Skal jeg gribe ind? (arbejdspladsen)
Jeg har en kort tidsbegrænset studiestilling og på denne arbejdsplads er det bl.a. mig som er medkoordinator på nogle projekter, som det så fint hedder.
En af mine projektledere er begyndt at virke stresset og jeg er i tvivl om det er mig der skal gribe ind. Jeg er begyndt at kende ham lidt, fordi han skal overgå til et andet projekt og jeg skal hjælpe med at køre den nye kollega ind i hans projekt
Han er helt sikkert den klassiske idealisttype som tager hænderne for fulde og har svært ved at sige nej. På hjemmefronten går det vist ikke helt godt og han har studie ved siden af plus alt hvad han ellers laver i sin fritid. Han er meget aktiv generelt.
Nu har jeg selv haft kendskab til en der er gået ned med stress og jeg kan se at denne projektleder er begyndt at få de samme symptomer. Han glemmer at han svarer på mails og laver aftaler osv. Han er i det hele taget rigtig distræt og sådan plejer han slet ikke at være. Og symptomerne tager til.
Nu er jeg generelt meget opmærksom på mine kollegaer og er ikke bange for at gribe ind. Men i dette tilfælde er jeg lidt i tvivl. Jeg kender ham ikke så godt, jeg er kun ansat tidsbegrænset og da han er ansat "over" mig, ved jeg ikke om jeg skal tage det med nogle af hans kollegaer som kender ham i stedet, eller om jeg bare skal lade det være en sag mellem ham og mig? Pt arbejder han tættest på mig nemlig.
Jeg vil ikke blande mig i hans personlige færden derhjemme, men jeg er bekymret for hans helbred og da vi jo har ressourcer på arbejdspladsen til at hjælpe stressramte, så ville det være meget dumt ikke at forsøge at benytte sig af dem. Men igen, hvem skal blande sig og hvor mange?
En af mine projektledere er begyndt at virke stresset og jeg er i tvivl om det er mig der skal gribe ind. Jeg er begyndt at kende ham lidt, fordi han skal overgå til et andet projekt og jeg skal hjælpe med at køre den nye kollega ind i hans projekt
Han er helt sikkert den klassiske idealisttype som tager hænderne for fulde og har svært ved at sige nej. På hjemmefronten går det vist ikke helt godt og han har studie ved siden af plus alt hvad han ellers laver i sin fritid. Han er meget aktiv generelt.
Nu har jeg selv haft kendskab til en der er gået ned med stress og jeg kan se at denne projektleder er begyndt at få de samme symptomer. Han glemmer at han svarer på mails og laver aftaler osv. Han er i det hele taget rigtig distræt og sådan plejer han slet ikke at være. Og symptomerne tager til.
Nu er jeg generelt meget opmærksom på mine kollegaer og er ikke bange for at gribe ind. Men i dette tilfælde er jeg lidt i tvivl. Jeg kender ham ikke så godt, jeg er kun ansat tidsbegrænset og da han er ansat "over" mig, ved jeg ikke om jeg skal tage det med nogle af hans kollegaer som kender ham i stedet, eller om jeg bare skal lade det være en sag mellem ham og mig? Pt arbejder han tættest på mig nemlig.
Jeg vil ikke blande mig i hans personlige færden derhjemme, men jeg er bekymret for hans helbred og da vi jo har ressourcer på arbejdspladsen til at hjælpe stressramte, så ville det være meget dumt ikke at forsøge at benytte sig af dem. Men igen, hvem skal blande sig og hvor mange?