Når disse anklages for groft at fifle med flysikkerheden.
For øvrigt er vi aldeles enige om, vi ikke har modtaget kritik fra de danske piloter,vedr.kritik
af fugleplagen i Kastrup. Aktindsigt i forbindelse
§ 20 og ministerbesvarelse
Berlingske skrev Danmark krænker luftfartsaftale.
Danmark kan forvente krav om milliarderstatninger,
hvis et fly styrter ned i og omkring københavns
lufthavn, fordi staten har udbygget fugle reservater inden for en radius af 10 km fra lufthavne.
Fugle og flytrafik er en livsfarlig cocktail!
Hvordan vil CPH overleve et brud på international luftfartsaftale.
Vil advokaterne til pårørende ikke straks pege på kritikken mod CPH , hvis et fly styrter og mennesker omkommer
tilføjet af Anonym
Hundrevis af gange om året rammer fugle og fly hinanden i Kastrup
Som flyspotter ved flygrillen ser jeg hvergang i
aftentimerne i maj- juni- juli august, at måger i store flokke trækker ind i lufthanen til gene for de startene og landende fly
tilføjet af Anonym
Børsen skrev. Lufthavnsaktier på kollisionskurs,
Har CPH /s aktionærer penge nok i kassen til,hvis fugle og fly støder sammen.
tilføjet af Anonym
Vurderer Staten fugleliv højere end risikoen for tab af menneskeliv
Hvorfor denne lukkethed fra statens side. omkring fugleproblemernes opståen. Det er jo de rejsende
sikkerhed der står på spil. Hvordan kan staten
fremføre at der ikke er fugleproblemer i Kastrup.
Piloterne og luftfartsselskaber har i årevis
prøvet at råbe myndighederne op omkring problemer med fugle, men forgæves
tilføjet af Anonym
Hvorfor informer CPH ikke de rejsende om risikoen ?
Hvorfor bliver det ikke omtalt over for de rejsende at risikoen for sammenstød mellem fugle og fly er størst i sommermåneder
tilføjet af niels fra SAS
Hvor tier lufthavnen over et alvorligt sikkerhedsproblem med fugle.
Hvorfor bliver sammenstød med fugle og fly ikke
omtalt i medierne. Jeg og min familie skulle ferie og vores fly blev mange timer forsinket på
grund af et Mytravel havde fået fugle i motoren og
måtte retunere og nødlande. En anden meldling fra
lufthavnspersonalet lød på at lufthavnen var invaderet af fugle i et omfang så flylederne forlangte flypladsen ryddet for fugle, af hensynet til flysikkerheden
tilføjet af Sterling piloten
Vi ser altid for mange fugle i Kastrup, når vi lander og letter.
Jeg finder lufthavnens fuglepolitik helt uansvarlig.
tilføjet af Sterling piloten
I årevis har de danske piloter anmodet om en uvildig undersøgelse.
af fugleproblemerne i Kastrup. Men forgæves?
De danske piloter forstår ikke en afvisning af
et så alvorligt problem der kan få katastrofale
konsekvenser.
tilføjet af nordjyden 1
Hvor er partiet Venstre, som lovede piloterne en uvildig undersøgelse?
Hvordan kan Venstre som et ansvarligt parti medvirke til sikkerhedssvigt. Venstre havde
tidligere kritiseret Sven Auken og flere
trafikministre for ikke at imødekomme
piloternes rimmeligesikkerhedskrav omkring en uvildig undersøgelse, af hensynet til internationale rejsende
tilføjet af Trols
Ja Venstre politik er ligeså utroværdig som alle de andres partier.
Det er vel rimmeligt med uvildig undersøgelse,når
fugle vækker grund til bekymring i Kastrup Lufthavn.
tilføjet af SLV
Højt at flyve dybt at falde med jetmotorer ødelagt af fugle.
Ingen naboer til Københavns Lufthavn er i tvivl om, katastrofale fugleproblemer med det voldsomme skyderi for at jage fuglene væk fra flypladsen
tilføjet af Frank SAS
Det er godt at nogen vil denne pinlige debat op, omkring myndighedssvigt der truer flytrafikken
Man skal 100% blind for ikke at se, at lufthavnen har et alvorligt fugleproblem og et moralsk forklarings.informations problem, når de rejsende sætter tilrette i flyet før afrejsen
tilføjet af Ornis consult. Jeppe
Vil skal leve med risikoen, for fuglene kom før mennesket trang til at flyve.
Derfor har vi anbefalet politikerne at placere talrige fuglereservater selv få km fra lufthavnen i Kastrup med de omkostninger det kan have for flytrafikken.
Derfor har vi objektivt anbefalet samtlige planmyndigheder og politikere det nødvendige i
placering af fuglereservater ,fordi disse fugleområder lå der før man begyndte flyve og anlægge lufthavne.
tilføjet af SLV ansat
Tåbeligt at medvirke til grov manipulation, når man hedder Statens Luftfartsvæsen
Hvordan kunne Staten Luftfartsvæsen være imod oprettelsen af fuglereservater i firserne og først
i halvfemserne, med begundelsen "livsfarlige".
Spørgmålet her i 2005, kræver svar fra Staten Luftfartsvæsen ,hvorfor ligger her en række livsfarlige fuglereservater, beliggende i en forbuds og sikkerhedszone der kræver afstand på 10 km fra lufthavne.
tilføjet af niels jensen
Hvis er tale om manipulation fra fuglevennernes side, bør de retsfølges.
Lad disse rabiate fugletosser betale regningen når
fugle og fly støder sammen, ofte med væsentlige
skader på flyene.
tilføjet af ansat i Billund Lufthavn
Hvor holder Venstre ikke hvad de lover omkring et kasseeftersyn af luftfartsstyrelsen.
Det tidligere været fremme i medierne, ( det syge
Luftfartsvæsen) om omfattende rod og manipulation og manglende tilsyn med lufthavnene i denne styrelse.
tilføjet af SAS ansat
Tåbeligt at lyve om sikkerhedsforholdene i Københavns Lufthavn.
Hvorfor har Venstre ikke grebet ind forlængst.
Det er groft hasardspil med menneskers liv og førlighed.
tilføjet af niels jensen
Fugle og flytrafik. Se det med egne øjne. På adressen
Er i klar over? at lufthavnen tidligere er politianmeldt for at sætte andres liv i fare.
Står vi borgere med myndighed som ved fyrværkeri
ulykken i Seeest, der ikke kender sit ansvar.
Ligesom andre politianmeldelser mod en kritiseret
myndighed, blev sagen dengang afvist og henlagt
med lufthavnens egne tankevækkende undersøgelser.
tilføjet af Inger jensen
Jeg er dybt bekymret over, at myndigheder spiller hasard med vores sikkerhed
Hvordan kan nogen ansvarlig person tillade sig at
lægge fuglereservater rundt omkring en international lufthavn med så operationer.
Alle eksperter er jo enige om, at fugle og flytrafik er en livsfarlig cocktail.
tilføjet af Frank SAS
Det har de næppe?. aktiekapitalen kan forsvinde som dug for solen
Sådan kan det gå når sandheden er ilde hørt og man
med alle midler krampaktigt prøver at holde kritiken bag lukkede døre. Enhver ved jo at løgn og bedrag i et retslig efterspil, i forbindelse
flyulykke kan koste milliarder.
tilføjet af Inger jensen 2 rettelse m...
Jeg er dybt bekymret over, at myndigheder spiller hasard med vores sikkerhed
Hvordan kan nogen ansvarlig person tillade sig at
lægge fuglereservater rundt omkring en international lufthavn med så mange operationer.
Alle eksperter er jo enige om, at fugle og flytrafik er en livsfarlig cocktail.
tilføjet af marcus
Miljøfolk er yderst livsfarlige når de prøver at opnå fuld kontrol med luftfartsaktivitet
Ved Københavns lufthavn var det de samme folk
der krævede fredning, der idag udgør den fulde kontrol med alle berørte myndigheder, når risikoen for sammen stød mellem fugle og fly skal vurderes.
Ingen gider at høre på, når de danske piloter gennem flere år har utalt frygt for flysikkerheden.
Miljøfolkene ved bedre end andre,fordi de selv peger på at de er fugleeksperterne.
tilføjet af s-e-n
Det siges , at en H.C, Andersen historier er genopstået i en ny udgave, i Københavns Lufthavn
Det siges at lufthavnen har fået den ypperste fugleeskpert, sågar en rigtig videnskabsmand der bistår den vitale trafikafdeling og den ansvarlige ledelse med viden.
Resultaterne syntes enestående og ordlyden næsten for fantastisk til, at være sandt!.
Vores videnskabelige mågetjenneste har trænet og dresseret fuglene til flyve uden om lufthavnen?. Vi har med stort held, og en helhjertet grøn indsats på fugleøen Saltholm, fået mågerne til flyve mod Sverige.
De ansatte,piloterne og mågejægerne råber ikke, "ingen tøj på",men manglende syn for sagen?
tilføjet af Jette fra Kastrup
Hvad bilder ledelsen sig ind, at dække over så synlige fugleproblemer
http://flightlevel.20megsfree.com/
Man kan ikke være tvilv om at lufthavnsledelsen har væsentlige forklaringsproblemer overfor selskabet aktionærer.
Jeg er rystet når jeg og andre kikker med på
den nye strandvej, hvor flyene passager lige henover og ofte gennem fugleflokke med 200-300
kilometer i timen.
En bekymret aktionær
tilføjet af Frank SAS
Det er godt, at nogen vil tage en sag op at denne alvorlige karakter, omkring mennesker i livsfare
God vind Axilarator
tilføjet af jens peter
Der skal lig på bordet før myndighederne reagerer.
De ansvarlige er desværre dem der skal sørge at vi alle kan flyve trygt og sikkert. De er desværre heller ikke enige med de Danske piloter, der ligefrem frygter for flysikkerheden og rejsende.
tilføjet af miljøf.
Havde man forventet andet end en afvisning, af en så pinlig sikkerhedssag
Afvisningen af politianmeldsen var slag i hovedet
på ca 1400 retsbevidste naboer til lufthavnen, der alle frygter for flysikkerheden og de omliggende byområder.
tilføjet af Jens fra Farsø
Hvor er de ansvarlige politikere henne, når flytrafikken trues af statens fuglereservater
De bør politianmeldeles for at forringe flysikkerheden, fordi staten udbygger ulovlige fuglerese...
Internationale og den nationale luftfarts-bekendtgørelse BL 3-16, kræver afstande på 10 -13 km fra fuglereservater og kunstige søer, til lufthavne.
I Kastrup ligger reservaterne og flere kunstige
søer kun 2-3 km fra lufthavnen og lige så kritisabelt netop hvor flyene passager lavt henover ved start og landinger , hvilket må anses
for at være ulovligt?
Er det Trafikministeren eller miljøministeren der
bør anmeldes til politiet?
tilføjet af Inger jensen
Der bør overvejes om der grundlag for rejse en sigtelse mod dem begge.
Hvis et fly styrter ned forårsaget af fugle, i Kastrup, må de politiske ansvarlige gøres økonomisk ansvarlige
Netop en sag der har været fremme i medierne, omkring milliarderstatninger
tilføjet af Frank SAS
Kære politikere, jeres lovgivning koster luftfartsselskaberne hvert år op imod 100 millioner.
Sover de trafikpolitiske ordførerer en tornerose søvn? hvor længe skal vi vente på politisk indg...
De trafikpolitiske ordførere i Folketinget bør øjeblikkelig kræve nedlæggelse af fugle reservaterne i København Lufthavns sikkerheds og kontrolzone, af hensynet til de internationale
rejsende