Svindel i Flybranchen
I flybranchen har man alliancer - eksempelvis Staralliance. Dette er med til at gøre branchen endnu mere uigennemskuelig, da man her laver indbyrdes aftaler om ruter - og AFLYSNINGER af ruter. Dette gøres så det både er til gene og gør det dyrere for passagererne.
Mit eksempel er som følger:
Vi bestiller den 23. september via DSB en rejse med ALURE OF THE SEAS med tilhørende flyrejse til USA. Afgang den 15. januar 2011 fra CPH lufthavn og hjemkomst den 24. januar 2011 begge via New York.
Rejsen koster alt ialt 29.600,- kr.
Heraf skal der betales depositum senest den 28. september.
Den 5. oktober dumper et brev ind af døren, hvor i DSB fortæller at Delta Airlines (en del af Staralliance) har aflyst deres flyafgang den 15. januar 2011 og vi derfor enten skulle have en anden afgang, hvor vi flyver via amsterdam og får et stop mere, men med samme ankomst tidspunkt eller vi kan betale 695,- kr pr. person mere og så få en afgang med kun 1 stop via Toronto med Air Canada (et andet Staralliance selskab!)
Altså vi får valget mellem en større ulempe med flere skift eller en afpresning med mere i betaling for næsten samme betingelser som tidligere.
Det er den største gang bondefangeri og lugter langt væk!
Hvorfor får vi meddelelsen LIGE efter vores betaligg ER faldet?
Kunne det ikke tænkes at man ALDRIG ville flyve denne tur, men havde aftalt indenfor Staralliance at man tvinger folk ud i at vælge PEST eller KOLERA?
Flybranchen er nok den mest pilrådne branche pt., som ikke er til at gennemskue.
Der bør gribes ind overfor denne måde at holde kunderne som gisler.
Hvis de er i en alliance, så kan det vel ikke være kundernes problem, at de vælger at aflyse en afgang, som nu engang er bestilt/booket. Men det vør være deres interne problem og prisen bør være den samme for kunderne.
Alt andet er bonderfangeri, plat og svindel og laves kun for at få flere penge.
Er der ikke andre der har været ude for dette?
Skal vi forbrugere virkelig finde os i det?
Ifølge forbrugerrådet så - JA, da flyselskabet har aflyst i rimelig tid!
MEN hvad siger I?
Mit eksempel er som følger:
Vi bestiller den 23. september via DSB en rejse med ALURE OF THE SEAS med tilhørende flyrejse til USA. Afgang den 15. januar 2011 fra CPH lufthavn og hjemkomst den 24. januar 2011 begge via New York.
Rejsen koster alt ialt 29.600,- kr.
Heraf skal der betales depositum senest den 28. september.
Den 5. oktober dumper et brev ind af døren, hvor i DSB fortæller at Delta Airlines (en del af Staralliance) har aflyst deres flyafgang den 15. januar 2011 og vi derfor enten skulle have en anden afgang, hvor vi flyver via amsterdam og får et stop mere, men med samme ankomst tidspunkt eller vi kan betale 695,- kr pr. person mere og så få en afgang med kun 1 stop via Toronto med Air Canada (et andet Staralliance selskab!)
Altså vi får valget mellem en større ulempe med flere skift eller en afpresning med mere i betaling for næsten samme betingelser som tidligere.
Det er den største gang bondefangeri og lugter langt væk!
Hvorfor får vi meddelelsen LIGE efter vores betaligg ER faldet?
Kunne det ikke tænkes at man ALDRIG ville flyve denne tur, men havde aftalt indenfor Staralliance at man tvinger folk ud i at vælge PEST eller KOLERA?
Flybranchen er nok den mest pilrådne branche pt., som ikke er til at gennemskue.
Der bør gribes ind overfor denne måde at holde kunderne som gisler.
Hvis de er i en alliance, så kan det vel ikke være kundernes problem, at de vælger at aflyse en afgang, som nu engang er bestilt/booket. Men det vør være deres interne problem og prisen bør være den samme for kunderne.
Alt andet er bonderfangeri, plat og svindel og laves kun for at få flere penge.
Er der ikke andre der har været ude for dette?
Skal vi forbrugere virkelig finde os i det?
Ifølge forbrugerrådet så - JA, da flyselskabet har aflyst i rimelig tid!
MEN hvad siger I?