4tilføjet af

Hvor anbringer man sådan et indlæg?

Jeg har været ude for en hændelse, som endre måske også vil opleve, derfor dette indlæg.
Jeg købte på en indbygningsovn og en kogeplade med finger touch 'knapper' for i alt ca 5.500 kr på internetauktionen macca.dk. Så langt så godt. Det er et udmærket og hæderligt foretagende, men varene skulle derefter bringes til min adresse af Danske Fragtmænd, og her gik det galt. Fargtmanden kom og stillede varene midt på fortovet, og han nægtede at rokke den tunge palle så meget som en millinmeter med mindre han fik ekstra betaling, dvs. dér stod jeg med en tung palle med varer, og han stod med sin gaffel-fidus, som det eneste der kunne flytte læsset og forlangte at få ekstra betaling. Hvad gør man i den situation? Jeg nægtede at kvittere for modtagelsen, da jeg anså det dor et sikkert 'våben', for så ville jeg jo få varen igen med den anden fragtmand.
Men nej! så let går det ikke hos Danske Fragtmænd. Varen er væk ! den er måske solgt af ham der bragte den ud eller noget andet mystisk. Det kan man ikke sige noget om hos Danske Fragtmænd. Kun at varen er væk og jeg skal henvende mig til afsenderen. Men hvordan skal afsender dog kunne gøre noget ved det, han er ikke ansvarlig for den del af sagen, når han overgiver fragten til Danske Fragtmænd og har betalt for det.
Men Danske Fragtmænd vil ikke gøre andet end at sige, at jeg har mistet varen, fordi den ikke er blevet afleveret ! Det er sandelig betryggende at overlade fragt til det firma.
tilføjet af

"politik/samfund"

Du ku jo ta en kopi og putte det ind under "politik/samfund", da det har noget med en erstatningssag at gøre...
tilføjet af

fragtmænd...

På mit arbejde var vi i fredags udsat for en fragtmand fra GLS, som efter han havde fået underskriften tog pakken med sig igen... Mens han på vej ud ad døren råbte, at så var det fame også vores egen skyld... Problemet var at han ikke kunne læse underskriften...?
Afsenderen må jo få pakken retur - og ellers kunne reklamere overfor fragtfirmaet, så jeg synes da du skal kontakte afsenderen, hvis du ikke allerede har gjort det.
Og ellers gå til pressen om sagen og i det hele taget se sig godt for i valget af fragtfirma...
Held og lykke
tilføjet af

mange tak for gode ávar

jeg vil prøve igen, selvom jeg har kontaktet både afsender og Danske Fragtmænd uden større held.
tilføjet af

Så prøv

Forbrugerrådet.
Jeg kender godt Danske Fragtmænd på slap line.
En vogmand kyler og smider med tagvinduer i fem mands påsyn. Erstatning vil de ikke høre tale om.
Man laver en aftale om, levering af et møbel fra Ikea, på en ødebeliggende gård mellem kl 12 og 14.
Venter til kl 18. Møder op på deres adresse næste morgen, og spørger om der er sket en fejl og får svaret " tag dit lort og forsvind, og vil du ikke have lortet så fis af uden. Vi har været på den adresse flere gange igår, uden at du var hjemme " Øøøh nå. Det kostede så lige en dagløn at vente på noget, der ikke kom.
Få fat i forbrugerrådet. DFM er nogle små konger, der skider på kunderne.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.