SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Fri debat: Politik & Samfund
11tilføjet af Antiarks
Timeløn Kr 4166,50 til ludoman
Ved at bedrage og dermed forbruge 1 Mill Danske kroner får man 240 timers samfundstjeneste, jeg synes loven er helt hen i vejret. Tilbage sidder der nogle med økonomiske og astronomiske tab som absolut må medføre andre problemer, socialt og familiemæssigt. http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=29266
Kan det virkelig være ret og rigtigt? Beløbet er netto pr time.
tilføjet af Bimmer
Penge betyder ikke noget i samfundet
En tilsvarende ærlig dansk skatteborger med en
høj bruttoløn på 350.000 kr. om året skal bruge
12 år på at spare de penge op. Og så kan han
kun lige betale husleje, mad og tøj. Resten skal
gå til opsparing.
Jeg tror at Computerworld har misforstået noget.
Manden har fået 240 timers samfundstjeneste, og
skal betale pengene tilbage. Det er vel også rimeligt,
når ludomani er en sygdom.
tilføjet af Antiarks
Det fremgår ikke
Nogle steder at han skal tilbagebetale beløbet overhovedet. hvis det er sandt så vil jeg ialtfald godt bruge 2 mnd af mit liv på at gøre samfundet tjenester og opnå denne enorme sum.
tilføjet af griswald
selvfølgelig
skal han betale tilbage, det er der jo faldet dom for.
At han så ikke gør det er så en anden sag som han og det firma han har snydt må udrede. der er jo handlet hans andel af firmaet for en krone.
tilføjet af Antiarks
Er det mig
Der totalt overser noget i den her artikel?
tilføjet af Delete Knappen
Straffen i Danmark
fungerer fint
tilføjet af Enig
pelle16
Enig
tilføjet af anonym
Synd for ham
jeg synes at straffen er ok,manden gjorde det ikke med vilje.
tilføjet af Antiarks
med vilje?
Hvordan kan man igennem 12 måneder hver evig eneste dag gafle af en pengekasse der tilhører andre og tilmed bede 2 ansatte uner sig tie stille og så påstår du det ikke var med vilje?.
Havde manden et valg❓Kunne han have ladet være?. Hvis ja så havde han vel også en vilje, en vilje til at spille andres penge op og dermed føre dem i gæld med dertilhørende omkostninger for vedkommende og familierne.
tilføjet af anonym
han kunne ikke lade være
fordi han var afhængig af det.
Stakkels mand,håber at han kan behandles for sin sygdom.
tilføjet af crustacea
Der er forskel på folk og hvis
man er noget kan man lettere slippe for konsekvenser af sine forbrydelser. Manden her har sikkert bestilt ludere, ædt kaviar og bælleret champagne sammen med de dommere og advokater der har dømt ham. For ikke at tale om vidner der er blevet truet/bestukket til tavshed.
Det virker da helt vanvittigt at han kan slippe så billigt. Et halvt år i brummen og et par tusinde timers samfundstjeneste med f.eks. rengøring af offentlige toiletter ville virke mere rimeligt.
I skal bare se hvis det havde været en eller anden jævn borger der f.eks. havde fået lavet en tilbygning til huset sort eller på anden vis havde småsvindlet. Så var han ikke blevet skånt da der ikke ville være nogle spidsborgere til at holde hånden over ham.
tilføjet af crustacea
jeg har da aldrig hørt noget så latterligt
Straffene er alt for milde. Intet må have konsekvens og det altid mere synd for skurkene end det er for deres ofre.
En mand kan sidde og spille et stort beløb op med den konsekvens at et lille firma rystes i sin grundvold og flere mister deres arbejde. Skurken skal så ud at samle ispapir op fra gaden i 240 timer og han skal garanteret nok åle sig udenom. Han får sikkert sin læge til påstå at hans helbred ikke kan holde til at han skal i samfundstjeneste. Så er han tavs i et par år og lever af kontoen i Schweiz indtil folk har glemt sagen. Derefter sidder han garanteret igen med sine fedtede fingre nede i en eller anden pengekasse.
Vold og mord takseres ikke som noget særligt i Danmark, bare skurken er en social taber og er under 25 år. En eller anden Brian eller Muhammed kan slå en anden mand ihjel og blive dømt for vold med døden til følge. 1-2 år senere kan den myrdedes efterladte møde morderen på gaden.
Var offeret kun blevet slået invalid så ville voldsmanden/voldsmændende sikkert blive løsladt efter retssagen da de allerede havde siddet varetægtsfængslet i en måneds tid eller to. Herefter kunne offeret og de pårørende kunne se skurkene grinende, hånende og skulende smutte ud i friheden.
Jo det er sandelig bare et super retfærdigt retssystem vi har i DK.