11tilføjet af

Mørklagte cyklister beder om døden

Her i November - dagen efter vintertidens indførelse, ser jeg, at kun hver tiende cyklist finder det nødvendigt at have lys og reflekser på cyklen.
Tjah, jeg sidder i min firhjulstrækker, med air-bags, sikkerheds-cele, servo-styring, sorrund-sound og classic-music.
Men det generer mig, at få buler i bilen, at ødelægge menneskeliv på skæbner på to hjul uden hjerne, fordi de ikke kan/vil køre med cykel-lys.
Heldigvis har jeg retten, hestekræfterne og helbredet på min side - her i min 4-hjuls-trækker.
Men kan nogle cyklister ikke fortælle mig, hvorfor de ikke gider sikre sig selv med lys?
Og til jer med Christiania-cykler med forlad, børnene i forkurven som stødfangere: er det for at komme jeres børn til livs, at i ikke gider køre med cykel-lys og reflekser.
Jeg er spændt på en god debat herom.
Dansk Cyklist Forbund må da have en god sag, at gavne deres kontingentindtægter godt med?
Og måske Helligånden René La Cour, RÅdet for større færdselssikkerhed gider udtale sig?
Hvad mener du om mørke cyklister?
Er de selv ude om at dø/blive invalide?
Slak billisterne OGSÅ betale for deres forsømmelser?
tilføjet af

Jeg sagsøger mørke-cyklister.

Gider ikke finde mig i noget fra deres side.
De kører som tosser, og har intet at miste (bort set fra deres liv, de i forvejen ikke har).
Hvis de ikke ser sig for, skal du ikke føle skam over at høre metallyden under skærmkassen, men forlange psykologisk-krisehjælp, og sagsøge offerets forsikring for de men, vedkommende har påført dig, ved ikke at køre med kørelys!
tilføjet af

krig i færdslen er farligt

og had mod forskellige grupper af trafikanter er direkte livsfarligt. Men jeg må sige at jeg selv har et indebrændt had mod alle trafikanter (lige fra fodgængere over cyklister til bilister), der anvender mp3-afspillere eller på anden måde hører meget højt musik, hvorved de ikke har hørbar opmærksomhed på frafikken. Men jeg udviser ikke aggresiv adfærd af den grund.
Svaret mht. mørke og cyklister er naturligvis LYGTER! Jeg selv cykler ca 50km om dagen, hvoraf de 30 er på helt mørk landevej. Til dette formål har jeg investeret NAV-DYNAMO, den er mildest talt effektiv, jeg kan lyse vejen helt op mindst 50 meter foran mig og gøre mig så synlig at modkørende bilister nogle gange beder mig om at blænde ned :o) I de tilfælde retter jeg dog blot min forlygte lidt nedad, hihi.
Men jeg giver dig helt ret: cyklister uden lygter afsiger deres egen dødsdom!
tilføjet af

Må jeg stille dig et spørgsmål

cykler du af og til? ...altså er du en gang imellem en af dem du hader?
tilføjet af

Elsk dig selv

Hvis manden overholder reglerne og benytter sig af de dertil indrettede cykel lygter er han vel ikke❓ Hvis han vel og mærke fra tid til anden vover sig uden for sin fede firhjuler :)
tilføjet af

Mange cyklister.

Flirter med døden, for de Røde organisationer siger jo at de bare kan blive slået ihjel..... det sker der ikke noget ved, for det er den anden part i ulykken der får skylden!........... ja!, de er sgu kloge disse Røde!.
tilføjet af

Til Komodavaranen: JAj jeg gør så!

Cykler faktisk mere, end jeg køre i min firehjuls-trækker.
Og da jeg ved hvor svært det er at se mørklagte cyklister, og samtidig er bevidst om, at man sjældent får buler og smadrede kranie og ribben i biler, er sandheden jo nok, at man er sin egen lykke-smed.
Men valget er jo dit.
Jeg kører på cykel med en orange vest med refleksbrikker, 20 kroner fra netto, og som ovengængeren, med kraftige cykellygter - ikke for politiets skyld, men for mit livs skyld.
Há et fortsag godt liv - så længe det varer som mørklagt cyklist!.
Amen.
tilføjet af

til cyklist haderen

"Tjah, jeg sidder i min firhjulstrækker, med air-bags, sikkerheds-cele, servo-styring, sorrund-sound og classic-music. "
"Heldigvis har jeg retten, hestekræfterne og helbredet på min side - her i min 4-hjuls-trækker."
Hmmm ja ok,indlægget som sådan er ok,men her lugter meget af blærerøv.... altså hvad har din 4-hjulstrækker og surround sound at gøre med cyklister som kører uden lys?? Det er rart at vide at du bruger sikkerhedssele,flot,men er da ligeglad med om din bil har servostyring og diverse.....
M.v.h en fra Malmö
tilføjet af

TIl ham fra Malmø

Det er sikkert i en bil med sikkerhedsudstyr.
Men hvor sikkert er det at cykle.
At cykle sikkert, er man selv medbestemmende med sikkerhed at gøre.
Man kan bruge lygter, cykel-hjelm, ekstra bremser og omtanke.
Men cykler er og bliver bløde / usikker i trafikanten.
Hejsan Sverige.
tilføjet af

De prioriterer forkert

tror desværre der er mange der tænker, at politiet nok ikke opdager dem, så risikoen for at skulle af med 500 kr eller hvor meget det nu er, er ikke så stor. Derfor gider de ikke tage lygter på.
Det er bare helt forkert at tænke sådan. Man skal jo tænke i liv, men det er som om, at det tager man bare for givet, uhyggeligt nok.
Det er en god ting ved at bo i Kbh, hvis man skulle være uheldig at lygten har ligget tændt i tasken og derfor ikke virker når man skal bruge den, så er der heldigvis så lyst, så risikoen for at komme til skade, er væsentligt mindre
tilføjet af

Cyklist haderen??

Det er ikke ham men hende og min profil kan du finde under navnet remember--me,gider ikke logge på.... Det var absoulut ikke det jeg skrev,det er da klart at en bil kan klare mere end en cykel det ved selv min nevø,men jeg skrev jo at der ingen grund er til at blære sig med sin 4-hjuls-trækker,surround sound og andet når man skriver om mørklagte cyklister,altså jeg tror næppe at din sourround system eller den klassiske musik vil hjælpe dig hvis skaden skulle ske.... Det hjælper da lidt på det at du har en 4-hjuls-trækker men selv det er unødvendigt at skrive.... Skal jeg også begynde at skrive hvad jeg har af biler eftersom jeg bor i Sverige....plat
tilføjet af

"Objektivt ansvar"

er i virkeligheden sprogperversion af værste skuffe. I virkeligheden drejer det sig, ved dette assurancetekniske begreb om DYB subjektiv tilkendelse af ansvar pr. definition, simpelthen fordi man er så dum at have en trafikuddannelse og et kørekort.
Du har ikke nogen "ret" på din side (den slags er altid ret farligt at tale om, ihvertfald i trafikken), men da du er lovpligtigt ansvarsforsikret, og dette er frivilligt for cyklisten (der er heller ingen der tvinger dem til at kende færdselsreglerne før de sætter sig op på cyklen med hovedet under armen) er det konsekvent dig der har ansvaret.
Vi ved jo alle, at de fleste tilskadekomne cyklister i virkeligheden selv er skyld i deres tilskadekomster. Ser man dagligt hvordan de gebærder sig i Københavns trafik kan det egentlig undre at der ikke sker mere. Vi må simpelthen være verdens bedste billister i dette land.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.