Dagen efter mente Helle Thorning ligefrem, at forløbet angående betalingsringen var en sejr for regeringen. "Den rigtig gode løsning" bestod ifølge statsministeren i en milliard kroner årligt til billigere billetter og bedre kollektiv trafik.
Nu viser det sig imidlertid, at i hovedstadsområdet i 2013.
Det bliver spændende at se, hvordan regeringen vil forklare den. SRSF vil formentlig bruge samme forklaring, som man benytter til den kiksede kickstart: "Jamen, hvis vi ikke havde indført den rigtig gode løsning, så ville priserne være steget endnu mere."
tilføjet af mulier
DE har allerede være ude med undskyldningen
DE holde deres løfte, de studerende får lidt billigere transport.
Enhver kan jo se det allerede er for dyrt, når ikke en gang æggehoved Mattias Tesfaye har råd, så er den gal, tænk man den måtte snyde i Metroen. 😮
Nå, det skortede ikke på advarsler om det ville bliver dyrere med dem, nu må folk sgu lærer det på den hårde måde.
tilføjet af thomas-f-hansen
Dyrere tog- og buspriser fornuftigt
Selvfølgelig skal der arbejdes hen imod at hele den kollektive trafik bliver udgiftneutral og hviler i sig selv.
Alle Skatteborgerne skal jo ikke betale for at nogen Skatteborgere rejser billigt.
tilføjet af Fabrin
Thornings "gode løsning": Dyrere tog- og buspriser
Priserne på kollektiv befordring, bør naturligvis ikke belaste helt uskyldige mennesker, der bruger cykel eller går. Når skatteborgerne drives til at betale for at andre mennesker har fejlplaceret sig, bliver landets udseende trukket helt skævt og udgifterne til denne skæve struktur, undergraver landets økonomi og beskæftigelse.
tilføjet af socialtfrastoedning
Servicesamfund
Hvis SKAT og politikkerne var mere socialt/sociale på den social måde burde man kunne tilvælge ekstrabeskatning på en halv til halvanden procent fem år ad gangen og få fri transport i ens kommune eller et antal zoner via en "overenskomstaftale på det trafikpolitiske område"
Det ville medføre at det ville være nemmere for mange, og det ville støtte op om den gode miljøpolitik fordi off transport både forurener mindre og på flere andre måder er en fordel. Hvis man fx kunne betale en kvart eller en halv procent mere i kommuneskat og få fri transport på fire rejser om dagen med de lokale busser❓
tilføjet af mulier
Du tager prisen for nytteløst forslag
I dag kan du købe din billet på sms, letter bliver der ikke.
Offentlig transport fravælges fordi det er for ustabilt, og tager for lang tid.
tilføjet af socialtfrastoedning
Du tager prisen for nytteløst forslag
I dag kan du købe din billet på sms, letter bliver der ikke.
Offentlig transport fravælges fordi det er for ustabilt, og tager for lang tid.
Det kan være at du har mere ret, end du aner.
Hvis SKAT og politikkerne var mere socialt/sociale på den social måde burde man kunne tilvælge ekstrabeskatning på en halv til halvanden procent fem år ad gangen og få fri transport i ens kommune eller et antal zoner via en "overenskomstaftale på det trafikpolitiske område" Det ville medføre at det ville være nemmere for mange som fx har en udsat økonomi, fordi de er på kontanthjælp, folkepension . . . . . . , og det ville støtte op om den gode miljøpolitik fordi off transport både forurener mindre og på flere andre måder er en fordel.
Hvis man fx kunne betale en kvart eller en halv procent mere i kommuneskat og få fri transport på fire rejser om dagen med de lokale busser ?
tilføjet af marquien
Thornings "gode løsning": Dyrere tog- og buspriser
Livet er for kort til kolegtiv trafik, flere
biler på vejene, cyklister på fortovene,og
fodgængere, skal bruge hjelm og andet beskyttelse.
Mvh Bussemanden
tilføjet af anita.berg
Thornings "gode løsning": Dyrere tog- og buspriser
Jeg syntes ikke det er i orden, at priserne stiger endnu gang, det er sgu dyrt nok i forvejen og rejse med de offentlige transportmidler 😖
tilføjet af tanja-7
Thornings "gode løsning": Dyrere tog- og buspriser
Jeg syntes det er dumt at prisen stiger på bus og tog, fordi for det første er der mange som ikke kan køre bil eller cykle på grund af et handicap. Blant andet har min mand og jeg ikke kørekort fordi vi begge har epilepsi. Vi kan begge få et anfald og komme galt af sted. Når jeg har anfald ved jeg det ikke, jeg føler at jeg har været ved mit fulde fem hele tiden. Plus det er også dumt at prisen stiger fordi de spare så meget så man skal vente næsten en time før den næste kommer når man skifter fra en bus til en anden.
tilføjet af Fabrin
Thornings "gode løsning": Dyrere tog- og buspriser
Jeg syntes ikke det er i orden, at priserne stiger endnu gang, det er sgu dyrt nok i forvejen og rejse med de offentlige transportmidler 😖
Køb dig en cykel.
tilføjet af Fabrin
Thornings "gode løsning": Dyrere tog- og buspriser
Jeg syntes ikke det er i orden, at priserne stiger endnu gang, det er sgu dyrt nok i forvejen og rejse med de offentlige transportmidler 😖
😉 Køb dig en cykel, det er et bedre og sundere alternativ.
tilføjet af anklageren
VKs foretrukne malkeko - PRIVATBILISMEN
Rør ikke ved VK's hellige malkeko!
Nu har VK malket bilisterne i ti år ved hjælp af ekstra skatter og grønne afgifter - og I er bare så bange for at miste nogen gode malkeobjekter, hvis den kollektive trafik skulle få succes - så folk skrotter bilen 😖
tilføjet af dark-omen
Thornings "gode løsning": Dyrere tog- og buspriser
[quote="anita.berg" post=2653247]Jeg syntes ikke det er i orden, at priserne stiger endnu gang, det er sgu dyrt nok i forvejen og rejse med de offentlige transportmidler 😖[/quote] 😉 Køb dig en cykel, det er et bedre og sundere alternativ.
Hej, kloge Åge.
Hvis man skal fra København til Roskilde, Køge (Indsæt selv flere), syntes du så ikke turen bliver lidt lang på cykel?
tilføjet af mulier
Jamen , lad os da lege tanken færdig
Alle skrotter bilen, men hov nu mangeler statskassen 40 mia hvert år. 😃
Når så legen er færdig, så bliver offentlig transport aldrig et alternativ. 😃 😃
tilføjet af dark-omen
Jamen , lad os da lege tanken færdig
Alle skrotter bilen, men hov nu mangeler statskassen 40 mia hvert år. 😃
Når så legen er færdig, så bliver offentlig transport aldrig et alternativ. 😃 😃
Hvor ville det være dejligt! Tænk sig hvis man kunne få en smog-fri hovedstad. Men vi er mere optaget af at jagte rygere og køer der bøvser. Når man tænker på hvor meget veje koster at vedligeholde, prisen forurening koster på den lange bane - broer der skal bygges, nye motorveje osv osv osv. 40mia? Bahhh...
tilføjet af mulier
Hvis man ikke kan lide biler, så må man flytte
på landet, hvor trafikken ikke er så intens.
Der bruges en trediedel på vejvedligholdeles, resten bruges på sociale udgifter.
tilføjet af mulier
I fik jo jeres supercykelsti til det samme
Brug den!! 😉
tilføjet af mulier
Hvis man ikke kan lide biler, så må man flytte
på landet, hvor trafikken ikke er så intens.
Der bruges en trediedel på vejvedligholdeles, resten bruges på sociale udgifter.
tilføjet af anklageren
Skal du bestemme, om folk skal flytte?
på landet, hvor trafikken ikke er så intens.
Der bruges en trediedel på vejvedligholdeles, resten bruges på sociale udgifter.
Hvordan har du så tænkt dig, de skulle komme på arbejde?
tilføjet af mulier
Kan man ikke tage lugten i bageriet
må man smutte.Det er idioti at brokke sig over en by er trafikkeret.
Jeg er fløjtende ligeglad hvordan de kommer på arbejde, det er ikke mig der hæver buspriser.
Hvis du fortsætter dine fordrejninger og latterlige udledninger af mine ord, så ryger du også på ignorer listen.
Jeg gider simpelthen ikke diskutere på det plan, forhold dig til essensen, og er det for svært for dig, så undlad latterlige indlæg som det.