12tilføjet af

Svindel i Flybranchen

I flybranchen har man alliancer - eksempelvis Staralliance. Dette er med til at gøre branchen endnu mere uigennemskuelig, da man her laver indbyrdes aftaler om ruter - og AFLYSNINGER af ruter. Dette gøres så det både er til gene og gør det dyrere for passagererne.
Mit eksempel er som følger:
Vi bestiller den 23. september via DSB en rejse med ALURE OF THE SEAS med tilhørende flyrejse til USA. Afgang den 15. januar 2011 fra CPH lufthavn og hjemkomst den 24. januar 2011 begge via New York.
Rejsen koster alt ialt 29.600,- kr.
Heraf skal der betales depositum senest den 28. september.
Den 5. oktober dumper et brev ind af døren, hvor i DSB fortæller at Delta Airlines (en del af Staralliance) har aflyst deres flyafgang den 15. januar 2011 og vi derfor enten skulle have en anden afgang, hvor vi flyver via amsterdam og får et stop mere, men med samme ankomst tidspunkt eller vi kan betale 695,- kr pr. person mere og så få en afgang med kun 1 stop via Toronto med Air Canada (et andet Staralliance selskab!)
Altså vi får valget mellem en større ulempe med flere skift eller en afpresning med mere i betaling for næsten samme betingelser som tidligere.
Det er den største gang bondefangeri og lugter langt væk!
Hvorfor får vi meddelelsen LIGE efter vores betaligg ER faldet?
Kunne det ikke tænkes at man ALDRIG ville flyve denne tur, men havde aftalt indenfor Staralliance at man tvinger folk ud i at vælge PEST eller KOLERA?
Flybranchen er nok den mest pilrådne branche pt., som ikke er til at gennemskue.
Der bør gribes ind overfor denne måde at holde kunderne som gisler.
Hvis de er i en alliance, så kan det vel ikke være kundernes problem, at de vælger at aflyse en afgang, som nu engang er bestilt/booket. Men det vør være deres interne problem og prisen bør være den samme for kunderne.
Alt andet er bonderfangeri, plat og svindel og laves kun for at få flere penge.
Er der ikke andre der har været ude for dette?
Skal vi forbrugere virkelig finde os i det?
Ifølge forbrugerrådet så - JA, da flyselskabet har aflyst i rimelig tid!
MEN hvad siger I?
tilføjet af

Det var godt nok en pebret pris

Det er billigere at flyve fra en tysk lufthavn.
tilføjet af

Såmænd ikke

Det er en rejse med ALURE OF THE SEAS, hvilket næsten kun kan være et krydstogtskib.
Og nej, ikke mig, jeg bliver sgu søsyg bare ved at tænke på havet 😕
tilføjet af

Det var jeg ikke klar over :oO

De "rige" eller fattig fine har mange
glæder, og brokker sig over småting.
Han havde vel troet, at de bookede et
privatfly til ham selv til den pris! 😮
tilføjet af

Nå så det tror du?

Flybranchen er skam ikke alene.
Og det lugter langt væk, at de ikke holder jer skadesløse for noget i ikke ahr indvirkning på.
Hvad med at klage til der hvor man nu klager over sin rejes. Det kunne være i får afslag hvis selskabet dømmes til det. Det tager godt nok noget tid men det er vel værd at vente på. Når rejsen har kostet det den gør.
Og rejsebranchen er ikke alene.
På madvare i DK koster 10 - 15 % mere i DK end i andre lande som vi samligner os med. Ja cigerater er det eneste der er faldet. LOL.
Nå lidt of topic.
God rejse
tilføjet af

UPS

Sikke da et opstød. Var det lige en tand for meget for dig? Uhhh misundelse er en grim ting
tilføjet af

Du er vist ikke for kvik

Jeg er slet ikke misundelig, men brokkehoveder
findes alle steder...
tilføjet af

Der er tale om en pakkerejse..

..som inkluderer fly og 1 hotelovernatning overthere.
tilføjet af

jeps..

..du har ret. Der er tale om et krydstogtspakke med verdens største krydstogtskib.
tilføjet af

tja, jeg har lært...

..at man skal brokke sig, hvis der er noget at brokke sig over.
Så "lille" Bimmer, hvis du kalder 1390,- kr. småting, så er det vist dig der er rig ;-)
For mig er der ikke tale om småting, da det jo ikke kun er mig selv, men rigtig mange der bliver taget ved næsen af flyselskaberne. Dette bedrageri tjenes der millioner af kroner på i branchen.
Så det drejer sig ikke om at være fattig fin eller rig, men om ret og rimeligt og retfærdighed.
tilføjet af

Hej Grith

Ja danske forbrugere bliver taget ved næsen hver eneste dag og det er endda med regeringens velsignelse, da de IKKE vil gribe ind grundet "de frie markedskræfters spil"
tilføjet af

danskerne er for dumme

firmaer som matas, imerco, synoptik, og mange andre firmaer, sælger deres vare med mindst 1000 pct fortjeneste.
hvis man ser på en kaffemaskine, babermaskine, røremaskine, så koster alle dele omkring 1200 kr. for de første 2 dele, og det er helt hen i skoven, for man laver jo ikke kun en maskine.
røremaskiner til hjemmebrug koster omkring 3000 kr. og et mærke som kenwod har ikke ændret sig de sidste 30 år, de larmer stadig.
butikkerne kører med fantasi priser, og man kan bare nægte at betale den pris de forlanger.
for år tilbage sejlede jeg med passagerskibe ved Grønland, og efter et meget dårligt vejr havde vi fået smadret alt vores porcelæn og glas.
på KNI hovedlager, hvor vi skulle handle, kostede 6 almindelige glas 78 kr. det var almindelige seneps glas, og da jeg spurgte hvorfor prisen var så høj, så skyldtes det at varen havde været længe på lager.
det endte med at vi købte 600 glas med sennep, så kostede glassene kun 3 kr. stykket.
tilføjet af

KNI hovedlager

De tog sig satme også en god fortjeneste, og det kunne de tillade sig grundet 100 % monopol.
Ellers har Du altså ikke gennemgående ret i opsummeringen af de butikker der "tjener fede penge", idet jeg kender en af brancherne indgående både i engros- og detailleddet, der er virkelig ikke penge at hente lige der da konkurrencen er knaldende benhård.
En Kenwood-maskine er jo også en investering for livet medmindre man mishandler den, som min nabokone engang da hun stak en gaffel ned i kødhakkerdelen for at presse.
Lidt røg og smækkede sikringer er sjældent muntert 😃😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.