truths.
Doubtless he used his invisible deputies to have much to do with it"


• SÅ SENT SOM I 1972 •
→ The Watchtower. April I. 1972 -
"This would indicate that Jehovah's Witnesses today make their declaration of the good news of the Kingdom under angelic direction and support . . . the nations will see the fulfillment of what these witnesses say as directed from the heaven"

→ Anonym Jv (2) SKRIVER:
Så skal vi vælge mellem jeres forskruede tankegang eller biblen, vælger vi uden tøven biblens klare budskab.

Jeg undskylder Men re.: FORSKRUET TANKEGANG ...
... Jeg synes der er noget af skisma her, DU AnonymJv(2) påstår at man har fået større Bibelforståelse i tidens løb, dette må så forstås som, at man har fået større Bibelforståelse, end den Bibel-forståelse ENGLENE jævnligt har leveret fra "jehova gud" og eller fra Jesus Kristus til Organisationens ledelse re.: Forståelse af Bibelens ORD, (må man da formode) eller HVAD ER DET ENGLENE HAR LEDET LEDELSEN I siden 1930? - Det var jo Beviseligt IKKE HARMAGEDON?
Du må undskylde men min tankegang er ikke forskruet nok til at se hvad det er JEHOVAS
ENGLE har vejledt Organisationen i, VEJLEDNINGEN HAR FUNDET STED SIDEN MINIMUM 1930!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Nej, det har hverken du eller AnonymJv(2) svaret på.

Nej det har du nemlig ikke.
Så jeg gentager. Har I skrevet det eller har I ikke skrevet det. Det svar er enten Nej, eller Ja.
Hvilket et skal det være?
Jeg er, Ven af Sandheden.
tilføjet af

I har altså skrevet det!

I er nogle små løgnere alle sammen.
I vil ikke vedkende jer jeres egne blade og bøger og derfor må jeg vælge at bedømme ethvert skrift som jeg har citeret ordret for det rene løgn.
Ergo, I har forkyndt løgn for menneskeheden hele jeres tilværelse og den dag i dag vil ikke ikke kendes ved det I selv har skrevet.
Føj for den lede.
Jeg er, Ven af Sandheden.
tilføjet af

du kan ikke svare

Når jeg henviser til jeres blade og bøger fornægter du hvad I har skrevet. I er nogle løgnere.
Jeg vil komme med flere citater fra jeres blade og bøger når jeg kommer hjem fra ferie og jeg glæder mig til, at du vil fornægte det.
Ingen Jehovas Vidner vil bekende jeres egne bøger og blade.
Jeg er, Ven af Sandheden og ja, Jesus bor i mig.
tilføjet af

Hej Lyjse,

Det er helt korrekt. Jeg så lige det svar du giver AnonymJv(2) og jeg har lige svaret ham det samme.
Om jeg så bliver vækket midt om natten i søvne vil svaret være det samme. Men AnonymJv(2) kan ikke svare mig fordi han ikke bekender Jehovas Vidners bøger og blade.
Jeg ved ikke hvilken religion han tilhøre, men det kan ikke være Jehovas Vidner for jeg har dog aldrig hørt, at en Organisation ikke vil bekende deres egne skrifter, med mindre det er løgn.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Hvert ord jeg skriver er sandt.

Du er dog en lille undertrykker. Alt hvad jeg skriver her er 100% sandt. Det du kalder for "Til gengæld vil jeg ikke stå ved noget, denne VAS skriver vi har skrevet, men stammer fra alle mulige og umulige hjemmesider. Der manipuleret af en´ bestemt grund".
Citat af AnonymJv2) slut.
Det du altså kalder alle mulige og umulige...............er altså iflg. min "dokumentation" jeres egne bøger og blade.
Derfor må du enten vedkende dig det eller forkaste det. Det er ikke fra "alle mulige og umulige", men direkte citeret fra jeres bøger og blade.
Du vil blot ikke vedkende det din religion har lært millioner af mennesker gennem de sidste 100 år fordi du mener det er løgn i dag.
Det er jeg ligelglad med, jeg er kun interesseret i at du bekræfter, at det jeg citere er jeres ord. og det kan du ikke, vel? Så bliver du kørt af sporet, nemlig. Du vil i samme åndedrag bekræfter hvad jeg har sagt, at I er fulde af løgn. Derfor kalder du det "forældet".
I min trosgrundlag er der ikke noget der er forældet. Jesus er den samme til evig tid, nemlig.


Dokumentation!

Ærede debattører og gode borgere.
Jeg står naturligvis til rådighed for bevisførelsen at ethvert indlæg fra min side. Nu ved jeg jo godt, at Sandheden ofte er ilde hørt, men det er ikke mit problem.
Så til at begynde med vil jeg derfor udfordre ethvert Jehovas Vidner. Har I skrevet det eller har I ikke skrevet det:
Ja, [ ] - eller Nej [ ] (sæt kryds).

Charles Taze Russell gør sig disse tanker: Bogen Tidsaldrenes Plan af Charles Taze Russell, Brooklyn N.Y., U.S.A. (siden 1886) Dansk 1912
s. 185
Nogle har tænkt sig, at dersom Milliarder af Døde bliver oprejste, vilde der ikke blive Plads til
s.186
dem paa Jorden, og at, om der blev Plads til dem, Jorden ikke vilde være i Stand til at ernære en saa stor Befolkning. Der er endog nogle, der paastaar, at Jorden er en eneste stor Kirkegaard, og at, dersom alle de Døde blev vakt op, de vilde komme til at træde på hverandre af mangel paa Plads.
Dette er et vigtigt Punkt. Hvor underligt vilde det ikke være, om vi, medens Bibelen rigtignok forkynder en Opstandelse for alle Mennesker, dog ved nu at foretage en Opmaaling skulle finde, at de ikke kunde faa Plads paa Jorden!
Men lad os se; regn det ud, og du vil finde, at dette en en ugrundet Frygt. Du vil finde, at der er Overflod af Plads til ”alles Genoprettelse” saaledes som ”Gud har talt ved alle sine hellige Profeters Mund”.
s.187
Lad os antage, at der er gaaet 6 Tusind Aar siden Menneskets Skabelse, og at der lever 14oo Millioner Mennesker på Jorden nu. Vor Slægt begyndte med ét Par; men lad os gøre et meget rundeligt Overslag og antage, at der var lige saa mange dengang som nu; og endvidere, at der aldrig nogen Tid var færre, end der nu er, skønt Vandfloden i Virkeligheden formindskede Befolkningen til otte Personer.
Lad os atter være rundhaandede og regne tre Generationer i hvert Aarhundrede og regne tre Generationer i hvert Aarhunderede eller 33 aar til en Generation, skønt der iflge 1 Mos. 5 kun var elleve generationer fra Adam til Vandfloden, et Tidsrum af 1656 Aar, hvilket bliver omtrent 150 Aar på hver Generation.
Lad os nu se; 6000 Aar er 60 Aarhundrede; tre Generationer i hvert Aarhundrede vilde give os 180 Generationer fra Adam af; og 1400 Millioner i hver Generation vilde saaledes, ifølge dette rundelige =Overslag, som sandsynligvis viser mere end det dobbelte af det virkelig Antal, give os 252 Milliarder (252.000.000.000) som det fulde Antal af vor Slægt fra Skabelsen til den nærværende Tid.
Hvorledes skal der blive Plads nok til denne store Mængde? Lad os maale Landet og se. Staten Texas i de forenede Stater er 237.000 eng. Kvadratmil stor. Der gaar 27,878,400 Kvadratfod paa én eng. Mil. Følgelig er der 6 Billioner 607 Milliarder 180 Millioner 800 Tusind (6,607,180,800,000) Kvadratfod i Texas.
Regner vu 10 Kvadratfod til hvert dødt Legeme, finder vi, at Texas som en Kirkegaard vilde rumme 660 milliarder 718 Millioner og 80 Tusind (660,718,080,000) Legemer, altsaa et næsten tre Gange saa stort Antal, som der efter vor overdrevne Beregning har levet paa Jorden.
En staaende Person optager kun 1, 2/3 Kvadratfod Plads. Efter den Maalestok kunde Jordens nuværende Folkemængde (1400 Millioner Mennesker) staa paa et Areal af 86 eng. Kvadratmil, et Areal, som er meget mindre end Byen Londons eller Philadelfias.
Og Øen Irland (82,000 eng. Kvadratmil) vilde afgive Staaplads til mere end to Gange as mange mennesker, somd er nogensinde har levet paa jorden, selv efter vor overdrevne Beregning.
Det er altsaa ingen stor Vanskelighed at besvare den Indvending (Hvorledes skal der blive Plads nok til denne store Mængde).
Og naar vi husker paa Esaias` Profeti (35, 1-6), at Jorden skal give sin Grøde, at Ørkenen skal glæde sig og blomstre som en Rose, at Vande skal bryde frem i Ørkenen og Strømme på den øde Mark, saa ser vi, at Gud giver til Kende, at Han har forudset alle Fornødenhederne i Forbindelse med sin Plan og vil sørge rigelig for sine Skabningers Behov paa en Maade, der vil synes ganske naturlig.
Citat slut, fra Bogen Tidsaldrenes Plan af Charles Taze Russell, Brooklyn N.Y., U.S.A. (siden 1886) Dansk 1912
----------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentar:
Jeg ved ikke hvor længe og hvor mange bøger og blade fra Jehovas Vidner der skal til, for at Jehovas Vidner vil anerkende deres egen lære.
Jeg udtaler mig ikke om det er rigtigt eller forkert, men om de har sagt det, skrevet det og tror det. Det er hvad denne debat handler om for mig.
Jeg mener indtil nu at have ført gedigent bevis for lødigheden af hvad jeg har meddelt jer. Jeg har ikke føjet mine egne spekulationer, meninger eller tanker til hvad Jehovas Vidner påstår.
Jeg har gengivet nøjagtig som de skriver i deres bøger og blade. Én ting forstår jeg ikke. Hvorfor benægter de det der kan læses sort på hvidt?
Jeg er på sin vis bedøvende ligeglad med hvad Jehovas Vidner tror, tænker og mener bortset fra, at de naturligvis må stå til regnskab for hvad de bilder folk ind.
Nu har du fået sandheden om Jehovas Vidners tanker og undervisning og lære med hensyn til hvad de mener der skal ske i det de betegner for deres 1000 års rige.
Der er selvfølgelig andre bøger af Jehovas Vidner der siger det samme som dette her. Den eneste forskel er, at antallet af dem ”der skal oprejses” i Jehovas Vidners ”nye Verden” er forskelligt. Det svinger fra 120 milliarder, 50 milliarder, 20 milliarder til 10 milliarder og i årenes løb og nu 30 milliarder.
- ----------------------------------------------------------------------
Nu er Charles Taze Russell ikke en tåbe. Hen er en endog meget intelligent herre. Nu skal jeg dele denne oplysning med jer.
The Battle of Armageddon 1897 s. 647
The Battle of Armageddon

GOD’S footstool has been anything but glorious for the past six thousand years:
sin, pain, crying, mental and physical suffering
and death have made it one vast charnel house in which now, conservatively estimated,
* at least fifty thousand millions of humanity
wait for the time to come when the curse of divine justice shall be lifted;
and the light of divine favor, shining in the face of Jesus Christ our Lord,
* shall rise as the Sun of Righteousness,—
“Chase away sin’s dismal shadows,
Light the gloom with healing ray.”
To this end God has made abundant provision. The ransom for Adam, and for all who suffered loss through him as his children, bought the whole world, and secured for each member of our race an opportunity for a trial for everlasting life under favorable conditions;
but it did more, it purchased back Adam’s Paradise home (lost by his transgression), and his dominion as earth’s king, representative of God, his Creator and Father.
Jeg har sådan set fra begyndelsen henholdt mig til et antal jeg kunne huske jeg eet eller andet sted havde set, men det viste sig så at være endnu bedre end mit antal.
Jeg har ført bevis for, at Charles Taze Russell har brugt indtil flere tal. Det mest interessante var dog de 120 milliarder og så de efterfølgende 50 milliarder og nu denne også, 50 milliarder.
Hvad siger du til 252 milliarder?
Jeg vil nu bede prof. dommedag om at fortælle med sine egne ord hvad der står på,
side 187 i bogen (Dansk) ”Tidsaldrens Plan” udgivet af Charles Taze Russell (Dansk udgave 1912) hvor han i de indledende ord priser Gud for, at have ved Helligånden meddelt disse kendsgerninger til ham.
Vil du det?
-------------------------------------------------------
Jeg vil nu bede prof. dommedag om at fortælle med sine egne ord hvad der står på,
side 187 i bogen (Dansk) ”Tidsaldrens Plan” udgivet af Charles Taze Russell (Dansk udgave 1912) hvor han i de indledende ord priser Gud for, at have ved Helligånden meddelt disse kendsgerninger til ham.
Vil du det? ”
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=1563697
Jeg er godt klar over, at folk tænker: Ven af Sandheden tager fejl. Svaret er: Nej, det ved Jehovas Vidner ikke bedre. De aner overhovedet ikke hvad deres egne bøger og blade indeholder og de er heller ikke interesseret.
Hvorfor ikke? Fordi de fortrænger det, for de er klar over at der ingen sammenhæng er. Derfor.
tilføjet af

Forskruet..

tankegang...ja skal man grine eller græde...😃[:*(]
Vi må ikke trække noget fra eller lægge noget til Bibelen - hvorfor mon så jehovas vidner ikke bestiller andet.."hele tiden nyt" 😮
Nej Guds Ord står fast, det ændrer sig ikke!!
Men fejlen er jo, at vagttårnet lytter til løgnens fader, og hans sorte engle - og så skal de jo løbe stærkt, for at følge med alle de nye falske profetier de kommer med.
Py ha - bare tanken [:|]
tilføjet af

Hvad er sandheden så

Resume til orientering.

Skrevet af ven.af.sandheden - Kl 19:13, 15.jul.2009
Alt hvad jeg skriver her er 100% sandt.
Jeg citerer hvad du skrev:
Skrevet af ven.af.sandheden - Kl 19:18, 8.mar.2009
Ærede debattører og gode borgere,
Ja, du undre dig måske, men sådanne Jehovas Vidner som AnonymJv(2) og hans kone Anonym tror virkelig på Jehovas Vidners dogme, at det at dræbe er fra Gud.
AJV2:
Du kommer med en løgn. Det er uigendriveligt. Du skriver min kone er Anonym.
Hvordan vil du forklare at det var en løgn, når du skrev "anonym" var min kone❓

Skrevet af ven.af.sandheden - Kl 15:11, 10.mar.2009
Hej AnonymJv(2),
Nej, selvfølgelig aner jeg ikke om det er din kone.
Kommentar:
Så meget for din sandhed.........eller skal vi sige det som det er - løgn.
"Alt hvad jeg skriver her er 100% sandt."
listen bliver ved og ved.........
en til ?
så gerne:
jeg er sandheden fra Gud
PS. Mine lysvæsener rejser igennem Kosmos for at befrugte materien. http://www.youtube.com/watch?v=0BLFlVygg5U&feature=rela ted
Sp.
Har du skrevet det, ja eller nej.
sæt kryds [ ] ja [ ] nej

Dette her har en del at gøre med, hvem der er troværdig, når der skrives om biblens budskab.
Store og små usandheder blandet mellem hinanden.
Jeg skal beklage denne form, det hele er noget skørt. Men jeg føler det er vigtigt at drage frem, hvad der også ligger bag.
Om Russells bog:
http://205.134.162.24/downloads/1904_The_Divine_Plan_of_the_Ages.pdf
De der har lyst kan se hvad der står på side 185 osv.
tilføjet af

Nu er mit engelske jo ikke i din klasse VaS - men

´

... Hvis det er bogen "THE DIVINE PLAN OF THE AGES"! - Står der følgende:

→ CITAT - C&P - Øverst siden 187:
"Not only have we evidence that immortality pertains only to the divine nature, but we have proof that angels are mortal, in the fact that Satan, who was once a chief of their number, is to be destroyed. (Heb. 2:14) The fact that he can be destroyed proves that angels as a class are mortal. - CITAT SLUT!.
Jeg kunne forstille mig, at den "DANSKE EDITION", har som ofte er, em anden paginering.
VaS MÅSKE HVIS DU GAV MIG DEN ENGELSKE OVERSKRIFT PÅ DET KAPITEL DER SKULLE INDHOLDE TALLET billions/thousand millions? - At det så var muligt at løse "gåden" for lige p.t. ser jeg kun to muligheder,
1) JEG har fat i en forkert BOG -
2) AnonymJv(2) har ret - for jeg kan heller ikke finde det pågældende afsnit.

Mange hilsner
jalmar
MEN jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilket BEVIS man har på at "ENGLE ER DØDELIGE"?
tilføjet af

tågesnak

Kære ajv2
Jeres svar ligner tågesnak, eller røgslør.
Spørgsmålet der blev stillet var i virkeligheden et ja/nej-spørgsmål. så hvorfor al denne udenomssnak, når svaret kunne være så enkelt som: ja det har Russel skrevet, men i dag er vi heldigvis blevet klogere.
I stedet vælger du at nedgøre andre mennesker med nogle ord som et jehovas vidne bestemt ikke bør bruge når det drejer sig om at forsvare sandheden.
Helt ærligt så er jeg glad for at jeg ikke længere tilhører jer, for jeg ville skamme mig på dine vegne.
Er du ikke klar over at du virker ualmindeligt frastødende på søgende mennesker med dine beskyldninger ?
Hvad tror DU at Jesus ville sige til dig hvis han sad ved din side når du skrev dine indlæg ?
Hold dig dog til enkle, klare svar. Det er den vej man overbeviser andre, ikke ved at forplumre debatten, á la folketinget.
mvh conned
tilføjet af

læs og lær dine egne bøger

AnonymJv(2) .
Nu ved jeg godt du ikke er den skarpeste kniv i skuffen, men dersom du vil og citere mig, gør det ordentligt. Jeg vil derfor gerne gentage:

Charles Taze Russell gør sig disse tanker: Bogen Tidsaldrenes Plan af Charles Taze Russell, Brooklyn N.Y., U.S.A. (siden 1886) Dansk 1912
Så vi tager bogen (Engelsk udg. 1886) ok? Her står ordret hvad jeg har citeret: Du gør følgende. Slå op her:
http://www.archive.org/details/ThePlanOfTheAgesByCharlesTazeRussell
du ved, der er ligesom på Biblioteket. Ude i venstre margen står der; PDF (7.91MB). Den downloader du og vupti, får du hele Bogen præsenteret (lige som hvis du går på Biblioteket). Nu slår du op på side 133 og her kan du læse jeres egne spekulationer. Det samme gør du blot i andre bøger og blade jeg har henvist til.
Det er ganske simpelt og ”tankevækkende”; at du ikke kan finde ud af det. Nu vil du også godt vide noget om ”Lysvæsener” og Anya og hendes kønne musik og sange.
Godt, for dig. Det kan du kun blive klogere af og jeg vil gerne fortælle dig meget om disse ”lysvæsener”, som er beskrevet i Bibelen og som du er blevet snydt for.
Derfor; jeg gentager:
"Alt hvad jeg skriver her er 100% sandt."
listen bliver ved og ved.........
en til❓
så gerne:
jeg er sandheden fra Gud
PS. Mine lysvæsener rejser igennem Kosmos for at befrugte materien. http://www.youtube.com/watch?v=0BLFlVygg5U&feature=rela ted
Sp.
Har du skrevet det, ja eller nej.
sæt kryds [x ] ja [ ] nej
-------------------------------------------------------------------------------------------
Du kan nok forstå, at uanset om du så skriver 100 gange og citere mig 100 gange og stiller det samme dumme spørgsmål igen og igen, vil svaret være det samme. Ja, jeg har skrevet alt hvad du finder mit navn under.
Ikke nok med det, men jeg vil samtidig gerne uddybe og forklare dig hvert et ord. Ser du; det er ikke som hos dig og Jehovas Vidner der ikke vil bekende jeres egne bøger og blade. Hvorfor ikke?
Fordi som ftg siger; de er blevet for gamle og I tror ikke mere det I selv har skrevet. Læg godt mærke til, at jeg forholder mig ikke til om det er sandt eller usandt eller om I skal tro det eller ej.
Det er jer der har skrevet det og truet en hel verden med denne ”sandhed” igennem 100 år som I åbenbart i dag fornægter. Jeg fornægter det ikke, men jeg citere det blot og igen; hvert ord jeg citere er sandt.
Nå, og hvad lærte du så nu? Du lærte, at det du citere mig for vil jeg til enhver tid stå inde for og ikke nok med det. Hver gang jeg skriver noget er det lærdom for tørstige sjæle og du kan lære alt muligt godt i teksten og skulle jeg endelig citere Jehovas Vidner har du så lejlighed til eftertanke.
Hvorfor mon I ikke tror mere på jeres egen visdom? Er det fordi I er blevet meget klogere? Nej, I har blot udskiftet det ene med det andet og I kommer ingen vegne alligevel.
Så hvis du er interesseret i at lære om Bibelens lysvæsener skal du blot spørge mig. Du kan sikkert finde indlæg på Sol debatten som jeg har skrevet om det. F.eks. søg på koder og atomer og molekyler.
Alt forladt
Jeg er, Ven af Sandheden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.