6tilføjet af

Så er Politikerne ude igen

Nu har man fundet ud af, at 30% overskridelse af fartgrænsen på motorvej er for meget,det skal være 20% der bliver ikke udstedt nok klip?????? Men det er jo på motorvejen at der sker mindst ulykker????? Var det ikke mere rimligt at man satte ind på den dødsstatistik, den viser jo helt tydeligt hvor der er et behov, nemlig ved fodgænger, cykelister,(ældre) og ikke mindst ældre i trafikken. Er det rimlig, at når man kan tage et kørekort som 18årig, at man så ikke skal op til en eller anden form for prøve på et tidspunkt i livet? hvor man så skal bevise, at man stadig kan føre en bil, mange ældre kan ikke engang se sig over højre skulder, de bruger ikke side og bakspejl, de køre meget langsomt, til stor fare, da der så er andre der tager chancen, ja ja, de kunne bare blive bag ved, vil nogen så sige, men sådan ting kan man give bøder for, det er ikke tilladt at være til fare for andre, man siger, at er der flere end 10 stk i kø bag en, skal man give plads så de kan komme forbi, det gælder også traktore. Ældre som køre ned på en motorvej i den forkerte bane, på tros af, at når man køre på en motorvej, så skal autoværnet altid være på venstre side af en. Cykelister og gående der holder på deres ret i lysreguleringer, som jo er totalt tåbeligt op imod en lastvogn/bil, så lær dog jeres børn det, eller tag ud på skolerne og snak on det. Men nej, nu skal der bruges en masse politi timer ude på motorvejen, hvor alle jo blinker til de andre, når der er fartkontrol. Og så skal det koste et klip at snakke mobil, det er til gengæld helt ok, man er ikke opmærksom når man taler i telefon mens man køre. VH S
tilføjet af

Er det ikke rimeligt

At man skal op til en prøve for at køre bil/lastvogn/traktor i en alder mellem 60 og 70 ??????????? Jeg er selv 52, det syntes jeg det er. Hvis man er 60 eller 70 idag, ja så har man måske taget kørkort i 1947 eller 1937. Andre regler, andre hastighedder. og de havde ikke den tæthed af køretøjer. VH S
tilføjet af

Man tager

Squ' da ikke kørekort som baby, læs din egen tekst
Og ha nu et godt nytår
;-)
tilføjet af

Kanon fejl

Nej for fanden da *GG* Mener jo 1955 og 1965. Takker. VH S
tilføjet af

Rimelighed

i at det som i dag skal aflægges ny prøve efter en færdselsforseelse, derfor er det rimeligt nok med klip i kortet. Det er en myte at der ikke er trafikdrab på motorveje. Havde vi danskere haft en rigtig trafikkultur, kunne man fjerne midterrabatterne på motorveje. Sådan at der på 6 baners motorveje, blev 4 baner ind til byen i myldretiden, og 4 udad om når myldretiden er den vej.
Jeg har set at der ved vejarbejde, og hvor der kun er to baner, den ene forbeholdt udrykning, ikke bliver respekteret. Der skulle det være konsekvent klip i kortet, og fast "stærekasse" fotofælde. Karsten Nonbo er ved at forstå at der skal konstant overvågning på de strækninger der sker ulykker.
Man skal fornye kørekortet når man fylder 70, og så 74, 76, 78, 80 og derefter hvert år. Og skemaet der skal udfyldes hos lægen er ret omfattende.
Der skal ikke så mange ulykker med de 70 årige som hos de 50 årige, og specielt dem der er under 25 år.
tilføjet af

Ved ikke hvad det er

Du skriver, læser du ikke aviser. Ældre køre jo ikke nær så mange km, som folk mellem 30 60. Og de besøg de skal til hos lægen, er jo deres læge, det skulle være uvildig læger. Og så skulle man op til en duelighedsprøve med kørelære ved siden. Sådan. VH S
tilføjet af

Ikke kørelærer

men politiet, og det skulle være som i gamle dage at kortet skulle fornyes hvert 5. år. En kørelærer er interesseret i mange timer, det må være frivilligt om en vil have timer hos en kørelærer, inden man skal til den rigtige eksamen.
Der er ingen statistik over hvor langt den enkelte aldersgruppe kører. Kun der der er skattemæssig fradrag.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.