Kommuners "konflikthåndtering!"
😃
Det er da den rene elendighed med de kommuner. Går de ikke på kurser i konflikthåndtering og takling af klienter?
Jeg ringede ind på kommunen i dag for at høre om de havde et job hængende på deres opslagstavle. Jeg ringede fordi jeg har langt at køre, og det er aldrig til at finde en parkeringsplads.
Men i stedet fik jeg et foredrag om, hvordan jeg engang imellem skulle komme ind og kigge på tavlen samt en masse andre uvedkommende opfordringer i kølvandet, jeg selv kunne have fundet ud af. Det brugte hun mange kræfter på, at fortælle mig. Hun kunne have nøjedes med at ridse jobbene op hurtigt for mig og sige "vi oplyser ikke stillinger telefonisk længere", så var den skid slået, og resten ville have været op til mig. Men nej - hele "omsorgsapparatet" gik igang og hun var ikke til at stoppe. Jo mere hun snakkede, jo mere voksede min irritation. Til sidst sagde jeg til hende, at jeg syntes hun snakkede til mig som om jeg var et barn. Men det skulle jeg ikke have sagt. - Så begyndte hun at afbryde mig og sagde med skinger stemme: "nu vil jeg gerne have at du sænker stemmen!!!!!!!" Så klappede jeg røret på. Der blev det altså for meget.
Jeg tænker på: hvis hun synes det var en iorden måde at være på, og at det var mig der havde fejlen, gad vide om hun også snakker sådan til sin egen chef?????
Havde jeg været chef i en virksomhed og hun som ansat gav mig en masse "gode råd", jeg ikke havde opfordret til, så var hun blevet losset ud på gaden med omgående virkning med et skoaftryk på rumpen! aldrig om jeg ville have sådan en idiot på mit kontor.
Kommuners konflikthåndtering! 😖 Tja, hun formåede da i hvert fald at gøre mig ked af det og i dårligt humør - på baggrund af ingen verdens ting. Jeg kan godt forstå hvorfor folk set rødt, når de har været på besøg hos deres sagsbehandlere og de kommer med større ting.
Det er da den rene elendighed med de kommuner. Går de ikke på kurser i konflikthåndtering og takling af klienter?
Jeg ringede ind på kommunen i dag for at høre om de havde et job hængende på deres opslagstavle. Jeg ringede fordi jeg har langt at køre, og det er aldrig til at finde en parkeringsplads.
Men i stedet fik jeg et foredrag om, hvordan jeg engang imellem skulle komme ind og kigge på tavlen samt en masse andre uvedkommende opfordringer i kølvandet, jeg selv kunne have fundet ud af. Det brugte hun mange kræfter på, at fortælle mig. Hun kunne have nøjedes med at ridse jobbene op hurtigt for mig og sige "vi oplyser ikke stillinger telefonisk længere", så var den skid slået, og resten ville have været op til mig. Men nej - hele "omsorgsapparatet" gik igang og hun var ikke til at stoppe. Jo mere hun snakkede, jo mere voksede min irritation. Til sidst sagde jeg til hende, at jeg syntes hun snakkede til mig som om jeg var et barn. Men det skulle jeg ikke have sagt. - Så begyndte hun at afbryde mig og sagde med skinger stemme: "nu vil jeg gerne have at du sænker stemmen!!!!!!!" Så klappede jeg røret på. Der blev det altså for meget.
Jeg tænker på: hvis hun synes det var en iorden måde at være på, og at det var mig der havde fejlen, gad vide om hun også snakker sådan til sin egen chef?????
Havde jeg været chef i en virksomhed og hun som ansat gav mig en masse "gode råd", jeg ikke havde opfordret til, så var hun blevet losset ud på gaden med omgående virkning med et skoaftryk på rumpen! aldrig om jeg ville have sådan en idiot på mit kontor.
Kommuners konflikthåndtering! 😖 Tja, hun formåede da i hvert fald at gøre mig ked af det og i dårligt humør - på baggrund af ingen verdens ting. Jeg kan godt forstå hvorfor folk set rødt, når de har været på besøg hos deres sagsbehandlere og de kommer med større ting.