SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Religion & Livssyn
104tilføjet af sveland
Er alt i bibelen sandt?
nej det er det selvføgeligt ikke, og det er ikke som Bjarne tåbeligt siger, bare et spørgsmål om tid, før det bliver bevidst.
jorden står ikke på fire søjler(1sam2v8), og flagemusen er ikke en fugl(3mos 3v13), jorden er ikke skabt ud af vand(2 pet3 v5) og sennapfrøet er ikke det mindste frø(matt 13v31 ).
og hvad vi ellers kan finde af tåbeligeheder i bibelen.
så det er ikke en forståelse vi vil komme til, da vi allerede idag, kan se det er løgn!
så kan ftg, tro på myter lige så tosset han vil, men det bliver ikke sandt med tiden.
og i dette tilfælde er tro = tåbelighed!
er det virkeligt jeres budskab? jo mere Jehovas vidner troende man er, jo mere dum er man? er det sådan i vil have folk skal opfatte jer?
vi behøver jo ikke at sige noget mere efter hånden, vi behøver jo bare at henvise folk til jeres indlæg, så kommer folk automatisk til konklutionen at den religion er bestemt ikke noget for dem, de vil da ikke side stilles med dumhed ;)
[img]http://www.crossfitfuture.com/wp-content/uploads/blogger/-w71dP6GXExw/T35Cgpr6yUI/AAAAAAAAApM/TMphqmuKPEo/s1600/4-6%2BAngry%2BBat-Bird.jpg[/img]
tilføjet af Bjarne2411
Er alt i bibelen sandt?
Du har da virkelig ikke læst eller forstået en tødel af det der er skrevet i biblen.
f.eks jorden hænger på intet.
Det er så vidt jeg husker næsten ordret citeret.
Så også det vidste man dengang,
Du er trætende at høre på med alle dine uvidenheder.
tilføjet af sveland
ha ha Bjarne, du er dejlig god underholdning :)
Du har da virkelig ikke læst eller forstået en tødel af det der er skrevet i biblen.
f.eks jorden hænger på intet.
Det er så vidt jeg husker næsten ordret citeret.
Så også det vidste man dengang,
Du er trætende at høre på med alle dine uvidenheder.
Du lyder helt som SuK her, er i søskende?
nu kunne det være rart hvis du viste mig hvor du fandt det der med at jorden ikke hænger på noget :)
næste punkt bliver så at få dig til at tænke.
for er at hænge, det samme som at stå på noget????
nej vel 😃
så du modsiger jo ikke noget af det der står i (1sam2v8), ved at sige det ikke hænger på noget.
og lad nu være med at kaste med sten, når du selv bor i et glas hus.
for det var jo tydeligvis dig der var uviden omkring hvad der står i bibelen ;)
tilføjet af Vinden
Er alt i bibelen sandt?
Hej sveland.
Sandt eller usandt, det er vel ret beset ligegyldigt.
Det er vel den måde man vælger at fortolke bibelen på der er afgærende.
H. C. Andersens eventyr kan vel både siges at indeholde sandheder og alligevel rubriceres som eventyr.
tilføjet af wizcarlo
Er alt i bibelen sandt?
Sandt eller usandt, det er vel ret beset ligegyldigt.
Nej, det er ikke ligegyldigt, for hvis det er Guds Ord, så skal hvert udsagn være rigtigt. Den almægtige skriver selvfølgelig ikke noget der ikke er sandt, for hvis der står noget der ikke er sandt, så kan vi overhovedet ikke stole på værket.
Bibeln skal ikke fortolkes, som et eventyr, for så ville gud have givet os fortolkningen.
tilføjet af sebl
Definér sandt
Det kommer an på, hvad man definerer som sandt. Men nej, sennepsfrøet er ikke verdens mindste frø - den slags fejl er der mange af i Bibelen.
Og ja, Bibelens kosmologi har intet med virkeligheden at gøre.
tilføjet af sebl
Er alt i bibelen sandt?
Du er nu nok i særklasse den uvidende her på debatten.
tilføjet af ftg
Bibelen skal selvfølgelig forstås rigtigt.
Hvis man ikke forstår Bibelen rigtigt, kan man ikke få den til at hænge sammen, men det der står i Bibelen er sandt. (Salme 119:160)
Få et gratis bibelkursus hos Jehovas Vidner, og du vil kunne forstå Bibelen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af Bjarne2411
Er alt i bibelen sandt?
[quote="Vinden" post=2765319]Sandt eller usandt, det er vel ret beset ligegyldigt.
[/quote]
Nej, det er ikke ligegyldigt, for hvis det er Guds Ord, så skal hvert udsagn være rigtigt. Den almægtige skriver selvfølgelig ikke noget der ikke er sandt, for hvis der står noget der ikke er sandt, så kan vi overhovedet ikke stole på værket.
Bibeln skal ikke fortolkes, som et eventyr, for så ville gud have givet os fortolkningen.
Se deri er jeg 100% enig.
Kan man ikke godtage biblen som det er man ikke en kristen.
Så enkelt kan det vel siges.
Tror man at biblen kan indeholde noget falsk, og man selv kalder sig kristen på dette grundlag, må den kristendom jo af natur også være falsk, det er da logik for perlehøns.
tilføjet af Bjarne2411
Bibelen skal selvfølgelig forstås rigtigt.
Hvis man ikke forstår Bibelen rigtigt, kan man ikke få den til at hænge sammen, men det der står i Bibelen er sandt. (Salme 119:160)
Få et gratis bibelkursus hos Jehovas Vidner, og du vil kunne forstå Bibelen.
Med venlig hilsen, ftg.
Sebl ønsker for alt i verden ikke at kunne forstå biblen.
Tværtimod forsøger han jo at overbevise andre om at den er fuld af løgn.
Det må jo være et ønske om at få så mange så mulig til at forlade den kristne tro, og vi alle ved jo nok hvem der har fået ham til det.
tilføjet af sveland
Bjarne hvilken type klovn er du?
Nu hvor du holder så meget af at gøre dig selv til grin.
[img]http://cdn.thegloss.com/files/2012/09/tumblr_lqtmmqn6Wa1qgesyg.jpeg[/img]
for du hopper jo til konklutioner.
uden at tænke over det.
du prøver at lave bibelen om til noget andet, og det er jo derfor jehovas vidner læser i vagttårnet og ikke i bibelen.
Det er jo derfor der er så stor en forskel på hvad de tror på og det andre kristne tror på, da de bliver induktrineret til at tro på noget der ikke er sandt!
men Bjarne tag nu og lyft debatten lidt, og lad være med at gøre dig selv dummere end du er.
det klæder ikke folk at spilde mere dumme end de er. eller er du virkeligt så dum?
tilføjet af ftg
Selv små børn ved
at den der kalder andre for dumme, selv er det.
Måske skulle du lære at tænke i andre baner.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sveland
Selv små børn ved
jamen ftg, man kan opføre sig dum, og man kan opføre sig smart.
men dummer man sig bevist, så er det vel fordi man vil gøre grin med sig selv.
eller er det jehovas vidner i vil gøre grin med?
ved at spilde så dumme?
Du lyver jo i flere anledninger, er dit mål, så at få jehovas vidner til at være nogle der lyver for andre ftg?
Måden vi opføre os, siger noget om hvordan man vil opfattes, vil du opfattes anderledes, skulde i nok tage og ændre jeres opførelse lidt ;)
tilføjet af ftg
At beskylde andre for at være dumme
er for dumt.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sveland
At opføre sig dum er endnu dummere ftg
og kun ved at andre fortæller jer i opføre jer dumt, kan i ændre det.
jeg gør det jo ikke i en ond mening, jeg gør det jo fordi jeg godt vil hjælpe jer.
og det er dumt at ikke at ville tage imod hjælp fra andre når i så tydeligt har brug for det ;)
tilføjet af ftg
Der er ingen grund til at køre mere i det, Sveland
Du er ikke den eneste der bruger billige metoder for at fremhæve sig selv.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af Vinden
Er alt i bibelen sandt?
[quote="Vinden" post=2765319]Sandt eller usandt, det er vel ret beset ligegyldigt.
[/quote]
Nej, det er ikke ligegyldigt, for hvis det er Guds Ord, så skal hvert udsagn være rigtigt. Den almægtige skriver selvfølgelig ikke noget der ikke er sandt, for hvis der står noget der ikke er sandt, så kan vi overhovedet ikke stole på værket.
Bibeln skal ikke fortolkes, som et eventyr, for så ville gud have givet os fortolkningen.
Hej igen.
Jamen jeg blander så ikke lige tingene sammen på den måde, jeg ser intet der peger på at bibelen skulle være en guds ord, jeg ser bare en bog.
Papir er taknemmeligt, men det er fortolkninger også
Nogen vælger så at fortolke bibelen som en guds ord, det er da i orden, hvis det er det der skal til for at give dem fred i sindet
tilføjet af sveland
Det er dig der køre i det ftg.
Det er jo jer der siger noget løgn er sandt.
og så siger du at jeg er dum, fordi jeg siger det er dumt at gøre sig selv til grin.
prøv nu at hæve debaten lidt, så vi kan få nogle inteligente snakke i stedet for at snakke om tåbeligheder.
tilføjet af sand kristen
Definér sandt
Det kommer an på, hvad man definerer som sandt. Men nej, sennepsfrøet er ikke verdens mindste frø - den slags fejl er der mange af i Bibelen.
Og ja, Bibelens kosmologi har intet med virkeligheden at gøre.
Nu blev jeg nysgerrig!
Står der i biblen, at sennepsfrøet er verdens mindste, man sår ?
Eller sår man noget der er mindre, i Israel på Jesus tid ?
Er sennepsfrøet det mindste i Israel, eller er der et der er mindre ?
tilføjet af ftg
Når man nedvurderer andre
forsøger man i virkeligheden at fremhæve sig selv på andre menneskers bekostning.
Det skal man ikke.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sveland
syndes jeg ikke jeg prøver at fremhævde mig selv
jeg søger efter en mere inteligent debat.
der ud over har du det med at kalde alle andre troes retninger for falske, er det ikke at fremhævde din egen på andres bekostning?
du basere det bare på løgn.
se nu at kom videre ftg.
tilføjet af ftg
Du nedvurderer andre, Sveland
Det er dårlig debattone.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sveland
jamen så få mig til at lade være
ved at lade være med at gøre grin med jer selv. og hæve debatten til nye højder, hvor i ikke behøver at lyve hele tiden ftg ;)
så gør i jer selv mindre til grin og i gør mig glad.
se det er rent win win :)
tilføjet af sebl
Definér sandt
Der står helt præcist: Han fortalte dem en anden lignelse: »Himmeriget ligner et sennepsfrø, som en mand tog og såede i sin mark. Det er mindre end alle andre frø, men når det vokser op, er det større end alle andre planter og bliver et helt træ, så himlens fugle kommer og bygger rede i dets grene.«
Så nej, der er ingen geografisk begrænsning på postulatet. Ifølge Bibelen er sennepsfrøet mindre end alle andre frø.
tilføjet af sebl
Bibelen skal selvfølgelig forstås rigtigt.
Sebl ønsker for alt i verden ikke at kunne forstå biblen.
Tværtimod forsøger han jo at overbevise andre om at den er fuld af løgn.
Det må jo være et ønske om at få så mange så mulig til at forlade den kristne tro, og vi alle ved jo nok hvem der har fået ham til det.
Det gør ondt at opdage jeg kender Bibelen bedre end dig og de andre jehovas vidner, ikke?
Men det er værre endnu, Bjarne: Eksperterne i Bibelen kender den også bedre end dig, ftg og sand kristen. De er heller ikke enige med jer, og de kan også ryste beviser ud af ærmet på, hvor det er I tager fejl.
Men jo, jeg forstår Bibelen, og jeg forsøger ikke at bilde folk noget ind angående Bibelen. Den slags står du og dine meningsfæller for. Jeg plæderer for et realistisk syn på Bibelen. Bibelen er skrevet af folk der kendte Gud, og er derfor god til retledning af folk der selv kender Gud. Folk som du får derimod intet godt ud af Bibelen.
tilføjet af sebl
Selv små børn ved
Nej, det ved små børn ikke, og det er heller ikke rigtigt. Der findes fjolser her i verden, og nogle af dem har fundet vej til religionsdebatten på sol.dk.
tilføjet af ftg
Nå, du har det heller ikke så godt
med dine medmennesker.
Tjah, der kan man bare se.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sand kristen
Definér sandt
Der står helt præcist: Han fortalte dem en anden lignelse: »Himmeriget ligner et sennepsfrø, som en mand tog og såede i sin mark. Det er mindre end alle andre frø, men når det vokser op, er det større end alle andre planter og bliver et helt træ, så himlens fugle kommer og bygger rede i dets grene.«
Så nej, der er ingen geografisk begrænsning på postulatet. Ifølge Bibelen er sennepsfrøet mindre end alle andre frø.
Det rejser nogen spørgsmål.
Vidste Jesus ikke hvad han talte om, han havde dog været med til at skabe sennepsplanten.
Eller refererede Jesus til noget jøderne kunne genkende.
Det er først langt senere den højere bibelkritik begyndte.
Betyder det noget at der findes mindre frø, eller er det ret ligegyldigt.
Inserat:
Nogle vil måske indvende at sennepsfrøet ikke er „det mindste af alle frø“, sådan som Jesus sagde, eftersom orkidéfrø er mindre, og at det heller ikke virkelig bliver til et „træ“. Men man må ikke glemme at Jesus brugte vendinger som hans tilhørere forstod, og sennepsfrøet var virkelig et af de mindste frø de såede.
Et noget mere besværligt spørgsmål, er om Jesus overdrev beskrivelsen om frøet.
At det var det mindste. Du ved lige så godt som jeg, at sprogbruget i Mellemøsten ofte overdriver, samt at visse generaliseringer nødvendigvis forekommer, ligegyldigt hvilket sprog.
Eller, og det er måske det mest interessante. Om biblen benytter ikke helt nøjagtige beskrivelser, da de der læste biblen ikke skulle forkaste budskabet, fordi det blev alt for fremmedartet.
Hvis nu der i skabelsesberetningen stod en masse om kromosomer og gener.
Jeg har læst om dette, men forstår egentligt ikke meget af det.
Er det meningen og strengt nødvendigt, at alt i biblen er beskrevet til mindste detalje. Har det været Guds hensigt ?
Er vi alt for emsige ?
tilføjet af sebl
Definér sandt
Dit inserat (som formentligt stammer fra en af jeres artikler) viser problematikken i en nøddeskal: Man vil á priori have Bibelen til at være uden fejl. Findes der derfor ojektive fejl i Bibelen, må de snakkes væk. Det gøres så i dette tilfælde ved at sige fejlen blot skyldes, at det ikke var relevant at give den korrekte information. Krydret med lidt motivforfalskning hos "nogle" der kunne finde på at påpege fejlen.
Hvis man bare erkender, at der findes den slags objektivt forkerte oplysninger i Bibelen, slipper man for at komme med umulige bortforklaringer, samt for at miskreditere folk der kommer med faktuelt korrekte indvendinger.
tilføjet af sebl
Jeg har det ikke godt med sektmedlemmer
Nu er det jo dig der ikke har det godt med svelands fuldstændigt korrekte indvending. Du har det åbenbart heller ikke godt med børn, og misbruger dem i en debat.
Jeg har det godt med normale mennesker. Men jeg får knopper af sektmedlemmer. Jeres forsøg på at vide og forstå alt er så let gennemskuelige, og jeres argumenter er så fejlagtige at det nærmer sig det vanvittige.
tilføjet af ftg
Nej, det er synd for dig.
Bibelen lærer os at elske vor næste, og at have det godt med andre. Det giver et langt bedre liv.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Nej, det er synd for dig.
Bibelen lærer os at elske vor næste, og at have et godt forhold til andre. Det giver et langt bedre liv.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Vort udgangspunkt er at Guds ord er sandhed.
Hvis der er noget i Bibelen vi ikke kan forstå, så er det ikke Bibelen det er galt med, men vores forståelse. Derfor vil vi ændre vores forståelse.
Guds ord er altid sandt. (Johannes 17:17)
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Jeg prøver jo på at forstå dig, sebl.
Du skriver at du ikke har det godt med sektmedlemmer.
Er det noget du har lært i Mormonkirken?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Er Bibelen "Guds Hellige Kristne Skrifter" ftg...?
😖
Og tror du 100% på at det er sandheden ftg ?
[/quote]
[quote="ftg" post=2765545]Bibelen lærer os at elske vor næste, og at have et godt forhold til andre. Det giver et langt bedre liv.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Du burde selv få dig et Bibelkursus.
Det er gratis.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Det er dårlig debattone.▬ Den er grov når den
😖
kommer fra en af dem der lyver mest ...... ! Det er dårlig debattone når ftg svarer i øst på et spørgsmål fra vest ...... ! Det er dårlig debattone når ftg laver ikke-svar på klare spørgsmål, ...... ! Det er dårlig debattone når ftg kører din helt egen reklamevirksomhed ...... ! Det er dårlig debattone når ftg svarer m/løgn og bedrag ...... ! Det er dårlig debattone når påstand står mod beviser så kryber ftg i det nærmeste musehul ...... !
Det er dårlig debattone når ftg udfolder sig i troen på endnu et offer, der som ftg, skal oplæres i at lyve om:
det at være Kristen - ftg påstår det, men kan ikke som Sebl og lyjse Bevise det ...... !
at følge Bibelen: - ftg påstår det, men kan ikke som Sebl og lyjse Bevise det ...... ! at følge "Guds Hellige Kristne Skrifter": - ftg påstår det, men kan ikke som Sebl og lyjse Bevise det ...... ! at følge "De første Kristne: - ftg påstår det, men kan ikke som Sebl og lyjse Bevise det ...... !
I havde haft noget at have det i hvis I kunne løfte en BEVISBYRDE af samme styrke som lyjses og Sebl's
>>>>>>MEN DET HAR TIDEN VIST I IKKE PÅ ET ENESTE PUNKT I JERES TRO MAGTER! ...... ! <<<<<
[/quote]
[quote="ftg" post=2765408]Du nedvurderer andre, Sveland
Det er dårlig debattone.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
jamen så få mig til at lade være
🙂
Jeg synes ftg's udsagn var groft taget i betragtning af, at han vel nok er den med den værste debattone på sol-
ved at lade være med at gøre grin med jer selv. og hæve debatten til nye højder, hvor i ikke behøver at lyve hele tiden ftg ;)
så gør i jer selv mindre til grin og i gør mig glad.
se det er rent win win :)
tilføjet af sebl
Jeg prøver jo på at forstå dig, sebl.
Nej, sekter forstår som regel hinanden. Mormoner har det almindeligvis fint med jehovas vidner og omvendt.
Men hvorfor lyver du, ftg? Du prøver ikke at forstå noget som helst. Du tror heller ikke alvorligt på, at man får det bedre af ikke at se virkeligheden i øjnene. Du forsøger i virkeligheden bare at dæmpe smerten indeni dig selv.
tilføjet af ftg
Du har altid mødt venlighed fra min side, Jalmar.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Virkeligheden er subjektiv, sebl.
Virkeligheden behøver ikke at være sådan som du opfatter den.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sebl
Nej, det er synd for dig.
Det er jeg meget enig i. Jeg synes Jesus satte et godt eksempel, når han elskede mennesker, men kritiserede de sekteriske og fundamentalistiske farisæere.
Sådan har jeg det også i det store og hele: Jeg holder meget af mennesker, også de fleste her på sol.dk. Men fundamentalistiske sektmedlemmer giver jeg den ærlighed og kritik I har fortjent: I ødelægger mennesker.
Her et konkret eksempel på, hvad Jesus kritiserede farisæerne for. Så kan du jo selv overveje, om han ville udsætte jer for samme kritik? Matthæus Evangeliet 23:15
Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I drager over sø og land for at hverve en enkelt proselyt. Og når det lykkes, gør I ham dobbelt så fortjent til Helvede som I selv.
tilføjet af sebl
Det er virkeligheden, ftg
Du kan ikke se virkeligheden, fordi du forvrænger virkeligheden gennem din sekts briller.
tilføjet af wizcarlo
Bibelen skal selvfølgelig forstås rigtigt.
Men jo, jeg forstår Bibelen, og jeg forsøger ikke at bilde folk noget ind angående Bibelen.[/quote]
?
[quote]................................ Bibelen er skrevet af folk der kendte Gud,............[/quote]
Nu er der ikke meget i biblens 1700 sider der handler om gud. Hvor meget er bibelskribenternes postulerede kendskab til gud værd? Det kunne lige så godt være Maren i Kæret der skrev bibel.
[quote]................... Folk som du får derimod intet godt ud af Bibelen.
Hvad kunne man få ud af biblen? Den er så ringe at den ikke engang kan komme op på verdenslitteraturens top 10 000. Forklar dig nærmere.
tilføjet af sveland
nej ftg. du siger jeg nedværdiger folk
når jeg beder jer om at stoppe med at gøre grin med jer selv.
det er jo lige det modsatte.
jeg beder jer om at tage jer sammen :)
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Det er virkeligheden, sådan som du ser den.
Jamen det tvivler jeg skam ikke på.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Du elsker mennesker i det store og hele?
Du burde lære at elske alle mennesker, again.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sebl
Jeg elsker dig skam, ftg
Ellers ville jeg ikke diskutere med dig. Jesus elskede også farisæerne. Men han kritiserede dem under gulvbrædderne.
Dit problem er, at du ikke ved hvad kærlighed er. Du tror det er at følge en sekt. Det er det ikke. Sekter dræber kærligheden, laver menneskebud og gør onde disciple. Sådan er det med din sekt og sådan var det med farisæerne.
tilføjet af sebl
Bibelen skal selvfølgelig forstås rigtigt.
Det kan ikke forklares, wiz, der kan kun erfares.
Men jeg ved hvad jeg skriver om, for jeg skriver om det jeg kender.
tilføjet af ftg
Du hedder ikke Jalmar,
men du har også altid mødt venlighed fra min side.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Tak,
men jeg ville ønske at du ville elske også de andre.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sebl
Tak,
Jeg elsker alle (eller forsøger i hvert fald på det). Men ligesom Jesus kalder jeg en farisæer for en farisæer. Sektmedlemmer er farisæere. Sektmedlemmer roser sig af at tage Bibelen alvorligt, men I sjofler Bibelen.
tilføjet af sand kristen
Det er dårlig debattone.▬ Den er grov når den
😖 Det er dårlig debattone når ftg laver ikke-svar på klare spørgsmål, ...... !
Men åbenbart ikke dårlig debattone når du gør det.
Ikke svarer på, om du mener der findes et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Enten:
Ja det findes
eller
nej det findes ikke
tilføjet af sand kristen
Tak,
Jeg elsker alle (eller forsøger i hvert fald på det). Men ligesom Jesus kalder jeg en farisæer for en farisæer. Sektmedlemmer er farisæere. Sektmedlemmer roser sig af at tage Bibelen alvorligt, men I sjofler Bibelen.
Ja det er sjofelt at sige sjælen er udødelig når biblen skriver:
Ezekiel 18:20
Den sjæl der synder, den skal dø.
tilføjet af jalmar
Jeg tilmelder mig en Bibeltime hos JV - HVIS ftg
[:|]
HVIS ftg, vitterlig kan bevise at ftg følger den Kristne Bibel =
"Guds Hellig Kristne Græske Skrifter" som de er at finde i Codex Sinaiticus.
D.v.s. nedenstående Skrifter skal stemme overens med både NWT, Bibelen og Codex Sinaiticus
Som f.eks. ♦ Apostlenes Gerninger 20:28 ♦ ......!
Som f.eks. ♦ Titus 2:13 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ 2.Peterbr. 1:1 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Johannes 1:1 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Johannes 8:24 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Johannes 12:44,45 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Johannes 14:11 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Johannes 14:14 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Johannes 14:20 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Kolossenserne 1:16,17 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Filipperbr. 2:9 ♦ ...... !
Som f.eks. ♦ Lukas 22:29 ♦ ...... !
Tilmelder jeg mig en Bibeltime hos Jehovas Vidner .......
Du burde selv få dig et Bibelkursus.
Det er gratis.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sveland
HA HA :)
men du har også altid mødt venlighed fra min side.
Med venlig hilsen, ftg.
takker ftg :)
tilføjet af sveland
Det er dårlig debattone.▬ Den er grov når den
[quote="jalmar" post=2765584]😖 Det er dårlig debattone når ftg laver ikke-svar på klare spørgsmål, ...... !
[/quote]
Men åbenbart ikke dårlig debattone når du gør det.
Ikke svarer på, om du mener der findes et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Enten:
Ja det findes
eller
nej det findes ikke
det har han jo gjordt flere gange.
men du vil jo gerne misforstå alt hvad han siger, og vælger ikke at forstå det hele tiden, er det ikke på tide, at du prøver at svare lidt mere inteligent?
eller vil du bare gøre jehovas vidner til grin?
tilføjet af ftg
Glæder mig at du gør et forsøg på at elske andre.
Fortsæt med det, again. Måske lykkes det til sidst.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sand kristen
Det er dårlig debattone.▬ Den er grov når den
[quote="sand kristen" post=2765686][quote="jalmar" post=2765584]😖 Det er dårlig debattone når ftg laver ikke-svar på klare spørgsmål, ...... !
[/quote]
Men åbenbart ikke dårlig debattone når du gør det.
Ikke svarer på, om du mener der findes et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Enten:
Ja det findes
eller
nej det findes ikke[/quote]
det har han jo gjordt flere gange.
men du vil jo gerne misforstå alt hvad han siger, og vælger ikke at forstå det hele tiden, er det ikke på tide, at du prøver at svare lidt mere inteligent?
eller vil du bare gøre jehovas vidner til grin?
Ja, men så kan det kun gå fremad.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sebl
Tak,
[quote="sebl" post=2765678]Jeg elsker alle (eller forsøger i hvert fald på det). Men ligesom Jesus kalder jeg en farisæer for en farisæer. Sektmedlemmer er farisæere. Sektmedlemmer roser sig af at tage Bibelen alvorligt, men I sjofler Bibelen.[/quote]
Ja det er sjofelt at sige sjælen er udødelig når biblen skriver:
Ezekiel 18:20
Den sjæl der synder, den skal dø.
Nej, det er ikke sjofelt. Det er dig der insisterer på at forstå døden ved hjælp af nogle bestemte tekster fra Bibelen. Det Nye Testamentes budskab vedrørende sjæl, krop og ånd er markant anderledes end Det Gamle Testamentes budskab. I dette spørgsmål er jeres sekt ikke farisæere: I er endt et sted mellem farisæerne og saddukæerne. Det er næsten endnu værre...
tilføjet af sebl
Nå, du forsøger på det?
Ja, jeg besidder eksempelvis ikke sektmedlemmernes tro på, at I er de eneste Gud finder velbehag i.
Sekter gør mennesker åndeligt syge. Du er et sektmedlem.
tilføjet af sand kristen
Tak,
[quote="sand kristen" post=2765687][quote="sebl" post=2765678]Jeg elsker alle (eller forsøger i hvert fald på det). Men ligesom Jesus kalder jeg en farisæer for en farisæer. Sektmedlemmer er farisæere. Sektmedlemmer roser sig af at tage Bibelen alvorligt, men I sjofler Bibelen.[/quote]
Ja det er sjofelt at sige sjælen er udødelig når biblen skriver:
Ezekiel 18:20
Den sjæl der synder, den skal dø.[/quote]
Nej, det er ikke sjofelt. Det er dig der insisterer på at forstå døden ved hjælp af nogle bestemte tekster fra Bibelen. Det Nye Testamentes budskab vedrørende sjæl, krop og ånd er markant anderledes end Det Gamle Testamentes budskab. I dette spørgsmål er jeres sekt ikke farisæere: I er endt et sted mellem farisæerne og saddukæerne. Det er næsten endnu værre...
Det er jo ikke rigtigt.......... se mit indlæg fra i går.
Der er forskel på fysisk død og åndelig død. Det blander nogen rundt på, og fatter det ikke. Det er ikke min skyld.
Der er ikke markant forskel, på GT og NT men nogle nuancer, det kan du godt overbevise mig om. Jesus bragte jo den ny pagt. Og hvad deraf følger.
tilføjet af sveland
Det er dårlig debattone.▬ Den er grov når den
Hvad mener du Sveland, er du klog nok til at kunne udtrykke hvad du mener.
Findes der et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Mener du.
ja det findes.
eller
Nej det findes ikke.
Lad mig så se om du evner at svare logisk og ikke stjernetåbeligt, og meget lidt intelligent.
samt:
ikke lade en tåbeligt sekt, bilde dig ind hvad den siger.
tilføjet af jalmar
Nåeh, jeg har da klaret det indtil nu.
🙂
. . . Jef ville meget gerne se beviser på at ftg følger: 1)
"Guds Hellige Kristne Skrifter" 2)
"De første Kristne" = dem indenfor de første 100 år ftg:
Jamen så må du få dig et bibelkursus, så du kan lære hvad Gud kræver af os.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sebl
Tak,
I Det Nye Testamente opstår pludseligt muligheden for at blive født af ånd, at gå fra døden til livet osv. Den slags eksisterer ganske enkelt ikke i Det Gamle Testamente.
Også en prototypisk dualisme dukker op i NT: Paulus overvejer eksempelvis, om han har haft en ud-af-kroppen oplevelse. Paulus identificerer sig som farisæer i spørgsmålet om de dødes opstandelse, velvidende, at farisæerne mente ånden overlever kroppens død og afventer sin nye krop. Heller ikke Jesus gik på noget tidspunkt imod farisæernes opfattelse af død, ånd og opstandelse. Derimod gik både Paulus og Jesus konsekvent imod saddukæernes tanker, desangående.
Det er ikke nuancer der ændrer sig i synet på livet og døden fra GT til NT. Det er hele den grundlæggende tænkning der ændrer sig.
tilføjet af jalmar
Det er dårlig debattone.▬ Den er grov når den
😖
Nu er der efterhånden adskillige af de intelligentere debattører der har kulet dig ned -
lyjse, Sebl, evalu, Carlo og sveland -
Men jeg kan da godt levere svaret igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, på det der er dissideret Obstruktion for at undgå at svare på:
Hvad kaldes det, at man påstår noget man ikke kan bevise rigtigheden af ...... ?
"jehovas vidner" følger 100% GB og GB følger ikke Grundteksten som GB påstår
"jehovas vidner" følger 100% GB og GB følger ikke Codex Sinaiticus som GB påstår
"jehovas vidner" følger 100% GB og GB følger ikke "De Hellige Kristne Skrifter"! som GB påstår
HVORFOR ...... ?
VIL ingen af GB's undersåtter/tilbedere svare på nedenstående almene spørgsmål/beviser -
Selvom flere er generelle spørgsmål/beviser som alle dedikerede Kristne kan svare på/bevise "i blinde" -
Mit gæt er at adskillige dedikerede Kristne modsat sUk kan besvare og/eller erlægge beviser på alle spørgsmål -
BEVIS sUk at din Tro i Tro og Tanke er i overenstemmelse med "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at Kristus Jesus er alias Mikael? Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at Kristus Jesus døde indenfor 1 Time, Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
BEVIS sUk at det GB du adlyder er Bibelens "Tro og Kloge Træl" Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER for at GB er "Guds Foranstaltning" Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVILKE BEVISER kan du levere på at du er Kristen sUk og som lyjse følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at sUk følger de "De Første Kristne" og dermed "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at NWT's indhold er omhyggelig sammenholdt med "Guds Hellige Kristne Skrifter"
HVOR er sUk's BEVISER på at NWT's indhold stemmer overens med "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på GB modtager Guddommelig advis, uden at følge "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at GB Guds Profet - uden at GB følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at FRELSE kun via GB - uden at GB følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at GB er mellemmand, uden at GB følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på GB er "Garant for fred og sikkerhed" 😮det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
HVOR er sUk's BEVISER på at GB er indsat som leder af de 144.000 det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
HVOR er sUk's BEVISER på at GB er leder af Guds Organisation, det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
Jeg må indrømme at jeg godt kender dine svar på ovennævnte spørgsmål sUk, for
sandheden er, at sUk ikke kan svare uden at blamere sig selv og sin jordiske gud GB.
▬▬▬ OG:
igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen:
[quote]FAKTA:
Jehovah's Witnesses are adamant Jesus died on a stake and that the cross is a pagan, idolatrous symbol. This article proves the Watchtower reasoning wrong, highlighting the abundant evidence that Jesus died on a crossincluding Scriptural, linguistic, historical, medical and archaeological
[/quote] http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2722652-jehovas-vidners-hjemmeside-findes-her-jworg/2723503
[quote][/quote]
[quote="sand kristen" post=2765686][quote="jalmar" post=2765584]😖 Det er dårlig debattone når ftg laver ikke-svar på klare spørgsmål, ...... !
[/quote]
Men åbenbart ikke dårlig debattone når du gør det.
Ikke svarer på, om du mener der findes et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Enten:
Ja det findes
eller
nej det findes ikke
tilføjet af sand kristen
Det er dårlig debattone.▬ Den er grov når den
[quote="sand kristen" post=2765702]
Hvad mener du Sveland, er du klog nok til at kunne udtrykke hvad du mener.
Findes der et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Mener du.
ja det findes.
eller
Nej det findes ikke.
Lad mig så se om du evner at svare logisk og ikke stjernetåbeligt, og meget lidt intelligent.
samt:
[/quote]
Nu har jalmer jo selv sagt, at der ikke findes beviser for om han bliv pælefæstet eller ej.
og det nok er meget usandsyndeligt at jesus nogle sinde har fandtes ;)
man kan også kikke på versene i bibelen, og den måde det er beskrivet som værende bevis.
men lad os kikke på de tidligeste skrifter på området.
Det tidligeste skrift er dateret 150-200 år efter år nul. http://www.biblicalarchaeology.org/daily/biblical-topics/crucifixion/the-staurogram/
[img]http://dbcfaa79b34c8f5dfffa-7d3a62c63519b1618047ef2108473a39.r81.cf2.rackcdn.com/wp-content/uploads/staurogram-260x215.jpg[/img]
Der ser du.
Du er lige så stor en kujon som Jalmar. Du forsøger også at vride dig ud af kniben du har bragt dig selv i. Hvordan er det nu. Du taler hele tiden om at være dum. 😃
Ja al tale om at være klog, er vist ikke særligt aktuelt.
Alt hvad du skal svare er:
Ja det findes
eller
nej det findes ikke
Du tror jo ikke på Jesus, så dit svar burde være uden videre vrøvl.
"Det findes ikke" (så meget kan du vel regne ud, eller det kan du måske heller ikke?
Er det klogt❓ 😃
Det er ikke det hurtigste dyr i skoven, vi har med at gøre.
Det er krysteragtigt ikke at ville stå ved, den holdning man giver udtryk for.
Hold ferie hvor er du bare "lagt ned" Hvor ynkeligt og sølle.
Det er da rart at se du kan skrive fornuftigt og uden at være uden efter folk :)
men hvordan kan du få jehovas vidner til at være sandheden, det forstår jeg virkeligt ikke.
jehovas vidners tro, er jo virkeligt blivet pillet fra hinaden, som værende falsk.
tilføjet af Bjarne2411
Det her er ihvertfald sandt
3 En sten er tung, og sand vejer meget,+ men tungere end begge er græmmelse forvoldt af en dåre.+
tilføjet af jalmar
Noget tyder på du aldrig selv har taget et kursus
🙁
i noget som helst andet end hvordan du undgår at komme i bekneb for svar på pinlige spørgsmål ftg.
Såsom:
Hvor er ftg's beviser på din Tros autencitet ftg.
Hvor er ftg's beviser på din NWT/NVO's autencitet ftg
Hvor er ftg's beviser på dine "Første Kristnes" autencitet ftg
Vi stiller os til rådighed, og vi tager ingen penge for det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Jeg bestiller ikke andet end at prrøve at hjælpe
[:|]
. . . dig ftg -
ftg
Du har altid mødt venlighed fra min side, Jalmar.
'
du vil bare ikke tage mod hjælpen ftg - FAKTA er og bliver fakta, ftg
Du lyver ikke mest - men næstmest - Jeg ved godt det ikke er dig, men dit Trossamfund som har plantet løgnen i dig ftg.
At I er Kristne er løgn ftg
Jeres NWT/NVO er ikke en Bibel ftg
I sviner kristendommen til hele tiden ftg
Der står at Kristus Jesus er Gud og Frelser ftg
Der står at de første Kristne tilbad Kristus Jesus ftg
med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af jalmar
Det er kun hvis du ønsker det, Jalmar.
🙂
. . . Jeg ved ikke om det er gået op for dig, men som invalid, skal jeg tilrettelægge en del for at kunne tage en Bibeltime - OG NEJ det kan ikke ske i hjemmet, da konen hader jer af et godt ord.
Netop derfor vil jeg vide på forhånd: Beviser på, hvad jeres Tro bygger på - Beviser på ftg hvilke Skrifter jeres Tro og tekst er lavet over.
For det er med 100% sikkerhed ikke over "Kristendommen" og deres Skrifter.
Jeg har det problem, at jeg ikke kan finde signifikante GB'tekster blandt Kristendommens
Herunder: Matthæus 9:18 ▬ Lukas 22:29 ▬
Johannes 1:1 + 1:3 + 8:24+58 + 12:44,45 + 14:11 + 14:14 + 14:20 ▬
Apostlenes Gerninger 15:14 + 20:20 + 20:28 ▬ Romerbrevet 6:23 + 10:9-13 ▬ Filipperbrevet 2:9 ▬ Kolossenserbrevet 1:16,17 ▬ Titusbrevet 2:13 ▬ 2.Petersbrev 1:1. ▬
Ovenstående er fra tidligst ca. AD350± eller ældre.
Så hvis I skal stå til Troende ftg, må jeg se de skrifter, som ovenstående JV'skrifter er bygget over, for det kunne ikke falde mig ind at bruge mange kræfter som det er nødvendigt for mig på at blive undervist i skrifter der ikke har belæg i en sand Tro.
Med venlig hilsen
jalmar
Vi stiller os til rådighed, og vi tager ingen penge for det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Det var utroligt spændende
at overvære Jehovas Vidners møder. Til at begynde med ville jeg ikke have et bibelkursus, men jeg kom til alle møderne.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
🙂
. . . ftg - som før skrevet, "køber" jeg noget der har betydning for min familie og mig selv efterforsker jeg det godt og grundigt -
Jeg har ikke kunnet finde beviser for "jehovas vidners" udsagn om "Vi følger de første Kristne" -
Jeg har ikke kunnet finde beviser for, en hel række skrifter i NWT/NVO ...... ?
Begge ovennævnte spørgsmål er for mig signifikante og kan der ikke gives køb på.
jalmar
Det var utroligt spændende
at overvære Jehovas Vidners møder. Til at begynde med ville jeg ikke have et bibelkursus, men jeg kom til alle møderne.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af sand kristen
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
🙂
. . . ftg - som før skrevet, "køber" jeg noget der har betydning for min familie og mig selv efterforsker jeg det godt og grundigt -
Jeg har ikke kunnet finde beviser for "jehovas vidners" udsagn om "Vi følger de første Kristne" -
Jeg har ikke kunnet finde beviser for, en hel række skrifter i NWT/NVO ...... ?
Begge ovennævnte spørgsmål er for mig signifikante og kan der ikke gives køb på.
jalmar
[quote="ftg" post=2765945]Det var utroligt spændende
at overvære Jehovas Vidners møder. Til at begynde med ville jeg ikke have et bibelkursus, men jeg kom til alle møderne.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
Jeg vil råde dig til ikke at tage et bibelstudium Jalmar.
Hverken hos os eller andre. Du forstår det alligevel ikke, og får ikke noget ud af det. Du vil kun spilde deres tid.
Du er klog i egen forstand.
Ordspr 3:5 der står.
Stol på Jehova af hele dit hjerte og støt dig ikke til din egen forstand. 6 Tag ham i betragtning på alle dine veje, så vil han jævne dine stier.
Det vil være nødvendigt, og du vil ikke stole på Gud, da du finder ham egocentrisk
(og det skulle komme fra dig) hvis biblen siger noget andet end det du vil, bruger du alligevel dit mentale viskelæder. Du vil aldrig være ærlig overfor kendsgerninger.
Men argumentere udenom. Eller slet ikke svare. Gud vil afkræve svar. Svarer du ikke, svarer han ikke dig.
Hvad tror du Jesus siger: men enhver som nægter at kendes ved mig over for menneskene, ham vil jeg også nægte at kendes ved over for min Fader som er i himlene.
Faktisk er du helt ligeglad - ikke sandt Jalmar - totalt ligeglad.
Du vil helst Gud ikke findes. For så går alle Jehovas vidner til grunde.
Du vil lade tvivlen stå åben, som du gør ved at være 50/50 som du siger.
Jeg kan garantere dig, det du måske tror er en forsikring er faktisk værre.
Jesus siger. Derfor, fordi du er lunken og hverken varm eller kold, vil jeg udspy dig af min mund.
17 Fordi du siger: „Jeg er rig og har erhvervet mig rigdom og trænger slet ikke til noget,“ mens du ikke ved at du er elendig og ynkværdig og fattig og blind og nøgen,
Jesus råd følger du ikke, og tror slet ikke på dem, eller forstår dem. 18 råder jeg dig til hos mig at købe guld lutret i ild så du kan blive rig, og hvide yderklæder så du kan blive påklædt og din nøgenheds skam ikke skal blive gjort kendt, og øjensalve til at gnide ind i dine øjne så du kan se.
Du får det som du vil have det. Du dør og Hans ånd går bort; han vender tilbage til den jord han er kommet fra;
samme dag går hans tanker til grunde.
Længere er den ikke.
tilføjet af Bjarne2411
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
Kære SK.
Man kan vel heller ikke forvente at folk der mener at Gud og hans bog er fuld af løgn skulle kunne forstå noget som helst der bare nærmer sig sund fornuft.
Tråden her er jo et klart bevis på at det er sådan det er.
Går man Satans ærinde, vil Gud ikke kendes ved en.
tilføjet af sveland
elsker religioner der bygger på dumhed
de er så dejligt nemme at pege fingre af.
og det kan da kun være de dummeste der går ind i det. så de er nemmer at smide i den samme kasse alle sammen.
isør når du begynder at citere sådan noget som dette SuK ;)
Ordspr 3:5 der står.
Stol på Jehova af hele dit hjerte og støt dig ikke til din egen forstand. 6 Tag ham i betragtning på alle dine veje, så vil han jævne dine stier.
men dyrk bare din dumhed SuK og lad endeligt være med at bruge din hjerne.
og mig der troede du ville til at bygge dine konklutioner på fornuft ;)
tilføjet af sveland
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
Kære SK.
Man kan vel heller ikke forvente at folk der mener at Gud og hans bog er fuld af løgn skulle kunne forstå noget som helst der bare nærmer sig sund fornuft.
Tråden her er jo et klart bevis på at det er sådan det er.
Går man Satans ærinde, vil Gud ikke kendes ved en.
man skal jo være lidt dum for at tro på det man kan bevise som løgn.
godt du beviser dette for mig Bjarne, havde heller ikke regnet med andet ;)
i gør det så utroigt let for os, og gør jehovas vidner totalt til grin, begynder at tro i er på vores side.
men det har i vel været fra starten af ;)
tilføjet af lyjse
"Satans ærinde" -
Bjarne skrev:
Går man Satans ærinde, vil Gud ikke kendes ved en.
Hvis nogen går Satans ærinde, så ER DET DA JEHOVAS VIDNER 😃 han har virkelig fået en stor plads i jeres liv, han dukker op i næsten hvert eneste indlæg - der er ikke meget galt.. 😕
Det kan kun kaldes, at gå Satans ærinde, at give ham SÅ MEGET REKLAME [!]
tilføjet af evalu
om at dømme.......
Debattøren SK skriver til Jalmar:
Du får det som du vil have det. Du dør og Hans ånd går bort; han vender tilbage til den jord han er kommet fra;
samme dag går hans tanker til grunde.
Længere er den ikke.
Lad mig lige slå fast, at det er Gud, der dømmer.
Jeg er lige kommet hjem fra en lang vagt, hvor jeg - blandt andet - har været med til at fortælle en ung mor at hun er meget syg, og jeg har oplevet hendes sorg over at hun nok ikke vil se sine børn vokse op.
Når man arbejder med mennesker, der må se døden i øjnene, så er det meget, meget trist at komme hjem, læse på debatten og se SK bruge døden som et barnligt, ondskabsfuldt "våben" overfor en debattør, der er uenige med ham.
Det er ikke alene ondskabsfuldt - det er også ubibelsk:
Matt 7,1-2: "v1 Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. v2 For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med."
tilføjet af Bjarne2411
"Satans ærinde" -
Bjarne skrev:
[quote]Går man Satans ærinde, vil Gud ikke kendes ved en.[/quote]
Hvis nogen går Satans ærinde, så ER DET DA JEHOVAS VIDNER 😃 han har virkelig fået en stor plads i jeres liv, han dukker op i næsten hvert eneste indlæg - der er ikke meget galt.. 😕
Det kan kun kaldes, at gå Satans ærinde, at give ham SÅ MEGET REKLAME [!]
Ja men var det da ikke ham der sagde til Eva at Gud løj da han sagde at den sjælden synder skal dø.
Satan påstod, at Det ikke passede, de skulle ikke dø.
Og nu her mange år senere, arbejder du og dine ligesindede jo helt vild ihærdig på at overbevise folk om akkurat det samme.
Sjælen skal ikke dø, og Gud er fuld af løgn.
Det er jo nemt nok at gennemskue, det underlige ved det er at i ikke vil vedkende Jeg jeres konge.
Nå men sådan er det jo med svindlere og humbugmagere.
tilføjet af sebl
Sådan
Det er altid godt at få sat tingene i perspektiv. Jeg bliver nødt til igen at fastslå, at sekters formål er at gøre deres medlemmer onde. Det viser, hvad der står bag sekterne...
tilføjet af SeekReality
Er alt i bibelen sandt?
www.truthcontest.com, read the 2nd. top entry "The Present (with religion)" For the true interpretion of christianity (and other religions) The truth of life and death can be known without religion, but it happens that it has been hidden in religions as well. It had to be for everyone to come together. Evolve, or die, the choice is yours.
Science deals with the mind, religions deals with what is beyond the mind. We need both to see the big picture of life. Science without religion is lame, religion without science is blind" - Albert Einstein
tilføjet af Bjarne2411
Sådan
Det er altid godt at få sat tingene i perspektiv. Jeg bliver nødt til igen at fastslå, at sekters formål er at gøre deres medlemmer onde. Det viser, hvad der står bag sekterne...
Ja det er altid godt at få tingene i perspektiv. Jeg bliver nødt til igen at fastslå, at din families formål er at gøre jeres familie medlemmer onde. Det viser, hvad der står bag din familie.
tilføjet af lyjse
"Satans ærinde" -
[quote="lyjse" post=2766121]Bjarne skrev:
[quote]Går man Satans ærinde, vil Gud ikke kendes ved en.[/quote]
Hvis nogen går Satans ærinde, så ER DET DA JEHOVAS VIDNER 😃 han har virkelig fået en stor plads i jeres liv, han dukker op i næsten hvert eneste indlæg - der er ikke meget galt.. 😕
Det kan kun kaldes, at gå Satans ærinde, at give ham SÅ MEGET REKLAME [!][/quote]
Ja men var det da ikke ham der sagde til Eva at Gud løj da han sagde at den sjælden synder skal dø.
Satan påstod, at Det ikke passede, de skulle ikke dø.
Og nu her mange år senere, arbejder du og dine ligesindede jo helt vild ihærdig på at overbevise folk om akkurat det samme.
Sjælen skal ikke dø, og Gud er fuld af løgn.
Det er jo nemt nok at gennemskue, det underlige ved det er at i ikke vil vedkende Jeg jeres konge.
Nå men sådan er det jo med svindlere og humbugmagere.
Min Gud er her :
v25 Jesus sagde til hende: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.
v26 Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø.Johs.11
Det er fordi sjælen ikke dør - det er kun Jesus der kan så sjælen ihjel - og det vil han først gøre, efter verdensdommen.
v28 Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede. Matt.10
Så de sjæle der har syndet, uden at søge Jesus, de bliver dømt til ildsøen, når Jesus dømmer efter tusindårsriget.
Du skal bare læse i Bibelen, det er ikke mange skriftsteder du har lært, kun dem vagttårnet mener - du har brug for, så de kan stemme med vagttårnslæren...
tilføjet af lyjse
om at dømme.......
Debattøren SK skriver til Jalmar:
[quote="sand kristen" post=2766100]
Du får det som du vil have det. Du dør og Hans ånd går bort; han vender tilbage til den jord han er kommet fra;
samme dag går hans tanker til grunde.
Længere er den ikke.[/quote]
Lad mig lige slå fast, at det er Gud, der dømmer.
Jeg er lige kommet hjem fra en lang vagt, hvor jeg - blandt andet - har været med til at fortælle en ung mor at hun er meget syg, og jeg har oplevet hendes sorg over at hun nok ikke vil se sine børn vokse op.
Når man arbejder med mennesker, der må se døden i øjnene, så er det meget, meget trist at komme hjem, læse på debatten og se SK bruge døden som et barnligt, ondskabsfuldt "våben" overfor en debattør, der er uenige med ham.
Det er ikke alene ondskabsfuldt - det er også ubibelsk:
Matt 7,1-2: "v1 Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. v2 For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med."
Hej Evalu
Det må være hårdt - det du skulle fortælle en ung mor - og jeg tænker også, at det nok ikke er første gang, du har prøvet det.
Det er godt vi har nogen der kan, men jeg tror du finder styrke i din kristne tro.
Men jehovas vidner har allerede dømt verdens befolkning - ude af himmeriget, det er kun f.eks. Russell og de andre "144.000" der må komme i himlen, og dem har jv også udvalgt, de tror de kan tage magten fra Jesus, og gå i hans sted.
Men Jesus sagde :
v13 Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere!
I lukker Himmeriget for mennesker. Selv går I ikke ind i det, og dem, der vil ind i det, tillader I det ikke. Matt.23
tilføjet af sand kristen
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
Jeg kan ikke lade være med at sidde med en lidt underlig fornemmelse, og hovedrysten.
Jalmar er ikke troende, og ønsker slet ikke et bibelstudium. Han kalder biblen selvmodsigende.
Hvis Jalmar foreslås at tage et bibelstudium er det galt.
Nu bakker jeg Jalmar op, og råder ham til ikke at tage et bibelstudium, så er det også galt.
Og så bliver jeg revet i næsen med forskelligt. Om at jeg dømmer. Jalmar øjensynligt.
Jeg dømmer ikke Jalmar, men i modsætning til jer der fornægter Guds ord i biblen, så
går jeg ud fra det skrevne. Jalmar tror ikke, og kalder Gud egocentrisk hvis han skal tilbedes. Hvis Jalmar ikke ønsker at tilbede Jehova Gud, så vil Jalmar når han er død, og i er vel klar over det kommer til at ske. Så får den gode Hr. Jalmar ikke nogen opstandelse. Det siger biblen klart. Og så er den faktisk ikke længere.
Det er muligt I tror man kan fornægte Gud, Jesus og biblen, og kalde det for løgn, og stadigvæk have Guds godkendelse.
I har mange falske læresætninger, og er meget fortørnet over Jehovas vidner holder sig til biblens læresætninger.
Mattæus 10:33 enhver som nægter at kendes ved mig over for menneskene, ham vil jeg også nægte at kendes ved over for min Fader som er i himlene.
Det blæser I højt og flot på.
tilføjet af sand kristen
om at dømme.......
[quote="evalu" post=2766124]Debattøren SK skriver til Jalmar:
[quote="sand kristen" post=2766100]
Du får det som du vil have det. Du dør og Hans ånd går bort; han vender tilbage til den jord han er kommet fra;
samme dag går hans tanker til grunde.
Længere er den ikke.[/quote]
Lad mig lige slå fast, at det er Gud, der dømmer.
Jeg er lige kommet hjem fra en lang vagt, hvor jeg - blandt andet - har været med til at fortælle en ung mor at hun er meget syg, og jeg har oplevet hendes sorg over at hun nok ikke vil se sine børn vokse op.
Når man arbejder med mennesker, der må se døden i øjnene, så er det meget, meget trist at komme hjem, læse på debatten og se SK bruge døden som et barnligt, ondskabsfuldt "våben" overfor en debattør, der er uenige med ham.
Det er ikke alene ondskabsfuldt - det er også ubibelsk:
Matt 7,1-2: "v1 Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. v2 For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med." [/quote]
Hej Evalu
Det må være hårdt - det du skulle fortælle en ung mor - og jeg tænker også, at det nok ikke er første gang, du har prøvet det.
Det er godt vi har nogen der kan, men jeg tror du finder styrke i din kristne tro.
Men jehovas vidner har allerede dømt verdens befolkning - ude af himmeriget, det er kun f.eks. Russell og de andre "144.000" der må komme i himlen, og dem har jv også udvalgt, de tror de kan tage magten fra Jesus, og gå i hans sted.
Men Jesus sagde :
v13 Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere!
I lukker Himmeriget for mennesker. Selv går I ikke ind i det, og dem, der vil ind i det, tillader I det ikke. Matt.23
Hvorfor foreslår du ikke, moderen kan komme til vækkelsesmøde hos fupmageren Hans Berntsen, og blive helbredt.
Du tror jo den slags besværgelser virker. Du må vel mene det er forsøget værd.
tilføjet af wizcarlo
om at dømme.......
Uha, hvor er jeg led ved at skulle skrive det her ......................
Det må være hårdt - det du skulle fortælle en ung mor - ..............[/quote]
At man kan finde trøst i religion, gør ikke nødvendigvis religionen sand.
[quote]Det er godt vi har nogen der kan, men jeg tror du finder styrke i din kristne tro.
At nogen finder styrke i den kristne tro, gør ikke, i sig selv, de kristne synspunkter sande.
tilføjet af sand kristen
Sådan
Det er altid godt at få sat tingene i perspektiv. Jeg bliver nødt til igen at fastslå, at sekters formål er at gøre deres medlemmer onde. Det viser, hvad der står bag sekterne...
Den protestantiske/katolske kirke i Tyskland, hvor mange soldater var medlem havde et bælte, hvor der stod "Gott mit uns" Disse SS soldater, var med til at udrydde 6 millioner jøder og hundredvis af Jehovas vidner.
Du har ret i det er ondt.
tilføjet af sand kristen
"Satans ærinde" -
Bjarne skrev:
[quote]Går man Satans ærinde, vil Gud ikke kendes ved en.[/quote]
Hvis nogen går Satans ærinde, så ER DET DA JEHOVAS VIDNER 😃 han har virkelig fået en stor plads i jeres liv, han dukker op i næsten hvert eneste indlæg - der er ikke meget galt.. 😕
Det kan kun kaldes, at gå Satans ærinde, at give ham SÅ MEGET REKLAME [!]
Du reklamerer for ham uafbrudt med dine indlæg, og satans varemærke LØGNEN, benytter du dig flittigt af.
Hvis du påstår det ikke passer, kan jeg vise dig det.
Du siger bare til. Jeg løber ikke med en halv vind og hele løgne.
tilføjet af lyjse
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
Jeg kan ikke lade være med at sidde med en lidt underlig fornemmelse, og hovedrysten.
Jalmar er ikke troende, og ønsker slet ikke et bibelstudium. Han kalder biblen selvmodsigende.
Hvis Jalmar foreslås at tage et bibelstudium er det galt.
Nu bakker jeg Jalmar op, og råder ham til ikke at tage et bibelstudium, så er det også galt.
Og så bliver jeg revet i næsen med forskelligt. Om at jeg dømmer. Jalmar øjensynligt.
Jeg dømmer ikke Jalmar, men i modsætning til jer der fornægter Guds ord i biblen, så
går jeg ud fra det skrevne. Jalmar tror ikke, og kalder Gud egocentrisk hvis han skal tilbedes. Hvis Jalmar ikke ønsker at tilbede Jehova Gud, så vil Jalmar når han er død, og i er vel klar over det kommer til at ske. Så får den gode Hr. Jalmar ikke nogen opstandelse. Det siger biblen klart. Og så er den faktisk ikke længere.
Det er muligt I tror man kan fornægte Gud, Jesus og biblen, og kalde det for løgn, og stadigvæk have Guds godkendelse.
I har mange falske læresætninger, og er meget fortørnet over Jehovas vidner holder sig til biblens læresætninger.
Mattæus 10:33 enhver som nægter at kendes ved mig over for menneskene, ham vil jeg også nægte at kendes ved over for min Fader som er i himlene.
Det blæser I højt og flot på.
Det Jalmar gør er netop, at vise jer, at I ikke tror på Bibelen, men på vagttårnslæren !
Og jeg tror ikke, der er nogen herinde på sol, der har været mere grundig, end Jalmar, hvad det angår ! Jalmar forstår Bibelen, men har endnu ikke mødt Jesus personligt - det har du så heller ikke !
Du kender ikke Jesus Kristus, den eneste der kan frelse dig, du tror jo på Abaddon fra afgrunden ! Alle får en opstandelse :
v27 Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes, v28 sådan er Kristus ofret én gang for at bære manges synder og vil anden gang komme til syne, ikke for syndens skyld, men for at frelse dem, som venter på ham. Heb.B.9
- sådan tjener jeg vore fædres Gud, idet jeg tror på alt, hvad der står skrevet i loven og profeterne, v15 og har det samme håb til Gud som de: at der skal komme en opstandelse af både retfærdige og uretfærdige. v16 Derfor stræber jeg også selv efter altid at have en uplettet samvittighed over for Gud og mennesker. Apost.G.24
tilføjet af sand kristen
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
Det er noget utroværdigt vrøvl du skriver.
At du er utroværdig vil jeg godt vise med et eksempel, du bestemt ikke bryder dig om.
Det viser hvordan din integritet er væk for længst, og det med at forholde sig til virkeligheder er ikke eksisterende hos dig.
Pas på blodtrykket.
Læg nu mærke til dit postulat, som sagtens kan sammenlignes med dine andre postulater, som det du lige har skrevet. Jeg kunne bare bede dig gøre rede for nogle enkelte punkter, så som Jalmar har udtalt han ikke tror Jesus har eksisteret m.m.
Se så eksemplet her, hvor du er pillet helt ned. Der er ingen steder du kan skjule dig, selvom du sikkert gerne vil forsøge med modbeskyldninger. En erkendelse er det sidste du indlader dig på.
Om vagttårnsselskabet - ja det igen (pas på blodtrykket)
Lyjse:
Det blev opløst da Rutherford - med sit slæng, blev fængslet - uden en leder, kan en sekt ikke eksistere !
Det blev kommenteret:
Hej Lyjse,
Jeg har en kommentar til spørgsmålet om, hvorvidt Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918, som påstået af William Schnell i bogen "Jehovas Vidners slave i 30 år", og som du citerer.
Vagttårnselskabet blev ikke opløst i 1918.
Som følge af de organisatoriske udfordringer som arrestationerne af de syv ledende medlemmer medførte, valgte man omkring den 25. september 1918 midlertidig at flytte Vagttårnselskabets New York kontor/selskab til Pittsburgh (hvor et andet af selskaberne i forvejen havde til huse), hvor de var knapt et år, inden man igen flyttede dette selskab tilbage til New York.
Du henviser efterfølgende til nogle links, hvor der tales om hhv splittelse og reorganisering, som en del af din argumentation. Disse citater kan på ingen måde anføres som dokumentation for Schnell's påstand. Disse citater omhandler en reorganisering, der ikke var foranlediget af den fængsling der fandt sted af syv ledende medlemmer af Vagttårnsorganisationen, men derimod som en konsekvens af den interne religiøse splittelse der var opstået.
/sbrh
og her:
Sebl
Jeg kan supplere med, at jeg har læst mig igennem retssagen, som han påstod skulle være anledning til Selskabets opløsning. Men Selskabet nævnes end ikke i dommen, som udelukkende taler om de specifikke personer der blev dømt.
SK:
I første omgang kan man nok ikke fortænke dig i at have taget fejl, det kan jo ske.
Men ikke i næste Lyjse. Her afslører du dit sindelag. Du hader Jehovas vidner, ingen grund til at skjule det. Derfor passer en sådan tekst dig, og du fryder dig over det.
Så du bruger den uden betænkning. her er en tekst der sviner Jehovas vidner, når den gør det, nå den være sand. Den kloge narrer den mindre kloge, og du lader dig gladelig bruge.
Så meget at du lukker helt af og er blind overfor kendsgerningerne. Her er et af dine helt store problemer - kendsgerninger - Du lader følelser og emotionelle reaktioner komme før noget andet.
tilføjet af Bjarne2411
"Satans ærinde" -
v25 Jesus sagde til hende: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.
v26 Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø.Johs.11
Det er fordi sjælen ikke dør - det er kun Jesus der kan så sjælen ihjel - og det vil han først gøre, efter verdensdommen.
v28 Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede. Matt.10
Så de sjæle der har syndet, uden at søge Jesus, de bliver dømt til ildsøen, når Jesus dømmer efter tusindårsriget.
Du skal bare læse i Bibelen, det er ikke mange skriftsteder du har lært, kun dem vagttårnet mener - du har brug for, så de kan stemme med vagttårnslæren...
Det er jo en talemåde lyse.
Hvis et menneske slår en anden sjæl/menneske ihjel kan det ikke slå erindringen om den pågældende ihjel hos Gud.
Og hvad skal vagtårnet blandes ind i det for.
Og den ild sø du altid taler om, hvad og hvor er den, det har jeg tidligere spurgt dig om.
Tror du virkelig på et brændende helvede her inde midt i jorden hvor mennesker kommer hen når de dør?
Og hvis du gør, hvor har du så fået den tro fra, den er jo ikke fra biblen.
tilføjet af lyjse
"Satans ærinde" -
Desværre for dig "sk", så kan du ikke bevise at jeg lyver, det er også derfor du aldrig lægger dokumentation [!]
Måske har jeg linket til en hjemmeside, som tog fejl i et eller andet, men så er det hjemmesiden der lyver - IKKE MIG [!] [!]
Aldrig har jeg lagt en bevidst løgn - ALDRIG !!
Du derimod, du kan ikke skrive et eneste indlæg, uden at lægge satans løgne - du fusker med citater, du lyver - din gode ven satan = Abaddon han får virkelig god reklame - virkelig [!]
Kom igen, når du har bedt Jesus tilgive dig - og synd så ikke mere !
tilføjet af lyjse
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
Jeg har min ret til at tro mere på forfatteren af den bog, end jeg vil tro på hvad andre mener om den sag [!]
Jeg er et selvstændigt menneske, og ingen skal fortælle mig noget andet, uden jeg selv tager stilling til, om det er noget jeg vil tro.
Husk lige på, at jeg ikke er jehovas vidne, og at jeg aldrig har været i en sekt ! Af gode grunde, jeg lader mig ikke diktere - til noget som helst [!]
tilføjet af sand kristen
"Satans ærinde" -
Desværre for dig "sk", så kan du ikke bevise at jeg lyver, det er også derfor du aldrig lægger dokumentation [!]
Måske har jeg linket til en hjemmeside, som tog fejl i et eller andet, men så er det hjemmesiden der lyver - IKKE MIG [!] [!]
Aldrig har jeg lagt en bevidst løgn - ALDRIG !!
Du derimod, du kan ikke skrive et eneste indlæg, uden at lægge satans løgne - du fusker med citater, du lyver - din gode ven satan = Abaddon han får virkelig god reklame - virkelig [!]
Kom igen, når du har bedt Jesus tilgive dig - og synd så ikke mere ![/quote]
Lyjse skrev:
[quote]Vi har da haft så mange debatter efterhånden, om den spiritist - der oversatte jeres vagttårnsbibel - Johannes Greber hed han.[/quote]
SK:
Dette er ikke et citat fra en eller anden hjemmeside som du kan forsøge at gemme dig bag. Det er hvad du siger.
SK.
Her er din tilståelse. Du måtte til sidst gå til bekendelse om din løgn.
Obs. jeg har flere på lager hvis du vil se dem!
[quote]Lyjse skrev:
jeg havde læst lidt her på sol, og havde fået den opfattelse, at han havde oversat jeres bibel.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1938347-aegyptologi-astrologi-spirieritus-ryster-posen/1938526
Se det 8. indlæg
SK:
Johannes greber har ikke oversat så meget som et ord i vor bibel.
Du lyver om Jehovas vidner alt det du kan slippe afsted med, og det ser ikke ud til du har tænkt dig at stoppe.
Jehovas vidner har henvist til 3 skriftsteder i Grebers bibel, det er alt.
Ikke som du påstår at en spiritisk og katolsk præst har oversat vor bibel, hvilken han ville også ville have haft svært ved.
Johannes Greber døde 31-3-1944
Oversættelsen af vor bibel begyndte i 1946. Det er derfor bevist du lyver.
Jeg vil opfordre dig til at stoppe omgående.
Hvordan kan man påstå sig at være kristen når man lyver som du gør.
Din passage gennem perleporten, er vist kun ønsketænkning som alt det andet.
Johannes 8:44
I er fra jeres fader Djævelen, og I vil gerne gøre hvad jeres fader ønsker. Han var en manddraber da han begyndte, og han stod ikke fast i sandheden, for der er ikke sandhed i ham. Når han taler løgn, taler han i overensstemmelse med sin egen indstilling, for han er en løgner og løgnens fader.
Ps. Vil du se flere eksempler på du lyver?
Pps. Mener du både SBRH og Sebl lyver.
tilføjet af sand kristen
Jeg synes det er utrolig vigtig at gøre forarbejde
Jeg har min ret til at tro mere på forfatteren af den bog, end jeg vil tro på hvad andre mener om den sag [!]
Jeg er et selvstændigt menneske, og ingen skal fortælle mig noget andet, uden jeg selv tager stilling til, om det er noget jeg vil tro.
Husk lige på, at jeg ikke er jehovas vidne, og at jeg aldrig har været i en sekt ! Af gode grunde, jeg lader mig ikke diktere - til noget som helst [!]
For 117. gang. Du må tro lige hvad du vil.
Om så Jesus gik i prikket overall.
Men når du skriver:
Lyjse: Det blev opløst da Rutherford - med sit slæng, blev fængslet - uden en leder, kan en sekt ikke eksistere !
Så er det ikke noget du har citeret fra en hjemmeside, Det er din egen mening du giver udtryk for.
Du skal bare indrømme det er løgn, og du er en løgner.
Jeg har afsløret dig gang på gang, så det er ikke tilfældigt.
Husker du det med Halloween-gummimasken, du påstod var min Gud.
Min Gud er Jehova, og ingen anden. Præcis som der står i biblen.
Dokumentation
Se din egen bibel som du fornægter.
Esajas 43:10
I er mine vidner, siger Herren,
min tjener, som jeg har udvalgt,
for at I må forstå og tro på mig
og indse, at det er mig. Før mig blev der ikke dannet nogen gud,
efter mig vil der ingen være;
v11 jeg, kun jeg, er Herren,
der er ingen anden frelser end mig.
I din bibel hedder Gud Jahve.
Det er selvfølgelig groft du lyver om Jehovas vidner, for at få folk væk fra sandheden.
Det er værre du lyver for at få folk til at tro på det du skriver, især når du prædiker falsk lære. Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! for I rejser over havet og det tørre land for at gøre en enkelt til proselyt, og når han bliver det, gør I ham til et emne for Gehen′na, dobbelt så slem som I selv.
Du er godt klar over du er afsløret ikke - du kan ikke gemme dig.
tilføjet af Bjarne2411
"Satans ærinde" -
Hvis dine løgne ikke er bevidste, er det sgu da godt nok synd for dig.
Men du har ret så lyver du ikke, så er det jo ren og skær dumhed og uvidenhed.
Men det kan du heldigvis lave om på hvis du selv vil.
Det kræver blot at du sætter dig ind i tingene, før du udtaler dig om dem.
Du skulle dermed være til at hjælpe, altså hvis du vil.