Fy for pokker, Sterling...
Hej.
Min kæreste og jeg er netop kommet hjem for en på mange måder vellykket ferie i London, hvor vi så hvad der skulle ses og meget mere.
Men da turen gik hjemad og vi ankom til Gatwick og skulle checke ind for at returnere til Aalborg, var vores fly aflyst pga. de for tiden kaotiske vejrforhold der er i det meste af Danmark - især Nordjylland.
Vi fik så valget - enten at få flyet til København en time senere og så selv finde transport fra Kbh. til Aalborg eller at vente 24 timer til næste afgang til Aalborg. Vi valgte det første. Bagagen blev checket ind osv. Da vi kom igennem security, stod på skærmen, at flyet var udskudt en time. Fint nok, var lige til at overleve, tænkte vi. En time efter blev vi alle kaldt sammen for at få at vide at flyet helt var aflyst indtil morgenen efter kl syv.
Men nu kommer bagdelen så ved at vælge lavprisselskaber a-la-Sterling, med hvilken vi er meget utilfredse. For jeg siger ikke, at det er deres skyld at flyene i disse tilfælde blev indstillet, for de er jo ikke vejrguder. Men under hele forløbet var Sterling-mandskab ekstremt usynlige i billedet – de sørgede kun for at guide os hen til en terminal hvor vi kunne få udleveret vores bagage igen, hvis vi skulle bruge det i nattens løb. Derefter var de ingen steder at spore; hverken til at rette spørgsmål til, informere eller andet – vi stod på egen hånd og måtte håbe på det bedste. Jeg synes, at det mindste man kan forvente er, at de er til stede til at informere en når de hverken vil bidrage til ekstra omkostninger i forbindelse med kost og logi eller transport denne ulejlighed uundgåeligt ville medbringe (ekstra omkostninger betales ifølge Sterling ikke, fordi udsættelsen er pga. vejrforholdene, hvilke de siger det ikke kan tage højde for – forståeligt nok). Men efter hjemkomsten finder jeg ud af, at en af mine klassekammerater, som var på samme tur med Sterling, fik betalt et hotelophold på Hilton (et af Londons absolut dyreste hoteller) – derudover fik de også 7 pund hver (de var to) til mad. Dette er en forskelsbehandling af dimensioner!!! Jeg synes det er så utroligt unfair og dårlig stil af Sterling, at de siger til det ene hold kunder, at ingen økonomisk støtte kan udbetales fordi problemerne er grundet vejret, mens de til det andet hold kunder giver en nat på Londons dyreste hotel, inkl. madpenge! Fy for pokker, Sterling!
Hvad synes I – hvad er jeres erfaringer med disse lavprisselskaber?
Mvh. Kristian
Min kæreste og jeg er netop kommet hjem for en på mange måder vellykket ferie i London, hvor vi så hvad der skulle ses og meget mere.
Men da turen gik hjemad og vi ankom til Gatwick og skulle checke ind for at returnere til Aalborg, var vores fly aflyst pga. de for tiden kaotiske vejrforhold der er i det meste af Danmark - især Nordjylland.
Vi fik så valget - enten at få flyet til København en time senere og så selv finde transport fra Kbh. til Aalborg eller at vente 24 timer til næste afgang til Aalborg. Vi valgte det første. Bagagen blev checket ind osv. Da vi kom igennem security, stod på skærmen, at flyet var udskudt en time. Fint nok, var lige til at overleve, tænkte vi. En time efter blev vi alle kaldt sammen for at få at vide at flyet helt var aflyst indtil morgenen efter kl syv.
Men nu kommer bagdelen så ved at vælge lavprisselskaber a-la-Sterling, med hvilken vi er meget utilfredse. For jeg siger ikke, at det er deres skyld at flyene i disse tilfælde blev indstillet, for de er jo ikke vejrguder. Men under hele forløbet var Sterling-mandskab ekstremt usynlige i billedet – de sørgede kun for at guide os hen til en terminal hvor vi kunne få udleveret vores bagage igen, hvis vi skulle bruge det i nattens løb. Derefter var de ingen steder at spore; hverken til at rette spørgsmål til, informere eller andet – vi stod på egen hånd og måtte håbe på det bedste. Jeg synes, at det mindste man kan forvente er, at de er til stede til at informere en når de hverken vil bidrage til ekstra omkostninger i forbindelse med kost og logi eller transport denne ulejlighed uundgåeligt ville medbringe (ekstra omkostninger betales ifølge Sterling ikke, fordi udsættelsen er pga. vejrforholdene, hvilke de siger det ikke kan tage højde for – forståeligt nok). Men efter hjemkomsten finder jeg ud af, at en af mine klassekammerater, som var på samme tur med Sterling, fik betalt et hotelophold på Hilton (et af Londons absolut dyreste hoteller) – derudover fik de også 7 pund hver (de var to) til mad. Dette er en forskelsbehandling af dimensioner!!! Jeg synes det er så utroligt unfair og dårlig stil af Sterling, at de siger til det ene hold kunder, at ingen økonomisk støtte kan udbetales fordi problemerne er grundet vejret, mens de til det andet hold kunder giver en nat på Londons dyreste hotel, inkl. madpenge! Fy for pokker, Sterling!
Hvad synes I – hvad er jeres erfaringer med disse lavprisselskaber?
Mvh. Kristian