Her til morgen er min mail fuldstændig tom. Alle mine mails i indbakke/spam/skrald er væk? [???] Er der andre der har oplevet dette?
tilføjet af fuerzzz
Tom postkasse???
De er nok bare ved at "tømme serveren", lave opdateringer eller hvad hulen SOl ellers kan finde på.
Men prøv igen om lidt, jeg har ikke oplevet nogle problemer, hverken med at logge ind, eller haft mistande om at jeg ikke får nogle mails.
Jeg modtog den sidste kl 07.19 og har for få minutter siden også sendt og får bekræftet at den var modtaget.
Uanset hvad, så må du jo sende dine mails igen, det hjælper i al fald ikke på at finde dine mails at du skrive om manglende mails her jo ;)
tilføjet af c-e
Tom postkasse???
Er i samme situation. Bemærkede samtidig, at "synkronisering er fuldført", så jeg tænker de to ting er relaterede. Håber alle mails er tilbage snart!
JEG HAR OGSÅ en tom post-kasse kun fyldt op af indkomne nye mails
det er vist et vedvarende problem
tilføjet af dduck
Tom postkasse???
JEG HAR OGSÅ en tom post-kasse kun fyldt op af indkomne nye mails
det er vist et vedvarende problem
Jeg har lige tjekket min mail, og der er ikke nogen problemer.
224, det er ikke fordi der er flere sider med mails i din indbakke?
Jeg troede et øjeblik at jeg havde samme problem som dig, men fandt hurtigt ud af at der var et par sider med mails.....
tilføjet af 224
Tom postkasse???
nej det er ikke derfor - jeg har flere sider i min e-mail MEN det er KUN nye mails der er i min mail lige nu, og desuden er alle mapper væk (dem som blev overført) - kun de som oprindelig eksisterede fra den nye mail er der
alt andet er væk
tilføjet af mfk
Tom postkasse???
Har samme problem. Og der er kun den ene side med kun 1 mail som er kommet i dag. Skidt :-(
tilføjet af dduck
Tom postkasse???
nej det er ikke derfor - jeg har flere sider i min e-mail MEN det er KUN nye mails der er i min mail lige nu, og desuden er alle mapper væk (dem som blev overført) - kun de som oprindelig eksisterede fra den nye mail er der
alt andet er væk
Oki, jeg er åbenbart snydeheldig.
Det tog en krig før mine mails var blevet overført fra det gamle system, men nu virker det fint-fint.
Ingen problemer med spam, mail virker, jeg modtager hvad jeg forventer art modtage og jeg kan afsende mails.
Men når det er sagt, så er jeg faktisk rigtig glad for at denne mailadresse ikke er min primære, jeg bruger den kun til ting hvor jeg absolut skal opgive en mailadresse selvom jeg ikke er vild med det.
Selve mailsystemet er utroligt tungt at arbejde med, og selve designet er helt latterligt.
Min primære mailadresse er på et domæne hvor jeg betaler for at have den, og jeg har vel snart haft den i omkring 20 år. Der har været enkelte nedbrud på serveren gennem årene, men jeg har aldrig mistet en eneste mail, og jeg har et par stykker liggende fra de første år.
Jeg kan klart anbefale at man ofrer en smule penge på at få en mailadresse på et domæne man kan stole 100% på hvis man på nogen måde er afhængig af at modtage sine mails.
Gratis mailadresser og domæner skal jo finansieres på en eller anden måde, og hvad tror du der sker når annoncørerne trækker deres penge ud?
tilføjet af b10
Tom postkasse???
😮
HJÆLP hvor er alle mine mails
😃
Kan se at flere har det samme problem, så væbner mig med tålmod og håber [sun] snart får løst problemet
tilføjet af punto
Spam ???
Ja undskyld jeg kan godt se, at miste ens mails i indbakken er et kæmpe problem. Det kunne jeg ikke leve med.
Jeg har dog en spam mappe som overhovedet ikke fungerer længere. Fra en tidligere tråd ved jeg at mange oplever det samme. Jeg må dagligt rydde op i min indbakke for mails som burde fanges i mit spam filter. Jeg har klaget til Sol, men de henviser blot til 3. mand deres udbyder som de vil kontakte om problemet.
Overgangen til den nye SOL var et mareridt for alle, og nu er den gal igen. Man er så tæt på at skifte sin sol-adresse ud med noget andet. Det kræver dog, at man adviserer samtlige sine kontakter....
SOL !!! Kom nu ind i banen !
tilføjet af punto
Tom postkasse???
Kære Flanhard !
Problemet omkring manglende spam filter ved jeg at vi er mindst 2 der har klaget til jer. Svar: vi kontakter vores udbyder.
Folk klager nu over manglende mails i deres indbakke - ja endog alle mapper tomme.... [???]
Var det en ide at melde ud, at man for øjeblikket pludselig har problemer og hvornår folk kan forvente at problemerne er løst ?.
tilføjet af jnm
Tom postkasse???
Jeg har i går skrevet til support om manglende mails/tom mail, og har i dag fået en lang undskyldende mail om, at en oprydningsprocedure er gået galt, og at mine mails i samtlige mapper desværre ikke kan genskabes. Det er ikke i orden. Jeg håber det bedste for jer andre.
tilføjet af hcf
Driftsproblemer - Tom postkasse???
Hej alle
Har samme problemer med at alle mine mails og mapper er væk, pånær nye mails - nu oppe på 19 nye.
Mht. om man kan få disse mails tilbage, gætter jeg på at SOL.dk som alle andre har backup af alle mail-data, så pas på ikke at sætte falske rygter igang - normalt har man altid mulighed for at genskabe alle data igen, måske pånær nogle få nye mails, som der ikke er taget backup af.
Arbejder selv med IT, så ved hvordan disse systemer er bygget op.
Mvh Hans Chr.
tilføjet af lny
Tom postkasse???
Alle mine mails og mapper er også væk .
Hvad sker der for Sol?
tilføjet af c-e
Tom postkasse???
Igår var der en besked under "driftstatus" omkring manglende mails. Den er der ikke længere... Problemet eksisterer dog stadig. Det ville være fint hvis SOL var lidt mere på banen og kom med noget information omkring, hvad der sker. Folk bliver bekymrede, når deres mails er væk!
tilføjet af jnm
Driftsproblemer - Tom postkasse???
Så må du meget gerne hjælpe SOL da jeg har fået nedenstående mail fra Eniro 🙁 [???]
Tak for din henvendelse.
Jeg bliver desværre nødt til at fortælle dig, at der under vores månedlige oprydningsprocedure er sket en menneskelig fejl, som har resulteret i, at hele indholdet i din mailboks er blevet slettet fra mailserveren. Endnu værre er det, at det viser sig, at vi ikke kan hente individuelle mailbokse frem fra vores backup, så vi har ikke mulighed for at genskabe indholdet til dig. Siden vi opdagede fejlen, har vi været i tæt dialog med vores mailpartner om dette, men der er desværre ikke noget at gøre.
Vi er enormt kede af, at dette kunne ske, og ville ønske, at det var muligt at rette op på situationen. Vi har bedt mailteknikerne om at indføre nye sikkerhedsprocedurer samt ændre opsætningen af backup, så vi aldrig kommer til at opleve noget tilsvarende igen.
Det eneste, vi kan tilbyde, er at genskabe dine gamle mails fra før d. 28/8-2012. Indtil den dato brugte vi nemlig en anden mailpartner, og vi har stadig den gamle server stående. Derfor vil vi straks overføre alle mails fra før d. 28/8-2012 til dig igen. Nyere mails er desværre gået tabt, og det beklager vi dybt.
Med venlig hilsen
Eniro Danmark A/S
Michael
Kundeservice - SOL.dk
tilføjet af hce
Tom postkasse???
Hej alle
Jeg har også mistet mine mails.
Den 3. april havde jeg alle mine mails. Den 4 april var alle mails væk.
Jeg sendte en forespørgelse og fik følgende svar:
"Tak for din henvendelse.
Jeg bliver desværre nødt til at fortælle dig, at der under vores månedlige oprydningsprocedure er sket en menneskelig fejl, som har resulteret i, at hele indholdet i din mailboks er blevet slettet fra mailserveren. Endnu værre er det, at det viser sig, at vi ikke kan hente individuelle mailbokse frem fra vores backup, så vi har ikke mulighed for at genskabe indholdet til dig. Siden vi opdagede fejlen, har vi været i tæt dialog med vores mailpartner om dette, men der er desværre ikke noget at gøre.
Vi er enormt kede af, at dette kunne ske, og ville ønske, at det var muligt at rette op på situationen. Vi har bedt mailteknikerne om at indføre nye sikkerhedsprocedurer samt ændre opsætningen af backup, så vi aldrig kommer til at opleve noget tilsvarende igen.
Det eneste, vi kan tilbyde, er at genskabe dine gamle mails fra før d. 28/8-2012. Indtil den dato brugte vi nemlig en anden mailpartner, og vi har stadig den gamle server stående. Derfor vil vi straks overføre alle mails fra før d. 28/8-2012 til dig igen. Nyere mails er desværre gået tabt, og det beklager vi dybt.
Med venlig hilsen
Eniro Danmark A/S
Michael
Kundeservice - SOL.dk"
Det der kendetegner sol mail er at ordet kundepleje kender de desværre ikke noget til.
Når såden en fejl opstår skal man give besked til alle brugerne om hvad der er sket.
Desuden har jeg skrevet tilbage til sol at slettede data kan genskabes, men det er jo ikke gratis.
Jeg påregner ikke at sol mail vil gøre mere ved den sag.
Men det vil jeg. Det er totalt uacceptabelt at sagen stopper her.
Men der er håb forude. Der findes jo andet end sol mail
God weekend til alle.
Hans Christian Engelbrecht
tilføjet af mum
Tom postkasse???
Hva fanden er det for nogle amatører, de har ansat til server drift... Jeg har mistet alle mails og mapper, hvoraf der var mange VIGTIGE mails iblandt... Og fik den samme smøre da jeg henvendte mig til supporten... Hva fanden er meningen...!!!!!!!
tilføjet af chr.susan
Tom postkasse???
Hold da op....
Så har SOL slået til igen.
Jeg føler virkelig med jer som har mistet ALLE jeres mail's
Heldigvis så har jeg ikke fået slettet mine(Endnu)!!!
Dog modtager jeg STADIGVÆK IKKE adskillige tilsendte mails i min Indbakke siden SOL Mailen gik ned den 18 Marts...
Dette er dog kun et lille problem i forhold til jer som har mistet ALT...
Kan kun opfordre til at have alle ens vigtige mails gemt på en anden mailudbyder som sikkerhed for at de IKKE forsvinder på SOL mailen.
tilføjet af Flanhard
Tom postkasse???
Vi må nu desværre konstatere, at der ikke er mulighed for at redde de mistede mails. Alle mulige løsninger blevet drøftet og mange afprøvet, men ingen har givet positivt resultat desværre. Vi er meget kede af, at dette skulle ske, da vi synes der har været nok problemer med den nye mail, og vores brugere ellers har været meget tålmodige. Vi overvejer nu nye tiltag, så vi får et mailsystem man både kan stole på, og og som ikke bryder sammen hvert og hvert andet øjeblik.
Vi beklager dybt for denne hændelse, og de komplikationer, som det medfører for hver enkelt SOL-bruger. 🙁
tilføjet af c-e
Tom postkasse???
Det er ret alvorligt det her. Når i siger "vi har ikke mulighed for at hente individuelle mailboxe frem" betyder det så, at der rent faktisk er backup, men at det ikke er organiseret på en hensigtsmæssig måde? I så fald må det da være muligt at genoprette blot meget omstændigt. Kan godt se at det ikke er sjovt/billigt at genskabe en mail af gangen, men måske brugerne har fortjent den indsats?
tilføjet af mjj
Tom postkasse???
Hvordan kan det hænge sammen, at der eksisterer en backup, men at det ikke er muligt at genskabe mailsne? Hvad skal en backup så bruges til? Man får den tanke, at den slet ikke eksisterer. Dybt amatøragtig håndtering af brugernes data.
I har endda ikke engang haft nosser nok til at orientere de berørte brugere direkte. Man burde mene, at I HAR vores mailadresser!
Det er dybt skandaløst!
tilføjet af Flanhard
Tom postkasse???
Det har ikke noget med penge at gøre. Vi er slet ikke noget til det stadie hvor det skulle overvejes, for alle muligheder har været negative, så pungen er slet ikke kommet op endnu.
Backuppen er skruet sådan sammen, at bryder hele mailen ned, så kan vi køre videre indenfor meget kort tid fuldstændig som alt var lige inden, og det er jo generelt smart. Men når der så sker sådan noget som nu, er det ikke så smart da alle data jo er som lige inden, altså slettet.
tilføjet af c-e
Tom postkasse???
Ahh ok. Så når I siger "Endnu værre er det, at det viser sig, at vi ikke kan hente individuelle mailbokse frem fra vores backup" betyder det, at backuppen er blank... Eller med andre ord, der er ingen backup.
tilføjet af 224
Tom postkasse???
Det her er rimelig alvorligt, jeg vil gerne have alle mine mails tilbage, jeg havde mails helt tilbage fra 2003 som havde personlig værdi.
Jeg har svært ved at se hvordan i ikke kunne have undgået det her, i burde have reageret langt bedre på de mange nedbrud end i har gjort, i har vel bare troet at det har løst sig selv hen af vejen,
I må gerne genskaffe mine mails, det er digitalt så det burde ikke være svært
OG så synes jeg i skal lukke op for den gamle mail igen
Pis og Papir med at det var et forældet system, det virkede fint og intet var i vejen med det, DEN NYE mail var et forældet system der aldrig virkede og som der altid var noget i vejen med.
Jeg er squ skuffet over den dårlige håndtering af situationen og jeg håber at de ansvarlige går af og giver plads til nogle som tager ansvar med det samme.
tilføjet af cnb
Tom postkasse???
Fik også beskeden at mine mails er gået tabt.. Amatører 😖 [:X] [???]
tilføjet af punto
Skandale Flanhard.
Ja du har helt ret, at vi brugere næsten ikke andet end haft bøvl med det system der kører nu. Lad os få det gamle tilbage.
Jeg er ikke berørt af en tom indbakke som mange andre tilsyneladende har. Jeg vil ikke sige, at hele mit liv er på SOL-mail, men man gemmer jo vigtige mails fordi man kan få brug for dem senere i mange sammenhænge. En pludselig tom indbakke som ikke kan gendannes er derfor en katastrofe for mig og vel også andre.
Iøvrigt har min spam mappe ikke fungeret i snart 14 dage. [???]
tilføjet af hcf
Tom postkasse???
Til Sol.dk supporten
Når sådan et slemt nedbrud sker, så bør der tages alvorligt fat i jeres procedurer omkring backup/restore af backup og jævnlige checks af at det virker.
Et plaster på såret er da at man kan få sin backup fra august 2012 og bagud tilbage, som jeg har forstået det, men der bør virkelig tages fat i jeres sikring af data omkring fremtidig drift af SOL.dk.
Som flere andre brugere også udtrykker det, så kan det her give anledning til at vi er nogle der overvejer at droppe www.sol.dk helt, da det er meget utilfredsstillende at miste data og mails på den måde.
Håber I er klar over at det jo er noget folk stoler på fungere, så når en mindre mail-udbyder som jer har problemer, så overvejer man at skifte til nogle af de store og forhåbentligt mere pålidelige mail-udbydere.
Det er ikke med velvilje jeg skriver denne mail, da jeg I rigtig mange år har brugt SOL.dk's mail-system og været tilfreds med det. Jeg håber I får taget ordentligt fat i alle driftsproblemer og får sikret en ordentlig fremtid for os mail-brugere hos jer, for det er jo altså en del af jeres fremtidige eksistens.
Håber at alt kommer i orden snarest.
Med venlig hilsen
Hans Chr. Fog
Også her blev postkassen helt tømt .. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det sket ved alle der har 3 bogstaver før @ .... Kan så indformere SOL om at det også gælder selv om der er 3 bogstaver og 3 tal før @ !!!!
Og deres fine ord om at alle nok skal blive holdt opdateret holder vist ikke helt ... Man burde jo mene at SOL har mulighed for at sende en mail til dem der er berørt .... Men den er måske også bare blevet slettet???
Desværre er det en meget lang proces at skifte mailudbyder, da den skal skiftes rigtig mange steder ... Men tiden er vist kommet til at begynde og skifte.
Skift af mailserver, og deraf manglende mail i mange måneder. for et par uger siden var mailen nede igen (tilfældigvis mens jeg sad og ventede på flybilleter) og uden at man bliver underettet ... Og nu en tom indbakke .... Det næste bliver vel at hele ens konto bare bliver slettet!!!
tilføjet af mjj
Tom postkasse???
Det er sket før - og også dengang blev der lovet bod og bedring: http://www.computerworld.dk/art/64485/80-000-sol-brugeres-e-post-slettet
Vil SOL venligst svare på følgende to helt simple spørgsmål:
1) Hvorfor skal vi denne gang skal tro på, at I har lært af jeres fejl, når I ikke gjorde det sidste gang? (Og ja, jeg ved godt, at I har skiftet system siden, men det er da ingen undskyldning.)
2) Hvorfor har I stadig ikke givet os berørte brugere direkte besked? Det, der er sket, er i forvejen utilgiveligt, men jeres manglende kommunikation gør det dobbelt så slemt. Det er noget, I KAN og BØR gøre noget ved. I virker dybt utroværdige.
I øvrigt har jeg stadig ikke, som I lovede mig, fået overført mine gamle mails fra før midten af 2012.
tilføjet af Flanhard
Tom postkasse???
1) Den omtalte artikel har som sådan ikke noget med Eniro at gøre. Den er fra før 2003 hvor Eniro overtog SOL.dk. Der er sket mange ting siden da, og disse to fejl har intet med hinanden at gøre. Men var man bruger af SOL dengang, og er det stadig, er det selvfølgelig ligegyldigt hvem der står bag.
Vi har igangsat en undersøgelse af det nuværende backupsystem, og ud fra denne undersøgelse vil vi gøre nye tiltag, for at sikre os at vi har en backup som lever op til vore krav hos Eniro. Vi er afhængige af vores leverandørs backup, men vi har selvfølgelig det overordnede ansvar. Derfor er vi i dialog om hele backupproceduren med dem.
2) Vi informerer alle vore brugere, både dem som er berørte som ikke berørte, via vores Driftstatus: http://www.sol.dk/support/driftstatus
Og har du yderligere skrevet til vores support vil du også få en mail fra dem med samme information.
3) De gamle mails kommer indenfor de næste par dage. Det tager tid at overføre alle disse, men mange har allerede fået dem, så de er på vej.
tilføjet af mjj
Tom postkasse???
Ad 1) Et troværdigt firma ville sætte sig ind i tjenestens historik og lære af tidligere fejl. Derfor er det bestemt relevant at bringe frem ift. Eniro.
De to fejl har i høj grad noget med hinanden at gøre: Begge tilfælde handler om dårlig backup.
Ad 2) Jeg skrev netop, at I ikke har informeret brugerne direkte. Driftsstatus er godt gemt væk, og man kan ikke forlange, at folk selv skal henvende sig, når man laver så stor en brøler.
Ad 3) Ja, lad os nu se. De nåede aldrig at blive overført i løbet af de mange måneder, der gik fra I skiftede mailsystem og indtil I mistede alle mine mails i sidste uge.