28tilføjet af

SOL mail, ny driftstatus mandag 3. november

Hej Alle,
Status på SOL mail er opdateret:
http://www.sol.dk/support/drift/besked/index.jsp?aid=231331
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af

Prioritering af flytning

Hej Scherz
Vil blot tilkendgive et ønske om at jeres leverandører sætter flytning af adressebøger forest i køen,må jo erkende at hukommelsen ikke rækker til og huske de e-mail adresser som ligger i adressebogen. Og skal der foretages et valg mellem adresser og mail foretrækker jeg adresserserne.
Venlig hilsen
Mr. Hansen
tilføjet af

Det gør jeg ikke

altså ønsker at få adresserne først, jeg vil gerne have mine mange mails nu
tilføjet af

Jeg kan ikke engang klikke mig ind på min mail-box

Selvom jeg er logget ind og det hele, fungerer det bare ikke.
Så snart jeg klikker på "MAIL", skriver den error on page igen og igen...
Hvad sker der lige?
/Klokken
tilføjet af

login til mail box

Hej Klokkeblomst
Har du læst driftstatus på login problemer:
http://www.sol.dk/support/drift/besked/index.jsp?aid=231688
Jeg kan forstå på enkelte brugere, at de har kunne logge ind, senere ikke kunne og nu kan igen. Vi undersøger i øjeblikket, om det er en generel fejl.
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af

Fejl på siden

Jeg får at vide der er fejl på siden.
tilføjet af

Præcis sammen fejl

var på fredag aften - har ikke været on-line på mailen siden, øv .....
tilføjet af

Prøv

at logge ud og så skrive brugernavn og kode og log ind... Derefter er det muligt, at I kan komme ind på mailen. Det virkede for mig.
tilføjet af

Har lige prøvet

Dit råd, men kan stadig ikke komme på mailen.
Der er fejl på siden får jeg stadig at vide.
tilføjet af

FYI

- jeg har den periodisk. Det virker næsten som om, I har lavet "bølge".
tilføjet af

Så er der

nok ikke så meget andet at gøre, end at ringe til Eniro. De hjalp mig i første omgang. Min mail virker nu, men ingen kontakter og gemte mails. Vemter spændt på overførelsen....
tilføjet af

Tidshorisont???

Hej Scherz
I skriver under driftsstatus
"TIDSHORISONT?
Lige nu er halvdelen af de konti, der er logget ind også blevet flyttet til den nye tjeneste. Det betyder, at det kan tage op til et par dage før Jer der har logget ind modtager Jeres gamle mails....."
Jeg loggede på fredag omkring kl. 9.00, og har stadig ikke fået opdateret - det er vist efterhånden lidt mere end "et par dage" - eller hvad?
I skriver også, at "ALT FØLGER PLANEN" - tidligere skrev i også, at der ikke forventes "nedetid" - er det mig, der har misforstået noget - jeg synes ikke, at det jeg havde læst på forhånd ligner, den situation, der er opstået med sol.dk....?
tilføjet af

Svar på tidshorisont

Hej,
Det var ikke planen at have nedetid torsdag aften. Vi havde forventet, at flytningen af mails gik hurtigere for den enkelte bruger. Så det har du ikke misforstået. Vi burde have været mere specifikke omkring hvad der skulle ske. Og selvom vi ikke havde forudset den nuværende situation, så ville der nok have været en bedre forventningsafstemning. Det beklager jeg.
Men planen følges hvad angår at flytte gamle mails og at mailkontoerne fungere i det nye system. For den enkelte betyder det, at tjenesten fungerer, og at alle inden for et tidsrum vil have deres gamle data igen. Og det er hvad vi anser som det vigtigste: at det virker.
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af

Heureka

- Betyder "nu har jeg det" og det er da det jeg har. Du må da absolut have titel af it-koordinator. Alle varme vinde i denne kolde tid luner, men - med al respekt - SÅ meget varm luft på én gang😮😮
- Indrøm dog i det mindste, at du godt selv ved, du ikke har en kinamands chance for at sige noget som helst om, hvad tidsestimatet er på det her. Det andet er jo bare de bønner du har sendt til de højere magter. 😃(ja - hvordan mon hun ved det) 😮
Desuden har jeg da bemærket at I selv, i informationerne forlods, har angivet det her projekt ville forløbe i uge 44 og 45 og DET kommer tilsyneladende til at passe.
Med dybeste medfølelse 😃😃
En anden spidsrod
/Dulkis
PS: - og skal vi så begynde at grine lidt af det, inden vi bliver helt sindsyge af it-projekter, programmører og utilsigtede hændelser?😃
tilføjet af

ring ind

d hjalp for mig eftr og ha snakkt m en gut.. men eftr 30min vr d ok!! 🙂🙂[l][s]😃
tilføjet af

Det tror jeg så ikke ,jeg vil

- som angivet var dette kun ment som en information. Jeg har aldrig brugt den her mailbox til andet end som noget ekstra, da den nu alligevel tilbydes. Desuden er mine mails dukket op for flere dage siden. Jeg mangler adresselisten, men som sagt...
tilføjet af

Ditto

Det tog et par dage for mailen at komme, men fungerer fint nu.
Tror heller ikke de bare sletter noget uden varsel (læs: venter spændt på kontaktpersonerne).
/ PP
tilføjet af

undgå fejl på siden

ved at slette cookies .. derefter kunne jeg logge på mailen.. :)
tilføjet af

Jeg tror ikke folk selv forsøger noget som helst

Jeg får velkomsthilsenen på siden hver gang, men trykker så opdater og så er de der. Den med at slette cokies har jeg set fra flere.
tilføjet af

Flytning af 42 meter mail

Hej Dulkis
Jeg ville lægge et svar i går, men trykkede aldrig "send" da jeg skulle hurtigt ud af døren..
Her kommer indlægget i sin uredigerede form.

Årsagen til, det kan føles som en meget langsom process, kan dels forklares af den meget store mængde konti samt deres variable størrelser, og så den gamle mailudbyders tekniske opsætning.

Før jeg skrev dette indlæg, tænkte jeg lidt på hvordan "en stor mængde" egentlig kan forklares..
Her er to eksempler jeg fandt på:

Mailens samlede størrelse svare til indholdet af ca. 3500 cd'er.
Stabler du dem allesammen oven på hinanden, får du et tårn på 42 meter!

En spillefilm kan typisk presses ned på én eller to cd'er i dag.
Regner vi med, at én film med en gennemsnitslængde på 1t. 50m. kan ligge på 1,5 cd, svarer det til knap 4277,7 timers film.

Det er altså en usædvanlig stor mængde data vi snakker om.

Den anden del af forklaringen er, at den gamle mailudbyder er nødt til at sætte en begrænsning på mængden af samtidige overførsler for ikke at overbelaste deres systemer.

Som sagt, er tiden en vigtig faktor.
Ud af det samlede antal af brugere der har været logget ind efter migreringens start, er mere end 50% migreret, og antallet er støt stigende.

Selvfølgelig vil vi ikke have datatab - og slet ikke på mails og kontakter!

Adressebøgerne er ved at blive pakket ned for migrering, da teknikere efter en del problemer har vurderet det var det letteste.
Da jeg tog fra arbejde i dag, var de nået til kontakter begyndende med 'i' på den ene server og 'h' på den anden server (ud af to i alt) - sammenlagt var ca. 35% pakket og parat til at blive migreret.
Alle kontaktpersoner burde komme til syne i løbet af i morgen tirsdag.

Jeg vil sende teknikerne nogle varme tanker og lukke ned for i dag.

Mvh
Janich Rasmussen
tilføjet af

[NO_WANTED_URL]

...er beskeden jeg får, når jeg prøver at logge ind på min mail. Desuden mangler jeg stadig alle mails fra før opdateringen. Der er flere vigtige kontakter imellem, så det trækker snart op til en gevaldig gang dårlig reklame fra min side (efter en uges forståelse for situationen og totale mangel på forbedringer!)
tilføjet af

Det forstår jeg ikke

Hej
Hvordan kan du få "NO WANTED URL" når du prøver at logge ind og samtidig vide, at du mangler mails fra før opdateringen?
For nemhedens skyld vil jeg anbefale dig at kontakte vores kundeservice - http://www.eniro.dk/kontaktos/ - med brugernavn, adgangskode og informationerne fra denne side: http://www.sol.dk/support/test.shtml
Tusind tak
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af

Køprincippet???

Jeg forstår ikke køprincippet. Der er tilsyneladende personer, der har logget på allerede sidste torsdag, og som ikke har fået deres gamle mails, mens personer, der har logget på fredag har fået deres.....?
tilføjet af

Svar...

Hej
Køprincippet er forsøgt forklaret her:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=10&conference=336&posting=1478964#1478964
Det er korrekt, at der tilsyneladende er nogle der er logget på fredag som ikke har fået deres mails, mens nogle der er logget på lørdag eller senere, har fået deres mails. Vi har desværre ikke en entydig forklaring på dette - og jeg vil undlade at gætte for at undgå yderligere forvirring - ok?
Det kan måske virke uretfærdigt eller uigennemskueligt. Men med de status rapporter jeg ser hver dag, så er det hastigheden jeg ville ønske mig anderledes. Kvaliteten af flytningen er god.
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af

Hvad er status?

Nu er det torsdag, og jeg har fortsat ikke fået mine mails, selvom jeg loggede på fredag morgen. Hvor % mange er nu flyttet, og sker det faktisk i den rækkefølge vi loggede på?
tilføjet af

SVARET GIVER KUN ANLEDNING TIL STOR URO

🙁🙁🙁
I siger at ingen mails bliver væk.
I kan ikke forklare, hvorfor mails ikke er kommet - Det burde de i henhold til de principper, som du henviser til for kø. I vil ikke gætte på en forklaring.
MEN DET OVERLADER JO FRYGTEN TIL OS DER MANGLER MAILS!!!
I ved ikke hvorfor, I ved ikke hvornår mails kommer, I kan ikke sige om køen virker, om vi står i kø, om mails i første omgang er forsvundet i cyberspace eller noget, og I melder fortsat, at flytningen kan tage "et par dage".
Burde I ikke prioritere dette forhold, at "nogen tilsyneladende ikke har fået deres mails uden I er i stand til at forklare det" - i stedet for at svare "Kvaliteten af flytningen er god" - det hjælper ikke for os, hvor der ikke er flyttet noget som helst, og hvor I ikke kan forklare årsagen...
tilføjet af

Svar på uro

Hej,
Det var lidt uheldigt formuleret fra min side og du forstår at gøre opmærksom på det. 😉
Jeg vil gerne understrege, at køen fungere: at der hver dag flyttes et par tusinde kontoer.
Slå koldt vand i blodet: Har du fået dine kontakter/ adresseliste?
Vi har lukket en driftstatus af selv samme årsag:
http://www.sol.dk/support/drift/besked/index.jsp?aid=231685
Hvis mine ord misforstås som i forrige er det svært for mig at komme med detaljer og forklaringer. I bund og grund er det et spørgsmål om tid - at kvaliteten at flytningen er god betyder, at folk får deres mails.
Vi vurderer, at kvaliteten er vigtigere end hastigheden.
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af

Opdater driftsstatus og tjek køen!

"Køen fungerer" - men mails flyttes bare ikke i den rækkefølge som brugerne har logget på???
I skriver fortsat under driftsstatus "at det kan tage et par dage" - 6 dage er 3 par dage i mit univers.
Burde driftsstatus ikke opdateres med denne information? Indrøm hellere, at I ikke mere kan give en tidshorisont!!!
... og jeg synes, at det vil være klogt at undersøge kø-situationen - årsagen kunne måske være, at vi er nogle, der ikke er oprettet i køen, og måske derfor vil få overført mails som de sidste, hvis der ikke sker noget. Det må være muligt at tjekke om der er nye konti, der ikke er/ eller har været oprettet i køen!
ps. jeg har ikke oprettet kontrakter/adresseliste - jeg savner bare mine gamle mails, samt de jeg ikke nåede at se/åbne torsdag!!
tilføjet af

Nu er det over en uge uden de gamle mails...

Ja, så er det blevet over 7 døgn[:|]
.....og alt går stadig efter planen......?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.