6tilføjet af

Til "sand kristen"

Du har nogen spørgsmål som går igen og igen .. hvis nu du læste svarene, og kommenterede dem, så kunne vi måske undgå at få de samme spørgsmål - i alle de tråde du åbner.
Citat :


"Bad Jesus til sig selv."
"Jesus skulle være Gud, både menneske der døde og ånd."

Citat slut
Nu henviser jeg kun, til mine egne indlæg / tråd - der er mange andre indlæg til dig / svar - der ligger ubesvarede [???]
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2522473-qguds-betydning-og-den-skade-han-forvolderq
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2522002-skal-man-tage-biblen-alvorligt/2522541
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2522002-skal-man-tage-biblen-alvorligt/2522782
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2520970-findes-det-onde/2521392
Det ville være skønt, hvis du ville gøre et forsøg på at forstå, om ikke andet - så kommentere vores indlæg 🙂
Det syntes jeg man må forvente, når man deltager på et debatforum..
tilføjet af

Til "sand kristen"

Måske skulle man lave et indlæg med svar på åndsvage spørgsmål i stil med:
Bad Jesus til sig selv?
Hvordan kunne Gud dø?
Var Jesus sin egen far?
På den anden side: Jeg opfatter det ikke somom jv'erne rent faktisk tror kristne tror på den slags vrøvl. Selvom man kan jo aldrig vide, hvad Vagttårnet kan få dem til at tro om andre mennesker?
tilføjet af

endeligt sjovt

at jehovas vidner holder så meget af at lyve om hvad andre mennesker tror på,
men brokker sig når andre mennesker snakker om dem, så lyder det gerne at man ikke kan stole på hvad folk siger om jehovas vidner.
og så er det pludseligt de frafaldene, der ødelægger deres tro, men det er dem selv der lyver om hvad andre mennesker tror på.
Jeg forstå ikke hvordan de kan føle at de skal være blandt de retfærdige, når de nu er så løgnagtige? og uretfærdige og lyve om andre mennesker.
tilføjet af

Hvis penge er roden til alt ondt

hvorfor er vagttårnet så glade for dem?
tilføjet af

Til "sand kristen"

Ja - vi kan jo svare her, og så henvise hver gang, "sand kristen" åbner en ny tråd, med de samme emner.
Jeg bemærkede også citat :
" Jesus er den der som ordet eller pagtens engel fortæller om det og gennemfører Guds vilje."
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2522002-skal-man-tage-biblen-alvorligt/2522078
Vi har haft den før - den med at Jesus skulle være "pagtens engel" ..men måske har vi fået overbevist vidnerne om, hvem der er pagtens engel.. "pagtens engel fortæller om" - måske er det faldet på plads at det er Johannes døber 🙂
Jesu tale om Johannes Døber
Matt.11
v7 Da de var gået, begyndte Jesus at tale til folkeskarerne om Johannes: »Hvad gik I ud i ørkenen for at se? Et siv, der svajer for vinden?
v8 Nej, hvad gik I ud for at se? Et menneske i fornemme klæder? Se, de, der bærer fornemme klæder, findes i kongeslottene. v9 Nej, hvad gik I ud for at se? En profet?
Ja, jeg siger jer, også mere end en profet. v10 Det er om ham, der står skrevet:
Se, jeg sender min engel foran dig,
han skal bane din vej for dig.
Markus.1
Johannes Døber i ørkenen
v2 Som der står skrevet hos profeten Esajas:
Se, jeg sender min engel foran dig,
han skal bane din vej.
v3 Der er en, der råber i ørkenen:
Ban Herrens vej,
gør hans stier jævne!
v4 – således trådte Johannes Døber frem i ørkenen og prædikede omvendelsesdåb til syndernes forladelse.

Matt.3
Johannes Døber i Judæas ørken
v1 I de dage træder Johannes Døber frem og prædiker i Judæas ørken: v2 »Omvend jer, for Himmeriget er kommet nær!« v3 Det er ham, der er talt om ved profeten Esajas, der siger:
Der er en, der råber i ørkenen:
Ban Herrens vej,
gør hans stier jævne!
Johs.1
Johannes Døbers vidnesbyrd
v19 Dette er Johannes' vidnesbyrd, da jøderne fra Jerusalem sendte præster og levitter ud til ham for at spørge ham: »Hvem er du?«
v20 Da bekendte han og benægtede ikke, han bekendte: »Jeg er ikke Kristus.«
v21 »Hvad er du da?« spurgte de ham, »er du Elias?« »Det er jeg ikke,« svarede han. »Er du Profeten?« »Nej,« svarede han.
v22 Så sagde de til ham: »Hvem er du da? Vi skal have svar med til dem, der har sendt os; hvad siger du om dig selv?«
v23 Han svarede: »Jeg er ›en, der råber i ørkenen: Jævn Herrens vej!‹ som profeten Esajas har sagt.«
_____________
Der var engang, jehovas vidner troede Jesus var pagtsenglen - så det har vi da fået overbevist dem om - at han IKKE ER 🙂
tilføjet af

"nyt lys" :-))

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2522002-skal-man-tage-biblen-alvorligt/2522756
Citat :
Jehovas vidner oplyser.
Metodistkirkens Interpreters bible siger:
The Interpreter’s Bible: „Abaddon er imidlertid ikke en engel fra Satan, men fra Gud, og den udfører sin ødelæggende gerning på Guds bud.


Citat slut
Hvor fik han det fra.. jeg søgte på google - men fandt kun et debatforum.. [???]
Men nu bemærker jeg jo, at der skrives "jehovas vidner oplyser" - så det vil sige.. at når han skriver det, så er det ikke noget vi kan finde dokumentation på..
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2522002-skal-man-tage-biblen-alvorligt/2522782

Men tak til Billen [f]
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2077307-graeshoppernes-konge/2077772
"Indsigt" bnd.1 s. 9-10
ABADDON
(Abaddon´) [fra hebr.; betyder „ødelæggelse“].
Dette ord, der forekommer i Åbenbaringen 9:11, er en translitteration af et hebraisk ord. Der siges i dette skriftsted om de symbolske græshopper at de har „en konge, afgrundens engel. På hebraisk er hans navn Abaddon, men på græsk har han navnet Apollyon.“
Det hebraiske ord ’avaddon´ betyder „ødelæggelse“, men bruges også om „ødelæggelsens sted“. Det forekommer i alt fem gange i den hebraiske grundtekst, og fire af stederne bruges det parallelt med „graven“, „Sheol“ og „døden“. (Sl 88:11; Job 26:6; 28:22; Ord 15:11) Her tænkes der åbenbart på den ødelæggelsesproces der går i gang ved menneskets død, og skriftstederne tilkendegiver således at der foregår en nedbrydning eller ødelæggelse i Sheol, menneskehedens fælles grav. I Job 31:12 sigter ’avaddon´ til den ødelæggende virkning af en utugtig levevis. Job sagde: „Det [at leve utugtigt] ville være en ild som fortærer til ødelæggelse , og den ville slå rod i hele min afgrøde.“ — Jf. Ord 6:26-28, 32; 7:26, 27.
Hvem er Abaddon, afgrundens engel?
I Åbenbaringen 9:11 bruges „Abaddon“ imidlertid som navn på „afgrundens engel“. Det tilsvarende græske navn, Apollyon, betyder „ødelægger“. I forrige århundrede blev der gjort forsøg på at vise at dette skriftsted profetisk sigtede til enkeltpersoner som kejser Vespasian, Muhamed eller Napoleon, og engelen blev i almindelighed anset for at være „satanisk“. Det bør imidlertid bemærkes at den engel der ifølge Åbenbaringen 20:1-3 har „afgrundens nøgle“ i sin hånd, fremstilles som Guds sendebud fra himmelen, og frem for at være „satanisk“ binder han Satan og kaster ham i afgrunden. I en kommentar til Åbenbaringen 9:11 siger The Interpreter?s Bible: „Abaddon er imidlertid ikke en engel fra Satan, men fra Gud, og den udfører sin ødelæggende gerning på Guds bud.“
I De Hebraiske Skrifter sidestilles ’avaddon´, som allerede nævnt, med Sheol og døden, og det er værd at bemærke at Kristus Jesus ifølge Åbenbaringen 1:18 siger: „Jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har dødens og Hades’ nøgler.“ Hans magt i forbindelse med afgrunden kommer til udtryk i Lukas 8:31. At Jesus har magt til at ødelægge, og dermed også magt til at udslette Satan, fremgår af Hebræerne 2:14, hvor der står at han fik del i blod og kød „for at han ved sin død kunne gøre ham til intet som har magt til at forårsage død, det er Djævelen“. I Åbenbaringen 19:11-16 bliver Jesus tydeligt fremstillet som Guds udnævnte ødelægger eller domsfuldbyrder. — Se APOLLYON.

Indsigt bnd.1 s. 117
APOLLYON
(Apolly´on) [ødelægger].
Det græske navn hvormed apostelen Johannes oversætter det hebraiske „Abaddon“ i Åbenbaringen 9:11. Apollyon betyder „ødelægger“ og er navnet på „afgrundens engel“. De fleste opslagsværker siger at navnet betegner en ond ånd eller magt, men sammenhængen i det apokalyptiske syn tyder på det modsatte eftersom det konsekvent skildrer engle der bruges af Gud til at bringe veer over hans fjender.
Dette underbygges af brugen af det beslægtede udsagnsord apol´lymi, for eksempel i Jakob 4:12, hvor det siges om Gud: „Én er lovgiver og dommer, han som er i stand til at frelse og ødelægge.“ (Jf. Mt 10:28.) Ordet bruges også i beretningen om den urene ånd som Jesus uddrev af en mand i en synagoge i Kapernaum. Den urene ånd anerkendte Jesus som Guds befuldmægtigede idet den sagde: „Hvad har vi med dig at gøre, Jesus Nazaræer? Er du kommet for at rydde os af vejen?“ (Mr 1:24; Lu 4:34) Endvidere bruges ordet i Jesu advarsel til stivnakkede modstandere blandt hans tilhørere om faren for at blive tilintetgjort. (Lu 13:3-5; 20:16) Af disse og andre skriftsteder fremgår det at det er den herliggjorte Jesus Kristus der bærer denne titel. — Jf. Åb 19:11-16; Lu 8:31; se ABADDON.
Citat slut

Så det er " den herliggjorte Jesus Kristus der bærer denne titel"
😃 😖
Jeg kan derimod finde mange sider på google, der fortæller noget helt andet.
http://www.google.dk/search?q=abaddon&hl=da&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-BEtT9rmH8HdtAaDnrD5DA&sqi=2&ved=0CEsQsAQ&biw=1600&bih=799


Abaddon
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Denne artikel omhandler dødsriget.
Abaddon (hebraisk: fordærve, ødelægge, gr. abaton: afgrunden) er i Det Gamle Testamente et digterisk navn for et underjordisk dødsrige: ødelæggelsens, udslettelsens og undergangens sted.
De døde ånder boede her; Scheol; efter Rabbinerne betegnelse for det nederste rum i helvede.
I Johannes Åbenbaring 9, 11 brugt personificeret (som Hades 6, 8) om dødsrigets ødelæggende engel, fyrste over de dæmoniske græshopper.
I Johannes Ewalds Adam og Ewa optræder Abaddon som en af de onde ånder. Kaldtes også Apoleia, eller Apollyon (græsk: "ødelægger").
Udspringer sansynligvis af den græske gud Apollon, der som solgud steg ned i underverdenen hver nat, og derfor også blev betragtet som "afgrundens ånd". Denne mytologi har sin parallel i den egyptiske sol- og underverdens gud Apep.
Citat slut
tilføjet af

"nyt lys" :-))

Det nærmer sig det absurde, at jv prøver at få en engel der lukker for afgrundens brønd til at være det samme som en engel der kastes ned og lukker røg og græshopper ud af brønden. De fleste vil nok fornemme, at der er forskel på at "kastes ned" og at "stige ned" de vil opfatte forskellen på at have nøglerne til afgrunden og at få lov at bruge dem og de vil forstå at den engel der låser stedet ned nok har det modsatte mål af den engel der slipper ting ud fra brønden!
Men selvfølgeligt: Skal man finde ud af at gøre sort til hvidt (og dermed gøre Jesus til Satan) skal man da bare påstå at det kan være et fedt om man er Satan eller den der spærrer Satan inde!!!
Utroligt hvad de kan filosofere sig frem til hos jv???
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.