3tilføjet af

løb en resiko

min bil trænger til at få skiftet tænd rem...
har jeg fået afvide af en mekaniker..
så han siger derfor at min bil ik er i stand til at køre fra Danmark til berlin i tyskland..
en tur på ca 700-800 km....

jeg kører på motorvej vær fredag en lile tur på 110 km... det går fint og jeg har ikke haft problemer...
hvad mener i... er den i stand til at køre den lange tur..
tilføjet af

Fjollet spørgsmål

Man kan da ikke svare på det spørgsmål, hvis din mekaniker siger den skal skiftes så havde jeg gjort det. Ryger den så banker stemplerne mod dine ventiler og så kan topstykket være alvorlig skadet. Hvad er problemet i og få den skiftet? Men hvordan skulle man igennem sol kunne vurdere hvor langt din bil kan køre????
tilføjet af

I bilens instruktionsbog

...står der, hvor mange km du kan køre, inden bilen skal have skiftet tandremmen. Hvis du er over den grænse, ville jeg få den skiftet. Mange værksteder sætter også et mærke med km-standen ved sidste skift på i selve motorrummet, så du kan se, hvornår den trænger.
Hvorfor vil du absolut udsætte skiftet af tandremmen? Det skal jo gøres på et tidspunkt. Som skrevet i andet indlæg risikerer du jo udgifter, som er meget større end et skift af en tandrem. Det er da muligt, at du kan køre turen til Berlin, det er også muligt, at du ikke kan. Spørgsmålet er vel: Vil du løbe risikoen???
mvh hønemor1001
tilføjet af

Chance

På min bil bør tandremmen skiftes for hver 60.000 km. Men den kan sikkert holde til 100.000 km. Måske kan den ikke, det er lidt af et lotteri. Det koster vel en 1000 kr. at få den skiftet. Noget billigere end at skifte motor. (På en heldig dag overlever motoren en knækket rem) Hvis råd, ville jeg nok få det ordnet inden turen. Din bil skal køre 7-8 gange det normale med høj hastighed, hvorved risikoen for et brud er forøget. Eller... Få den skiftet i Berlin og spar penge!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.