jeg vil gerne købe en ny bil..
men ved virkelig ik hvilken bil det ska være..
har kun et krav.. SERVO
den må gerne se pæn ud.. indvendig og udvendig..
helst 94 og op efter...
pris max 20.000
jeg skriver lige nogle af de biler jeg har haft det giver måske en lille ide om hvilke biler jeg er til..
min første bil polo 97.
anden bil vw golf 3 gti 96
trejde bil vw golf 4
fjerde bil audi A3 99
har stadig audi men den bliver forhåbentlig solgt imorgen..
håber nogen kan hjælpe
tilføjet af dulkis
Er der noget af de du nævner her
- man kan erhverve for 20.000?
tilføjet af hhhhhhhhhhh
dab bilbasen bilzonnen
sæt annonce i under købes .......ellers bilaktion med egfen mekaniker.....du forlanger en del.....20000 er ikke meget
tilføjet af Dytbåt
Mangler et ciffer..
...går jeg ud fra, så jeg kan tilbyde dig min A6'er fra 95, 145.000 km, som ny for 120.000, det er et røverkøb!
For 20.000 får du en skrotbunke, som max. er 5.000 værd, er det bedre?
tilføjet af komododragon
Det kommer vel ikke sagen ved?
Om vedkommende så havde haft en splinterny mercedes engang, er budgettet 20.000. Længere er den historie vel ikke. Det er muligvis indkøb af en bil nummer 2, der kun skal bruges til at den ægtefælle med kortest på arbejde kan bruge den.
mit råd vil være at kigge efter en japaner. F.eks. Toyota corolla, Nissan Almera eller lignende. De holder godt, kører godt og har et fornuftigt brændstofforbrug.
Derimod ville jeg holde mig langt væk fra sydeuropæiske blikdåser. De er beregnet til tørt subtropisk klima og kan nærmest ruste væk i løbet af et par uger uder danske himmelstrøg.
tilføjet af give-peace-a-chance
snup dig en tysker mere.
Det er kram.... er selv folkevogns fan
tilføjet af anonym
20.000 NEJ
selvf kan du ik det.
audien koster 130.000.
men den nye bil jeg vil købe vil jeg kun give 20000 for..
tilføjet af cand.bil
Det bliver svært - og kompromisser må indgåes !
Det bliver ikke nemt .... Måske kan du finde en Ford Escort, men pas på for de er rene rustfælder . Citroen ZX ( ja den er fransk, men den fåes til en pris der ligger tæt på dit ønske - og mange har servo ) . Skoda Felicia er også en rustbunke, men kan fåes med Servo .
Mit bedste bud er faktisk at gå efter en Seat Ibiza, der er bygget på samme undervogn som Polo 6N ( 1994-2000) - også her er gode muligheder for at finde en med Servo ...
tilføjet af .eks. Tarzan
Xantia
kan erhverves for de penge.
tilføjet af Dytbåt
Og det er jo ikke en gang den dyreste...
...men det bliver den..gnækgnæk!
tilføjet af f.eks. Tarzan
Har du nogen erfaringer ?
Så må du gerne komme med dem !
tilføjet af Bilmanden
Xantia
Citroen Xantia er en af de billigste mellemklassebiler på markedet . De er ikke præget af meget rust - undtagen i fjerbenskonsollet - og det er rigtigt dyrt når det går i stykker . Hydrauliksystemet der er helt enestående for Citroen plejer ikke at volde de store problemer - rørene er nu pænt pakket ind - så de ikke som på tidligere modeller skal skiftes i tide og utide . Gaskuglerne kan man få i ombytning til ca 250-300 kroner stykket - det er en udgift så længe der kun sidder 5 stk på bilen - men vælger du en udgave med HYDRACTIV undervogn, så er der 11 gaskugler på bilen - og så er udgiften pludselig en helt anden . Gearskiftet er noget slasket - og indvendigt er en Xantia præget af meget plastic - i en ret billig "kvalitet" . Motorerne holder normalt længe, men de fleste når at få skiftet en toppkaning - eller to - i løbet af deres levetid, og et oliforbrug på 1/2 - 1/1 liter olie pr 1000 kilometer er mere reglen end undtagelsen . Der er ikke mange 10 årige Xantiaer, hvor alt elektrisk virker optimalt - og finder du et endnu ældre eksemplar, så skal du nok ikke regne med at det elektriske virker som det skal.
tilføjet af bilmanden
Nissan Sunny
Nissan Sunny var en af de første små mellemklassebiler, hvor der var servostyring som standard. Allerede modellen fra 1987 (N13) havde nogle af de mere veludstyrede modeller servostyring, men der er nok ikke mange tilbage af den model på markedet ( de er skrottet ) . Gå i stedet efter modellen der hedder Nissan Sunny N14 - de er stort set allesammen standardudstyret med servo . Du skal dog være opmærksom på at rusten er ved at indhendte dem - og især skærmkanter og støddæmpertårne for og bag er gode steder at lede efetr rust . Når servopumpen, eller tandstangen går istykker på en bil med Servo, så koster det dyrt !
Du kan også finde en ældre Mitsubishi Galant model E3 - men det er en af de dyreste biler du kan købe reservedele til overhovedet !