hvorfor spiller reklamerne på temaer som berømmels
jeg føler jeg sidder en smule fast med det næste spørgsmål i min opgave, dette spørgsmål er:
Hvorfor spiller reklamer så meget på temaerne sex, skønhed, penge og berømmelse?
nogen af jer som kan give jeres tanker til det spørgsmål så ville jeg blive rigtig glad 🙂
på forhånd mange tak 🙂 [s]
tilføjet af pinkfyn
hvad
er dine egne tanker om hvorfor det er sådan?
tilføjet af Phusker
Fordi det er det alle drømmer om
Need i say more?
tilføjet af dulkis
De gør de, fordi varen i sig selv
- sjældent siger dig noget. Eksempelvis er cola noget du drikker fordi du er tørstig, men du kunne lige så godt drikke noget andet - vand f.eks. Hvis reklamefolkene så kan overbevise dig over du er cool og med i klikken og får pigen HVIS DU VÆLGER COLA, så er det større chance for du vælger netop det produkt, der gør dig til den fyr, du gerne vil være. Det kan du godt se, ikke?
tilføjet af kasperknop
imageskabende reklamer
Reklamer handler blandt andet om branding af image. Køber du et produkt knytter du dig til et image. Dette er fx grunden til at folk stadigvæk køber axe deodoranter. Godt nok lugter de af rævepis, men i reklamerne scorer man lækre damer ved at bruge axe! Reklamer prøver at spille på vores indre begær efter det idealistiske - om det så for nogle er penge, berømmelse, sex eller hele moletjavsen på en gang!