5tilføjet af

Nyrup kunne ikke - Gadaffi kan godt!

få IC4 tog leveret til tiden??
Hvem husker ikke Nyrups trafikminister Sonja Mikkelsen der i sin store kløgtige visdom skrinlagde det dengang igangværende projekt med at sætte køreledninger op langs alle hovedstrækninger i det danske jernbanenet - altså en vision der gik videre end blot at elektricificere strækningen mellem Padborg og København som vi kender det idag af hensyn til godstogstrafikken mellem Tyskland og Sverige.
Sonja Mikkelsen havde fået et tilbud på nogle dieseldrevne IC4 tog af nogle charmerende italienere i fine skræddersyede jakkesæt, så nu behøvede Danmark ikke elektriske tog som resten af Europa. "Skiiide smart egon he he"
Nu kan vi så erfare at Gadaffi der ligesom Poul Nyrup hellere vil køre i IC4 godt kan få sine IC4 tog til tiden.
Burde man ikke nedsætte en undersøgelseskommision der kunne kulegrave den tidligere Nyrupregerings meget smuds og mange skelletter i skabene🙁
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/02/18/125248.htm?rs s=true
tilføjet af

Nu kommer der køreledninger Ringsted - Rødby

Og dermed er en stor del af Sjælland elektrificeret med undtagelse af Roskilde Kalundborg og den skæve Roskilde - Næstved.
Men Danmark er jo et ret hjernedødt land at være togoperatør i og derfor kan staten kun få sit ejet jernbaneselskab til at køre de fleste strækninger - når DSB privatiseres så går der højst et par år, så ligger størstedelen af DSB's forretning i udlandet, og man er ikke længere underlagt tåbelige politikeres beslutninger.
Når DSBFirst vinder de kommende højhastighedsforbindelser i Sverige, så er DSB større i Sverige end i Danmark.
tilføjet af

Høvdinge og indianere

En af mine venner har været ansat i DSB, han siger der er for mange æggehoveder i DSB.
Jeg ville mene det ville være en fordel hvis de gik fra at køre med ottekantede hjul til runde.
Hvorfor kan kineserne lave magnetdrift, når vi på det nærmeste kører med kulfyrede tog.
Har man kørt med tog i Japan, ved man hvor godt det kan gøres med den nuværende teknik.
Vi burde hutigst muligt lave en Kattegatbro med magnetdrift. Men de tumper i folketinget siger "den der ager med stude kommer også frem"
tilføjet af

Mullaherne bruger jo skidtet med det samme

Uagtet at vores første 3-4 togsæt har præsteret at køre herop skal de stadig testes 2-3 år før alle godkendelser kommer på plads, de kan pisse frem og tilbage på en teststrækning i dagevis uden problemer, men DSB tør sgu ikke sende dem gennem Storebæltstunellen, bortset fra et par togsæt der nu kører tværs over landet.
Årsagen er vel den overkill computerstyring som DSB og de ikke helt så intelligente italienske inginiører har kæmpet med i flere år. Hvad fanden skal alt det computerteknik til, bortset fra lysbilledinformation om stationerne til passagererne, det var da for helvede muligt at lave et godt tog med gammeldags gennemprøvet teknik der aldrig svigter, men det skulle død og pine være High Tech.
Nu er der få togsæt i brug, nogle står og samler støv i Århus og Randers da de endnu ikke er prøvekørt, og hovedparten står stadig i Italien.
Hvis de resterende også skal gennemtestes i flere år er det første togsæt så gammelt at det skal hugges op før de kan tage det sidst ankomne i brug 😃😃
Da DSB fik nye S-tog skete det over en meget kort årrække, og der skulle ikke nær så mange tests til.
tilføjet af

Nyrup mig her og der

hvad med og du fortalte om overvægtige Løkke mislykkede politik
tilføjet af

Skal han da finde på en løgnhistorie:%

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.