15tilføjet af

kom igen mærsk

så fik Sydkorea en kæmpe ordre på11 mia. kr.
det ville være en gestus hvis de skibe skulle bygges i danmark. mærsk betaler trods alt ikke skat i danmark. opera huset fik jo, men det koster så stats kassen 80 mio. kr om året.
http://jp.dk/jptv/nyheder_erhverv/article2347000.ece
tilføjet af

Man køber vel,

hvor tilbuddet er bedst.
tilføjet af

Gør man nu også lige det?.

Hvis odren på de Ca. 20- milliarder var lagt i Danmark, hvor mange arb-pladser ville det så ikke havde givet, og hvor meget kunne man så ikke havde sat skatten ned Pga det.
Men mærsk vil da skide på Danmark.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
PSs: de 20- milliarder var det jeg hørte i radioen i går, da der er tale om betydeligt flere skibe.
tilføjet af

Hvad har de arbejdsløse gjort dig

Lad os være i fred med jeres forpulede arbejde
tilføjet af

Mærsk er jo presset

Det gælder om at kunne konkurrere på fragten.
Det kommer ikke til at hænge sammen hvis han skal have produceret de skibe i Danmark og betale stor løn til luxushungrende danske arbejdere der skal aflevere en del af deres løn til pamperne i LO-toppen.
tilføjet af

Her er et forslag

De røde starter deres eget redderi, og får bygget skibe på Lindø.
Så vil det vise sig, om alle de fair teorier og brandtaler lever op til de rødes overbevisning om egne storslåede evner. Man skal bare arbejde 12 minutter mere, så lykkes alt. Ligesom med dagbladet Aktuelt. 😃
tilføjet af

Man køber vel det bedste tilbud.

Man kunne vel også tænke lidt på , alle de arbejdsløse der er i Danmark.Hvem har lavet den alt for store arbejdsløshed , det er da ikke de arbejdsløse.
Hele tiden arbejdsløsheds problemer , arbejdsløsheds straffe.Tvangsaktivering , ingen indtægter for mange arbejdsløse , a - kassen / kontanthjælp / formue problemerne. Arbejdsløshed kan være invaliderende.
Barske incasso og RKI. sager.RKI., problemer med lån ( hvor man har mest behov for økonomisk hjælp ) , problemer med kredit køb ( det må skabe arbejdsløshed ), indgå en lejekontrakt 😉?.
På grund af en alt for stor arbejdsløshed , og rigtig mange sociale begivenheder.
tilføjet af

Penge til pamperne i LO toppen.

Der er rigtig meget med fagforeningstvang.
tilføjet af

lad os da vende den sag igen

1. det er for dyrt at lave dem i danmark.
2. vi har ikke eksparti sen til at bygge skibe i den størrelse
3. skibene som Mærsk skal have bygget er så store de IKKE kan sejle i dansk farvand.
der er kun 7 havne i europa som kan modtage skibe i den størrelse
4 hyundai fabrikken i Korea er verdens største skibsværft som har som speciale at lave super store skibe og det er billigt og hurtigt.
tilføjet af

hvor skulle de

så bygge dem?
Nakskov skibsværft er lukket, lindø måske??
Hvilket skibsværft i DK kan bygge skibe i den størelse??
tilføjet af

Her er et forslag mere

Som tidligere nævnt, bør "nogen" med indsigt komme med en afhandling ohvad er arbejde er, hvad vil vi med det, hvordan håndterer vi det osv.
Jeg har aldrig været ude for en virksomhed ikke ved hvad de vil med deres mål og midler.
Ikke nogen der har klaret sig ihvertfald.
Men forretningen Danmark kører efter de for hånden værende søms princip.
"Det er arbejdsgivernes skyld" den er gentaget så mange gange, man skulle tro den var slidt ned til sokkeholderne, men nej. Den røde propaganda kører stadig med den gamle traver.
Prøv lige at bruge den indvendige side. Det er arbejdsgiverne, der giver arbejde.
Hvordan pokker kan det så være deres skyld.
Hvorfor er det ikke fagforeningernes skyld. Det er dem der siger de kan og gør alt for medlemmerne. Hvorfor har de ikke som en af deres fornemste opgaver at skaffe arbejde til alle? Jeg spørger bare.
Hvis en forretnings afsætning går lidt trægt, laver de udsalg.
Hvad gør fagforeningerne. De sender bondetampen Harald Børsting på gaden sammen med alle de andre, og kræver dit og dat. Aldrig nogen sinde, ALDRIG, har der været et tilbud fra den kant.
Det hele er forstenet uden nytænkning.
En produktionsvirksomhed er pisket nød til at tænke i stadigt mere rationel produktion, ellers bliver de overhalet med 120km. i timen. Deres interesse er ikke først og fremmest at tænke i hvordan man skal bruge flere ansatte til at producere en vare.
Hvis virksomheden er dygtig, kan den øge sin markedsandel og ansætte flere. klart nok.
Der er mange aspekter at tænke nærmere over.
tilføjet af

Hej Polle

Naturligvis vil Mærsk skide på dig og alle os andre.
Mærsk er ikke et bistandskontor.
Det er en virksomhed,
der skal klare sig ude i den virkelige verden,
og tjene penge til sin egen aktionær familie.
Derfor agerer de som ansvarlige virksomheds ledere,
og planter ordren der,
hvor det tjener Mærsk bedst.
Det er en selvfølgelig naturlov.
Dine socialistiske retningslinjer,
kommer du ikke langt med,
i den virkelige verden.
Som med alt andet,
flytter virksomhederne derhen,
hvor arbejdet er billigst.
Det kan du ikke stoppe,
men du kan sætte dine lønkrav ned,
og din arbejds vilje op,
så kunne det være,
at samme Mærsk lagde den næste order i Danmark.
Nu gør du absolut intet andet,
end at råbe og skrige i blinde,
og i medens smutter endnu flere ordrer ud af landet.
Det bliver de ved og ved med,
lige til du og de andre socialister vågner op,
og får øje på virkeligheden.
Den har vi i blå stue set for længst.
Derfor er vi nutidsansvarlige.
M.v.h.
Charlee
tilføjet af

Hvorfor skulle Maersk dog det?

Tror du Maersk kunne have fået nøjagtig samme kvalitet og mængde til 11 mia. kr, hvis det
skulle foregå i DK? Nej - det var blevet langt dyrere, så selvfølgelig har Maersk da truffet den rigtige beslutning
tilføjet af

Ja - selvfølgelig gør man da det

Det gælder i det store som i det små. Jeg handler da også øl og vin i Tyskland for at spare penge. Meget naturligt.
tilføjet af

Skulle manden åbne underskuds værftet?

tilføjet af

Det uhyggelige

Er vel at beregningerene på "hullet"/tunnellen er hvis elementerene bliver bygget i polen, ellers vil hullet/"tunnellen" blive Ca 3,7- milliarder-Kr dyrer, henviser til folketidne D:19/2-2011 side 6.
Så vi får intet ud af det, altså med arb-pladser.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.