7tilføjet af

Fy for pokker, Sterling...

Hej.
Min kæreste og jeg er netop kommet hjem for en på mange måder vellykket ferie i London, hvor vi så hvad der skulle ses og meget mere.
Men da turen gik hjemad og vi ankom til Gatwick og skulle checke ind for at returnere til Aalborg, var vores fly aflyst pga. de for tiden kaotiske vejrforhold der er i det meste af Danmark - især Nordjylland.
Vi fik så valget - enten at få flyet til København en time senere og så selv finde transport fra Kbh. til Aalborg eller at vente 24 timer til næste afgang til Aalborg. Vi valgte det første. Bagagen blev checket ind osv. Da vi kom igennem security, stod på skærmen, at flyet var udskudt en time. Fint nok, var lige til at overleve, tænkte vi. En time efter blev vi alle kaldt sammen for at få at vide at flyet helt var aflyst indtil morgenen efter kl syv.
Men nu kommer bagdelen så ved at vælge lavprisselskaber a-la-Sterling, med hvilken vi er meget utilfredse. For jeg siger ikke, at det er deres skyld at flyene i disse tilfælde blev indstillet, for de er jo ikke vejrguder. Men under hele forløbet var Sterling-mandskab ekstremt usynlige i billedet – de sørgede kun for at guide os hen til en terminal hvor vi kunne få udleveret vores bagage igen, hvis vi skulle bruge det i nattens løb. Derefter var de ingen steder at spore; hverken til at rette spørgsmål til, informere eller andet – vi stod på egen hånd og måtte håbe på det bedste. Jeg synes, at det mindste man kan forvente er, at de er til stede til at informere en når de hverken vil bidrage til ekstra omkostninger i forbindelse med kost og logi eller transport denne ulejlighed uundgåeligt ville medbringe (ekstra omkostninger betales ifølge Sterling ikke, fordi udsættelsen er pga. vejrforholdene, hvilke de siger det ikke kan tage højde for – forståeligt nok). Men efter hjemkomsten finder jeg ud af, at en af mine klassekammerater, som var på samme tur med Sterling, fik betalt et hotelophold på Hilton (et af Londons absolut dyreste hoteller) – derudover fik de også 7 pund hver (de var to) til mad. Dette er en forskelsbehandling af dimensioner!!! Jeg synes det er så utroligt unfair og dårlig stil af Sterling, at de siger til det ene hold kunder, at ingen økonomisk støtte kan udbetales fordi problemerne er grundet vejret, mens de til det andet hold kunder giver en nat på Londons dyreste hotel, inkl. madpenge! Fy for pokker, Sterling!
Hvad synes I – hvad er jeres erfaringer med disse lavprisselskaber?
Mvh. Kristian
tilføjet af

altså

den med "klassekammeraten" tror jeg ikke på!
Forsinkelser p.g.a. vejr dækkes generelt ikke nogen flyselskaber -lavpris eller ej.
Der kan dog være enkelte undtagelser - og så skal man tage de hotelværelser flyselskabet anviser - og tro mig - det giver flyselskaberne ikke tilnærmelsesvis det beløb for som du må hoste op med som privat person.
tilføjet af

Var det "Flight Three-0-seven -

Bound for Aalborg"?
tilføjet af

Godt spørgsmål.

Det kan jeg ærligt talt ikke huske - den hed NB et eller andet!
Men til dig den anden; hvorfor skulle min klassekammerat lyve om det? Giver jo ingen mening. Har tænkt mig at lave en klagesag ud af dette, for jeg synes det er dybt urimeligt at blive behandlet på denne måde - en ting ville være at de afviste alle kunder, men at de ligefrem forskelsbehandler og åbenbart vurderer hvem der bedst har fortjent at få "erstatning", det synes jeg er for meget!!!
Aldrig mere Sterling, det er en ting der er helt sikkert. Og synes også at jer der læser dette, virkelig skal tænke en ekstra gang hvis I overvejer at flyve med Sterling.
tilføjet af

Sterling flyver under EU regler...

Jeg arbejder til dagligt i Københavns Lufthavn, og Sterling flyver som alle selskaber under EU-regler, når de flyver ud fra Danmark... og ifølge reglerne har du ikke krav på kompentation når det er vejret, da dette ikke er selskabet skyld.. se evt. EU reglerne inden du klager🙂- link : http://www.slv.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=186&Itemid=215
tilføjet af

Sterling lort.

Du var da heldig..
Nej, det var nok ikke pænt.
Jeg stod og skulle med ungerne på ferie til Spanien og vores fly 6.31 min. forsinket, vi fik intet valg. Vi fik mad kuponer, men helt ærligt det hjælper jo intet med trætte unger i lufthavnen.
Fly ikke Strling hvis det kan undgås.
tilføjet af

Sterling..

Sterling vs. Ryanair.. Always sterling if I decide..!
tilføjet af

Passagerer har rettigheder

prøv at se på www.passagerrettigheder.dk for hjælp eller selvhjælp til kompensation.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.