Hej
Jeg har en ford Escort. Jeg oplevede noget i går som jeg håber der er en som kan svare på. Hvordan kan det være, at omdrejningerne stiger når jeg træder på koblingen efter jeg har starten min bil.
Så når jeg f.eks. skal dreje, så træder jeg på koblingen for at geare ned, men ligeså snart jeg træder på koblingen stiger omdrejningerne til omkring 3000.
Men hvis jeg så f.eks. stopper for rødt så sætter jeg den i første gear og så falder omdrejningerne til nul så er problemet forsvundet.
Håber der er en som kan hjælpe.
tilføjet af også Ford
HELT samme problem!
Hold da op, du har lige beskrevet min bils dumme adfærd.
Jeg kan udvide din fortælling lidt med, hvad der sker senere.
Den begynder at sætte ud (tændingen går), når man kobler ud. Og det er meget svært, især ved bykørsel, hvor man hele tiden kobler ud 🙁
To mekanikere har kigget på min bil, og de har ikke kunnet finde årsagen.
Så jeg er vildt interesseret i bud på hvad det kan være.
(en har foreslået at det er kan være i den box der skal blande luft, at den måler forkert. Det har jeg dog ikke fået cheket på værksted endnu.)
tilføjet af Jens P
Et råd
bilgalleri.dk har et mega forum hvor mange også kører ford. Prøv at kigge der. Der 100% hjælp at hente. Jeg mener at nogle ford bla mondeo har et system der gør at omdr. holdes oppe ved gearskift, måske den fejler der og gør det selv om man ikke skal skifte..
tilføjet af Ford
Hvor længe det det stået på?
Hej Også ford
Hvor længe har dit problem stået på? Mit begyndte første gang i onsdags, men så var der ikke nogen problemer om torsdagen, men så kom det altså igen om fredagen.
Troede ellers lige det kun var en form for forkølese, men det tyder det altså ikke på det er.
Nu køre jeg mest på motorvejene, men det er selvfølgelig stadig irriterende når jeg enten skal af motorvejen og på motorvejen for så ligger jeg selvfølgelig mærke til det.
tilføjet af også Ford
over snart 10 måneder
og dt har tiltaget. I lang tid genstartede jeg med at lade den springe i gang mens den var i fart. Uholdbart i længden!
Og en dag blev jeg rigtig sur på den og gav den alt for mange omdrejninger ved start fra kold, og siden da har den holdt omdrejningerne på normal (ikke øget til 3-4000 i tomgang). Ved ikke hvorfor. Men nu kører den da uden at gå ud hele tiden. Men den bruger for meget benzin (katalysatorluft er cheket, og var ok).